/spanien/barcelona/forum/1029.aspx/spanien/barcelona/forum/1029.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2016-03-08 11:35
[QUOTE=Liunil Masse]The club are worried by Piqué's use of periscope after games. They're concerned they're unable to control what's said
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2016-03-08 11:29
[QUOTE=Liunil Masse]The club are worried by Piqué's use of periscope after games. They're concerned they're unable to control what's said
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2016-03-08 11:10
Katalano:

Ja, Rafinha hade jag inte med i min kalkyl. Då blir det andra förutsättningar, i de bästa av alla världar skulle jag tycka att båda dessa herrar skulle spela samtliga cupmatcher och veckomatcher i ligan (förutsatt det är rätt motstånd). Tror dock som du påpekar att det blir svårt att vila någon av MSN så ofta. Med Rafinha i tanken ser jag egentligen inte varför vi behöver värva eller ta tillbaka någon. Känns som att vi har bra täckning för offensiva positioner med Rafinha, Vidal och Arda som alternativ.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-08 10:50
The club are worried by Piqué's use of periscope after games. They're concerned they're unable to control what's said & what goes on [Sport] Vad tycker ni om detta?
Barcelona Liunil Masse
2016-03-08 10:50
Arda Turan was the player who recovered most balls (9) in the game against Eibar #fcblive [via weloba] En väldigt bra insats från Arda. Målet mot Rayo gav nog honom självförtroendet han behövde.
Barcelona Katalano
2016-03-08 10:30
Viggo - Grande Busquets

Ja precis. Som jag förstått det på hur samtalen gått härinne så är det många som håller med dig och menar på att vi bör satsa på Denis och låna ut Alen ytterligare en säsong också. Jag tror att du räknar på för många potentiella matcher för Denis nästa säsong dock, dvs om vi inte fr någon större skada på någon av MSN. Jag tvivlar på att Denis skulle få spela samtliga cupmatcher exempelvis, speciellt när vi även får tillbaka Rafinha snart som kan spela i anfallet. tänkte inte på honom tidigare.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-08 10:29
Barça's priority signings this summer will be a centre-back and a forward. Denis Suárez is also scheduled to return to the club [MD] Douglas, Adriano, Bartra, Vermaelen and Sandro are all possibilities to be sold during this summer's window [MD] Marquinhos (PSG) and Laporte (Athletic) are the two favoured centre-back choices [MD] Fantastic.
2016-03-08 09:59
Katalano: Förstår båda resonemangen, om jag förstått rätt håller vi med varandra att man hellre borde satsa på någon av våra utlånade spelare. Jag förstår även dilemmat klubben hamnar i som inte vill förstöra utvecklingen på dem två. Jag tänker mig att man tar tillbaka Denis och lånar ut Halilovic till ett mitten lag i ligan. Denis har gjort större avtryck i Villareal och skulle därför ha chans att spela en del. Att han får spela samtliga cupmatcher, veckomatcher i ligan och även finnas som reserv skulle ändå innebära ca 15-20 matcher under säsongen. Skulle någon bli skadad blir det ännu fler matcher. Tror dessutom han hade gjort det bra! Men dilemmat som du beskrev kvarstår, men rent ekonomiskt tror jag Denis är det bästa valet.
Barcelona Katalano
2016-03-08 09:53
@Viggo - Grande Busquets:

Ja, dilemmat är att Denis och Alen inte skulle få så mycket speltid som reserver till MSN. Eftersom de är unga så vill man ge dem så bra utvecklingsmöjligheter som möjligt och därför kan ytterligare ett lån vara ett alternativ. Problematiken i detta är att om vi lånar ut dem båda ytterligare en säsong så behöver vi verkligen få in en ny anfallare eftersom munir och Sandro helt enkelt inte räcker till om vi får skador i viktiga matcher. Och om vi värvar en till anfallare så blir det ytterligare knkurrens för Alen och Denis när de kommer tillbaka från lån också.

Allt detta lämnar mig ganska kluven inför hur jag vill att vi ska göra med forwardssidan och det bottnar i att alla i MSN vill spela så otroligt mkt per säsong. jag lutar dock åt samma sak som du, att vi inte bör värva någon ny anfallare.
2016-03-08 09:37
Nu när vi har MSN ser jag ingen anledning till att värva en spelare till anfall. Vi har Halilovic och Denis Suarez som kan komma tillbaka nästa säsong och avlasta anfallarna samtidigt som de successivt kommer in i laget och speliden. Varför slösa pengar på något man redan har? det är min spontana känsla.
Barcelona Bosketts
2016-03-08 08:54
Att klubben följer Alaba ser jag som naturligt nu när Pep lämnar Bayern. Maestro har alltid talat gott om Barcelona och är god vän med Lucho. Möjligt att Alaba håller ögon och öron öppna utfall Bayerns nye tränare och han inte skulle dra jämnt etc.

Sen vore det en sinnesjuk värvning när det gäller pengar. Hoppas istället man satsar på en Laporte eller liknande.

Och Halilovic/Suarez räcker gott och väl på anfallssidan.
Barcelona neymar JR
2016-03-08 08:46
Barcelona full back Adriano (31) has decided to stay for another season, because he could only earn more if he'd move to China. [ser] Pengakåta jävel, sitter endast på den skit bänken och fyller ingen funktion. Din betydelselösa jävel, hur svårt är det att bryta kontraktet. Ge han pengarna och en spark i röven. Hatar dessa typer av spelare!!!
Barcelona S.Eto'o
2016-03-08 00:30
Suarez fick tok för många tillsägelser innan hans gula kort tilldelades.
Barcelona enkos
2016-03-07 22:21
PS. Det gula kortet Suarez fick senast såg väldigt billigt ut. Varför överklagar inte klubben den för det är ju vanligt att Real gör det och nästan alltid får rätt där både gula och röda anuleras?
Barcelona enkos
2016-03-07 22:19
Man måste erkänna att Espanol har bra publik och är orsaken att de klarar sig i högsta ligan år efter år. Publiken bär laget helt enkelt. Trots att det ser ut halvtomt är det trots allt ca 25 000 som hejar vilt.
Barcelona Reymar
2016-03-07 21:55
Barcelona plan to sign two players in summer: a forward and a centre back. Forward will probably be young, Nolito no longer priority. [rac1]

Fattar inte logiken bakom att köpa in en ung anfallare för inte kommer han spela mycket och utvecklas. Köp hellre in en erfaren anfallere som accepterar bänk t.ex Torres eller Soriano och i sikt få in Lee till A laget som en potentiell ersättare till Suarez
Barcelona enkos
2016-03-07 21:17
Suarez har fyra gula kort och lever farligt inför El clasico. så frågan är om han ska få en avsiktlig nästa match mot Getafe och missa Villareal eller riskera att få sitt femte mot Villareal och missa Real matchen efter?
Barcelona the cameroonians
2016-03-07 20:14
På torsdag kommer Dunga att gästa Barcelonas träningspass för att diskutera Neymar och dennes medverkan i sommarens båda mästerskap - Copa America och OS.

Skulle tro att klubben helst ser att han bara spelar Copan, men Neymar själv lär nog hålla OS som en större utmaning och möjlighet.

Kanske blir det som med Messi en gång i tiden när Pep förstod att loppan verkligen ville spela OS och "bjöd" på möjligheten för att få en gentjänst senare. Blev ju ett par tripplar...
2016-03-07 20:01
Busquets agent hade idag ett två timmar långt möte med sportledningen.

Handlade förmodligen om kontraktsförlängningen och löneförhöjningen som han blev lovad i somras innan säsongen tog slut.

Kommer dock inte ske något innan budgetåret är slut eftersom ekonomin inte tillåter "obudgeterade" kostnader. Men klubben vill så klart hålla Busi vid gott mod och jag inte tänka mig annat än att parterna kommer överens - särskilt som Sergio blir pappa för första gången vilken dag som helst nu.
Han var inte med på träningen ikväll om jag förstått det rätt.
Barcelona papillon
2016-03-07 20:01
Lion24

Du har nog förväxlat höger/vänsterback.

Högerbacken kan givetvis inte avvakta (vilket han heller inte gör) för länge eftersom mittbacken blivit bortgjort och Messi är på väg mot honom.

Apropå vänsterbacken, Suarez är ett mindre problem just då eftersom bollen befinner sig på andra sidan plan. Om Munir hade tagit löpningen in så hade vänsterbacken med största sannolikhet tagit steget in för att markera honom.

Vissa saker är väldigt grundläggande. Munir gjorde inget fel i den situationen. Han hade inte heller gjort fel i att ta den diagonala löpningen, förutom att kanske krångla till det vid just det tillfället.

"Ställa frågor", det gör bara Lagerbäck :)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Soda Popinski
2016-03-07 18:53
.. Eller så tänkte Munir (som tränar med Messi dagligen) när han såg den lille argentinaren en bit utanför straffområdet med fart - rättvänd mot tre försvarare - "jag behöver inte göra ett jävla skit". Så rätt han hade.
Barcelona Lion24
2016-03-07 18:48
papillon

Du missförstod mig när jag skrev ambitioner. Jag menar om han vill bli en bättre spelare så ska han försöka bli lite smartare. Hans spel är inte spelet med boll, det är utan som han ska utveckla sitt spel, säger det bara för hans skull. Men det är ju bara bra om vänsterbacken markerar Munir om Munir tar en diagonal löpning för då har Messi bara en försvarare att ta sig förbi. När han tagit sig förbi den försvararen så är han helt fri. I den situationen ska Munir egentligen inte frigöra sig själv i första hand, utan skapa yta och göra det lättare för Messi. För det är ju en 3vs3 situation. Det bästa sättet att skapa ytor är att röra sig, inte stanna kvar vilket vi såg i själva situationen. Hur frågar han frågor om han stannar kvar? Alla spelare har varsin ansvar för varsin spelare. Vänsterbackens ansvar var inte Messi utan det var Munir. Eftersom Munir är vänsterbackens ansvar så har Munir full kontroll över honom. Munir kan göra vad han vill med vänsterbacken, bara han rör sig smart.

Varför ska vänsterbacken stöta på Messi när Messi redan har en gubbe som ansvarar för Messi. Dom tre försvararna har varsin ansvar. Jag förstår inte hur han krånglar till det för Messi om han tar en diagonallöpning, för då uppstår ju ytor. Om inte ytor uppstår (om försvararen stannar kvar på sin position och inte följer med Munir), då är ju Munir i princip fri. Högerbacken har nog med problem (Suarez). Jag tycker att videon förklarar sig självt mycket bra. Det blev svårare för Messi än vad det hade behövt bli. Han fick två problem (vänsterbacken och mittbacken). Munir hade kunnat underlätta för honom om han hade tagit en diagonallöpning, inte nog med att försvararen förmodligen hade följt med honom, Munir hade skapat frågor till försvararen. Står man still i en sån situation (kontring eller 3vs3, då ställer man inga frågor, försvararen har full kontroll då. Men Messi är så skicklig att han löste det ändå.
2016-03-07 18:38
Idag, 13 månader efter att beslutet togs, är så första etappen av Espai Barca igång.

Den mark som klubben förvärvat bredvid träningscentrat i Sant Joan Despi fick smaka på tyngden av ett antal bulldozers som ska jämna ut grunden för det nya Mini Estadi,
Arenan ska tas i bruk under sommaren 2017 och kommer att ta 6000 åskådare. B-laget och damlaget ska spela sina matcher där, och det gäller även Juvenil A när de spelar UEFA Youth League.

När den nya arenan är klar kan den nu befintliga rivas och ersättas med ett nytt Palau Blaugrana för inomhussporterna samt ett underjordiskt parkeringsgarage.
Barcelona papillon
2016-03-07 18:19
Lion24

Det har väl inget med Munirs ambitioner att göra.

Antingen kan han ta diagonallöpningen och "riskera" att krångla till det framför Messi, eller ta diagonallöpningen och ändå "riskera" att bli markerad av vänsterbacken.

Nu valde han att hålla bredden och "ställde frågan" till vänsterbacken ändå. Antingen stöta på Messi och lämna Munir fri med sin vänsterfot eller avvakta och ge Messi extra yta för avslut.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Lion24
2016-03-07 17:20
Jag vet inte vilka ambitioner Munir har, om han vill bli en världsspelare eller om han bara vill spela fotboll i ett topp lag. På länktips innan Messi gör 0-2 (5:05) så måste Munir vara mycket smartare. Det bästa Munir hade kunnat göra innan Messi drar den första gubben är att han borde ta en diagonal löpning för då lämnar förmodligen högerbacken den ytan som sen blir helt ren till Leo. Om högerbacken ändå inte hade följt med (för Eibar spelar ofta zon-försvar) så hade Munir ändå ställt frågan till honom: följer du med mig eller stannar du kvar? Om du följer med så lämnar du en yta, om du stannar kvar kan jag få en passning och bli fri. Risken att motståndaren gör misstag är som störst just då, därför han måste få fram ett svar på 1-2 sekunder, om ens det.

Nu blev det mål ändå men situationen blev svårare för Messi i det här fallet, han var tvungen att tänka på en gubbe till. Munir kanske känner att han inte är en Leo eller Ney MED bollen, därför är det bra att han utvecklar sina egenskaper som spelare UTAN bollen, folk måste förstå att det är två helt olika saker. Pedro var inget vidare i spelet med boll och han förstod det, därför lämnade han den biten och utvecklade sitt spel utan boll istället, vilket han var ett geni på. Nu är Munir fortfarande väldigt ung och jag förväntar mig inga världsklass prestationer av honom ännu (han är ju inte en råtalang heller om man säger så) men om han vill utvecklas så måste han vara mycket smartare och tänka mycket mer.
Barcelona neymar JR
2016-03-07 16:44
Såg precis ett klipp med xavi och skillstwins. Satan vad man saknar honom, blev förvånad över hur bra engelska han hade haha. Han kommer bli en fantastisk tränar, de meriterna han besitter.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-07 15:33
[QUOTE=A good coach is everything!]Liunil Masse // Att Real oxh Barca senaste åren har vart intresserade av Alaba. Är då så konstigt varför vilja ha han när han redan är en etablerad stjärna ?? Alaba var hur grym som helst redan vid 18 års ålder. Redan då såg jag att det bara kunde sluta bra med Alaba. Jag mena va gör talang scouterna/ sport cheferna om man missar spelare som Alaba ? Alaba var säkert flera 100 mille billigare då också.. Sane är också en sådan spelare som kan bli hur jävla bra som helst. Perfekt komplement till grabbarna på topp.. [/QUOTE] Ett perfekt sommarfönster hade vari att vi värvar in Laporte o Alaba. Tyvärr blir båda två för dyra samt att Alaba förmodligen inte vill lämna. Ter Stegen - Aleix, Piqué, Laporte, Alaba - Busquets, Rakitic, Iniesta - Neymar, Suárez, Messi Denna elvan är helt cp-bra. Gillar också Sané väldigt mycket men med Halilovic o Denis Suarez intåg i sommar så behöver vi inte honom.
Barcelona A good coach is everything!
2016-03-07 15:27
Liunil Masse // Att Real oxh Barca senaste åren har vart intresserade av Alaba. Är då så konstigt varför vilja ha han när han redan är en etablerad stjärna ?? Alaba var hur grym som helst redan vid 18 års ålder. Redan då såg jag att det bara kunde sluta bra med Alaba. Jag mena va gör talang scouterna/ sport cheferna om man missar spelare som Alaba ? Alaba var säkert flera 100 mille billigare då också.. Sane är också en sådan spelare som kan bli hur jävla bra som helst. Perfekt komplement till grabbarna på topp..
Barcelona Liunil Masse
2016-03-07 14:58
TZ | Barcelona official observed Bayern star David Alaba during Saturday's game against Borussia Dortmund. Drömma får man...
Barcelona L.A.M Nr 10
2016-03-07 13:11
Annons: