/spanien/barcelona/forum/10314.aspx/spanien/barcelona/forum/10314.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-11-29 23:31
Är det möjligen så att Alexis är bättre på vänsterkanten?
Barcelona Barcadinho.
2011-11-29 23:25
Det skulle inte förvåna mig om han får extra straff för medvetet kort.
Det kan dock bli problematik i framtiden med likadana fall.
Hellre att man upphäver kortet istället, vilket skulle betyda att Pique står på 4 gula fortfarande.

Jag förstår innerst inne inte domarna i sådana fall. Det finns något som heter sunt förnuft som ska stå över alla regler. Det där Perez Lasa kunde bara skynda på Pique genom att markera med händerna istället för ett kort, när det är så uppenbart.

(sov gott)
Atlético addeh
2011-11-29 23:24
För övrigt är det också en självklarhet att Alexis ska spela till vänster, där är han som allra bäst då han kan vika in och avsluta. Villa låg väldigt centralt idag, och Messi lite varierande ute på kanten och släpande. Tycker den uppställningen känns bra.
Barcelonistas
2011-11-29 23:23
Finns absolut inga tydliga bevis om det var medvetet eller ej. Det enda vi kan göra är att spekulera vilket är slöseri med tid.

Visst det tog lite tid för Pique vid frisparken, men han kanske tänkte mer på vem han skulle slå passningen till? Hur ska förbundet veta liksom?.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-29 23:22
Men han kan inte dömas för det i princip. Han får böter isåfall
Barcelona Siempre Barça
2011-11-29 23:19
om pique får två matchers då ska Alons också få det
Barcelona BB-Barceloneta
Jag är riktigt orolig att Pique kommer bli avstängd ytterligare efter varningen, för medveten var den. Och om regeln finns varför skulle dem inte använda den? Tänk om han kunde vara lite mer diskret.....
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona påfågeln
Skulle varit kul om Pique hade gjort mål där, han hade ju kunnat ta av tröjan och fått gult för det istället ;)
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-29 23:18
Iniesta tog ett medvetet gult förra säsongen så snyggt så folk här inne var osäkra på om det verkligen var medvetet. Alla borde dölja hans exempel, så blir det LITE otydligare iaf.
Barcelonistas
2011-11-29 23:18
Det viktiga var att plocka hem tre poäng och det gjorde vi. Men rent spelmässigt så kan vi mycket bättre än vad vi visade idag. Det blev mycket bättre efter 1-0 målet man kunde verkligen se att spelet blev bättre.
Barcelona den närkingska älgen
2011-11-29 23:16
1.70

Det skulle vara om han stängs av en match i efterhand då det var rätt uppenbart att han tog varningen medvetet. Dock har jag mycket svårt att se det hända.
Barcelona Éluc
2011-11-29 23:15
Sjukt medveten varning? Domaren ler, Pep skakar på huvudet. It's so fucking obvious.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-29 23:15
Hur fan skulle Pique kunna missa el clasico? Aldrig att det blir så. Isåfall kan ju lika gärna förbundet sluta hymla med vad de försöker göra och ge Real pokalen direkt
Barcelona Éluc
2011-11-29 23:14
Piqué kan med stor sannolikhet missa El Clásico. Helt jävla otroligt.
Barcelona Barcadinho.
2011-11-29 23:12
Vi tog tre poäng hemma, men spelet tycker jag var sisådär ok. Det fattas fortfarande några växlar. Det är på bortaplan vi har svårt med att plocka poäng, inte mot sådana motsång på CN. Tråkig andra halvlek och tystnaden på arenan gjorde inte saken bättre. Men så är det - matchen var slut efter fjärde målet.

Det mest komiska under andar halvleken - att se hur Pep reagerade när Pique fick gula kortet. Come on Pep...
Barcelona Thiago en mi corazón!
2011-11-29 23:10
Tog Pique sitt kort medvetet? Missade det.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-29 23:10
Klart att vi ska plocka hem Romeu någon dag. Om vi mot förmodan inte skulle ha nytta av honom bör vi göra det bara föra att vi kan knäppa Chelsea på näsan.

Nej men seriöst, jag tror han blir perfekt att ta hem när Keite lämnar. Känns som han kommer ha tagit det sista steget i Chelsea tills dess. Tror chansen är betydligt större att han återvänder än att Bojan eller Jeffren gör det.
,Sami
2011-11-29 23:08
den närkingska älgen
Precis! Men vi får se om Barca köper tillbaka Romeu. Man vet aldrig hur Guardiola tänker:)
2011-11-29 23:04
,Sami

Om Mascherano numera ska betraktas som mittback vore Romeu perfekt den dagen Keita lämnar.
,Sami
2011-11-29 23:03
Hittade det hära på chelseas forum. Cred till Romeu, fyfan vilken lirare... visade så mycket vilja idag. Kan bli hur bra som helst!

Jag själv hoppas han kommer tillbaka till Barca och ersätter Keita. Vad tycker ni??
Barcelona Barca4eva
2011-11-29 22:59
Härlig vinst
2011-11-29 22:57
Skönt med en seger. Tycker att det märks att det fanns en vilja hos spelarna idag som verkligen saknades i lördags. Även spelet såg ju okej ut. Visst är det en bit kvar till när vi är som bäst, och även om de första 20 var rätt kassa så lossnade det efter Alexis 1-0- I andra halvlek tycker jag att det såg ännu bättre ut, framförallt med att då var ju löpviljan där igen, både från mittfältarna och dessutom kom både Abidal och Alves med i anfallen på ett bättre sätt än i andra. Skönt för Villa och Alexis att göra mål förresten, de känns som förstavalet tillsammans med Messi den 10e.
Barcelona Siempre Barça
2011-11-29 22:57
hoppas vi kommer i topp form nu på de två matcherna som är kvar innan el clasico, och de bästa e är att vi spela båda matcherna hemma och de är inte bra lag, då kan vi göra många mål.
Barcelona El Soap
2011-11-29 22:56
Andresito

Kan ju också vara så att vi har derby mot Espanyol efter El Clásico och då hade han riskerat avstängning i den istället om han fått gult mot Real. Men bara en tanke.
Barcelona Trippeln
2011-11-29 22:55
Jag såg glädjen idag hos spelarna, det är det enda jag begär av de.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-29 22:54
Gött med tre poäng. Är nöjd ikväll. Spelet börjar arta sig, alla våra anfallare gör mål. Snälla, låt det fortsätta såhär nu... älska Barca!
Barcelona Blaugrana91
2011-11-29 22:52
Härligt att vi vann med 4-0 men spelet var väl överlag inte så jättebra idag heller, dock bättre än mot Getafe allafall.
Men tror vi är på gång nu allafall, det viktigaste var att vi fick igång anfallet lite och det fick vi ju trots allt.

Sanchez var lätt bäst på plan, riktigt imponerande insats.
Även Villa gjorde det ganska bra idag, kunde ha gjort mer än 1 mål.

Känns som vi är på rätt väg allafall! :)
Barcelona Doogge
2011-11-29 22:51
Alexis sanchez matchens lirare för min del, i dag visade han vilken klass han är, och jag vet att han kan mycke bättre än vad han visade i dag.
Barcelona Gonzalez_Barca
Andresito

Håller med, Masherano - Puyol hade varit utmärkt nu till lördag, så lirar Pique - Fontás mot Bate för att han inte ska känna sig för seg.

Otaktiskt av Pep..

Men, härlig vinst. Skönt att Sanchéz gjorde 2 mål.
Barcelona S91
Alves

Om du riktade kommentaren mot mig så kan jag försäkra dig att jag inte dampade. Den var bara solklar (vilket dussintalet andra situationer varit iofs, men still, tänker inte bli avtrubbad bara för det :P)
Annons: