/spanien/barcelona/forum/10322.aspx/spanien/barcelona/forum/10322.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Roja y Azul - FCB
2011-12-02 15:39
Malaga are preparing to sound out Barcelona on a loan of Barcelona B winger Gerard Deulofeu (17) in January. [el mundo deportivo]
Malaga are preparing to sound out Barcelona on a loan of Barcelona B winger Gerard Deulofeu (17) in January. [el mundo deportivo]
Barcelonistas
2011-12-02 15:35
Hutch

Turken inne i la puta är ju värst. Han påstår att Inter inte fick fördelar mot oss. Fördelar som var otroligt avgörande.
Barcelona Hetfield
2011-12-02 15:29
Jag har lärt mig att folk som spenderar mer tid åt att hata andra människor eller saker än att älska, de är riktigt olyckliga. Folk som spenderar mer tid åt att hata motståndarlaget än att älska sitt eget lag är inte riktiga fans. De som säger att homosexualitet är fel och kränker de, det är oftast de som har problem osv.

Spendera mer tid på ditt lag än att hata motståndaren. Det gör kanske mer nytta.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-12-02 15:21
Sport rapporterar idag att Messi kommer att spela i morgon mot Levante och där efter kommer han att undergå ett speciellt träningsschema fram till El Clasico för att vara i absolut toppform.
Barcelona Riiio!!
2011-12-02 15:14
Hoppas verkligen att Messi vilas mot Bate, fan om han skulle spela och skada sig eller nått..
Barcelona J.DosSantos
2011-12-02 15:05
elbraco-

Förvisso. Däremot går man efter domarens rapport i dessa tillfällen. Precis som Ramos utspel vid 5-0 segern så skrev domaren det han gjorde. Förbundet läste den och vips så är det klart.

En luddig regel där förmodligen inte Pique eller domaren hade en aning om den nya regeln.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-02 14:43
J.DosSantos

Vad menar du med att det är domaren som bär ansvaret? Det är ju upp till dom att bestraffa spelare om det är aktuellt med att det blir en extra matchs avstängning, det är inte domarens ansvar.

För övrigt tycker jag den nya regeln är rakt igenom korkad. Tar man, vad är det, fem gula kort så blir man avstängd - medvetet kort eller ej.
Vilket motstånd man stängs av emot ska förbundet ge fan i eller?

Avstängning som avstängning. Allt annat är jättekonstigt. Så som regeln är nu innebär ju det att förbundet går in och gör avstängningen "hårdare" bara för att man vill ha avstängningen INNAN ett svårare motstånd. Det är väl inte upp till dom att gå in och styra och ställa mot VILKET motstånd man ska vara avstängd emot. Då har ju dom massa makt när det lagelvor, sådant som kan påverka resultat och i extrema fall slutgiltigen även tabellplacering.
Hutch
2011-12-02 14:41
En underbar nyhet att Pique kan medverka i El Clásico. Han må ha startat säsongen svajigt men när det vankas El Clásico så rycker han alltid upp sig. Så lätt slipper inte Cristiano Ronaldo undan.

J.DosSantos

De ser det de vill se. Kaljic är ju värst.....vilken kille.
Barcelona J.DosSantos
2011-12-02 13:52
Lästips: Puertan.

Riktigt roligt i sina stunder nu. Dom verkar inte förstå att spanska fotbollsförbundet går efter domarens rapport, där han skriver att Pique fick en varning för maskning. Även om det är självklart att det var ett taktiskt kort kan inte förbundet göra särskilt mycket då det är domaren som bär ansvaret.

Jag har aldrig sett någon mening med att älta domarbeslut. Att Barcelona får fördelar av domaren är det inget snack om. Men hur kan man då blunda för alla andra lag i hela världen som också de får domarbeslut med sig?
Tillexempel Real Madrid själva i Valencia-matchen, och Inter i CL-semin mot oss, och Frankrike mot Irland, och England i VM, och....

Vart kommer denna hjärntvätten ifrån?
,Sami
2011-12-02 12:52
Fan vad skönt att Pique kan spela mot Real!! Yessss
Barcelona lellefs
2011-12-02 12:29
Är det någon mer än jag som lidit sig igenom veckans Radio La liga? Kan vara det värsta jag någonsin lyssnat på! Dom har ju ingen koll på någonting känns det som.. Mycket onödigt Barca hat också vilket fick mig ännu mer irriterad på deras korpen-program.. Herregud säger jag bara..

Min julklapp till er alla är tipset att INTE lyssna på det!
Barcelona Abbe.
2011-12-02 11:52
Läste precis att Piqué enbart får en match avstängning och kommer därmed vara tillgänglig till el Clásico.
Barcelona Barca4eva
2011-12-02 11:20
Albiin

Googlade lite och hittade det här.
Vet inte om du ville ha den på katalanska men det är vad jag hittade då.

"Barca. In the Heart of the Legend" heter den på engelska och den lär nog dyka upp ganska snart. Det var ju igår den skulle släppas(?) så väntar du lite till så borde den dyka upp i hemsidan också.

EDIT: Scrollar du ner så ser du den ljusblåa boken där, välj den. Länkade lite fel, ursäkta. Och som sagt så är den där på katalanska.
Barcelona Albiin
2011-12-02 11:03
Tjenare mannar!
Skriver inte här så ofta men tänkte bara kolla ifall det är någon forumräv som har koll på ifall man kan köpa boken som Barcaspelarna bläddrar i på lagets officiella hemsida. Klickade mig runt i shopen men den verkade inte finnas där.
Är det nån som har koll är jag tacksam för svar!
Barcelona Barca4eva
2011-12-02 09:04
Ni har en del poäng där, det beror förmodligen på hur Real har spelat mot oss.

Higuain känns dock som ett större hot.
Dangerous guy.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Éluc
2011-12-02 04:46
Så rätt! <3
Barcelona comprende
2011-12-02 03:03
Barca4eva

Både Benzema och Higuain har allt som krävs för att måla och göra bra matcher mot Barcelona, precis som Pedro och Villa också har det mot Madrid. Hela laget måste fungera inte bara en enskild spelare, och tills super cupen mötena har inte Real Madrid som lag fungerat mot oss sådär jätte bra (undantag CDR) och när Madrid var bra så såg man att Benzema också var det, i slut ändan är det en lagsport. Hur som helst så är han kanske världens hetaste anfallare just nu, bjuder på drömmål och passningar varje match han spelar nästan.

Om Madrid spelar offensivt kommer vi få det svårt om dom väljer att backa hem kan vi styra matchen men då får man se upp för deras kontringar som dom är bäst i världen på.

Vad kommer Mourinho göra? Offensivt som i Supercupen eller defensivt? Kommer Pep verkligen spela trebackslinje? Kommer Thiago starta? Villa eller Pedro? För Sanchez tror jag startar matchen. Fabregas? Kan Pique vara med? Och om han kan, hur är det med formen? Väldigt många frågor, för många inför El Clasico borde varit betydligt lugnare.

Jag tror att Sporting kan få med sig ett kryss och även om dom inte får det så är jag rätt säker på att dom gör en bra match och att Real Madrid vinner med max en boll.
Barcelona Éluc
2011-12-02 03:03
Nu ska ni inte ta i. Benzemas formkurva har pekat spikrakt uppåt den senaste tiden, och efter årsskiftet har en gjort det väldigt bra vilket gjort att han numera är nummer ett hos Mourinho, framför en världsklassanfallare som Higuaín. Att Benzema inte presterat tidigare mot Barca har till stor del att göra med att han inte varit så bra som han är i nuläget. Under El Clásico-veckorna i april/maj var han väl kanske inte speciellt delaktig men detsamma gällde för mer eller mindre hela Reals anfall, i alla fall i Champions League.

Jag tror absolut att vi ska vara oroliga för Benzema, kanske tillochmed mer än för Ronaldo, som faktiskt på 10+ matcher inte bevisat ett skvatt spelmässigt mot Barca (Yeah, jag kommer få äta upp dem där orden bara för det).
Barcelona Barca4eva
2011-12-02 02:51
comprende Som sagt, känns mer som att han försvinner i såna matcher. Precis som Higuain gör/gjorde förut trots att han är en bra anfallare. Han är inte dålig, tvärtom faktiskt, men mot sånt här motstånd blir det svårt. Skulle vara kul som fan ifall Sporting tog poäng, inte bara för att det skulle hjälpa oss utan även för Preciado-grejen :p Och för oss bör det bli vinst på Camp Nou.
Barcelona comprende
2011-12-02 02:42
Barca4eva

Det var Benzema som lekte med Abidal sist han var på Bernabeu. Han har haft stora problem i 2 år och då inte bara när han mött Barcelona men nu när Mourinho kommit in så är han en av världens absolut bästa anfallare. Han jag är orolig över.

Barcelona Barca4eva
2011-12-02 02:36
comprende Benzema har aldrig varit bra mot Barca. Faktum är att han är en av flera spelare som försvinner i såna matcher.
Barcelona comprende
2011-12-02 02:19
Tror starkt på att Madrid kan tappa poäng mot Gijon, man har lite småskador överallt och brukar ha svårt för såna här matcher.

Vi hade det också svårt borta mot Gijon.

Benzema ska vara med på listan, han är nog egentligen den spelare jag är mest rädd för inför El Clasico. Har egentligen allt en anfallare ska ha + lite till, kan hitta på vad som helst. Allt från passningar till dribblingar eller skott direkt, gillade honom starkt innan han stack till Madrid. Hade gärna sett Benzema istället för Villa haha.

Kul med match snart igen. Levante på hemmaplan ska bara sluta i kross!
Barcelona Hetfield
2011-12-02 00:10
Barca4eva

Om Villa och Valdes fick barn så skulle han se ut sådär. En liten Villa och Valdes hybrid.
Barcelona Capitan Puyi
2011-12-01 23:51
Tack. Likheten finns men det är inte mycket och gå på. Men man kan överdriva den om man vill gå madridistas på nerverna. Jösses vilket svek :P
Barcelona Barca4eva
2011-12-01 23:41
Capitan Puyi

Länktips.

Förresten, är det bara jag som tycker att han liknar Valdés? Speciellt på bilden i länktips. Då menar jag när Victor hade hår :p
Barcelona Capitan Puyi
2011-12-01 23:36
Barcetia - Asexis7

Haha du råka inte sitta på en källa?
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-12-01 23:11
Unai Casillas:: "I like to watch Real, I always watch Iker. But I'm a Barca fan, I won't hide that"

den ena brodern har ju vett i skallen :D
Barcelona Xavi#6
2011-12-01 23:09
Jag tog erbjudandet från expekt igår och det är lite komplicerat, Men jag kontaktade expekt kund service och fick hjälp med hela proceduren..Fick kontakta Petter Fritz här på svenskafans och fick det här svaret:
Vår shop kommer att kontakta dig så fort Expekt har godkänt ditt spel. Det brukar ta ungefär en vecka.

Trevlig kväll!
- Petter.
Hoppas det hjälper lycka till!
Annons: