/spanien/barcelona/forum/10316.aspx/spanien/barcelona/forum/10316.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
,Sami
2011-12-01 11:16
Det kanske blir 3-5-2 på Bernabéu.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-01 11:03
ElRaval

Kopiöst vet jag inte. Han springer mycket, sure, men det är ingen Vidal eller Isla. Det är argumentet om hans huvudspel som väger tyngst.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-01 10:11
Busquets får bara inte starta mot Levante. Han ska sitta på läktaren. Förstår inte varför han inte spelade mot Rayo, även om han inte tagit ett gult kort hade han haft mer matchtempo i sig, nu måste han vila två ligamatcher i rad, även om han troligen startar en helt obetydelselös CL-match mot Bate. Nä, där förstår jag inte hur Pep tänkte.
Barcelona Riiio!!
2011-12-01 10:06
Tror Keita spelar såhär mycket för att han ska iväg på afrikanska och då får Busquets ändå spela mycket.. har en jävla känsla av att Busquets kommer spela mot Levante och dra på sig ett gult så han missar clasico och Keita får då spela.. Spelar nog ingen roll för Pep..
Barcelona ElRaval
2011-12-01 02:23
Ni kan uppenbarligen mycket lite fotboll och har inte greppat att fotboll är en lagsport och att en balans av olika spelartyper är viktigt. Uppenbarligen fyller Keita en funktion. Han löper för det första kopiöst vilket är bra i presspelet samt öppnar upp offensiva luckor. Han är bra på huvudet vilket är grymt bra i fasta situationer defensivt. Ska xavi och messi täcka motståndarlagets långa spelare eller? Han gör helt enkelt ett grymt bra jobb i det tysta, fast på ett mer elegant sätt än t ex Mascherano som har en väldigt uppoffrande spelstil. Visca Keita!
Atlético addeh
2011-12-01 00:54
Å andra sidan vet vi inte i fall Keita hade klagat om han inte fått så mycket speltid. Jag menar, med hans kapacitet som spelare borde han vara extremt nöjd att få spela så pass mycket som han gör. Varför då klaga?
Barcelona Capitan Puyi
2011-12-01 00:25
Shanghai - SHOOT ME $12

Tror någon postade det tidigare om du kollar tillbaka en eller två sidor. Eller scrolla igenom dagens länktips.
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-01 00:09
Bra talat, älgen!

Godnatt på er
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2011-11-30 23:57
Varför finns det ingen 3-4 minuters video om Isaac Cuenca på Youtube ? skulle vara grymt om någon fixade det.
Barcelona den närkingska älgen
2011-11-30 23:54
Keita är en av de ultimata truppspelarna, inte helt olik Henke Larsson när han var i klubben. Hans grundkapacitet räcker inte för startelvan, men gör nästan altid (Henke i ännu större utsträckning) en bra insats när han spelar och som dessutom aldrig klagar när han tvingas sitta på bänken. Världens bästa lag kan inte bestå av 23 Messi, Xavi och Iniesta. Sedan att Pep väljer att spela honom sjukt mycket, särskilt som pivote kan vara lite konstigt, och det stör jag mig också på ibland. Men vi får inte glömma att det i grund och botten är en mycket duktig fotbollsspelare, annars hade han inte varit i Barca.
Barcelona BB-Barceloneta
2011-11-30 23:49
JDS är en duktig spelare som kan ersätta Keita i truppen om han skulle försvinna till nästa år, jag menar verkligen inte att Keita är en dålig spelare för det är han inte
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-30 23:41
Ja sluta upp med äggkastningen mot Keita. Det är fan ingen dålig spelare och vi ska vara glada att vi har honom
Barcelona II Barça II
2011-11-30 23:25
El Nino Maravilla

Vilka matcher iår har Keita varit dålig? Vänligen förklara på vilket sätt också, om ni kan.

Det är inte Keitas fel att han får spela som pivote, även om han har gjort det helt okej.

Hoppas han avslutar sin karriär hos oss :).
Barcelona El Nino Maravilla
2011-11-30 23:17
barcetia - Asexis7

Dude, även du kan ersätta Keita...
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-11-30 23:10
BB-Barcelona

Så duktig är han inte..
Barcelona BB-Barceloneta
2011-11-30 23:02
Skulle vara riktigt kul faktiskt om Jonathan dos Santos fick göra några matcher i A-laget när Keita är borta, han är en kille man verkligen unnar framgång. Han skulle kunna vara i nån toppliga i Europa nu men väljer att stanna i Barca trots att han vet att det mest blir spel i B-laget. Jag hoppas han flyttas upp permanent nästa säsong för annars lär han försvinna, han kan ersätta Keita. En riktigt duktig fotbollsspelare
Barcelona II Barça II
2011-11-30 23:02
Esguerro var inte så jätte bra i Barcelona, inte Maxi Lopes heller. Men Henrik Larsson, vilken lirare! Han kom in och vände CL finalen mot Arsenal. Legend!

På länken kan ni se vilka spelare vi hade 05-06.
Barcelona Roja y Azul - FCB
2011-11-30 22:58
OT

Manchester U ligger under mot Crystal palace, på hemmaplan! Lite komiskt ändå :D
Barcelona den närkingska älgen
2011-11-30 22:52
Esquerro var väl och löpte i Barca någon gång i den vevan också? Har dålig koll på honom om jag ska vara helt ärlig. Nu beror det ju på vilken årgång vi snackar, Gudjohnsen kom ju exakt när Henke lämnade sommaren 2006. Den sommaren kom ju även Zambrotta till klubben. Det är ju rätt kul att sitta och tänka tillbaka på laget vi hade då, och jämföra det med laget vi har nu. Inte för att det tillför så fruktansvärt mycket, men ändå. När vi vann CL i paris var Thiago bara femton, Delofeu bara 12 osv.

Annars undrar jag om någon ser EL matchen mellan Tottenham och PAOK. Om någon gör det och fattar varför Spurs 2-2 blev bortdömt för den personen mer än gärna förklara det. Har sett situationen och jag kan verkligen inte komma på EN enda vettig anledning.

För övrigt ligger Man United under med 2-1 mot Crystal Palace hemma i Carling Cup. Där ser man.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-30 22:51
Läste längre ned att addeh tror att Isaac flyttas upp redan i januari... en annan spelare som kommer flyttas upp i januari är Jonathan dos Santos - åtminstone i någon månad, när Keita är iväg med Mali - om man ska tro Mundo Deportivo.

Jättegoda nyheter om det stämmer. Han är värd det! Beundrar hans klubbkänsla och tålmodighet något enormt. Det är få så är mer värda ett A-lagskontrakt än JDS. Hoppas även Sergi Roberto får lite speltid under denna perioden
Barcelona Roja y Azul - FCB
2011-11-30 22:47
På tal om gamla supersubs, glöm inte Henrik Larsson!! :P
Coach pep-
2011-11-30 22:44
1.70-ligan

"En annan sak som är bra med Sanchez är att han har en väldigt god fysik. Han må vara lika kort som Pedro, men betydligt mer muskulös. I kombination med sin snabbhet och balans är han inte lätt att rubba. Ett litet kraftpaket, lite som Messi! "

Stämmer bra, och personligen är jag helt övertygad om att i gårdagens match kanske Sanchez bara låg på omkring 70/80 procent av sin maximala nivå. En explosiv spelare som honom behöver mer tid för att komma i full form, och sen får man inte glömma att han inte gjort någon ordentlig försäsong heller. Ändå så har han varit bra varje gång han spelat men enligt mig kommer vi inte få se det bästa av Alexis förrän efter juluppehållet.

Fantastisk spelare.
Barcelona II Barça II
2011-11-30 22:30
Man kan ha Motta istället för Edmilson. Glöm inte Gudjohnsen och Maxi Lopes som supersubs :).
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-11-30 22:08
Gonzalez_Barca;

haha, inte världens bästa lag men fan vilka minnen från den tiden...
Katatrofala är väll o ta i :D

Oleguer, ohjävlar.... han hade jag glömt helt o hållet!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-11-30 22:01
God is a five letter word - Messi

Får man fråga varför du försöker återskapa vårt katastrof lag? :P

Jag menar, med de spelare du nämnde precis slutade vi trea, 18p efter Madrid.

Ne skojar, förstår att du vill återskapa Rijkaards topplag? Glöm inte Oleguer ;)
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-11-30 21:55
elbraco:

Fan då, får väll bli

Abidal - Puyol - Marquez - Zambrotta - Deco - Edmilson -
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-30 21:52
God is a five letter Word

Belletti och Edmilson drog faktiskt till samma brasilianska klubb. Belletti var dock bara där i nån månad innan han bestämde sig för att sluta men jag tror att Edmilson är kvar.
Barcelona Capilito
2011-11-30 21:50
God is a five letter word - Messi

Jag bara hade dom, har haft dom i en vecka nu. Får hoppas det håller i sig;)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-30 21:48
Ryktas om att Maxi López ska till Milan. Nu tror jag verkligen inte på det men skulle inte det vara roligt? Kommer knappt ihåg honom, enda matchen han gjorde någon glad var när vi vände hemmamötet med Chelsea i CL-åttondelen 05, kom igen och gjorde väl ett mål och en assist. Har ingen koll på hans karriär sedan dess, bara att han nu spelar i Serie A, kommer dock inte ihåg laget. I alla fall, han kan väl inte vara tillräckligt bra för Milan?
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-11-30 21:44
Länktips

Intressant video om de spanska domarnas arbete under matcherna. Jag tycker det är ruskigt kul när man får se och höra hur domarna resonerar när de snackar med spelarna, kul att man får "tillgång" till hörsnäckorna de använder.

Finns även en annan om domarna under EM2008, Kill the referee heter den för de intresserade.

Videon i länktips visar Perez Lasas arbete under Barca - Espanyol matchen 2008.
På spanska.
Annons: