/spanien/barcelona/forum/10323.aspx/spanien/barcelona/forum/10323.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-11-27 01:00
Madrid får domslut & diverse fördelar med sig. Det är knappast någon nyhet. Så har det alltid varit, så kommer det alltid att vara. Vi har vunnit ändå de senaste åren, och jag tror fortfarande det kan räcka även denna säsong. Vi kan inte ge upp hoppet, natten är fortfarande ung, som man brukar säga. Vi har spelat lite drygt en tredjedel av säsongen.

Är för mycket lekstuga här inne nu.
Vitlök
2011-11-27 00:58
Kan alla barn här sluta fantasiera om att låna in Eto igen. Mår ni bra eller? Är ni desperata eller vad är det frågan om?

En förlust är en förlust, that's it....

Jag älskar Barcelona över allt på denna jord och tycker att denna förlust var bra för laget. Det kommer bli en väckarklocka inför de kommande matherna och framför allt El Clasico. Stora spelare som vi har i vårt lag behöver ibland känna att det inte går att se ner på motståndaren för att lägga i en extra växeln.

.....och än en gång, kan alla här inne som grinar sluta med det omedelbart. Sluta hitta massa syndabockar. Ni börjar fan likna HITLER som maniskt skylde på en folkgrupp när saker och ting gick dåligt.

..och kom ihåg. Efter regn kommer alltid sol (Förutom i England ;) )
Barcelonistas
2011-11-27 00:56
Bästelona

Chilla mannen, du överdriver när du kallar Busquets för pussy. Visst kan han lägga sig lite för lätt ibland, men det är fortfarande en spelare som är otroligt viktigt för vårat vinnande koncept.
Barcelona LaSagradaFamília
2011-11-27 00:55
Vadå "Busquets fysik"? Han är ju knappast stark eller snabb. Han lever på spelförståelsen och positionsspelet. Han är riktigt viktig för oss, får oftast vårt spel att fungera. Samtidigt borde han lära sig stå upp (fast kortet han fick var orättvist, imo)

Med Yaya blev det för omständigt
Coach pep-
2011-11-27 00:54
Frodo

Håller med dig om att det är dags att på allvar prioritera våra extraordinära talanger framför spelarköp, men just Fabregas och Sanchez är inga köp man kan ångra. Sanchez är världens kvickaste spelare tillsammans med Messi, och har också en fantastisk fysik. Han har unika drag som pekar på att han kan bli bland de bästa i världen, och Fabregas har visat sig vara ett välkommet tillskott hittills. Jag hoppas bara Sanchez inte är en sån spelare som har en tidig peak men som sedan bara dalar och aldrig blir något speciellt, typ Robinho.

Annars behövs inga mer cracks nästa sommar, förutom eventuellt en mittback.
Barcelona Bästelona
2011-11-27 00:52
BTW! Har börjat hata FUSKETS! Ja jag ska kalla Sergio för det! Vilken pajas liksom, fy fan. Det värsta är när vännerna börjar snacka om att vi har skådespelare i laget. Man kan inte säga emot för vi har en pajas som är 1,90 lång men väger cirkus 30kg och lägger sig i varje närkamp! SPELA SOM EN MAN DIN JÄVLA FITTA! Du ska fan dominera i mittfältet med din fysik! FAN VAD MAN SAKNAR YAYA! Pep's allstar team

Valdes
Alves-Pique-Puyol-Abidal
Toure
Xavi Iniesta
Messi Pedro
Eto!
Barcelona Trippeln
2011-11-27 00:51
Vi har kommit till ett vägskäl, det är nu Pep och co tar tag i det här och visar att vi kan bättre. Jag tror på detta lag med så mycket potential och högsta nivå, högre än madrids. Jag begär bara en 0-1 vinst i madrid för då kan vi komma in i säsongen igen på allvar.

Jag tror, jag har hoppet jämsides som ler mot mig!
Barcelonistas
2011-11-27 00:49
Samtidigt har vi inte fått den där riktiga chansen att spela med ordinarie lag. För mycket rotation har skadad maskineriet helt klart, samtidigt som formsvackor hit och motivation ditt har ställt till det för oss.

Iniesta-Puyol-Pique-Pedro-Sanchez är spelare som har varit skadade ganska mycket inledningsvis av säsongen. Och inte nog med att vi har haft otur med skador så har några av spelarna som varit tillgängliga för spel varit helt ur form ( VILLA). Vi har inte lyckats spela ihop laget och kunna få det där riktiga flowet i spelet.

Om ni kollar på förgående säsonger så hade vi aldrig sådana här problem inledningsvis. Vi började ganska trögt med ett ordinarie lag, men efter ett tag spelade vi flera matcher med samma elva och började sakta men säkert komma igång på allvar. Den här säsongen har vi ännu inte haft den möjligheten att spela ihop laget.

Väntar fortfarande på Comprende, undra vad det är som tar sån tid. Kanske firar han över madrid derbyt och att vi precis tappat poäng?.
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-11-27 00:47
Frodo

Jag håller med dig om allt förutom när du klagar på våra dyra värvningar. Sanchez har varit skadad och har knappt spelat något den här säsongen. Fabregas har varit underbar att skåda än så länge.
,Sami
2011-11-27 00:47
Jag tror så hära. Ligan vinner Real. Och Cl vinner Barca.
Barcelona II Barça II
2011-11-27 00:46
Pep har något emot Eto'o, tror inte att det kommer att hända. Men jag hade blivit överlycklig ifall han kom tillbaka.
Vitlök
2011-11-27 00:46
Tyvär är så blev jag inte förvånad idag. Ända sedan förra säsongen såg vi prov på att all motstånd började läsa Barca's spel genom att bara backa och låta grabbarna passa mellan varandra. Det är inte spelarnas fel. PÅ RIKTIGT. Det är helt och hållets PEPS fel. Han borde inse att varenda lag vi möter kan genomskåda vårt spel genom att backa och vänta på en kontring.

Sen måste jag också tilläga att SAMTLIGA normalt individuelt skickliga spelare som normalt kan avgöra matchen på egen hand, på nåt sätt fastnar i Barca's långsama powerplay spel. Alla blir stilla stående och bryts ner. Spelare som Villa, Sanches och Pedro har ju spelat totalt annorlunda i sina andra klubblag (bortsett från Pedro)

Pep MÅSTE ändra på taktiken NU om någonting ska hända. Annars kan vi glömma denna säsong.
Barcelona LaSagradaFamília
2011-11-27 00:45
Det går upp... och det går ner. Förlusterna får i slutändan vinsterna att kännas skönare. Även om det suger nu, så försök smälta det och gå vidare

Visca!
Barcelona Frodo
2011-11-27 00:44
Det känns oerhört jobbigt just nu men jag hoppas att diskussionerna kan hållas på en bra nivå.

Förra året förlorade vi 18 poäng i ligan och säsongen innan det endast 15 poäng. Den här säsongen har vi redan förlorat 11 poäng efter 13 omgångar. Dessa siffror i samband med Reals poängsnitt tyder på att ligatiteln hamnar i huvudstaden.

Vad kan vara orsaken till den dåliga säsongen? Försäsongen, skadorna, roteringarna och byte av spelsystem samt positioner för spelarna är troligtvis de mest troliga faktorerna.

Det är för jävligt att Iniesta är skadad. Han bryter mönstret med sina genombrott från mitten och är som bäst när laget har kniven mot strupen. Han är ingen spelare som gör "poäng" (som det så populärt kallas nuförtiden) när vi leder med 4-0 men när det är "do or die" så är han den första man vill ha på plan.

Dessutom börjar jag bli trött på våra dyra värvningar. Våra spelare från canteran gör ett lika bra jobb, kostar ingenting och har lägre lön. Vi kan inte gulla med alla så kallade cracks längre. Cuenca kan dra sin gubbe, kombinera med sina lagkamrater och slå vettiga inlägg. Det är dags att se honom som ett alternativ för startelvan på allvar då vissa andra inte uträttar mycket.

Att Alves ville ha samma lön som Xavi och Iniesta förra säsongen får mig att koka inombords. Man ska kunna kräva acceptabla inlägg från hans sida med den lön han sitter på. Jag vill inte ens gå in på Villa...
2011-11-27 00:43
1.70-ligan

Låna in Eto med tanke på att det är uppehåll i den ryska ligan..
Barcelona Bästelona
2011-11-27 00:42
Sedan Pep kom så måste jag säga att den här säsongen verkar bli den sämsta.. Inte bara för resultatet idag utan för allt som vi har presterar hittills. Vårat presspel verkar inte existera längre och TYVÄRR så kretsar spelet lite för mycket kring Messi. Visst Messi är världens bästa och han har avgjort flera gånger själv men man måste våga ge andra spelare lite mer boll. Hade Pedro/snachez fått fler bollar och fått utmana så hade de kunnat göra sina gubbe och sedan vika in och avsluta/slå instick. Jag älskar vårat spel! Men om man hade spelat lite rakare och lite snabbare ibland då hade vi kunnat göra ännu fler mål. Målproduktionen har minskat med åren. En supertrio hade vi H-E-M, då öste vi bara på. Nu ska vi rulla,rulla,rulla och åter igen rulla boll. Vi drar ut på spelet för mycket. FAN KOMIGEN BARCA!!! Vi klarar detta! MQUC!
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-27 00:42
Det är något som måste göras. Och om Pep ska nämnas i snacket som en av världens bästa tränare, är det fanimej hans uppgift att ta reda på vad!

Som sagt, jag hade fan inte sagt emot om vi gjorde en stor värvning i vinter, bara för att gör nåt! Få in nytt blod, ny motivation. Det kanske låter desperat, men det är hur jag känner här och just nu
Barcelona La Masia de Can Planes
2011-11-27 00:39
vart är våra distans skott? Börjar tröttna på det spelet vi spelar. Att bolla runt som ett handbollslag. alla lag vet hur dom spela mot oss. bara backa hem. kontra eller ta vara på fasta situationer. Alves inlägg, vad har hänt? han mata kanute o company med fina inlägg som resulterade i mål. idag kan han inte ens lägga den. usch och fy!

så synd att pep har byggt upp spelet kring messi. är messi dålig så har vi tur när vi vinner. synd att bygga ett lag efter en spelare.
AndreD - Ànims Afellay
2011-11-27 00:39
Förlust på ens födelsedag, kunde inte bli bättre!

...
Coach pep-
2011-11-27 00:38
Aftonbladet fortsätter sprida sörja om Barca spelarnas filmningar. Man försöker få det till att i spanska storlag filmas det mer än någon annanstans. Seriöst, varför fortsätter de med sin hatpropaganda mot Barca? Är det partiska anglofil journalister som tillåts skriva vad de vill eller vad är det frågan om? Sprider man medvetet hatpropaganda mot spanska ligan och Barcelona? Jag vet att man borde skita i vad de skriver men samtidigt är det svårt då Aftonh*ran påverkar allmänhetens tänk i stora drag. Det syns inte minst på deras kommentarer där folk "myser" med varandra genom att häckla Barca, och nu ser man också namnen på idiotjävlarna.

Som att det filmas mindre i italienska och engelska storlag.

Anglofil svin!
Barcelonistas
2011-11-27 00:37
L.A.M

Just därför tyvärr så tyder mycket på att vi inte vinner ligan i år. Vi kan slå Real Madrid i båda Clasicon, men även då kommer det inte räcka till liga guld. Just på grund av att vi tappar i dom mindre matcherna. Det här med motivation är inget som man bara ändrar så där, tro mig det är otroligt svårt.

Därför tror jag att Cl är titeln som vi tar hem i år, i och med att vi höjer oss otroligt mycket i dom stora matcherna. Men även att det är dubbel möten i Cl.

Men jag vet inte, det är lite för tidigt att diskutera sånt här nu, då allt kan hända i fotboll.

2011-11-27 00:35
Andreas-

Moget inlägg, verkligen.

Dock så håller jag med om att ingeting pekar på att vi tar hem ligan, och jag tycker att det är rättvist att Real Madrid leder ligan. Dom har krossat i stort sett all motstånd både i Spanien och Europa medans vi tappat poäng varje gång vi mött ett lite bättre motstånd, förutom Milan sist då.
Sen så måste Pep förstå att det är inte alltid bra att rotera laget mycket, idag så förstår jag inte varför han väljer att inte ta med Puyol och Fabregas. Vadå vill han ha dom 100 procent till nästa match då man möter ett skitlag på hemmaplan? Jag vet inte heller om Iniesta var spelklar men om han var det så är det också ett misstag att inta ta med honom i truppen.

Till matchen då. Spelarna såg otaggade ut och gav inte 100 procent.. man gick och väntade på att någon annan skulle göra jobbet istället för att själv ta löpningar och försöka att låsa upp Getafes backlinje. Sen så tycker jag att man borde märkt efter 20-30 minuter att det inte går att spela igenom ett lag som Getafe som har 10 man bakom boll genom att försöka ta sig in genom mitten. Vi utnyttade inte våra snabba spelare på kanten och spelet låste sig rejält på grund av det. Bedrövlig insats gubbar.
Barcelona La Masia de Can Planes
2011-11-27 00:30
Tycker att Pep borde utnyttja kanterna mer. utmana sin gubbe och gå på avslut eller instick. Hatar att dom bollar runt och försöker hitta yta i mitten när det finns en drös med spelare. Men han skiter i det och tror bollinnehavet ger vinst direkt.

Barcelona mbarca
2011-11-27 00:29
Alla ni borde ta det lugnt!! Ligan är inte över ännu!! Om vi vinner kommande elclasico så är det 3 p. Sen har vi cl kvar! Cupen bryr jag mig inte om. Sen när det gäller villa så är det inte bara han som inte är sig lik. Jag tycker det är guardiolas fel som roterar för mycket och ändrar formation, onödigt. Men som sagt så är det mycket kvar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-27 00:29
De här bortamatcherna mot bottenlagen verkar vara våran svaga sida i år. Getafe och Real Sociedad är matcher man bara ska vinna och även Granada och Sporting hade vi stora problem. Det är motivationen som spökar, så enkelt är det. Jag vill någonstans hålla med "Barcelonistas" och säga att vi kommer höja oss i de riktigt stora matcherna som El Clasico tex, men jag vågar inte hoppas på någonting längre.

I El Clasico är helt klart Real Madrid favoriter, men samtidigt skulle det vara typsikt detta Barcelona att höja sig när ingen anar det, och vinna. Tror fortfarande vi har stor chans att vinna.
Andreas-
2011-11-27 00:26
Hur i hela helvete kan folk klaga på att vissa är bittra? Om alla inte fattat det ska jag upplysa er alla ännu en gång:

Ingenting pekar på att vi tar ligan just nu, utan att horungarna från huvudstaden gör det....

....då ska man MINST vara bitter.
Barcelona Essienesque
2011-11-27 00:25
Hetfield

Hade varit perfekt men Pep är nog för envis för att göra en sådan sak. Men jag föreslår även att vi skickar Villa som utbyte och honom kan Anzhi behålla under årets alla årstider.
Barcelona J.Guardiola- King
Barcelonistas
Visst kan det vara så, det är lätt att inte ta dessa matcher på allvar och slarva( det är just de här poängen som kan kosta en guldet till slut).

Men annars tycker jag hittills under säsongen så har laget funkat bra och de flesta spelarna presterar bra förutom anfallarna. Vi har EN anfallare som presterar och det är Messi. Villa, Pedro och Sanchez har absolut inte haft nån bra form än så länge.
Villa kan vara mätt som de flesta påstår fast än att i vissa matcher så försöker han så himla mycket men inte får ut nåt, visst ska han ha cred för att han krigar men det räcker inte utan han MÅSTE göra mål.
Pedro har varit ojämn men väldigt ofta har han varit dålig plus att hans skada gör det svårare för honom.
Detsamma gäller Sanchez som inte heller kommit rätt in i laget än.

För att Barca ska orka fortsätta utmana och försöka försvara sina titlar i år så räcker det inte med en Messi på topp som presterar hur bra han än är, de andra måste också börja göra mål och bidra med något till laget!
Barcelonistas
"Är svårt att på rak arm bara säga vad det beror på, men jag tror mycket handlar om skadorna vi haft, vilket lett till att vi har fått rotera allt för mycket. Vidare så har Peps alla formationsändringar i match efter match gjort att det inte blivit någon kontinutet i laget, vi har inte kunnat spela ihop laget."

Otroligt bra förklarat varför det inte går som det ska just nu.
Barcelona Hetfield
2011-11-27 00:24
Ni kan ta och sluta överanalysera allt. Det är en tunn trupp och det spelades en tuff bortamatch mot Milan, svårare än så är det inte.

Messi såg slutkörd ut, det tar ut på krafterna att försöka springa förbi och dribbla för ett par spelare varje match. Pep får ta på sig detta, tack vare hans "alla ska få spela, därför har vi tunn trupp". Sen får han sluta med svågertaktiken, varför tar han inte ut Villa och tar in Keita? Jo, båda gillar Pep och Pep gillar de.
Annons: