/spanien/barcelona/forum/10295.aspx/spanien/barcelona/forum/10295.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Capitan Puyi
2011-12-01 23:36
Barcetia - Asexis7

Haha du råka inte sitta på en källa?
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-12-01 23:11
Unai Casillas:: "I like to watch Real, I always watch Iker. But I'm a Barca fan, I won't hide that"

den ena brodern har ju vett i skallen :D
Barcelona Xavi#6
2011-12-01 23:09
Jag tog erbjudandet från expekt igår och det är lite komplicerat, Men jag kontaktade expekt kund service och fick hjälp med hela proceduren..Fick kontakta Petter Fritz här på svenskafans och fick det här svaret:
Vår shop kommer att kontakta dig så fort Expekt har godkänt ditt spel. Det brukar ta ungefär en vecka.

Trevlig kväll!
- Petter.
Hoppas det hjälper lycka till!
Barcelona Barca4eva
2011-12-01 23:01
gerrez Du har pm.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona gerrez
2011-12-01 22:56
Hetfield

Klockan är 22:57 och erbjudandet tar slut snart.
Barcelona Hetfield
2011-12-01 22:52
Är det inte lättare att fråga expekts kundservice istället?

Jag menar inget illa, men det vore kanske bättre.
Barcelona gerrez
2011-12-01 22:49
Ingen som kan hjälpa mig med expekt? Första gången jag ska betta och hur går det till när man gör ett riskfritt spel? Är det bara ett betta vanligt eller? Tacksam om någon kunde svara.
Barcelona den närkingska älgen
2011-12-01 22:40
Ah. Abi är en fantastisk vänsterback, det går inte att diskutera. Men det leder ju in oss på vilken tidsperiod man ska basera nomineringarna på. Abi spelade ju inte mellan mars och maj (nästan) och nu i höst har varken han eller vårt försvar varit superbra, även om de inte varit dåliga. Då är ju frågan om han ska vara nominerad som en av 2011s bästa spelare. Jag har svårt att se hur t ex Silva kan vara utelämnad då Abi tar plats. Det finns fler spelare att ställa denna fråga kring, Benzema är ett exempel. Casillas ett annat. Sneijder som mest varit skadad ett tredje. Men som sagt. Ballon d'or har tappat det. Det spelar egentligen ingen riktig roll hur det går då man oftast bara mins topp tre. Inte ens det är ju spännande längre, men Messi får ju gärna vara så här bra ett tag till.
Barcelona NoGo™
2011-12-01 22:33
gerrez

Vet inte hur det där funkar men om du är osäker maila o fråga. Jag la iaf 100 kr på ett spel där oddset var högre än 1.50.
Barcelona Roja y Azul - FCB
2011-12-01 22:29
Addeh

Fyfan, Luis Suarez är en favorit. Hans tänkande,löpande och rörlighet är fantastisk. Så som han gör bort lag på helt egen hand med hans kroppsrörelser är otroligt. Han är lite som Messi dribblingsmässigt. Bara kroppsrörelser som får försvararna att darra.
Det är bara att fråga Manchester United spelarna som har fortfarande mardrömmar om honom :P
Atlético addeh
2011-12-01 22:28
den närkingska älgen

Hey man, stopp lite nu. Abidal om någon försvarare är väl värd att ta plats bland de 23 bästa. Giganten själv.

I övrigt kan jag hålla med om att nomineringarna är käpprakt åt h-vete. Vad gör en spelare som Benzema, egentligen inte ordinarie i Real Madrid, på en sådan lista? Wesly Sneijer & Diego Forlán (han var grym i Copa América, men det var allt han gjorde bra under året) lever enbart på gamla meriter. Cesc borde knappast vara bland de 23 främsta heller sett till det här året.

Mest konstigt tycker jag nästan det är att Falcao saknas. Kungen av Europa League i våras när han sänkte varenda motstånd. Sköt hem titlar i överflöd till Porto, gjorde okej ifrån sig i Copa América, inlett skapligt i Atlético. Placerade sig som nummer fem på UEFA's player of the year.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-01 22:25
Lionel Messi: "I dream about being a dad." #fcblive [caras]

Han sa också att han inte har någon speciell hobby längre då han tröttnade att spela Playstation.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-01 22:23
den närkingska älgen

Att Abidal är med är väl inte helt galet. Det är 23 spelare på listan vilket gör att det borde vara de två bästa på varje position som är med, och Abidal är en av världens bästa vänsterbackar, om inte den bästa. Egentligen borde det vara så. Men nu är det istället bara tre backar på listan vilka alla för övrigt är från Barcelona, Abidal, Alves, och Piqué, vilket jag tycker är galet. Det ska vara mer backar på listan.
2011-12-01 22:22
Angående Ballon d'Or så har jag och säkerligen ni märkt att det 95% är anfallare och mittfältare som tar plats på top 3. Detta är ju inte direkt rättvist eftersom det finns några riktigt bra försvare. Thiago silva i dagsläget skulle kunna tänkas med iallafall i top 5.Även Vidic hade kunnat vara där för nån säsong sedan. Men det kommer aldrig att inträffa för att när tänker på de bästa spelarna, nu och förr så är det oftast de som är högre upp i planen, just för att de gör mål eller för deras otroliga passningar,dribblingar etc. Det är just det som ihågkommes från en fotbollspelare oftast. Den enda som jag kommit med på pallen och även vunnit(!) den på sistone är Cannavaro.
Barcelona den närkingska älgen
2011-12-01 22:18
Tycker att Ballon d'or slutade vara intressant på riktigt när France Football började dela ut den i samarbete med FIFA. FIFA nominerar ju helt jävla galet. Ingen Silva, ingen RVP samtidigt som Abidal (fantastisk spelare, but still) nomineras. Tappar trovärdigheten. Annars är det ju som ni säger att bara plats 2 och 3 är intressanta. Messi vinner.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-01 22:17
addeh

Aguero har varit en av världens bästa anfallare i flera säsonger när han spelat i Atlético men som du säger så är det först nu folk förstår det. Han gör några bra matcher och några mål i PL och är direkt en grym anfallare, tidigare var det säkert flera anglofiler som knappt hört talas om honom. Samma sak med Silva och Torres.

Tekniska spelare som Silva, Aguero och Mata har det också väldigt lätt i PL där de är överlägsna med bollen. I La Liga finns det flera spelare i varje lag som också är väldigt tekniska men i PL är de unika.
Barcelona Frodo
2011-12-01 22:15
Barcadinho.

Jag skrev ingenstans att det är överskattat att dominera i PL. Däremot överhypas spelarna i den ligan något enormt. Under Ronaldinhos storhetsera tyckte anglofilerna att Frank fu**ing Lampard var bättre.

Man måste gå efter spelarnas kvalitet. Thiago Silva är världens bästa mittback. Att han inte spelar i PL spelar ingen roll. Kun Aguero var en av världens bästa anfallare i Atletico och är detsamma i City men så som vissa anglofiler håller på så låter det som om en ny stjärna är född.

David Silva är en av mina favoriter utanför Barcelona så jag försöker knappast förringa hans prestationer i City. Jag köper bara inte hypen som varje PL-spelare får tack vare marknadsföringen ligan bedriver så fint.
Barcelona Artos
2011-12-01 22:15
Eurosport 2 kommer att sända Klubblags-VM.FORCA BARCA!
Atlético addeh
2011-12-01 22:14
Roja y Azul

Det stämmer, Ballon d'Or baseras på kalenderåret, inte föregående säsong eller dylikt som många tror.

David Silva har gjort ett fantastiskt år, men någon topp fem-placering krävs det nog lite mer för. På min lista placerar sig Luis Suárez högre upp än Silva, främst för hans magiska prestationer i Copa América, men även i övrigt. Han har varit överlägset bäst i Liverpool sedan han anlände, och är någonstans den som vände deras dåliga trend.

1.70

Du är inte ensam, placeringarna bakom Messi är de mest intressanta det här året.

Angående Thiago Silva så tror jag han hade behövt bevisa mer på den riktigt stora scenen för att kvala in bland de bästa i världen. Han övertygade inte i Copa América, där brassarnas fiasko tog slut i kvarten mot Paraguay. Dessutom åkte Milan ur Champions League i åttondelsfinal.

Att prestera i Serie A är inte samma sak.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-01 22:11
BB-Barceloneta

Haha, finns han inte ens med bland topp 23? Trodde faktiskt han var det, där borde han definitivt platsa. Men antar väl att det är personliga listor då :)
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-01 22:10
Ser att ni snackar nomineringar till Fifas guldboll. Först och främst, det är väl bara plats 2 och nedåt som är intressant? Messi är ju given etta och det säger jag helt opartiskt.

Sen ärligt talat, Rooney?
Han har inte varit riktigt bra på rätt länge nu och det har funnits spelare i PL som överglänst honom både under hösten och våren. Skulle jag välja en centerforward från PL hade jag nog tagit Van Persie.. men han är väl inte ens med på topp 23? Rätt galet.

Trots allt tycker jag inte han har på topp 5 att göra, varken han eller Rooney. Som flera andra har sagt, känns PL rätt överhypad. Mina topp 5 skulle bli:

1. Messi
2. Ronaldo
3. Iniesta
4. Thiago Silva
5. Xavi

Ville försöka få med lite spelare från lite olika länder och lagdelar, därför kvalar Thiago Silva in. Det kanske finns andra spelare som varit ungefär lika bra, men ville ha med en försvarare - och han har varit den mest framtonade backen i år tycker jag. Den viktigaste spelaren för Milan under deras guldår. Ska någon back vara där är det väl han.
Atlético addeh
2011-12-01 22:08
Frodo

Bra skrivet, precis så är det. PL är extremt överhypat. Precis som med Torres skedde samma sak när Agüero gick till City. Märk väl, Kun är en av världens främsta anfallare, men när han spelade i Atlético ansågs han vara en i mängden. Det krävdes bara ett par matcher i City för att ändra den synen på honom.
Barcelona S91
2011-12-01 22:04
Haha, den här gjorde min dag :D (med risk för upprepning, vet inte hur man ska kolla snabbt om någon annan har hänvisat till klippet i forumet)
Barcelona gerrez
2011-12-01 22:03
Hur gör man ett riskfritt spel hos expekt.com? Är ny med betting och uppskattar verkligen om någon kan hjälpa mig. Ska man lägga 100 på en gång för att det ska gälla?
Barcelona Silva
2011-12-01 21:58
Som nedanstående sa (dinho.), Premier League är fortfarande ansedd som världens bästa liga (både enligt UEFA och folket, det senare är bara min allmänna uppfattning) så det är lite löjligt med allt snack om att om man presterar i Premier League så är det överskattat, för att det är "enkelt". Det är snarare så att ni underskattar Premier League nu. Ja, det finns, men ni överdriver.

EDIT: Såg nu att Valencia är nära att värva Van der Wiel. Fin värvning. Något överskattad i dagsläget, men har stor potential.
2011-12-01 21:58
Frodo

Självklart överhypas det när en bra spelare kommer till ett världslag. Så är det i alla stora ligor, fastän kanske det överdrivs lite extra i PL.
David silva värvningen överhypades, men han har verkligen hållt förväntningarna.

(Till skillnad från t.ex. Torres och Carrol som ironiskt nog även spelar i PL hehe)
L.A.M Nr 10

Jag har inte så mycket kunskap inom området Ballon d'Or men som jag vet så är det den som har varit bäst under ett år t.ex. 1jan 2010 till 25 dec. ( Rätta mig om jag har fel )
Om det är så som jag skrev så tycker jag han förtjänar en 5e plats, eller 6e om Xavi tar 5e platsen.

Angående detta med Sneijder så var det bara synd för holländaren. Alla de tog 4 spelarna ( Messi,Xavi,Iniesta,Sneijder) höll så otroligt hög nivå så det var synd att någon utav de inte skulle komma på pallen. Det blev slutligen Sneijder som kom på 4e plats, och med hans lysande form som gav Inter en CL titel samt att det var han var den största anledningen till att Holland kom till VM final var det bara synd, för en sådan form hade 100% gett en plats på pallen alla andra år.

Atlético addeh
2011-12-01 21:54
Hetfield

Håller faktiskt med dig, Di Natale borde få mer uppmärksamhet och ett större erkännande än vad han fått. Tror både det att Serie A sjunkit i status blandat med att Udinese inte räknas bland de riktiga stora klubbarna och även hans ålder spelar in.
Barcelona Hetfield
2011-12-01 21:47
Det är bara anglofiler som tar FA-cupen på allvar....
Barcelona Barcadinho.
2011-12-01 21:37
Titlarna från förre säsongen kommer väga jätte tungt när man ska rösta fram topp trean. Barcas CL+ligan (plus två supercuper) kommer leda till två tre kandidater i toppen.

City har iof vunnit FA-cupen. Det var en bra start för den senaste fina perioden och nu leder dem ligan. Inte precis tunga titlar än.

Men trots det så tycker jag att Silva var den bästa spelaren under hösten. En makalös höst hade han. Med tanke på vilka spelare han har runt omkring sig (jämfört med vilka Xavi eller Ronaldo har tex ) så är det ännu mer enastående.

Och till skillnad från Frodo så tycker jag inte att det är överskattat att dominera i PL. Det är fortfarande den ligan som rankas som nummer uno. Jag skulle absolut placera honom som topp 10 åtminstone, kanske topp 5.
Barcelona BB-Barceloneta
2011-12-01 21:36
Vad är det ni diskuterar? Om Silva borde komma topp 5 på Ballon d'or listan? Han är ju inte ens bland de 23 nominerade Eller är det här bara personliga listor?
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: