/spanien/barcelona/forum/10303.aspx/spanien/barcelona/forum/10303.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-12-04 03:29
Dill - Busquets!!

Lycka till, hah.

Cesc on, Cesc on!
Barcelona Dill - Busquets!!
2011-12-04 03:11
Med ungefär 2 real fans, fast har som tur är två barca fans som uppbackning.
Kommer även att finnas två zlatanister, eller "Milan-supportrar" som dom själva väljer att kalla sig....
Är extremt taggad. Ska även bli kul att se CL matchen på tisdag som uppvärmning, vill särskilt se favoriterna delofeu och rafinha få lira lite.

Min elva till måste matchen:
Alves-Pique-Puyol-Abidal
Xavi-Busquets-Iniesta
Messi-Cesc-Sanchez

Kan redan se det framför mig. Messi och Cesc väggar förbi carvalho. Oj oj oj.
Grace/Wastelands
2011-12-04 02:48
Såg ej matchen men fruktansvärt roligt att framförallt Sanchez får fortsätta producera. 4 mål på 6 matcher nu. Bra skit. Och Fabregas fick plocka nya poäng. Någon som har länk till målen eventuellt?
Barcelona Siempre Barça
2011-12-04 02:22
o jag ska kolla på matchen med mina bröder o farsan som är real fan ::::(
Barcelona Barca4eva
2011-12-04 01:57
elbraco - Bojan y Thiago

Hemma med någon jag känner.
Barcelona den närkingska älgen
2011-12-04 01:42
elbraco - Bojan y Thiago

Normalt sett brukar det bli hemma med farsan i tv-soffan. Det var så jag fick upp ögonen för Barca och det går inte att se matchen med folk som inte håller på Barca. Nu på lördag blir det speciellt, är i sthlm och då blir det väl någon bar, O'learys eller liknande. Känns sådär.
Culé - Messi y Alexis
2011-12-04 01:35
elbraco

Personligen så ska jag se matchen hemma med familjen och få gäster. Barca-fan de med givetvis.
Har massa Real-polare, men med dem går det inte att se matchen med. Gick ju inte bra sist.:P

Kul att vissa p12or redan har börjat tippa inne på Puertan...Sjukt vad man längtar till matchen nu!

Bona nit!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-04 01:31
För övrigt; Manita, udinese vinst mot Inter och jag är full. Fyfan vilken bra lördag.
Postat via SvenskaFans-appen
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-04 01:28
Snor frågan från Puertan; var väljer ni att se El Clasico? Själv väljer jag hemma, ensam. Har massa Arsenalpolare och jag pallar inte med pikarna då jag blir så sur vid ev. Förlust. Brukar inte fira så mycket heller, är mest lättnad och glädje vid vinst. Dock var en av mina bästa utgångar vid förra årets CL-vinst :P
Barcelona Siempre Barça
2011-12-04 01:15
Pinto
Montoya - Fontas - bartra - Maxuell
Thiago - Riverola/Roberto - Dos Santos
Cuenca - Rafinha - Pedro

vad säger ni om denna elvan ??????????
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-12-04 01:06
Oier
Montoya - Bartra - Fontas - Muniesa
Thiago - Dos Santos - Rafinha
Cuenca - S.Roberto - Pedro

Det här La Masia-laget hade varit roligare. Pique har haft muskelskador en hel del, bäst att vila honom mot Bate och inte riskera något. Montoya kan inte gå från att bli kallad till A-landslaget till att bli bänkad till förmån av Muniesa eller Bartra på högerkanten. Han har skrivit på nytt kontrakt, låt killen spela lite fler matcher.

Montoya är för bra för att inte få fler chanser i A-laget och kunna avlasta Alves i lättare matcher. Många lag är nog intresserade av honom ifall han inte får mer speltid.
Barcelona Thiago en mi corazón!
2011-12-04 00:55
Undra vilken elva Pep tänker ställa upp med?

Jag hoppas på denna:

Pinto
Muniesa - Pique - Fontas - Maqwell
Thiago - Dos Santos - Rafinha
Cuenca - S.Roberto - Pedro

Sedan att Bartra , Femenia , Deulofeu får bytas in och spela lite!

Hade varit drömelva för mig!
Barcelona BB-Barceloneta
2011-12-04 00:53
Oier, Montoya, S.Gomez, Bartra, Muniesa, Dos Santos, Riverola, Rafinha, S.Roberto, Cuenca, K.Femenia, Deulofeu Pinto, Pique, Fontas, Maxwell, Thiago, Pedro Dessa spelare är de som kommer träna på måndag och är aktuella för BATE matchen.
Barcelona BB-Barceloneta
2011-12-04 00:47
Intressant att det bara är sex a-lags spelare aktuella inför BATE matchen. Resten kommer att var från B laget. Ska bli kul att se hur ett Barca med majoritet av B-lags spelare står sig i Champions League
Barcelona Roja y Azul - FCB
2011-12-04 00:24
Won't train until Tue and won't play v BATE: Valdes Alves Puyol Mascherano Abidal Busquets Keita Xavi Iniesta Cesc Alexis Messi Villa
Barcelona Thiago Alcantara^^
2011-12-04 00:24
Thiago en mi corazón!

Håller med, Pep gör ställer aldrig ut den elvan man själv tänkt. Men litar på att han vet han gör, då han säkert vet vilka som är i form och vilka som ej är.
Den här elvan hoppas jag själv på:

Alves - Pique - Puyol - Abidal
Xavi - Busquets - Iniesta
Messi - Cesc - Alexis

Det känns lite riskabelt med Cuenca i en sån här match från start, som dessutom är hans första El Classico annars hade jag velat ha Messi i mitten med Cuenca och Alexis på kanterna. Samarbetet mellan Messi och Cesc går ju bara inte och undvika, dock kan vi bli lite väl statiska med han på plan.
Barcelona Barca4eva
2011-12-04 00:18
Skön och enkel vinst.
Barcelona Barca4eva
2011-12-04 00:18
Skön och enkel vinst.
2011-12-04 00:08
Thiago Alcantara

Du har helt rätt , men det är Pep vi snackar om , man vet aldrig med honom . Ett exempel är när han spelade 4-5-1 och med Alves som högermittfältare , trots det så vann vi den matchen tror jag. Men det skulle vara väldigt kul , riskabelt om han lyckades med det!
Barcelona Keite
2011-12-04 00:04
Som fotbollskanalen europa nu från Spanien. precis börjat
2011-12-03 23:52
Thiago en mi corazón!

Jag såg målet, men tänk såhär, det är på SB, våra spelare har pressen på sig då vi ligger tvåa och allt annat än vinst är oacceptabelt, deras spelare kommer vara rejält taggade och revanschsugna. De har även bland de snabbaste och bästa kontringarna som man sett, med Di Maria, Ronaldo, Özil och Higauin/Benzema att sätta en trebackslinje känns bara för riskabelt i en måste-match som denna.
2011-12-03 23:45
Thiago Alcantara

Bortsett från att det är självmord JA , men titta på vilka försvarare dom har mött , titta bara på högerbacken idag i Sporting.

På våra försvarare är det mycket högre klass och sådana misstag gör dom väldigt sällan.
2011-12-03 23:42
Thiago en mi corazón!

Den där elvan kan vi glömma, det verkar som att Xavi inte kan få ut allt när han kör i ett fyrmanna-mittfält då han inte får de ytor han normalt har. Vi får även inte glömma att Real Madrids anfallare (bortsett matchen idag) varit i form och sprutat in mål, en trebacks-linjen skulle vara i princip självmord.
Barcelona Keite
2011-12-03 23:37
Soldado gör 2-1 efter 3 minuter på plan
2011-12-03 23:37
Denna elva vill jag ha i el clasico;

Pique - Puyol - Abidal
Alves - Xavi - Iniesta - Thiago
Leo - Cesc - Alexis

Mestdals för att få med Alves enormt mycket , han kommer ha enormt mycket ytor när Marcelo tar sina lilla offensiva räder. Så som Thiago har skött sin defensiv är jag säker på att han kan sköta det den 10:onde. Även samarbetet med Cesc och Leo som kommer säkert skapa enormt mycket ytor åt varandra!
Sedan har vi på bänken Villa och Pedro som kan springa sönder deras trötta backlinje, och även Masken & Busi som vi kan slänga in och bara rulla ut dom.

Jag vet att det är en jä*la risk men Pep vill/kommer nog pröva detta på Bernabeu!

Edit: Jag tycker inte att Cuenca är redo för en sådan här stor match trots att han har gjort det mycket bra. Vissa kanske tycker fel nu men det är min åsikt.
2011-12-03 23:25
1.70-ligan

Jag tänkte inte på fysik på det sättet när jag formulerade mig , my bad haha. Jag syftade mer på att Pedro har varit med i flera El Clasicon och har därmed vänjt sig med spelsättet och det hårda spelet. Själv tycker jag att det skulle vara en stor chansning om Cuenca skulle fått starta.
Han skulle antingen briljera, eller vara lika bra som Villas avslut.

Dock kan även Villa vara med i startelvan. När jag tänker efter så har han gjort många mål mot Real madrid, även när han helt ärligt sög matcherna innan.
Det verkar som om han endast får motivation att spela mot real :P
2011-12-03 23:25
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-12-03 23:09
Iniesta - Busquets - Xavi
Messi - Cesc - Sanchez

Startar vi så lovar jag att vi vinner.
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-03 23:08

"Cuenca må vara bättre ha bättre form än båda de ovanstående spelarna, men han skulle nog aldrig klara sig i en så fysisk match.
Det är där Pedrito kommer in i bilden."

Ursäkta mig, men skulle Pedro ha en bättre fysik än Cuenca? Tycker de är ungefär lika späda, men Isaac är åtminstone 10cm längre. Sen kan man ju tycka att Pedro ska gå före Cuenca ändå i ett el Clasico, men inte pga hans fysik.. :P

Dock tycker jag ingen av dem bör starta. Personligen hoppa jag på:
Messi-Villa-Alexis
Alternativt:
Messi-Cesc-Alexis (Cesc lite släpande bakom)

... Messi och Alexis känns givna. Villa är de stora matchernas man och påväg mot formen, i vilken han är en av världens bästa avslutare.
Men samtidigt vore det fel att bänka en sådan glödhet spelare som Cesc. Får han inte plats på mitten kanske det är värt att anpassa anfallet så han får plats.
Barcelona Larsson1333
2011-12-03 23:07
Thiago en mi corazon

Snacka om att skjuta sig själv i foten eller vad !
Annons: