/spanien/barcelona/forum/10310.aspx/spanien/barcelona/forum/10310.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Culé - Messi y Alexis
2012-01-02 23:19
Los mejores

''Chelsea är ett lag byggt av oerhört stora egon, de stora spelarna är aningen avdankade och är hemskt odisciplinerade. Ska jag vara ärlig tycker jag Chelsea har tappat mycket av den rustning som byggdes upp under Mourinhos tid. Säga vad man vill om personen i fråga, men han får alltid på något sätt alla sina spelare att sträva efter ett och samma mål.''

Håller med dig om det mesta. :)
Real Madrid Los mejores
2012-01-02 22:46
Chelsea är ett lag byggt av oerhört stora egon, de stora spelarna är aningen avdankade och är hemskt odisciplinerade. Ska jag vara ärlig tycker jag Chelsea har tappat mycket av den rustning som byggdes upp under Mourinhos tid. Säga vad man vill om personen i fråga, men han får alltid på något sätt alla sina spelare att sträva efter ett och samma mål.
-
Till en annan fråga. Hur ser ni på Cesc transformation till en betydligt mycket färglösare spelare än vad han tidigare var. Han är betydligt mer produktiv i form av poäng, men rent spelmässigt är han inte på samma nivå, skall sägas att han av naturliga skäl inte blir lika delaktig med tanke på att världens två kanske bästa mittfältare styr och ställer på mitten. Det är dock en beundransvärd egenskap jag ser hos honom, han ser ytor som ingen annan och är otroligt bra på att göra mål. Det är en egenskap som inte många mittfältare har, något jag tex skulle vilja se mer hos en spelare som Özil hos oss.
Barcelona Barcadinho.
2012-01-02 21:59
Lampard satt ovanligt mycket på bänken den här säsongen, blivit it/utbyt rätt ofta.
Unga spelare som Sturridge, Mata o Ramires spelar jätte mycket, mer än båda Drogba och Torres.

xaviesta - du har rätt, det är en sort mix mellan den ena (engelsk) och den andra (syd) stilen. Ett bra bevis för den mixen är målvakten Cech - han har ibland svårt och bestämma sig om han ska rulla bollen till en back eller om han ska skjuta bollen långt. Att skjuta bollen långt sitter i hans benmärg, men nu är det lite annat som ska gälla.

(jäkla vad dåligt jag skriver ibland)

Davidsilva - ta en match i taget. Jag är inte alls säker på att Chelsea fixar Napoli, även om Napoli inte ser så bra ut just nu.
Davvidsilva
2012-01-02 21:52
Hetfield// Den andra året var man ju i final mot manu och förlorade på straffar.
Tungt som fan men sånt som händer. Det viktiga är dock att vi var där. Att sedan du ogillar chelsea det förstår jag. Men det skiter jag i fullständigt.

Blaugrana91// Självklart vill jag det. Oavsett hur dåliga vi har spelat så kommer en match mot barca dra fram det bästa ur chelsea som så många gånger förr.
Väl mött
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-01-02 21:49
Lite kul blooppers och liknande för fotbollsåret som gick.

Finns den del 2 också.

Sorry om dessa länkats tidigare.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-02 21:46
"Den blåa maskinen".. :)
Barcelona Blaugrana91
2012-01-02 21:44
Davvidsilva

Är du säker på att du vill att Chelsea ska möta Barcelona?
Om Chelsea skulle spelat så som dem gjort den senaste tiden i en match mot Barca skulle man kört över Chelsea.
Barcelona Hetfield
2012-01-02 21:43
Davvidsilva

Låt oss säga att domaren var emot Chelsea, det var bara ett år. Hur förklarar du resten av åren?

Nä, Chelsea är och kommer att vara ett plastlag.
Davvidsilva
2012-01-02 21:42
Hetfield// Dra inte upp CL och din norska domarvän.

Blaugrana91// Chelsea har släppt in många onödiga mål mot skitlag och förlorat onödiga poäng.Ja. Men de har dominerat alla sina matcher. Även förlust matcherna mot United och pool. AVB kommer revolutionera maskinen,
Hoppas som alltid att vi mölts i CL.
Barcelona Blaugrana91
2012-01-02 21:36
Davvidsilva

Fast just nu ser Chelsea ut som ett mittenlag.
Barcelona Hetfield
2012-01-02 21:35
Den blåa maskinen som har investerat miljarder, men som inte har vunnit CL. Om Chelsea är en maskin så är det en väldigt dyr och dålig maskin.

Same shit med Man C, de kommer inte att vinna CL.
Barcelona Xaviesta
2012-01-02 21:32
Överbetalda "stjärnor" som käkat och festat bort både jul och nyårshelgen. Då orkar man inte ge allt på plan. :) Nää, skämt åsido.

Edit: 1.70-ligan

De har inte ens i närheten av samma kvalité som Barca och Real.
Davvidsilva
2012-01-02 21:28
Den som räknar ut chelsea och kallar de för mittenlag kommer förr eller senare att äta upp sina ord. Visst så har det inte varit problemfritt men såna svackor/generationsskifte drabbar alla lag. Den blåa maskinen kommer vakna.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-02 21:28
Att ligan är jämn är inte hela sanningen. Topplagen i England är inte heller lika stabila som Barca och Real är. Det är enligt mig en den största skillnaden på PL och La Liga. Om man nu ska jämföra ligorna

elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-02 21:14
I Londonderbyt ledde Arsenal med 1-0 tills Djorou fick sitt andra gula i 80:e. Då vände Fulham och vann under de sista fem minuterna, Sidwell i 85:e och Zamora i 90:e. Väldigt udda resultat bland de engelska topplagen kring nyår. Utd, City och Chelsea torskade och idag förlorade Arsenal osv.

Men dom är inte dåliga, det är en jämn liga.
Barcelona Barca4eva
2012-01-02 21:07
Tycker inte riktigt att det är ett generationsskifte när Lampard o Co är kvar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Xaviesta
2012-01-02 21:00
Barcadinho

VB är en alldeles utmärkt tränare (matchcoach är han inte till fullo, men har hela sin karriär på sig att lära). Problemet ligger i att man kan inte lära gamla hundar sitta. Drogba, Lampard, Terry osv är så inkörda i det engelska sparka-och-spring-fågelvägen-mot-mål spelet att det blir pannkaka av alltihop. Han borde satsa på Torres från start i varje match, oavsett form och missade målchanser.

Får Torres känna att laget "bygger på honom" igen som på Liverpool tiden kan han leda Chelsea framåt. VB har tyvärr fått känna på hur svårt det är att lära PL-spelare teknisk fotboll med kortpassningar och bollinnehav. HAr du blivit drillad i nästan hela din karriär att rensa bollen så fort tillfälle ges, att alltid söka kanterna med dina uppspel så yttrarna kan slå inlägg osv blir det svårt att avvänja detta. Hur kul är det för Drogba tex att lära sig spela på ett helt nytt sätt vid 34 års ålder, när han som bäst planerar att flytta nånstans där det finns pengar för att sen pensionera sig?

Får VB vara kvar i sommar (om han inte sparkas tidigare - märkligare saker har hänt inom fotbollen) så bli Chelsea brutala nästa säsong. Den som lever får se..
Barcelona Barcadinho.
2012-01-02 20:24
Känns som att Chelsea befinner sig båda i ett generationsskifte men också ett spelmässigt skifte. Det är inte en hemlighet att VB försöker bygga ett mer spelande lag, med mer bollinnehav och passningsspel. Det har inte funkat så bra än så långe. Jag var i några matcher tidigare rätt förvånad hur lite boll laget hade. Det kan också bli svårt och hitta rätt spelare för det. Oftast så skiter jag i om Chelsea vinner el inte, men idag blev jag lite glad för Torres skull. Jäkla vad han kämpade, vann bollar tillbaka på glidtacklingar och var bra offensiv. Jag gillar Ramires - en skön lirare.
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-02 19:55
Surfar runt på youtube på lite olika fotbollvideos och helt plötsligt sitter man och tittar på det här, haha.. riktigt roliga minnen.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-02 19:42
Länkar till en fantastisk video (kanske den bästa jag sett) om en ännu mer fantastisk spelare. Ibland så slår det en - hur sjukt jäkla bra Leo är. Inte bara på att göra mål och spela fram. Utan på allt! Vi är så bortskämda som får följa honom varje vecka att man inte riktigt tänker på det längre. Det bara är så liksom...

men jag tror att det vi får uppleva just nu är unikt. Det kommer dröja länge tills, inte bara Barca, utan världen, får se en sådan överlägsen spelare igen. Och jag tror att man först efter Leos karriär kommer förstå hur unik han var - och uppskatta det han har gjort för oss ännu mer.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-02 19:03
JohnGalt

Nej, men han gör sig bra där. Kanske skulle lagt till det, eller så kanske du skulle läst lite mellan raderna ;) nåja, nu förstår du iaf!
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-02 17:51
Var helt 100 på att den nicken skulle gå in. Helt galet. Chelsea kommer att få kriga för att bli 4 i år. De har inte en chans mot Manchesterlagen eller Tottenham.
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-02 17:46
Tur Chelsea har då, 2-1 i 89 minuten..
Brutalt hur dom gått ner sig, från att vara riktigt jäkla bra till .. typ ett mittenlag.
Barcelona JohnGalt
2012-01-02 17:29
Så hans positionsspel är bra för att han gör som AVB säger och droppar ner i backlinjen?
elbraco - Bojan y Thiago
2012-01-02 17:19
Kollar på några Chelsea matcher då och då och det jag har tänkt på är att Romeu ofta faller ner mitt emellan Terry och Luiz, precis som Busquets gör. Säkerligen är det efter instruktioner från AVB så hans positionsspel skulle inte vara det första jag skulle klaga på. Hans tacklingar däremot är inte alltid hundra och han kämpar inte hem på kontringar alla gånger.

Däremot har han ett långpassningsspel som är väldigt bra, både höjd och markbollar. Han har en mycket känslig fot som har fått bra kritik flera gånger om från Chelseafans.
Barcelona JohnGalt
2012-01-02 17:05
Jag tycker helt kart att Romeu är duktig för sin ålder och är en smart passningsspelare med hög passningsprocent, vilket är bra för att ha ett stort bollinnehav, vilket är bra för att släppa in få mål, vilket är bra för Barca. Personligen tycker jag inte att hans positionsspel är så bra än, i synnerhet sammarbetet med Meireles. Förhoppningsvis blir det bättre med åren.

Det talas mycket om att Lucas är den defensiva mittfältare som vinner tillbaka flest bollar per match, vilket är sant. Men om man väger den statistiken mot antal bollinnehav för motståndaren så visar det sig att Xabi Alonso och Busquets på i princip samma siffra toppar statistiken. Förra säsongen that is.

Källa på det Opta.
Culé - Messi y Alexis
2012-01-02 16:57
Är hundra på att alla tre kommer förlänga sitt kontrakt. :)
Barcelona Éluc
2012-01-02 16:52
Då är det bara Abidal och Cuenca som är kvar i kontraktsförhandlingar, och Pep förstås.
Culé - Messi y Alexis
2012-01-02 16:48
Official: Barcelona announce the renewal of the contract of goalkeeper Jose Manuel Pinto with one more year, until 2013

Såg att Abbe. han före på bollen. :)
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-01-02 16:31
den närkingska älgen

Jojo, det är inget snack om att Oriol Romeu är den bästa DM i sin ålder. Finns inte ens på kartan att någon annan skulle vara bättre men det finns mycket som han kan förbättra. Det är just det jag menar med att Ricky Kaka har rätt, samt att Culés samt Chelsea fans överskattar honom lite smått. Han är inte det bästa som hänt sliced bread och jag tror inte att vi kommer köpa honom nästa år/näst nästa år då vi har en bättre prospect som heter Sergi Samper samt en mycket bättre defensiv mittfältare som passar vårt spel som heter Sergi Busquets.

Oriol behövs helt enkelt inte, så bisarrt bra spelare har vi.
Annons: