/spanien/barcelona/forum/10281.aspx/spanien/barcelona/forum/10281.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ....
2011-12-07 16:53
Är det bara jag som tycker att Boixos Nois borde få gå på alla matcher alltså även hemma matcher?, för det är så dåligt tryck på camp nou så det inte är sant. Är det någon som håller med mig?
Barcelona Andres inesta - El Illusionista
2011-12-07 16:52
vi blir mindre messi beroende när han agerar på högerkanten!! fler spelare träder fram då.. messi blir mer oberäknelig också. Han kan vika in centralt och byta position med cesc eller droppar cesc ner och iniesta tar hans position.. det handlar inte bara om att vinna utan att kämpa väl.. den av lagen som kämpar med vinst eller förlust bakom ryggen kan vara nöjda.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona B-Guden
2011-12-07 16:39
Startelvan enligt mig

Alves Pique Puyol/masken abidal
Xavi Busquet Iniesta
Pedro Messi Alexis

Villa fortsätter hela tiden att bränna chanser imponerar inte alls, Pedro och Alexis gör det minst lika bra i deffensiven och bättre i offensiven.
Svårast är väl att bänka nån av masken och puyol, även fabregas förtjänar en startplats, men får börja på bänken om jag fick bestämma :)
Barcelona Senor Grande Pep
2011-12-07 16:27
Fyfan va jag saknar Messis sprinter med bollen på högerkanten! Han gjorde nästan samma sak hela tiden men det funkade också hela tiden! Men kanske skulle vara smart att sätta dit honom och lura Mourinho
Real Madrid Romário
2011-12-07 16:27
Nån som är intresserad av dreambox till parabol eller comhem, maila mig på romario-2011@hotmail.se

alla möjliga kanaler...
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-12-07 16:22
Bara för att Messi står uppskriven som högerytter betyder det inte att han kommer spela där?

Isf borde vår startelva se ut så här varje match:

-------------- Valdés --------------
-----------Pique - Puyol ----------
------------- Busquets ---- Abidal
-------- Xavi - Messi - Iniesta ---
Alves - Sanchez ------------- Villa

Ja ni förstår (hoppas jag). Det är ju inte FIFA direkt där spelarna är fast i den positionen.. Cesc och Messi kommer båda gå båda ner och hämtar boll, mest Messi, och då och då tar de en djupledslöpning, då båda har utmärkta passningskvalitér så slutar det nästan alltid i ett farligt läge.

Jag är verkligen för Messi - Cesc - Sanchez, skulle kännas betryggande att kunna slänga in Villa eller Pedro om nu det inte går som tänkt, känns bättre än att slänga in Cesc.
Barcelona Jeffren
2011-12-07 15:55
Dill - Busquets!!

Köper din tanke :-) men oavsett så är jag redan jävligt nervös
Barcelona Dill - Busquets!!
2011-12-07 15:37
Var comprendes startelva jag var inne på direkt efter levante matchen, så håller med honom.
Visst är messi en gud centralt, men det känns lite som att de kommer förvänta sig det. Nu kan vi ju mix it up med våra nyförvärv. Fabregas har ju visat sig vara klinisk framför mål när han väl får läget,och sanchez kan vika in från vänster
Barcelona Jeffren
2011-12-07 15:35
comprende

Sant men han har gjort större underverk under den centrala rollen,,, förstår inte varför man ska byta ett fungerande system
Barcelona comprende
2011-12-07 15:33
Hade du hållt på barcelona längre än 3 år, så hade du vetat vilka underverk som har kommit från den kanten av Messi
Barcelona Jeffren
2011-12-07 15:30
Menar klubba
Barcelona Jeffren
2011-12-07 15:30
Varför ska vi ändra Messi från den centrala rollen? Att ha Messi på en kant är detsamma som att spela golf utan jlubba dvs det går INTE :-)
Barcelona Roja y Azul - FCB
2011-12-07 15:17
Varför lägger vissa utav er inte in Sanchez i eran startelva mot Madrid? Han är ju en av de bästa spelarna för tillfället, samt så jobbar han som ett djur i det defensiva spelet.
Barcelona Abbe.
2011-12-07 15:17
Edit: Äh, orkar förresten inte lägga tid på denna Kaljic.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-12-07 15:12
Jag hade faktiskt velat att Pep ställer upp som jag spelar på FM, och det funkar perfekt (ett spel, jag vet)

en 4-1-2-1-2;
Busquets som defensiv, Iniesta & Xavi som centrala mittfältare. Fabregas i någon sorts falsk nia/trequartista och Villa - Messi däruppe.
Och med våra spelares rotationer så hade ju såklart Messi gått ner ibland och Fabregas stuckit på djupet, eller Villa breddat åt vänster... jag tror dock att med två anfallare och en Fabregas bakom so kan slå sina underbara bollar, så hade det varit fyrverkerier på Estadio Bernabeu, Blå/röda sådana!
Barcelona comprende
2011-12-07 15:07
Shanghai Dom har arbeloa respektive Marcelo på kanterna. Varför inte anfalla mot deras svaga sidor i försvaret. Istället för att anfalla med en omotiverad Villa mot Ramos och Pepe? På så sätt så måste deras 3 defensiva mittfältare hjälpa till, och där får vi öppningen i mitten för Iniesta och Xavi. Och där vann vi matchen haha Sanchez-----Cesc-----Messi Är det enda rätta anfallsuppsättningen vi kan på lördag ( i mitt tycke dock ).
Barcelona Trippeln
2011-12-07 14:42
,Sami
2011-12-07 14:40
Hetfield
Kaljic är ingen Real Madrid fan, han är en Barcelona hatare. Så jävla sant!!
Barcelona Hetfield
2011-12-07 14:35
Seriöst, jag läser aldrig i puertan, det är ett medvetet val och jag läser aldrig det Real Madrid redaktionen skriver, men av ren nyfikenhet så läste jag senaste artikeln.

Hur släpper man in folk som Kaljic? Nej, jag tänker inte sjunka till den nivån då jag börjar kalla honom för grejer, men kan man inte höja nivån lite? Jag vet att alla som skriver här i svenskafans är just fans, och inte journalister som måste vara någorlunda objektiva, men hur kan man släppa in en sådan provocerande person?

Det är lite pinsamt, jag tycker väl att Real Madrid redaktionen höll/håller hög nivå (då jag läste det lite då och då), men det var väl innan Mourinho och när de fokuserade på just Real Madrid, och inte på att hata Barcelona.

Jag säger det igen, en person som är mer fokuserad på att hata motståndaren än att älska sitt eget lag är ingen riktig fans. Nej, Kaljic är ingen Real Madrid fan, han är en Barcelona hatare.
Barcelona Roja y Azul - FCB
2011-12-07 14:34
''Jag kan nästan redan nu garantera att Guardiola inte ställer upp med en trebackslinje. Om han gör det så är han galen, vilket man iofs kan tro att han är när man ser honom under en presskonferens när han kliar sig maniskt och frekvent över hela kroppen''
Barcelona Trippeln
2011-12-07 14:27
Barcelona Trippeln
2011-12-07 14:26
Det jag skrev tog jag bort för att inte låta en viss individ få äran att ha provocerat.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2011-12-07 13:09
Ok, visst har Villa varit dålig och missat mycket lägen, men ack så duktig han är när det är starkt motstånd. Jag är en av dem som har kritiserat Villa. Han ser inte så motiverad utan han är bara loj i alla fall av det jag har sett hittills.

Vill se att Pep ska ställa upp anfallet så här....

_____Villa_____Messi

_________Cesc

Ja som ni ser två centrala anfallare i Messi och Villa sen får Fabregas den fria rollen.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-12-07 12:36
el Flaco/

Fantastiskt trevligt initativ av de äldre spelarna! Som culé blir man ju extremt stolt när man hör sådana saker. Grande!
Barcelona el Flaco - R.I.P. Sócrates
2011-12-07 11:45
Puyol & Co ville gratulera ynglingarna för sina insatser mot Bate och efter slutsignalen, inne i omklädningsrummet, bjöds B-lagsspelarna på en ovation från veteranerna. Riktigt fint att få höra sånt, bevisar bara på den harmonin som råder i klubben nu. Även fint var det när Pep Guardiola stod vid sidlinjen och applåderade efter varje mål. Han såg ut som en stolt pappa.

Och man ska inte glömma bort publiken som sjöng och skanderade spelarnas namn flertal gånger, trots att gruppsegern var klar och trots att motståndet inte var det mest glamorösa. Att få spela en Champions League match på Camp Nou måste ha varit stort för alla canteranos, men ännu mer när atmosfären var som den var igår.
Grace/Wastelands
2011-12-07 11:41
I den senaste uppdateringen av poäng för spelarna så står det att Thiago har totalt 3p vilket inte stämmer. Han skall ha 4p. 1 assist i ligan, 2 i cl och 1 mål i ligan.

En petitess.
Barcelona Abbe.
2011-12-07 11:34
Lite uppdatering om dagens träning:

Tito Vilanova är på plats på Ciutat Esportiva, vilket är otroligt härliga nyheter. Muniesa, Soriano och Cuenca från B-laget deltar i passet. Dessutom så är Adriano tillbaka i kollektivträning.
Barcelona Jeffren
2011-12-07 11:28
Någon som vet när sändningen börjar på Lördag?
Barcelona gc6
2011-12-07 10:20
Någon som kan tipsa om bra (Barcelona) pub/restaurang i centrala London för att se el classico?
Barcelona Culé 4 Life!
2011-12-07 10:18
Hej på er alla barca fan! Detta är min första inlägg här dock så har följt detta forum ett tag. Tänkte att det var dags att börja skriva och dela med mig mina tankar kring världens bästa klubblag.

Är ganska nervös inför el classico och hoppas på vinst men min magkänsla säger att det blir oavgjort.

Tycker att B-laget gjorde en riktigt bra match igår speciellt Cuenca! Dock så är jag otroligt glad att Pedrito är tillbaka :)

Det är väldigt trevligt att äntligen vara en del av detta störtsköna forum!
Visca El Barca!
Annons: