/spanien/barcelona/forum/10319.aspx/spanien/barcelona/forum/10319.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zamboza
2011-12-03 11:26
Iker Casillas bror Unai är barca fan. Rätt häftigt haha.

Unai Casillas (brother Iker): "I like to watch Madrid, I support Iker, but I'm a Barça fan. I won't hide that." #elclasico [cope via sport]
Barcelona Barcadinho.
2011-12-03 11:26
Eluc - det stämmer, båda två har fått sitt femte gula sist.

Och på tal om extra straff för avsiktliga kort -
Hur kan man veta om tex Barkero tog ett taktiskt femte gula kort sist mot Gijon eller inte?

Det kan vara så att de anser matchen på CN idag som en omöjlig och Levnate föredrar att satsa fullt ut nästa hemmamatch mot Sevilla.
Alltså, bättre att Barkero och Juanlu är avstängda idag och tillgängliga nästa hemmamatch.
Bara en tankegång här. hur kan man veta för säkert? Vilka kriterier?
Eller ska man bara extra straffa spelare från stora lag?
Barcelona Abbe #10
2011-12-03 11:01
Verkar som att Canal+ extra visar matchen, den ingår väl i "lilla" canal+ paketet?
Barcelona comprende
2011-12-03 09:55
2000 lägger man på Spanien som vinnare av Em. Och 1000 på Frankrike som borde ha ett högt odds !
Barcelona jeon
2011-12-03 09:46
jag har fan canal+ paketet men bara det "lilla" så nu är de hockey på sport1 jämnt.
Så ikväll går den på canal+fotboll som jag inte har någon som vet om andra halvlek av matchen kommer gå på sport1?
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-03 09:37
Börjar dagen med riktigt goda nyheter. Både SPORT och MD skriver att klubben och Marc Bartra under gårdagen nådde en överenskommelse gällande det nya kontraktet. Han förväntas förlänga till 2015 på måndag.

Yes!
Barcelona Éluc
2011-12-03 00:11
addeh

En liten notering kring din inför-rapport: Barkero och Juanlu är väl avstängda sedan de båda herrarna drog på sig varsitt gult kort i förra matchen?
Atlético addeh
2011-12-03 00:05
1.70

Nej, men det är i mångt och mycket ett "nytt" Frankrike som har uppstått det senaste året. Får man bara alla att spela för varandra och hitta harmonin i laget kan man absolut nå långt. Både kvalitén och rutinen finns där.
Barcelona Barca4eva
2011-12-02 23:49
Andreas V.V - "Pagar"

Håller med.

Imorn får vi fan ta och vinna!
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2011-12-02 23:48
Italien är ett skämt, vinner dom EM ska jag göra något, får tänka ut något bra..
Äsch, lär knappast hända ändå.

Dom har inte en susning mot lag som Tyskland, Spanien, England, Frankrike, Holland t.ex.

Tror inte Italien går vidare från gruppen om jag ska vara helt ärlig.

Jag ogillar Fransmän skarpt för dom är otrevliga men man kan ju inte bortse från deras intressanta trupp.
Hur som helst är det långt kvar, vi får se vilka som toppar formen bäst.
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-02 23:47
Addeh Sant. Frankrike kan nog kanske vara med och slåss i slutändan. Bra lag har de alla fall. Inga garantier för framgång dock, särskilt inte för fransmännen på senare år ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2011-12-02 23:43
L.A.M Nr 10

Real och Tyskland på väg om Barcelona och Spanien? Man kanske ska försöka vinna först innan man kan börja snacka så?
Atlético addeh
2011-12-02 23:31
Hetfield

Nu överskattar du Italiens trupp enormt. Den är inte i närheten av Spaniens trupp, varken när det gäller spets, bredd eller någon enskild lagdel.

Jag tror Frankrike kommer gå långt. Man har kanske Europas främsta försvar (Sagna, Rami, Abidal, Evra) och bra spets där Ribery är den klart mest lysande stjärnan.
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-02 23:29
Pratar vi som det Spanien som gick obesegrade genom kvalet? Kan dock hålla med om att de inte alltid såg taggade ut, men att göra den bedriften otaggade säger en hel del om lagets kapacitet. Och jag tror nog att de taggar till när turneringen väl drar igång!

Därmed inte sagt att de nödvändigtvis vinner. Som jag tidigare sa, tror det står mellan dem, Tyskland och kanske Holland.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-02 23:22
Haha, tiki taka-GOOOL var inne på exakt samma sak. Det var visst inte bara jag som tänkte på det. :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-02 23:20
Har också en känsla av att Spanien inte vinner. Man känns inte lika hungriga längre helt enkelt. Jag tror mycket på Tyskland, de har inte vunnit en stor turnering på 16 år och har ett ungt intressant lag som redan var bra vid VM. Det känns som det är deras tur. Jag tror inte på varken Italien eller Frankrike, tror inte de vinner. Spanien kommer säkert ta sig rätt långt och är naturligtvis en av favoriterna. Holland är bra men tycker både Tyskland och Spanien är en nivå högre. Så för mig blir det Tyskland - Spanien i final där Tyskland tar segern.

Är det bara jag förresten som tänker att Spanien och Tyskland är Barcelona och Real Madrids motsvarigheter när det gäller landslag? Exakt samma spelstiler, Real Madrid kör väldigt rakt och skapar många chanser och man har många unga spelare. Både Barcelona och Spanien har dominerat fotbollen 3 år nu men båda lagen ser mätta ut, och både Tyskland och Real är på väg att gå om. Barcelona och Spanien vet ju alla kopierar varandras stil, tiki taka. Men man har den fartfyllda fotbollen som konkurrent.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-12-02 23:20
Spanien kommer verkligen inte åka ur tidigt, enda hotet mot dem är Tyskarna.

Det är lite Barca vs Real på landslagsnivå. Tyskarna står för det snabba kontringspelet medans Spanien för possesion, och nu har man dessutom en Silva som spelar på sin topp, som kan ta lite Messi-roll där.

Likt Barca så är spaniens nackdel att dem vunnit så mycket på sistone och man vet inte hur motiverade dem är, men samtidigt så är jag helt säker att dem kommer prestera när det väl gäller!
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-02 23:14
Nja, jag är rätt säker på att Spanien, Tyskland eller Holland tar hem det. Visst har de press på sig, men de har också de bästa lagen och de överlägset bästa trupperna. Någon av dem bör palla trycket.

Personligen hoppas jag på Spanien. Det vore enormt stort att vinna tredje raka titeln (EM, VM, EM)
Barcelona Hetfield
2011-12-02 23:08
Jag tror personligen att det laget som vinner EM är ett lag som ingen tippar på som favorit. Jag tror att Spanien kommer att åka ut tidigt.

Vilket lag vinner? Italien eller Frankrike, jag tror att de har mindre press.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-02 20:19
Hetfield

Har egentligen inte så stor koll, gick mer på hur det gått för Italien i sina senaste slutspel. Nu verkar man ju ha en riktigt bra trupp. Tror hur som helst att det blir riktigt jämnt vem som än går vidare. Sen kan ju också mycket hända på de 6 månader som är kvar tills turneringen börjar.
Barcelona Barcadinho.
2011-12-02 20:06
Ju, det stämmer. Sverige kommer att möta ettan eller två från Spaniens grupp i en eventuell kvartsfinal.
Barcelona Good Guy Greg
2011-12-02 20:05
spanien åker ut i gruppen
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2011-12-02 19:59
Nej han var skadat. Keita spelade
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Roja y Azul - FCB
2011-12-02 19:58
Hetfield

Italiens trupp må vara jävligt bra, men frågan är om de kan spela ihop såsom Spanien.

Time will tell...
Barcelona FC BARCELONA <3
2011-12-02 19:54
En liten fråga bara, i Cl semin när barca vann mot real 2-0 var iniesta med på planen då?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-02 19:46
Andreas

Ja, men du fattar vad jag menar. :)

Nu har jag fattat hur slutspelsträdet ser ut. Lagen som går vidare från grupp B, troligen Holland och Tyskland, är i stort sett klara för semifinal. På andra sidan kan jag inte se Spanien förlora mot någon av de andra lagen, så de tar en plats i smein också. Den sista platsen stpr mellan Italien, Kroatien, England, Frankrike och Sverige. Otroligt jämnt där förstås, men håller ett varningens finger för Kroatien. De kan bli en tuff nöt att knäcka för de flesta lagen.
Barcelona Hetfield
2011-12-02 19:43
LAM

Bara av ren nyfikenhet, hur kan du säga att Italien kommer 3:a? Deras trupp är ju magnifikt i år, och betydligt bättre än Kroatien.

Enligt min mening så är Italiens trupp rätt så jämnbra med Spanien.

Målvakt: Casillas/Buffon
Backlinjen: Ramos- Puyol - Pique - Alba osv
Abate - Barzagli - Chiellini - Criscito osv
Mittfält: Xavi - Busquets - Alonso - Iniesta osv
Marchisio - Pirlo - De Rossi - Montolivo osv
Anfall : Villa - Torres - Llorente - Soldado/Negredo
Matri/Osvaldo - Cassano - Balotelli - Rossi (Pazzini)
Barcelona Trippeln
2011-12-02 19:40
L.A.M Nr 10

Säker är jag inte men de sa det under sändningen, Sverige måste i princip komma etta i gruppen för att ha någon chans att komma till Semi då en andraplats i gruppen innebär spel mot Spanien i kvarten vilket innebär slakt
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2011-12-02 19:37
L.A.M Nr 10

Det är ju roligare att i alla fall få spela en match till och komma top 8.
Sen är det väl kul för spelarna att få möta ett så pass bra lag.
Utöver det finns det även en chans att gå vidare om Sverige har en super dag medan motståndaren har världens sämsta dag och kanske får 1 rött? t.e.x.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-02 19:33
Trippeln

Är du säker? I så fall så är en andraplats som att åka ur. Finns ingen chans att Sverige slår Spanien.
Annons: