/spanien/barcelona/forum/10277.aspx/spanien/barcelona/forum/10277.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-08 21:18
Barcadinho

Wow, det hade blivit en tråkig match. Jag hoppas vi går på offensiven och inte spelar runt lika mycket som vissa matcher i våras där jag tycker det gick till överdrift. Jag tror på en matchbild där båda lagen går på attack, jag tror inte Mourinho lägger sig lika mycket på försvaret som i CL mot oss. Han kommer naturligtvis inte anfalla med hela laget men släppa loss lite, det tror jag nog Real nästan skulle tjäna på.

Om Real Madrid börjar med hög press så gäller för oss att spela rakare, slå upp den fort från backlinjen och utnyttja ytorna bakom. Mot United hade vi stora problem första 10 minueterna pga deras extrema press. Om vi gör det riktigt bra kan vi straffa Real men det kan också bli farligt bakåt. r vi ett tidigt mål tror jag vi har stor chans att vinna medan om Real gör 1-0 så har vi fortfarande stor chans att vända. Med andra ord så tror jag ett tidigt första mål skulle vara jobbigare för Real än för oss.
Barcelona Andres inesta - El Illusionista
2011-12-08 21:11
comprende är kaljic in disguise
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcadinho.
2011-12-08 21:06
Jag har en stark känsla av att Pep kommer att sikta ännu mer på bollinnehav än förut, i kombination med stark och tight defensiv. Detta på bekostnad av mindre hög press.
Och för att få den här balansen mellan extrem bollinnehav och defensiv så tippar jag den följande startelva.

Alves-Pique-Puyol-abidal.
Busq-Xavi- Masch
Cesc-Messi- iniesta.

Alexis o Villa som jokrar på bänken.
Men vi får väl se.
Barcelona Blaugrana91
2011-12-08 21:01
Det är ingen idé att diskutera med comprende, han har sedan länge ställt in sig på att alllt Barca gör är dåligt och allt Real gör är bra.

Spelar vi fantastiskt mot ett bottenlag så är bottenlaget dåliga och det är därför vi vinner stort.
Spelar Real bra mot samma bottenlag och vinner med många mål så är det för att Real är så bra...

Som sagt ingen idé att diskutera med honom.

Men ska bli kul att se om han är kvar här om vi vinner på lördag.
Barcelona Capitan Puyi
2011-12-08 20:43
Messidinho_10

Bra. Hade du vart kolugn så hade det varit nåt fel på dig. Kommer vara ett vrak imorgon och då ska vi inte ens snacka om lördag. Allt är med andra ord som det ska.
Barcelona Messidinho_10
2011-12-08 20:40
El Clasico snart här, börjar bli smått nervös.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4eva
2011-12-08 20:31
comprende

Det är en sak att för många är alltför optimistiska, men du är ju raka motsatsen istället för att vara neutral i frågan.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-08 20:30
Om man får skriva lite om matchen så är 3-4-3 enligt mig ett självmord. Man petar in en extra spelskicklig mittfältare vilket leder till mer och bättre passningsspel där uppe och fler målchanser. Det har visat sig funkat mot lättare motstånd på Camp Nou där vi ofta vinner med 4-5 bollar. Det ska man fortsätta med. Men, Pep måste förstå att det inte funkar mot svårare lag på bortaplan. Jag gillar att han testar nya saker men vi har väl spelat det mot både Valencia och Athletic borta i ligan där vi båda gångerna släppte in två mål och förlorade tillsamans fyra viktiga poäng. Mot Milan släppte vi in två mål med trebackslinjen. Om försvaret i stort sett läcker mot de här lagen, hur skulle det då se ut mot Real? Det hade garanterat varit tre mål i baken. Så, ingen 3-4-3 för mig.

Vid 4-3-3 så ser jag sju givna spelare. Det är Valdés som målvakt, Abidal och Alves som ytterbackar, Busquets, Xavi och Iniesta på mittfältet samt Messi. På mittbackspositionerna krigar Puyol, Mascherano och Piqué om två platser. Jag tycker att Piqué och Masken individuellt är de två bästa där men Puyols närvaro höjer hela laget. Man vet vad man får av kaptenen, han ger järnet, han höjer Piqué speciellt, hans samarbete med Piqué är fantastiskt. Piqué ser ofta nonchalant ut och förtjänar knappt att starta men får göra det i min bok. Surt för Mascherano som nog varit vår bästa mittback under 2011 men nu väljer jag elvan som jag tror är bäst för laget.

I anfallet krigar Cesc, Alexis, Pedro, Villa och Cuenca om två platser. Som Frodo är inne på spelar det roll vhur man vill spela. Fàbregas och Alexis är de två bästa individuellt sett och i bäst form just nu. Man kommer få ett bättre tiki taka med Cesc i mitten, Sánchez kan utmana från väsnterkanten. För Messi är det både bra och dåligt, å ena sidan har nog Mourinho räknat med argentinaren i mitten, som falsk nia, och han blir mer svårfångad om han startar som högerytter som utgångsposition. Han får dessutom utmana Marcelo. Å andra sidan så är han ju bäst i mitten. Han kan styra spelet, göra fina passningar, kan ha öppen gata för att dribbla och blir mer målfarlig. En sak man måste tänka på är att han inte är låst till högerkanten. Med Alves så offensiv kommer Messi troligen ha en fri roll, vilket är det ultimata för honom. Hade han bara slickat kant hela tiden hade vi förlorat.

Den mest negativa saken med de här tre anfallarna är försvarsspelet. Sánchez jobbar på bra men både Messi och Cesc är rätt stillastående jämfört med de andra alternativen. Presspelet funkar inte lika bra. Dessutom lämnar man högerkanten helt ren för Reals vänsterkant, såvida Cesc eller Messi inte är villiga att ta det hemjobbet, vilket jag inte tycker de bör göra för att spara krafter i offensiven.

Om man vill köra mer rakt och minder komplicerad väljer man Pedro, Villa eller Cuenca på den andra kanten istället för Fàbregas. Med Villa får man in extra riktigt stark målskytt och med Cuenca en kantslickare som breddar bra, jobbar hårt och kan dra sin gubbe då och då. Pedro är väl någon blandning mellan de båda. Hur som helst så vet jag helt enkelt inte vem som tar den sista anfallssplatsen. Messi vill jag ha med, Sánchez likaså. Men den sista platsen är så oerhört svår att lista ut och jag är glad att jag inte behöver göra beslutet.
Barcelona Trippeln
2011-12-08 20:19
comprende

Att gång på gång antyda att det Real gör är rätt samtidigt som man buar ner Barca, nej mannen ovan är en provocerande typ utan dess like.

Don't feed the trolls.
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
2011-12-08 20:16
comprende

Ja men du påstår att vi har flera spelare som filmar medan de har bara en? ren hyckleri. Sen att att Ajax får två mål bortdöma och real gör ett offside mål, eller att albiol räddar med handen i slut minuterna osv det är inte alls viktigt för dig eller andra utan ni väntar på att domaren ska göra minsta lilla misstag så att ni kan säga att Barca får domarhjälp. Snälla någon !
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-12-08 20:13
Frågan är om världens bäste och mest komplette anfallare Christiano Ronaldo verkligen behöver filma? Eller det är kanske det som gör honom komplett?

Anledningen att han filmar mindre är ju att han inte längre utmanar (har världens mest komplette förlorat den egenskapen?) och i stället tar 100%-löpningar och agerar powerforward (snarare än winger).

Busquets har inte heller filmat denna säsongen, så då är han på samma nivå som alla andra nu antar jag, eller?

50 timmar kvar till avspark, man känner hur det närmar sig.
Skulle gett allt för att få veta vad som pågår i respektive tränares skalle, även om jag också är rätt säker på att båda har taktiken klar för sig.
Dock finns det flera olika uppställningar som är möjliga, och det ska bli intressant att se hur snacket går i media kring dessa val innan startelvorna annonseras ut.
Barcelonistas
2011-12-08 20:06
Comprende

Snälla kan du inte bara hålla ******? Ditt ständiga gnäll på Barcelona börjar bli tröttsamt.

Du ska alltid förvandla små saker till stora saker vilket till slut leder till onödiga diskussioner. Så fort någon här inne skriver något negativt om Real Madrid dyker du upp från din grotta och börjar försvara Real till varje pris.

Jag är nästan säker på att vid en eventuell vinst i Clasico så kommer du gå tillbaka till din grotta och gömma dig bakom en sten. Skulle vi förlora så kommer du skriver 123456 inlägg om hur eran är på väg mot sitt slut och att spelarna är mätta, vi har ingen chans längre mot Real etc.
Barcelona mariwani
2011-12-08 20:00
comprende

Seriöst vad gör du här? De som är kaxiga och säger att vi kommer vinna så jävla enkelt får väll stå för dom? Det betyder nödvändigtvis inte att du ska börja försvara Madrid? Personligen tror jag verkligen inte det kommer bli lätt på lördag, Madrid kan mycket väl vinna, jag hatar Madrid oavsett och kommer aldrig försvara dom som du gör. Tror dessutom inte ens att du är culé, skäms över dig precis som jag skäms över medgångssupportrar om du mot all förmodan är culé
Barcelona comprende
2011-12-08 19:56
CULEEE

Vem fan bryr sig om vem som filmar mest av CR och Pedro? Båda har gjort det flera gånger, Ronaldo betydligt fler men det va för något år sedan. Båda gör det, vidrigt för båda.

Adriano filmade i ungefär varannan match i Sevilla.
2011-12-08 19:53
comprende
Juu men så du menar att Pedro och adriano filmar mer än c.ronaldo? haha komedi på högsta nivå, pedro filmade en gång och du kallar honom för filmare SAYY WHAAt ??
Barcelona comprende
2011-12-08 19:51
Klart Ronaldo gör det men betydligt mindre, fast vad spelar det för roll. Det finns i alla lag, i vårat också. Kasta inte sten i ja du vet.

Ecchh diskutera matchen på en bra nivå istället. Inte riktat till dig men till dom som inte kan diskutera riktigt.
2011-12-08 19:40
comprende

Jag håller med dig angående ödmjukheten, Men att du säger Real filmar inte alls förutom Di maria är juu skitsnack? Ronaldo slutat sayy what ? vem var det som filmade mot getafe utanför straffområdet och som fick till och med straff?? Det stod 1-1 i typ 60 min också bara så du vet !
Barcelona Barca-nist
2011-12-08 19:39
Mourinhos lär ingen fina tricks. Hans taktik går ut på vinna med alla medel.

Han är skicklig men han har de smutsigaste stilen som jag har skådat. Han ger en hemsk falsk bild av fotbollen.

Om det är nån som spelar skådespeleri bland alla så är det han.
Jag tror inte han har kärlek till fotboll utan en viss hatkärlek som är skadlig för hans ego.

Hans styrka ligger i hans ledarskap och hur manipulerar.
Barcelona comprende
2011-12-08 19:33
DM1982

Jag som provocerar? Jasså, varför är jag kvar då? Snarare jag som fått några st att få spärr här. Visar bara att folk inte tål att man inte följer strömmen och runkar till allt som har med Barca att göra, vilket leder till påhopp osv. Då står jag här med riktiga argument och försök till en diskussion medans andra står där med en spärr.
Barcelona comprende
2011-12-08 19:30
Frodo

1. Jag har hyllat Barcelona 3454667 gånger.

2. Man kan tro på vinst, man måste tro på vinst men man ska inte överdriva och tro på kross som dom flesta här inne.

Alla filmar någon gång men just där verkar Mourinho har lärt Ronaldo någonting.

Barcelona DM1982
2011-12-08 19:27
Nu är det dags att sluta mata trollet comprende. Svara inte på hans trams, har inte ni märkt att han bara provocerar hela tiden? Så sluta svara honom så kommer han tröttna, det gör alla troll till slut.
Barcelona Barca-nist
2011-12-08 19:25
comprende

Jag tror inte Puertan har lärt sig en läxa men jag kan hålla med dig om att den som snackar mest innan matchen kan käka sina ord. Men Real är fortfarande media dopade och det lär bli snack från Mou oavsett vinst eller förlust.

jag kommer oavsett vinst eller förlust stå här rakryggad mot deras fans.
Vem vill vika sig för deras snack ?

Hutch
2011-12-08 19:24
comprende

Värst vad du klagar på allting du. Hur mycket ska du försvara Real Madrid nu? Jag börjar verkligen tveka på dina känslor till fotbollsklubben Barcelona. Jag håller med om att man bör förbli ödmjuk men självförtroende skadar inte. Suck.

Tagga ner nu.
Barcelona Frodo
2011-12-08 19:22
comprende

Jag förstår inte varför du hänger upp dig på småsaker som vissa skriver? Vad är poängen med att hela tiden klanka ner på alla?

Du skriver att Ronaldo har slutat filma. Sen när? Han filmade till sig en straff utanför straffområdet den här säsongen.

Du klagar på allt som har med Barcelona att göra men skyddar Real till varje pris. Det blir tröttsamt att du tar Real i försvar hela tiden men samtidigt så får inte barcafans på ett barcaforum skydda sitt lag och tro på vinst. Hör du inte hur absurt det låter?
Barcelona comprende
2011-12-08 19:19
Barca-nist

Har Mes Que un Club tatuerat på armen. Ja men varför sjunka till deras nivå? När vi inte varit kaxiga så har Barca alltid vunnit, medans dom varit det och då har Real förlorat. Nu är det ombytta roller, i Puertan så fattar man att det kommer bli otroligt svårt osv medans här kan man tro att vi möter ett skit lag. Det är dom som ligger etta inte vi, det är dom som har varit CL s starkaste lag. Ska man då inte förvänta sig lite ödmjukhet, om inte för forumets skull så för sin egen? Man faller betydligt tyngre om man tror att det kommer gå enkelt i en match fast det inte gör det. Bara ett tips.

Jag går in med tanken av att Real Madrid dominerar matchen och vinner, slipper jag bli förvånad om dom nu gör det. En sak är säker, vi vet inte vart vi har Barcelona just nu. På Lördag vet vi.
Barcelona Man1
2011-12-08 19:18
Mina tre önskningar 2012.
1 Att Barca vinner Champions League.
2 Att Guardiola förlänger kontraktet.
3 Att jorden inte går under.
Barcelona Frodo
2011-12-08 19:14
Med tanke på hur Pep har mixtrat med laguppställningen så är det svårt att gissa sig till en startelva och formation. Jag har en obehaglig känsla av att det blir 3-4-3 med Cesc som diamanttopp. Fördelen med den uppställningen är att man har en spelare (Cesc) som har i uppgift att störa Reals hjärna (Alonso). Real lär nog ställa upp med en trivote och för att inte låta Alonso som bygger upp alla anfall få tid så är det bra med en extra mittfältare som stör deras motor.

Jag anser dock att det finns fler nackdelar än fördelar med 3-4-3. Spelar man så centrerat så lämnar man kanterna öppna till Ronaldo och Di Maria.

Spelar man 4-3-3 så är frågan om Messi ska starta till höger eller i mitten. Spelar han till höger, vilket jag personligen inte gillar, så kommer hans inflytande på matchen att minska. Däremot lär han komma 1vs1 mot Marcelo och det kommer bara att sluta på ett sätt. Problemet är att Marcelo och Ronaldo spelar på den kanten och det krävs ett enormt hemjobb för ytteranfallaren. Vill man se Messi slösa på krafterna på kanten?

Vill man neutralisera Real på mitten lär Cesc starta som nia med Messi på kanten i 4-3-3. Vill man stänga kanterna lär man starta med Alexis och Villa som lär springa som om deras liv hänger på det.

Sen förstår jag inte resonemanget som sporttidningarna för om att Pique inte ska starta. De flesta av våra insläppta mål i Supercupen kom efter fasta situationer. Ska vi då inte starta med vår längsta spelare mot samma motstånd? Jag tyckte att Pique borde fått sig en örfil förra säsongen när han stundtals spelade nonchalant men nu får man nästan se hans beteende mellan fingrarna för han behövs verkligen mot Real.

Vårt mittfält med Busquets, Xavi och Iniesta kommer förhoppningsvis att visa sig vara avgörande som så många gånger förr. De har aldrig förlorat en mittfältsduell och det är oftast där matcherna vinns. Sen vet vi alla vad Messi kan göra mot Real trots deras försök att mangla sönder honom. Vi får hoppas på att nykomlingar som Cesc och Alexis krigar som aldrig förr. Vi betalade stora pengar för de och det är i matcher som denna de ska prestera.

Slutligen, ingen trebackslinje Pep!
Barcelona Barca-nist
2011-12-08 19:11
comprende

Jag har aldrig påstått att Barca spelare inte filmar och aldrig nämnt nåt på den nivån alls.

Men snart är det El Classico och Pajkastningen är en del av det. Jag tror Real red går flera steg längre än vad andra gör. Jag underskattar verkligen inte Real i år och om de har chansen att slå barca på flera år så är det i år men jag kommer inte stå här och vara super ödmjuk när de är på sin kaxigaste nivå!

Allt har sin plats och tid och jag finner det lämpligt att kasta tillbaka pajen som de har bakat!

är du en Real fan ?
2011-12-08 19:11
Comprende

Du börjar gå över gränsen, håll flabben säger jag bara !! kolla på länken sen kom hit och babla massa skit !
2011-12-08 19:09
Det tråkigaste med gårdagen var att man fick känna på hur det var att vinna matcher på Barcelona-vis. Dvs genom domartabbar.
-
Dock var detta bara en gruppspelsmatch som egentligen inte betydde något för oss. Kan tänka mig att det kanske inte tar emot lika mycket när det är en viktig CL-semifinal mot ärkerivalen eller något liknande. Tanken att få de fördelar som Barcelona fått i tre olika CL-semifinaler på senare 3-4 år är skrämmande:).

Inte så förvånande ,det är KALIJI som har skrivit det ! åhh herregud säger jag bara !!
Annons: