/spanien/barcelona/forum/10291.aspx/spanien/barcelona/forum/10291.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2011-12-06 17:55
Gonzalez_Barca

Tkr mer att Cavani är en kille som bara dyker upp i rätt läge , de va ja tycker :D
Barcelona Thiago Next no.1 - MESSI FOTBOLLSGUDEN!
2011-12-06 17:51
Neuer är ju självklar som målvakt. Helt klart bäst!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-12-06 17:50
Cuule * Thiago Alcantara

Hehe jag valde exakt samma, förutom Cavani istället för van Persie :)
2011-12-06 17:42
elbraco

Årets lag , enligt mig själv :D

tvekade lite på götze o tkr att nani borde kommit in där istället :D
Barcelona Barca4eva
2011-12-06 17:37
Haha, så en tidning ska veta hur laget ställer upp en vecka innan matchen?

Yea.....
Barcelona Éluc
2011-12-06 17:36
SamMajid

Så du läste det i en tidning och då är det självklart att Barcelona kommer ställa upp så?
Barcelona SamMajid
2011-12-06 17:33
PS: För er som inte vet det än så ska barca köra 3-5-2 mot Real Madrid, läste det för några dagar sen på den spanska barca-baserade tidningen sport.
Barcelona Barca4eva
2011-12-06 17:31
Min elva, TOTY, i länktips :p

Blev lite svårt med målvakten men den jämna och bra nivån fick mig att välja som jag gjorde.
Barcelona SamMajid
2011-12-06 17:31
Jag har en känsla av att barca vinner och det har alla våra spelare också, David Villa, Cesc, Messi och co är väldigt taggade plus att ni inte får glömma att Real Madrid fortfarande är lite rädda för oss, de kommer att försöka att spela försiktigt mot oss men det kommer att vara mycket fult spel osv även Messi vet att han måste vara berädd på att han kan bli tacklad när som helst.

Jag är säker på att vi vinner men det blir inte lätt för Real Madrid kommer att vara väldigt taggade för revansch men hur dåligt det än kommer att gå för oss ska jag förtsätta att stötta det vackraste laget i världen!

Visca barca y Visca Catalunya!!! <3
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-06 17:27
Culee *

done! Så här ska elvan se ut! (länktips)
2011-12-06 17:16
Rösta på årets elva !!!
Barcelona Trippeln
2011-12-06 17:11
Vet att man inte får klistra inlägg men det här tar fan priset.

''Som någon nämnde det är Barcelona som ska anpassa sin startelva efter oss och inte tvärtom.''

Tillåt mig skratta, tillåt mig skratta ännu mer när Real revolutionerar fotbollen genom att ställa upp med 3 defensiva mittfältare. Visar hur skamligt rädda de är för Barca, jag hånflinar.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-06 17:06
El Soap

ahaa, tackar! satt på iphonen, måste ha missat den!

" Törs du gissa hur startelvan kommer att bli får du gärna göra det, du får en godisbit av mig om du gissar rätt. Haha, nej det får du inte. Är en snål typ. Adam Pinthorp bjuder på en resa till Barcelona om du lyckas!"

--------Oier
Montoya - Fontás - Pique - Adriano
---Thiago--Roberto--Dos Santos
Pedro------Raffe-----Cuenca

subs; Bartra mot Pique, Deulofeu mot Cuenca och möjligtvis Kiko mot Adriano. Kan bli Gomez mot Roberto istället för sistnämnda.

addeh

Glöm inte att jag ska ha första klass med. Och ingen jävla RyanAir!
Barcelona El Soap
2011-12-06 17:04
elbraco - Bojan y Thiago

Införrapport finns ju, postades igår.
Barcelona Barcadinho.
2011-12-06 17:02
Tyvärr räcker det inte med en Romeu på plan för att jag ska ändra på min känsla. Han får gärna briljera idag, samtidigt som Chelsea får stryk...:P

Det räckte inte heller med Ronaldinho för att jag ska börja hålla tummarna för Milan eller Brasilien. OSV.
Men det är bara känslor här, inte logik.

Jag kommer dock inte äta sönder mina naglar om Chelsea går vidare.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-06 16:50
Ingen införrapport mot Bate? Vill se väntad startelva.
Postat via SvenskaFans-appen
Davvidsilva
2011-12-06 16:30
Då hoppas du att det går dåligt för chelseas romeu. Förhoppningvis startar han mot Valencia.
Barcelona Barcadinho.
2011-12-06 16:14
Jag hoppas f ö att Valencia skräller idag. Kommer att bli jäkla roligt i så fall.

(ciao)
Barcelona Barcadinho.
2011-12-06 16:12
Barca är inte i topp form som alla här redan känner till. Men trots det så kunde laget ligga närmare Real med lite flyt.

Mot Sevilla kunde vi plocka två extra poäng om Messi skulle sätta in straffen.
Mot Getafe floppade vi totalt eftersom matchen kom några dagar efter den svåra insatsen på San Siro. Milan gav oss en jäkla match som tog av krafterna båda psykiskt och fysiskt. Synd att vi inte hade en hemmamatch då mot Getafe.
Mot Bilbao - det regnade så in i helvete, hela gräsmattan var som en vattenpöl. Bättre väder skulle säkert göra en skillnad.

Det är inte ursäkter, ursäkter är för förlorare (en kliché men men).
Det är bara för att visa att marginalerna klubbarnas emellan kunde vara mindre än 6 poäng med lite flyt.

Det är därför jag tycker att det absolut viktigaste är att inte förlora. Vi kan komma ikapp en 6 poäng försprång. Höjer vi vårt spel ett snäpp under våren och väntar vi på mindre flyt hos marängerna så kan de här 6 poängerna försvinna rätt snabbt. Bara att vi håller på och jagar med all kraft och väntar med tålamod på stunden. Inte slappna av. Stunden kommer.

Och om real taktik - plus minus är det väl enkelt.
Hård defensiv, hög press på barcas backlinje av real offensiva pjäserna, samt jäkla snabba kontringar när tillfällen tillåter.
Inge hemligheter här mer eller mindre. Det var samma sak mot Inter. Frågan är väl om vi hittar lösningar till detta och om vi är effektiva.
Jag tror att det hänger mycket på koncentration den här gången. Om alla våra pjäser är 100 procent koncentrerade i passningsspelet så kan vi rulla ut real. Det har vi gjort förut och vi kan göra det igen.
Barcelona comprende
2011-12-06 15:35
Jag säger att det kvittar hur Mou ställer upp, pga vi har bättre spets. Och spelar vi som vi kan allra bäst. Så kan dom köra offensivt, defensivt, slakta oss utan att störa oss. Får vi bollen i rullning och i högt tempo så kvittar det. Det går inte att försvara sig då
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Roja y Azul - FCB
2011-12-06 15:32
Barcelona vinner med 3-1 idag. Rafinha, Pedro y Bartra gör målen.
Barcelona B-Guden
2011-12-06 15:07
jag tror det kommer avgöras på hur mourinho ställer upp.
väljer han att spela sin snabba fotboll mot oss tror jag vi får det het väljer han däremot att spela fult och ge oss massvis med frisparkar är jag säker på att han kommer få det tufft, samt att damp pepe kommer dra på sig ett rött kort

jag hoppas marcelo startar, jag vet inte hur många mål bara gjorde förra säsongen pga hans misstag, jag kan iallafall räkna upp 3 i huvudet
Barcelona S91
2011-12-06 14:53
Koeman_4

Tackar för ditt svar.
Barcelona Keite
2011-12-06 14:51
Gerard Piqué
Hemos encontrado al hermano de Cuenca en la cocina del hotel!
-
Vi har hittat Cuencas brorsa i kökets hotell!
Barcelona Barca4eva
2011-12-06 14:47
Barca No.1

CL-lottningen, ja.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-06 14:36
I supercupen hade Real Madrid visserligen god form och vi hade väl knappt någon försäsong för de flesta av våra spelare men för tillfället är Real Madrid fantastiska. Förutom två poängtapp i början av säsongen har man tagit full pott i allt vilket är otroligt imponerande. Jag gillar inte när folk viftar bort Reals form och nästan underskattar dem. De har haft tufft motstånd också, inte lika mycket som oss men de har mött bra lag. På Mestalla lyckades det till skillnad från oss vinna och man har utklassat lag som Málaga, Lyon och Villarreal(även om de inte varit något att hurra över i år).

Men, kollar vi på Barcelona är vi absolut inte dåliga. Vi ligger efter i ligan men har tagit nästan full pott i CL och stundtals imponerat. Vårt problem har legat i ojämnheten, motivationen mot bottenlag borta, bortaspelet överhuvudtaget och att vi inte hunnit spela ihop ett lag ett långt tag. Skador, mycket rotationer och byte av spelsystem har gjort spelarna förvirrade.

Men som sagt, vi har visat speciellt på Camp Nou att vi är extremt bra när vi spelar på topp. Det finns nog inget problem med motivationen på lördag. För vår del är det viktigt att hitta vårt spel och få matchen dit vi vill. Och vi måste radera bort kontringsspelet från Real.

Jag väljer åtminstonde att vara ödmjuk inför matchen. För mig kan vad som helst hända, det är helt öppet. Real Madrid har varit snäppet bättre den här säsongen men kommer Barca upp i sin toppnivå är man minst lika bra, troligen bättre. Får vi igång mittfältsspelet och Messi så kommer vi skapa chanser. Vi har också mentalt övertag från tidigare matcher. Men som sagt, jag tror allt kan hända.
Barcelona Barca No.1
2011-12-06 14:31
Vilken lottning?
CL-Lottning?
Barcelona Kodro11
2011-12-06 14:09
Jeffren

det laget marca har lagt ut för ikväll stämmer nog ganska bra men jag blir förvånad om Cuance inte startar. Blir nog ingen lätt vinst med våran B lag men nog ska de kunna vinna 2-0 eller 2-1
Hutch
2011-12-06 14:01
El Kaiser de Michoacán

Det håller jag fullständigt med dig om. Det blir väl så när man är en inbiten fotbollssupporter.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-12-06 13:58
Hutch/

"Många användare i Puertan känner sig extremt hotade så fort vi vinner matcher med 3 - 4 mål mot ett lag. De nedvärderar oss för att lugna ner sig själva"

Många användare här på Les Rambles har också blivit experter på att göra exakt samma sak när Madrid vinner. Antar att det är någon slags försvarmekanism.

Annons: