/spanien/barcelona/forum/10300.aspx/spanien/barcelona/forum/10300.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-12-04 16:51
Tyckte ni att Bojans agerande var medvetet förresten?
Barcelona Messidinho_10
2011-12-04 16:50
Ta hem honom, lider av att se honom i sop laget Roma. Han förtjänar bättre öde.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4eva
2011-12-04 16:50
Herregud, 3 utvisningar?!
Barcelona Man1
2011-12-04 16:47
Bojan gör en suarez.
Barcelona Messidinho_10
2011-12-04 16:47
Bojan visar målvakts skills ;)
Barcelona Abbe.
2011-12-04 16:46
Bojan rött kort för Roma. Räddar bollen med händerna på mållinjen i ren reflex. Han lunkar ut förbannad.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-12-04 16:45
Bojan fick precis rött kort.
Grace/Wastelands
2011-12-04 16:42
Ronaldinho deltog ju på knappt 50 % av Barcelonas allmänna träningar de sista typ 2 åren. Han ville festa istället och slutade prestera. Därför fick han dra. Att Messi exploderade efter det var snarare en tillfällighet och tur.

Barcelona Hetfield
2011-12-04 16:39
Coach pep

Ronaldinho fick dra för att han festade och tappade lusten att kämpa lika mycket, inget annat. Om Ronaldinho hade varit samma gamla Ronaldinho så hade de aldrig släppt honom. Du är ute och cyklar lite där, alla anfallarna som har försvunnit har gjort det för att det är deras fel.

Vi har gjort en hel del mål tack vare balansen i laget, särskilt anfallet. Jag ser ingen vidare poäng med att rubba balansen, konceptet med att ha en striker i anfallet har funkat och avlastar Messi, vilket gör honom ännu bättre.
Coach pep-
2011-12-04 16:35
Hetfield

Ronaldinho fick dra dels för att han hade problem och dels för att släppa lös Messis fulla förmåga genom att ge honom störst plats i anfallet, den palts Ronaldinho tidigare tog upp. Messi hade aldrig vuxit ut och mognat på samma sätt om Ronaldinho hade stannat. Ingen nyhet att han var starkt fäst vid Ronaldinho.

Jag tycker heller inte vi ska spela med två renodlade yttrar. Alexis/Pedro-Cesc-Messi känns hur bra som helst. Alexis må vara ytter men också regelbunden målskytt..
Barcelona Hetfield
2011-12-04 16:23
Coach pep

Det där håller inte alls. Ronaldinho fick dra för att han hade problem, var ju inte Messis fel, inte heller de andra. Alla anfallarna som det har gått dåligt för har gjort det pga. att de har antingen tappat lusten eller så har de bråkat.

Ja, vi har gjort mest mål i Europa för att vi har haft SAMMA KONCEPT år efter år, varför ska man helt plötsligt spela med två renodlade yttrar på varsin kant? Låter ju så IQ befriat.
Coach pep-
2011-12-04 16:21
Vi har ett grundfundament i anfallet och det är Messi. Så länge han är på topp är det han som man räknar med ska vara lagets skyttekung och det är honom hela anfallsspelet kommer kretsa kring då han kanske är bäst genom tiderna. Det behövs ingen annan superstriker. En sådan som Cavani har ett stort ego, vill ha mycket utrymme och mål i varje match. Det skulle han inte få i Barca då han skulle få anpassa sig och underkasta sig Messi. Han må ha lungorna men frågan är om han har personligheten och viljan att underkasta sig sin roll till förmån för Messis och klubbens bästa. Många av våra anfallare säger att det är en dröm att spela med Messi men det har sin baksida också. Eto'o och Ronaldinho fick dra åt skogen. Zlatan blev utfryst och Villa har det inte lätt. Det är inget som säger att Cavani kommer klara det bättre egentligen.

Känns meningslöst att köpa en superbra striker då vi inte har några problem med målskytte eller spetskompetens. Varje säsong gör vi mest mål i Europa. Jag tror inte vi blir bättre än såhär anfallsmässigt oavsett vem vi köper in. Det är dessutom inte lätt att hitta bra spelare som passar in i klubbens speciella mentalitet som knappast ger utrymme för stora egon att ge utlopp för sitt storhetsvansinne. Tror vi kommer behålla Villa åtminstone en säsong till efter denna. Vi har lagt ner onödigt stora pengar på anfallet senaste åren, vilket fått många idioter att tro att vi är ett köplag, och nu får det väl räcka när våra canteranos som kostar nada visar sig göra ett lika bra eller bättre jobb. Vem fan är Cuenca liksom? Vem var Busquets och Pedro? Guardiola är ett geni.
Barcelona Hetfield
2011-12-04 16:21
addeh

Jo, fast de var Messi mer av en ytter. Nu när Messi spelar centralt så tycker jag (och tydligen även Pep) att det krävs en striker i laget som avlastar Messi.

Sen att Messi gör så många mål beror på att han...ja, han är Messi.
Atlético addeh
2011-12-04 16:18
Hetfield

Ja, då blev det lite klarare. Fast om du anser Henry som striker (vilket du tidigare gjort) hade vi faktiskt två under trippelsäsongen i fransmannen och Eto'o.

Med Alexis & Pedro bredvid Messi i framtiden (om det nu blir så) har vi tre stycken som alla är giftiga målskyttar. Det kan du inte neka. Vi behöver inte lägga €40 miljoner varje säsong för att få in en ny striker och sedan flytta ut honom på kanten.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-04 16:16
Utöver Messi som öser in mål så gör både Cesc och Pedro 15-20 per säsong om de får vara skadefria. Även Alexis har kommit igång på den fronten. Målskyttet är oftast inte ett problem i Barcelona.
Barcelona Hetfield
2011-12-04 16:13
addeh

Konceptet om att ha en renodlad striker i laget? Blev det lite klarare?

Det är ju meningen att det ska finnas en målgörare, utöver Messi som kan avlasta och alltid hota på kanterna.
Barcelona Messidinho_10
2011-12-04 16:13
Hetfield Har du inte fattat det än Messi är våran striker, han gör 50mål/säsong! Räcker inte det för dig?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-04 16:12
Ja, vi får heller inte glömma Cesc. Med honom har vi alltså fyra ganska unga anfallare som kan spela flera år framöver. Dessutom Cuenca som håller på att slå igenom.

Som striker kan både Messi och Cesc spela.
Barcelona gerrez
2011-12-04 16:12
Bra jobbat Demichelis. Ska aldrig mer betta på Malaga. Klantarslet Demichelis gör självmål efter 10 min.
Atlético addeh
2011-12-04 16:07
Hetfield

Nu är du ute och cyklar. Samma koncept? Första säsongen under Guardiola spelade vi med en renodlad striker som spjutspets (Eto'o), Messi & Henry på flankerna. Andra säsongen inledde vi likadant, fast med Ibra som central spets istället, för att under våren ändra om då Messi allt mer började spela lite släpande centralt.

1.70

Jag köper idén, men jag är tveksam om Soriano verkligen hade fått plats. Just nu har vi fem anfallare som håller hög kvalité, utöver dem också Cesc som kan spela i den släpande anfallsrollen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-04 16:04
Det är rätt skumt agerande av Uefa. För det första är det en katastrofal miss av domaren men man bör fortfarande inte ändra i efterhand. Är nästa steg att man lägger till gula kort i efterhand? Förhoppningsvis inte. Sen är det ju lite synd för Barca då vi hade spelat med en mer i en timme och säkerligen vunnit större. Fast nu spelar det väl ingen roll egentligen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-04 16:00
Det är snant att det kanske behövs en ren anfallara också i truppen men då är jag mer inne på "1.70-ligans" linje att ta upp antingen Soriano eller hämta in någon billig reserv. Vi har gjort storvärvningar på anfallsspositionen tre somrar i rad nu, och jag tycker inte vi behöver ännu en 40 miljoner-spelare i sommar.
Barcelona Barca4eva
2011-12-04 15:56
elbraco - Bojan y Thiago

Ja, alltså om det egentligen är rätt av de att ändra det på det sättet.

Har ingen stor koll liksom :p
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-04 15:50
Barca4eva

hur menar du tillåtet? Uefas agerande?
Barcelona Barca4eva
2011-12-04 15:48
elbraco - Bojan y Thiago

Det gula kortet bör flyttas över...men frågan är om det ens är tillåtet just nu?
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-04 15:47
I matchen mot Milan, kommer ni då ihåg att Nesta fick gult kort när Aquilani ryckte ner Xavi och vi fick straff?

Det har man i efterhand kommit fram till att det var ett misstag från domaren. Det gula kortet flyttas nu över från Nesta till Aquilani och eftersom den gamla Liverpool spelaren redan hade ett gult kort i matchen så innebär det nu att han är avstängd mot Bate.

Återigen ett jävligt konstigt agerande av UEFA...

för övrigt är det rätt billigt och torrt att håna Levante spelarna för deras ålder. Tycker snarare dom bör hyllas för deras tabellplacering med tanke på att medelåldern ligger på typ 31 år. men jag antar att poängen inte var att håna dom.
Culé - Messi y Alexis
2011-12-04 15:30
''Kvällens gigant var kollektivet, det fantastiska spelet som gjorde att Levante-spelarna inte bara utseendemässigt, utan också spelmässigt såg ut att hålla till i korpen.''

Hahaha, klockrent. :)

Barcelona Hetfield
2011-12-04 15:29
Barcelona har lyckats med Pep tack vare samma koncept. Två spelare som kan servera och löpa, medan det finns en renodlad striker som gör sitt arbete på vänsterkanten.

Jag förstår inte varför man ska rubba på det konceptet. Sanchez är tänkt att konkurrera med Pedro, att han ens petar Villa just nu är för att Villa är så dålig. Pep kommer knappast att överge den balansen, det kan ni glömma. Även om det inte blir Cavani, så lär han köpa en striker efter Villa.
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-04 15:25
addeh

Helt sant, i dagens barca är inte en striker lika viktig som det har varit förut. Dock vill jag inte vara helt utan en sådan spelartyp i truppen... men kanske behöver det inte bli ännu en dyr stjärna utifrån, utan det kanske rent av är smartare att satsa på Jonathan Soriano?
Där har Barca en tvättäkta striker, som redan kan vårt sätt att spela och som säkerligen hade varit nöjd med att sitta på bänken ibland. Och dessutom med en betydligt lägre lön.

Jag är fortfarande lite småsugen på Cavani som Villa ersättare - men med tanke på hur Barca av idag brukar spela kanske Soriano hade varit ett bättre alternativ. Inte för att det är en lika bra spelare som Cavani (även om han är underskattad som få), utan för att det kanske inte behövs mer än så.
Jag tror Soriano hade kunnat peta in rätt många bollar i vårt A-lag och axla den striker-roll som laget i dagsläget efterfrågar. Större än så är inte den rollen i laget - eller som ni så vill: sämre än så är inte Soriano

elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-04 15:08
AndreD

lite bakis bara :) blandar ihop dom namnen lite då och då :P
Annons: