/spanien/barcelona/forum/10298.aspx/spanien/barcelona/forum/10298.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona den närkingska älgen
2011-12-04 21:46
Har för mig att det är något liknande och det känns ju som att han kommer att gå igenom sin karriär utan att få en guldboll. Fruktansvärt orättvist egentligen, men att ge priset till någon annan än Messi vore ju pinsamt.
Barcelona el Maestro!
2011-12-04 21:35
Imorgon klockan 11.00 kommer det avsöljas vilka som blir finalister för FIFA Ballon d’Or.

Jag tror att det kommer att bli, Messi, Cristiano och Xavi. Messi tar hem det i januari 2012.

Hur många gånger har Xavi nominerats? Blir det fjärde gången?
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
2011-12-04 20:50
haha vilken match jag kommer få uppleva på tisdag, Chelsea- Valencia i London. Brodern bjöd eftersom han är chelsea supporter och man tackar inte nej till resor ! :)
Barcelona Éluc
2011-12-04 20:26
Frodo

Fast om nu Messi spelar centralt i banan betyder det att Alexis måste agera högerytter och Villa vänsterytter. Alexis gör sig bäst när han kan vika in och skjuta, vilket vi sett i dem två senaste matcherna. Samtidigt vill jag inte ha Villa ute på en kant i ett El Clásico, utan antingen ha honom centralt eller så får Fábregas spela på den positionen.

Messi - Fábregas - Alexis känns som den mest optimala anfallsuppställningen mot Real. I alla fall i nuläget.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-04 20:26
L.A.M nr 10

älskar layouten på din elva :P Alves över hela högerkanten är helt rätt både teoretiskt och praktiskt!
Barcelona Barça-MeTi
2011-12-04 20:22
barca löver

ta reda på hur mkt prestanda spelet kräver först..men ska ja vara ärlig så klarar den spelet utan problem ;)
Barcelona Zamboza
2011-12-04 19:54
Jag snackar om Puyol om ni inte förstod det.
Barcelona Zamboza
2011-12-04 19:52
Jag förstår inte varför vissa här inte längre tror på honom pga hans ålder, samt skador och brist på snabbheten. Om det är någon i barca som vet innebörden av el clasico så är det han. CR kommer få en mental spärr av blotta synen av Puyol på plan.
Barcelona Hetfield
2011-12-04 19:42
Frodo

Puyol brukar alltid höja sig när det är en stormatch, jag kan förstå att med tanke på hans ålder och skadeproblem så har han problem med att få samma fokus mot ett mindre lag.

Äh, jag litar på Puyol mot Real Madrid. Puyol erbjuder mer än bara försvarsspel, han får Pique att spela bättre, och redan där är det bättre.
Barcelona gerrez
2011-12-04 19:31
barca löver

Japp det gör den. Men om jag var du hade jag köpt en annan dator från en annan hemsida.
Barcelona Frodo
2011-12-04 19:29
Jag känner mig smutsig när jag säger det men jag ser hellre Mascherano än Puyol mot Real. Kaptenens tid som ordinarie oavsett motstånd är nog förbi. Mot Reals kontringssnabba spelare är Mascherano med sin snabbhet viktigare.

Dessutom vill jag inte att Messi ska starta på högerkanten. Yttrarna är tvungna att jobba extremt mycket bakåt och jag vill inte att Messi ska slösa sin krafter på det.
barca löver
2011-12-04 19:11
Lite off topic men vet nån om denna dator klarar av att spela MW3 ?
2011-12-04 18:51
Hutch

Aa jag håller med men just när det gäller puyol så tkr jag att han borde starta på bänken för att jag har en känsla att han inte kmr hänga med när de kontrar. Sätt in puyol när vi leder så blir det utmärkt !
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-04 18:38
---------Valdés-------------
A-Piqué-Puyol-Abidal-----
L--------Busquets----------
V-----Xavi--------Iniesta----
E-------Messi----Cesc-----
S-------------------------Alexis

Ser kladdigt ut men ville gärna skriva så som jag vill att det ser ut på planen. Alves ska dominera högerkanten. Messi ska röra sig fritt men något till höger då Alves ibland måste stanna hemma. Cesc ska spela ganska centralt och ta löpningar in i boxen samt när det behövs droppa ner på mittfältet. Alexis spelar vänsterytter. Abidal följer naturligtvis med upp men inte lika mycket som Alves då Alexis allt som oftast kommer bredda.

Det här är våran bästa startelva just nu, möjligen att Mascherano ska in någonstans där också. Men har tänkt på det här med mittbacksplatserna och kommit fram till att det är bäst med både Piqué och Puyol på planen. Båda brukar allt som ofta höja sig mot Real Madrid och även om Mascherano har gjort det fantastiskt så behövs kaptenen med sin vilja och Piqué med sin spelskicklighet.
Barcelona Barca4eva
2011-12-04 18:34
addeh

"Han spåddes tidigt en ljus framtid, men konkurrensen i Barça (och framför allt i Cuencas årskull 1991, där anfallare som Gai Assulin, Cristian Tello & Ruben Rochina ingick). "

Det saknas väl något efter parentesen? :o
Hutch
2011-12-04 18:27
CULEEEE - mrfaariis

Bra elva men lite justeringar och den känns ultimat. Jag inkluderar gärna Cesc och byter ut Villa som faktiskt varit under isen. Mascherano är rent generellt ingen dum idé men är vår positionssäkre katalan tillgänlig så skall han starta, Xavi och Iniesta fungerar bäst med sin hjälpreda där bak. Puyol måste finnas på plan i ett El Clásico, kaptenen är guldvärd.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-12-04 18:06
Gerrez

Samma här, jag hade en femling och Malaga (DNB = Matchen räknas inte om det blir kryss) var sista laget men självklart ska man tappa 2-1 ledning med 1 minut kvar av ordinarie matchtid.. Matchen slutar 3-2 och jag förlorar.

Vinsten låg på 5866 kr..
2011-12-04 18:05
Barcas startelva mot Real:

alves-pique-abidal-adriano
--------------Masch
-----Xavi -----------------Iniesta

Messi--------Villa---------Sanchez

Anledningen till att jag vill att Abidal och masch borde starta är för att vi behöver fart mot real, Deras kontringar kommer att vara livsfarliga men adriano, abidal och masch är tillräckligt snabba för att hänga med !!
Barcelona gerrez
2011-12-04 17:48
Fan där gjorde Sociedad mål på Malaga... 2 mål till och med..

Tack så mycket Malaga där förlorade jag 4000.
Coach pep-
2011-12-04 17:44
Fattar inte varför Luis Enrique inte fattar att man inte kan föra över Barcas filosofi på ett helt annat lag. Ett lösaktigt projekt som var dömt att misslyckas på förhand enligt mig. Man ska aldrig försöka vara någon annan. Barca har sitt spel, Roma måste hitta sitt eget som passar spelarna bäst.

Aja, Roma har i alla fall givit lite perspektiv på hur svårt det är att bemästra ett spel som påminner om Barcelonas, så folk som snackar om simpelt sidledsrull i backlinjen kan dra åt skogen.
Barcelona Barcelona10Messi
2011-12-04 17:31
Malaga på väg mot ny trea.. Ska bli intressant att se hur de mäter sig på Mestalla om en(två?) vecka..
Postat via SvenskaFans-appen
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-04 17:31
Det har du rätt i. Ska bli spännande att se om han får fortsätta sitt projekt.
Barcelona Barcadinho.
2011-12-04 17:29
elbraco - det handlar inte bara om den här matchen utan också alla matcher hittills.
Laget blandar och ger men ofta spelar inte bra. Mycket svag offensiv trots bollrullandet o bollinnehav och de släpper in många mål.
Kommentatorn berättade att vissa spelare har börjat markera sitt missnöje på träningarna och detta är en riktigt dålig signal. Vissa spelare har börjat tappa förtroendet för tränaren.
Vi får komma ihåg att Roma inte är med varken i CL o EL. De bör orka bättre i ligan.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-04 17:17
Verkar vara blandade åsikter om Enrique på Forum Romanista eller vadfan Romas forum nu heter men man kan inte låta bli att tycka synd om Luis Enrique att han kommer få skit för att Juan tar ett rött kort tidigt i matchen och sedan ytterliggare två röda på Gago och Bojan. Vad kan han göra liksom?
Barcelona B-Guden
2011-12-04 17:08
nån som kan länka iniestas mål igår osm blev bort blåst
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-12-04 17:00
Känns som att LE kommer få sparken denna vecka
Grace/Wastelands
2011-12-04 16:55
Nu får nog Luis Enrique sparken.
Barcelona Barcelona10Messi
2011-12-04 16:54
Haha Bojan för helvete.. Tragisk match, Fiorentina visar inte ett piss istället ger Rom dem segern.. Entique, snart Romas f.d manager??
Coach pep-
2011-12-04 16:52
Hetfield och Grace/Wastelands

Den primära anledningen till att Ronaldinho lämnade var givetvis att han tappade ambitionen, det är jag medveten om. Men han hade också dåig influens på Messi då de var som bröder. För att Messi skulle bli den han är idag var Ronaldinho tvungen att gå. Det är itne alls någon tillfällighet att han bara blev bättre och bättre efter Ronaldinho skeppades bort. Messi idoliserade kraftigt Ronaldinho och Deco, och för att han inte skulle ledas ner i samma träsk som dem så var de tvugna att lämna.
Barcelona Barca4eva
2011-12-04 16:51
Tyckte ni att Bojans agerande var medvetet förresten?
Annons: