/spanien/barcelona/forum/10294.aspx/spanien/barcelona/forum/10294.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
barcaff4
2012-02-09 06:02
Jag har hört rykten om att xavi ska sluta.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-02-09 02:17
För att inte dra ut på inlägget; Jag älskar Mascherano. Vilken jävla spelare, att byta position och bli SÅÅÅÅÅ bra som han är, för det måste man medge att han är, på så kort tid - är ju fan i mig otroligt. ALL CRED ÅT MASCH#14, matchens lirare och gör aldrig en dålig match
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-09 01:16
Xaviesta

Míster har nu två ess i rockämnen att slänga in eller att spela från start och då menar jag Cuenca och Tello. Båda ger oss en ny dimension i spelet om våra motståndare läser vårt spel. Själv tycker jag att Cuenca bör starta och sista 20-25 får Tello komma in på plan och köra sönder trötta spelare med sin snabbhet.
Barcelona Xaviesta
2012-02-09 01:09

Fabregas var bra ikväll, Thiago var riktigt bra och Puyol en kung som alltid. Men jag såg bara Cuenca. Vilken makalös lirare! Han känns som en Pedro version 2.0 uppdaterad med en stor, stor bag of tricks och jag tror han kan bli en joker för oss till hösten i CL.

Bäst på plan ikväll.
Barcelona LeoMessi
2012-02-09 01:05
Någon som stör mig så otroligt mycket är när folk säger att Ronaldo är bättre än Messi eftersom han gör minst lika mycket mål trots att han är "högerytter". Ja på pappret kanske, men Ronaldo befinner sig Centralt oftare än någon annan, han är också första man inne i straffområdet. Killen är en målmaskin men spelmässigt så är han långt ifrån lika bra som Messi, sen tycker jag att Messi inte är lika offensiv hela tiden som ronaldo är.

Jag vet att det är off topic men jag behövde verkligen säga det hahaah
2012-02-09 00:57
Fan det som Iniesta gör på 30 miljoners bänkvärmaren är ren och skär fotbollsmagi och förnedring.
Barcelona LeoMessi
2012-02-09 00:56
Skönt att se att Iniesta är på väg tillbaks.. Han och Xavi kommer att ge motståndarna mardrömmar. Så som dom två dominerar i mittfältet tsm med Busquets så kan jag faktiskt inte se något lag som har en seriös chans att vinna mittfältskampen mot barcelona.
2012-02-09 00:53
LeoMessi

Dem tycker säkert också synd om hunden i deras mål.
2012-02-09 00:47
Fan vad jag saknar illisonisten. Det var otroligt gött att se honom på plan även om det var bara 1-2 minuter.
Barcelona LeoMessi
2012-02-09 00:47
Barcelona10Messi

hahah jo visst är det lite ironiskt. Man vill ju ha tbx honom p.g.a. skador :P Anledningen till att många ville skeppa iväg honom är väl för att Pep var tvungen att byta in honom oavsett hur matchbilden såg ut. Låt oss säga att vi håller på att Spela oavjort, vi har Iniesta på bänken, då kunde han byta in Keita istället för Iniesta :P
Barcelona LeoMessi
2012-02-09 00:45
Var inne några minuter i Puertan och läste. Fan vad patetiska dom är! En påstod att Diego Alves är den sämsta målvakten han har sett.. En annan påstår att Barcelona har tur. En annan säger att Xavis mål var betydelselös och att det bara snyggar till hans taskiga statistik.

Vilka jävla nollor dom är där.
Barcelona Barcelona10Messi
2012-02-09 00:41
Är det inte ironiskt att halva forumet (om ej mer) ser fram emot Keitas ankomst från Afrikanska Mästerskapen.. För bara lite mer än en månad sen ville man skeppa iväg honom så att ej äns självaste Johnny Depp hade hittat han. :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2012-02-09 00:32
Trots att messi inte gjorde mål idag så gjorde han en väldigt bra match!! Spelmässigt är han som vanligt nu, bara målskärpan som saknas men det kommer nästa match. För varje match kommer så kommer han att bli bättre och bättre
Barcelona JohnGalt
2012-02-09 00:23
Masken har 99/115 lyckade långbollar i ligan den här säsongen, enligt whoscored.
Barcelona el Maestro!
2012-02-09 00:19

Guardiola: "Without Messi all this wouldn't happen. He is the most practical player in the world, no show, never saw him do step overs."

Jag måste säga att jag håller med Pep. Messi är den mest effektiva spelaren jag har sett. Han går rakt fram till målburen eller så ser han någon som är i bättre läge som han passar bollen till. Inga överstegsfintar här inte. Detta visar bland annat skillnaden mellan Messi och exempelvis Ronaldinho.

Grande Messi!
Barcelona JohnGalt
2012-02-09 00:17
A. Svensson #8

Ändå har spelare som Vidic och Ferdinand sagt att en av dom största svårigheterna med att möta Barcelona är att dom saknar just en sån spelare.
2012-02-09 00:09
A. Svensson #8

Ja han brukar träffa perfekt. Det blir lite för mycket om han ska slå en långpass varje gång då han är stressad. Dock tycker jag att hans kortpassningsspel har faktiskt överaskat mig då jag trodde att han var ett engelskt träben.
Barcelona NoGo™
2012-02-09 00:05
El capitano[Culee]- Faris

Jo de är utslagna.
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-02-09 00:01
Kollar på Reals spelschema och de kommer ställas mot de tuffaste lagen mot slutet. Bilbao, oss, sevilla är lag som de kommer möta vid slutet av april/början av maj. Är de kvar i CL då så kommer de minst sagt få det tufft, ligan är absolut inte avgjord!! Med det sagt tänker jag lägga mig med ett leende på läpparna då jag kan se fram emot en CdR final, godnatt!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-02-09 00:01
Åkte Barcas u19 lag ut idag ? De förlorade 0-3 mot Ajax idag och det var kvartsfinal !
Barcelona A. Svensson #8
2012-02-09 00:00
Shanghai - SHOOT ME $12

Just hans crossbollar är en sak jag gillar med Mascherano, jag tycker det känns som att han har en hög träffprocent och jag gillar att han oftast slår dom snabbt och flackt och inte några jävla ballongbollar som tar en halvtimme att nå fram.
Dessutom är han bra på att välja rätt läge tycker jag, han slår dom ofta till rätt adress när han blir pressad vilket inte är helt lätt.

Men det bästa med honom ät ju hans uppoffrande stil. Det är han och Puyol går in med inställningen att offra ett ben för att vinna bollen.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-08 23:52
Ibillay

Jo det är bronsmatch nu på Lördag, så i bästa fall är Keita tillbaka till CL-mötet mot Leverkusen, vilket jag tvivlar.
2012-02-08 23:52
A. Svensson #8

Mascherano har verkligen imponerat sen dag 1. Han har varken klagat på speltiden eller varför han spelar som mittback. Även om jag och dem flesta inte trodde det. Skulle vilja påstå att han är en av dem viktigaste spelarna förtillfället och ett plus är att han har ett stort hjärta och krigar varje gång då det blir kontringar mot vårt mål.

Nackdelen med honom är långbollarna. Visst då och då prickar den perfekt, men det är så onödigt med att skicka iväg bollen på ca 60-70 meter. Han har antagligen lärt sig det av Liverpool då dem kör mycket långbollar.
Barcelona Ibillay
2012-02-08 23:51
Vem är Maradona?...
Lugnt!

Ska inte Mali spela bronsmatch?? När är den? Keita kanske inte hinner till Osasuna ändå
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-08 23:51
A.Svenssom #8

Det är där Villa förhoppningsvis kommer in när han är tillbaka ;) Förstår dock vad du menar och håller till viss del med dig. Även om jag tycker det spel vi har idag oftast funkar bäst, är det inte annat än att man saknar en renodlad striker på plan ibland. Om inte annat för variationens skull och möjligheten att kunna ändra en matchbild.

Det kändes lite som att Pep var påväg att återinföra det systemet lite, just som variation, innan Villas skada. Ska bli intressant att se om han återupptar de planerna nästa säsong.

Förretsten. En tanke som slog mig precis nu bara - Pep har ju både testat att spela med två falska nior och med en striker i ett tremanna-anfall den gågna säsäongen... Vad tror ni om en falsk nia bakom en striker?
Barcelona Barca4eva
2012-02-08 23:48
,Sami

Själv föredrar jag Sopcast då Veetle inte är min dators bästa vän liksom.
Annars är de väl ungefär lika bra.
Ett plus för Veetle är att det funkar på Iphone, om streamen är i deras hemsida d.v.s.

Men Sopcast all the way för mig.
Vem är Maradona? Messi is the shit
2012-02-08 23:45
Ibillay

Såg fel förut.. Sorry. Menade "Andresito "
Barcelona Ibillay
2012-02-08 23:40
Vem är maradona? Messi is the shit

"Ibillay

Lugn nu vännen... Jag säger inte att han var dålig. Cuenca drog med sig sin spelare neråt planen många gånger och det gjorde han bra men Tello var av en helt annan kaliber. Han försökter komma förbi sin kille på ett annat sätt och skapade ytor åt Messi, fabregas och Thiago.... Visca Barca"

Va?? jag har inte ens skrivit nåt :P
Barcelona Keite
2012-02-08 23:39
Gillar sopcast mer men det är lätare o hitta stream på Veetle och ibland kan det vara bättre. Onödigt o ta bort då det knappt tar plats
Barcelona LeoMessi
2012-02-08 23:39
Thiago var kunglig idag! Han visar varför han kommer att tillhöra den absoluta världstoppen! En blandning av Xavi och Iniesta!! :D
Annons: