/spanien/barcelona/forum/10304.aspx/spanien/barcelona/forum/10304.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2012-03-08 12:09
Han har tre personer framför sig

Henry 51 mål
Ruud Van Ristelrooy 54 mål
Raul 71 mål obs! På 144 matcher obs!

Det är 5 matcher till finalen gör Messi 5 till då ligger han tvåa i skyttelian all time samt han tangerar rekordet på mål i europa på en säsong som är 17 sattes av Falcao förra året i europaleague.

Det finns alltid saker att sträva efter kom igen Messi bättre kan du ; )
Barcelona Deulofeu
2012-03-08 12:04
49 i cl totalt samma som Di Stefano
Barcelona DM1982
2012-03-08 11:58
Skön video med fina mål, lite ot.
Barcelona B-Guden
2012-03-08 11:58
men hur många mål har messi totalt gjort i cl ?
Barcelona Deulofeu
2012-03-08 11:55
1962–63

José Altafini gjorde Milanspelaren 14 baljor!

Vore häftigt om det slås! Vinner han skytteligan i år är han ensam om att ha vunnit fyra år i rad...Muller har vunnit fyra gånger men inte i rad.Raul som gjort 71 mål totalt har vunnit skytteligan 2 gånger.

Han har även överlägset målsnitt i modern tid och slår spelare som Ruud bla helt otroligt med tsanke på att vi pratar inte om en direkt striker precis oc han är som sagt 24 bast...

Barcelona Deulofeu
2012-03-08 11:48
12 rekordet har Messi och Ruud Van gol i modern tid...
Barcelona B-Guden
2012-03-08 11:45
Har messi gjort 12 mål i cl i år ?
Vad är rekordet på en cl säsong ?
Barcelona Deulofeu
2012-03-08 11:23
Corazon håller med effektivt alltså inte bara snyggt men vi har Rafinha,Cuenca,Tello,Deulofeu,Dongou osv osv men visst skulle han bli en bra truppspelare ; ) Neymar alltså

Jag ser det inte som helt omöjligt att Real skeppar iväg Cristiano och Mourinho och går all in på Neymar då skulle jag bli lite orolig faktiskt...

En liten sak om Messi bara han har gjort assist eller mål i samtliga matcher i cl han deltagit! Tror inte det är någon mer i cl som har samma snitt.Han skulle dessutom leda skytteligan om man väljer hans två mest produktiva matcher
då har han gjort 8 mål ; )

Barcelona Corazon
2012-03-08 11:18
ja skulle till och med känna mig lugn (are) om messi va avstängd eller skadad peppar peppar.
Barcelona Corazon
2012-03-08 11:17
shit va jag vill ha NEYMAR till barca seriöst kolla på länken va han gjorde igår va skulle inte messi å han göra ihop
Barcelona Deulofeu
2012-03-08 11:09
Cuenca har visserligen haft det lite tyngre på sistone men han är 20 bast och har lirat 185 minuter i champions och är trea i assistligan på tre att jämföra med tex

Nuri Sahin bundesligas bästa spelare förra året 180 min 0 assist
Özil 448 minuter 1 assist
Xabi Alonso 527 minuter 1 assist
Di Maria 266 minuter 0 assist
Ronaldo 450 minuter 2 assist

Jag tycker det är helt ok av honhan har ett bredare register än Tello.Det som är suveränt är att de är helt olika och det finns därmed plats för båda.

Slutligen Neymar var också han otrolig igår och att se honom till vänster om Messi vore kul och är något jag vill trots vad vi har i canteran så är han unik och det ska alltid finnas en brasse i anfallet anser jag; ) Romario,Rivaldo,Ronaldinho de är stora anledningar till att många älskar Barca inklusive mig själv.Vilka lyxproblem vi har alltså...
Barcelona Hyder
2012-03-08 10:47
Det kanske vore smart att vila Messí lite då och då med tanke på att han hade blodad tand igår. När Messí har blodad tand så vet väll alla vad han är kapabel till. Eller så vet vi inte? Han når ju nya höjder hela tiden.

Jag kommer ihåg under trippelsäsongen när Pep valde att vila Messí var femte match oavsett om det var en hemmamatch mot Sporting eller en bortamatch mot Atl.Madrid. Då kunde han i och för sig hoppa in i slutet av matcherna och avgöra med sin spetskompetens.

Annars är det alltid kul att läsa vad andra fotbollsspelare och tränare twittrar om angående La Pulga. Spelare som Ferdinand, Maxi, Owen, Rooney och många fler var inte sena med att hylla honom. Peps kommentar om att Messí är med däruppe bland spelare som Cruyff, Di Stefano och Maradona är självklart stort. Men det roligaste var att han avslutade med: "Jag måste nämna Pelé också, annars blir han arg".

Att Tello sedan debuterar i CL och samtidigt gör två mål måste vara en jävla skön känsla för honom. Jag älskar hans spelstil även om den är relativt ensidig. En perfekt inhoppare i mina ögon. Man ser skillnaden mellan honom och före detta spelare som Jeffren och Bojan (som inhoppare alltså). Tello har förvisso väldigt mycket att arbeta på. Han måste bygga på lite muskler, träna på sina skott och utveckla sitt spelsinne men är redan nu läskigt bra 1-mot-1 vilket är precis vad vi behöver när så många andra är skadade. Vi behöver ingen som tar emot bollen och hela tiden passar tillbaka den. Rakt på sak ska det vara.

Nu ska jag ladda ner gårdagens match och njuta av den ännu en gång
Barcelona el Profete
2012-03-08 10:03
Messi had a headache before the game, team doctor Pruna gave him an aspirin #fcblive [catradio cope]

Messi, du får hemskt gärna ha huvudvärk oftare. Vi kommer alla att vara glada över att kunna säga: "Jag fick se Leo Messi spela". Disfruta el momento culés!
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-03-08 09:27
R.E.M. god bless them;

Ja visst är det surt att folk går så långt som att säga så.
Men man måste erkänna att Tello är en mer intressant lirare som kan tillföra mer till ett Barca där "yttrarna" ofta söker sig inåt och går på avslut.

Tror dock att Cuenca kommer vara en truppspelare i många år; om han inte börjar tro att han är värsta superstjärnan.
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-03-08 09:25
Tack R.E.M, skriver under på precis allt du skriver.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona R.E.M. god bless them
2012-03-08 07:22
Fan va mkt skit folk snackar här inne, saknar den gamla goa tiden, för två månader sen lät det "cuenca kung" osv hahah å nu vill samma personer sälja honom till united o chelsea?? Haha fatta medgångssupportrar, det e ni som förstör barcelonas rykte i sverige å vänder ryggen då det går dåligt, även här inne...
Barcelona albanian4lifebarca
2012-03-08 02:43
sälj Cuenca och ta in TELLO till A-laget lätt att man hade gjort det i alla fall jag..!!!
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-03-08 02:16
Siempre Barca

Messi har gjort 49 mål i CL. Raul har rekordet med 71.
Barcelona Keite
2012-03-08 02:09
Messi efter 5 mål i CL: "Det viktiga är att vi gick vidare"

Ronaldo efter 3 mål mot Sevilla: "Det här är för att hålla käften för alla som kritiserade mig"

Barcelona Siempre Barça
2012-03-08 01:58
Är det någon som har koll på Hur många mål har messi gjort i Europa Samanhang och vad är tidigare rekordet på??

Han kan inte allt för lång efter.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-08 01:32
Fattar inte varför folk kritiserar Cuenca. Han har ju varit bra i dem matcherna han har spelat.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-03-08 01:28
På 90 minuter gjorde Messi mer mål än vad Cristiano gjort under hela turneringen. Nuff said.
Barcelona Siempre Barça
2012-03-08 01:07
asså jag fattar inte varför vi har skrivit kontrakt med Cuenca ?? hoppas vi säljer honom till chelsea, arsenal eller Man u.
Barcelona Manita
2012-03-08 01:02
Håller med alla som hyllar Tello. Fy fan vad han har imponerat när han fått spela. No offence Cuenca men han platsar verkligen inte i dagens Barcelona. Knappast imponerat när han har fått så många chanser. Dags att prioritera Tello istället för Cuenca.
Barcelona NoGo™
2012-03-08 01:00
Tw Demba Ba (Newcastle United): "Is messi a human beeing?????" [@dembabafoot] #fcblive

Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-03-08 00:56
Positivt;

- Messi är Gud, som mitt nickname föreslår.
- Tello är framtiden, han är nuet, han är otrolig.
- Piqué gör en bra match, är inte säker men tror att Leverkusens mål kan skyllas på han; annars tycker jag han gör en bra match.
- Mascherano är king som alltid.
- Fabregas spelade grymt bra, två assist och verkar trivas bättre lite längre ner. Borde dock gått på avslut när han försökte lägga sista passningen in till Iniesta.
- X & I; Ja, perfektion - finns inget annat o säga.

Negativt;

- Pedro faller snabbt i rangordningen, better get your shit together. Hans touch var horribel.
- Bartra fick inte spela.
Barcelona Siempre Barça
2012-03-08 00:44
olele olala ser del barca
2012-03-08 00:43
Hoppas att jag inte blir varnad, den låten passar ju Messi perfekt, min älskling sjunger...:)
Barcelona Manita
2012-03-08 00:39
Det är väl bara att ignorera de från Puertan som snackar om Messi vs Ronaldo. Först var det Robinho som var bättre än Messi, sen var det Robben som var bättre och nu Ronaldo. C'mon for real. Nästa säsong så kanske Granero är bättre eller?
2012-03-08 00:32
Messi blev ju hyllad bland legender och aktiva spelare som 21-åring att han var genom tidernas bästa spelare, så det där är inget nytt. Killen är från en annan värld så enkelt är det.

Sen förstår jag inte varför folk rankar Cristina som andra bäst ? ärligt talat, så är Xavi och Iniesta bättre/viktigare även om dem inte spelar på samma position. Det måste ta ett slut det där med Cristina vs Leo.
Annons: