/spanien/barcelona/forum/10317.aspx/spanien/barcelona/forum/10317.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Éluc
2011-12-03 19:10
Undrar vem av Alexis och Cuenca som agerar höger- respektive vänsterytter? Väldigt jobbigt att Busquets spelar med ett kort ifrån avstängning. Det behöver ju fan bara krävas en domartabbe så missar han El Clásico.
Barcelona Hetfield
2011-12-03 19:09
Bernie

Varför då? Real Madrid är hungrigare och bättre i dagsläget, det är ju given fakta.

Dags för alla att hoppa av högmodens häst och erkänna att det inte är lika bra, men jag ser positiva saker.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-12-03 19:09
Herregud Pep, om Busquets får ett kort idag vet jag fan inte vad ja gör... För att kunna håll boll mot Madrid måste vi ha våran trio på mitten.. Kunde lika gärna startar med Thiago.
Barcelona tribente_magico
2011-12-03 19:08
comprende

Varför håller du på barca? Du verkar redan ha gett upp allt redan nu?

Din inställning är det sämsta jag sett här sen jag börja skriva.
bitter? bara för jag tror på mitt eget lag, är du på riktigt.

Du verkar lika beroende av Real Madrid som Mourinho är av barca.

En fråga, tycker du real imponerer idag?

En sak är vi överens om, hungern i Real madrid är mycket större än i barca just nu. Men i el clasico finns det knappast risk för att dom skulle va omotiverade.
Andreas-
2011-12-03 19:07
Bernie

Det har vi alla redan konstaterat.
Barcelona Abbe.
Valdés, Mascherano, Puyol, Abidal, Xavi, Cesc, Busquets, Iniesta, Cuenca, Alexis and Messi

Busquets startar alltså. Det trodde jag inte eftersom han riskerar avstängning i el Cláisco. Kul med Cuenca och Alexis tillsammans med Messi.
Barcelona Bernie
Hetfield

Du är ju fan patetisk.
Andreas-
2011-12-03 19:06
Alves:

Vi kommer slå Real Madrid på Santiago, men det gör inte att ligan kommer närmre. För vi kommer kryssa mot bottenlagen borta.
Andreas-
2011-12-03 19:03
comprende

Håller helt med och det är det som är så tragiskt, Real är inte bättre någonstans. Däremot är dem mer motiverade och tar därför mer poäng. Dem spelar bättre för att dem har motivationen. Snudd på skandal. Ett motiverat Barcelona leker med alla. Därför undrar man va i hela helvete som händer.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-12-03 19:02
Exakt.. comprende hur pallar du ens ägna din tid och kraft att tänka på real.. Patetiskt
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2011-12-03 19:00
Real Madrid är hungrigare, det märks hur mycket spelarna vill vinna varje match. Där är det en stor skillnad i motivation, för många mätta spelare i Barcelona.

Äh, la liga är ett skämt, lika bra att satsa på CL. Jag kan tillägga innan alla bajsar på sig, jag föredrar att vinna CL än ligan. Låt Real Madrid få lägga all energi på ligan.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-12-03 19:00
Gode gud vad detta forum har sänkt sig rejält, vi kan inte förlita oss på att andra lag ska vinna eller kryssa mot Madrid, vi måste vinna våra egna matcher och sedan slå dom helt själva. Vi är det enda laget i Europa som vågar gå ut och spela samma spel mot alla lag och det gör oss framgångsrika. Vi kommer gå ut och äga bollen mot Madrid och spela som vi kan för vi höjer oss alltid mot Mierda. Peace out
2011-12-03 18:58
Nej du har fel
Barcelona comprende
2011-12-03 18:58
tribente_magico

Är du bitter? Ser bra ut inför El Clasico? Vilken jävla match tittar du på?

Real har haft spelet mesta utav tiden, det va nu i slutet Gijon skapade 2 halv chanser.

Ser bra ut inför El Clasico? Ja det gör det, eller inte. 5 kryss, en förlust mot ligans kanske sämsta lag. Tappat poäng mot all bra motstånd man mött, Pedro, Xavi, Villa, Abidal som är långt ifrån så bra dom kan va. Pique som knappt spelat något, Iniesta som knappt spelat något. Pep med sin 3-4-3. Real Madrid har slagit Villarreal, Valencia, Atletico Madrid och är på väg att slå Gijon. Vilka trodde inte att dom skulle tappa poäng i någon utav dom här matcherna?

Blir så jävla förbannad när folk inte kan vara män nog att erkänna att ett lag är bättre.

Dom spelar rakt, från sidan, centralt, inlägg, passningar, inviduella prestationer och vi har aldrig varit sämre än Pep.

Någon får gärna komma med något bra mot argument.

Sluta va så jävla bittra, hungern i Real jämfört med Barcelona är enorm.

Punkt.
2011-12-03 18:54
5kr.. Nej men kolla på hemsidan borde stå där
GurraP
2011-12-03 18:54
Någon som vet hur mycket det kostar att se matchen på unibet?
2011-12-03 18:53
Tribente vad snackar du om mer boll? Possesion: Sporting 25% - Real Madrid 75%
Barcelona Myrran
2011-12-03 18:52
Alla gånger jag sätter mig och faktiskt kollar på en Real match blir jag varje gång lika mörkrädd. Real spelar rakt, många långa löp bollar på kanterna från de centrala spelarna, för att sedan söka sig in mot mål vid straffområdet genom inlägg, pass eller genombrott.

Va gör motståndarna? Jo de sätter upp två offensiva yttrar och tre centrala mittfältare och en fyrbackslinje. De ligger inte tajt i mitten och djup utan pressar högt i plan och låter spelet svänga mycket. Varför? Spela som ni gör mot Barca så kanske ni kan kontra in ett mål för jag kan ju lova att Real inte har samma tålamod att drilla boll och de vill springa på stora ytor bakom ytterbacken. Nej men som sagt ska man försöka spela offensivt mot ett lag som snittar över 3.5 mål per match för att få in ett eller två bollar och "sno" poäng...
Barcelona tribente_magico
2011-12-03 18:49
vadå sporting ser rädda ut, vilken match ser ni, sporting har ju haft mest boll efter målet och skapat en hel del, real fick slå ifrån sig vissa gånger.

Men som vanligt kontrar väl real in ett mål till slut, men ser bra ut inför cl clasico.
Andreas-
2011-12-03 18:48
Edit: Dubbel.
Andreas-
2011-12-03 18:47
Vi måste slå Real, så enkelt är det. 1 poäng är för dåligt, det är 3 eller lägga ned allt med ligan för denna säsong. Vårt största bekymmer ligger i bortaspelen mot sämre lag. Förbättras inte det, så är en seger mot Madrid i el Clasico inte speciellt viktig för ligans utgång.

Med det sagt, så är självklart el Clasico sjukt viktig bara för att det är el Clasico. Det är nog fan skönare o sänka Real än o ta ligan, på något sätt..
Barcelona Zamboza
Real skapar ingenting och så får dem ett mål till skänks för att amatören till högerback ska leka kylig när han bara behöver rensa bollen. Riktigt frustrerande. Hoppas Gijon tar poäng.
Barcelona Trippeln
Skit dommare
BARCA-més que un club
2011-12-03 18:42
inget nytt då real vinner sin borta match som vanligt vem fan ska stoppa real ärligt talat förutom då vi barca blir kul och se då den 10 dec.....
2011-12-03 18:41
Tycker verkligen inte real gör nån stormatch eller "ger järnet" det är gijon som suger och ser vettskrämda ut
Andreas-
2011-12-03 18:39
Real ger järnet när dem spelar borta, det gör inte vi. Det är skillnaden.
2011-12-03 18:37
Varför bajsar alla på sig när dom möter real?
Barcelona Roja y Azul - FCB
2011-12-03 18:35
Jävlar vad störande mål, stänger av skitmatchen.
Andreas-
2011-12-03 18:34
Det är nu alla ska ha spöstraff för att vi torskade mot Getafe.
2011-12-03 18:34
?? Vad gör försvararen? Mutad eller?
Annons: