/spanien/barcelona/forum/10276.aspx/spanien/barcelona/forum/10276.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-02-10 00:20
Grejen e ju den att messi kommer aldrig vila haha. Killen är ett fenomen.

nu senast i valencia matchen såg han jäävligt seg ut i vissa situationer, agerade liksom inte som den kvicka loppan han brukar vara. Hoppas att det går över.

annars håller jag med din startelva gonzalez, med undantaget att messi ska spela. i anfallet istället för adriano, sanchez på kanten. JDS har imponerat stort på mig av det lilla jag sett av han. Ser mycket hellre han som backup i pivote positionen istället för thiago. Thiago ska bli det xavi är idag.
Barcelona JohnGalt
2012-02-10 00:09
Ronaldinho Jr.

Alla hans felpass? Han hade samma passningsprocent i matchen som Busquets brukar ha, slog lika många passningar som Xavi brukar slå (i halvtid hade han nästan slagit lika många som Busquets brukar göra på en hel match), han vann fler bollar än vad Busquets brukar göra och tappade lika många bollar som Busquets brukar göra. Han var svinbra.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-02-10 00:05
JohnGalt

Jag orkar inte se igenom hela videon men frågan är om alla hans felpass är med. Det var med än en gång som JDS felpass höll på att ställa till det för oss. Jag tycker han var okej, men jag skrek på att Busi skulle bytas in tidigare för att inte riskera ett baklängesmål minns jag...
Barcelona Decinho
2012-02-10 00:03
JohnGalt

Nu såg jag inte matchen mot Sociedad, men jag har precis som du noterat att Jonathan fick en hel del kritik efter matchen. Men hur i hela världen tänker folk då? Det där var ju en kanoninsats!
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-09 23:51
Éluc

Håller med. Skulle jag vara Pep till helgen skulle jag kört på denna elva:

Valdés
Alvés - Piqué - Mascherano - Abidal
Thiago - JDS - Fabregas
Cuenca - Sanchez - Adriano

Ingen Messi, Xavi, Iniesta eller Puyi må vara väldigt riskfyllt med tanke på våran bortahistorik, men jag är stensäker på att dessa spelare kommer vilja ta chansen att bevisa sig. Messi behöver vila snart, han har lirat alla minuter sedan resan till Japan. Xavi kanske bör starta men han borde samtidigt vila lite mer. Iniesta känns inte redo för start ännu och så är det skönt att ha Mascherano i truppen som kan hoppa in istället för Pique eller Puyol utan någon märkvärdig skillnad.

Det är en svår match men vi har en mycket viktigare match 3 dagar efter denna. Knasar det till sig är det bara att slänga in vår lilla magiker.
Barcelona Éluc
2012-02-09 23:44
På tal om JDS, borde inte han ha en ganska stor chans att starta mot Osasuna nu till helgen? Busquets kanske hinner få grönt ljus men det skulle ändå kännas riskabelt att spela honom från start, speciellt med tanke på att vi har CL bara tre dagar efteråt. Dessutom bör väl Puyol vilas och Mascherano spela mittback istället för honom. Det är väl egentligen endast Thiago som kan tänkas spela pivote istället för mexikanen, men jag hade hellre sett honom högre upp på mittfältet så att Xavi återigen får vila.
Barcelona JohnGalt
2012-02-09 23:36
Sen matchen mot Real Sociedad i helgen har jag blivit förvånad varje gång JDS insats har fått lite smådålig kritik här på forumet. Personligen tycker jag han var en av dom bästa i laget.

JDS vs Real Sociedad i länktipset.

Underbart passningstillslag.
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-02-09 23:30
El capitano[Culee]- Faris

Agree!

Det senaste tre åren har man blivit så bortskämd att man tom ett oavgjort resultat kan förstöra hela veckan. Barca for life!
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-09 23:29
Även om ryktena att vi skulle släppa Tello/Cuenca med all säkerhet är skitsnack, är det ändå jobbigt att läsa sådana rykten. Jag gillar inte det. Det skapar spekulationer.
Kan man inte bara få njuta av när våra talanger gör framsteg ostört någon gång? :P
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-02-09 22:55
Vetifan vad som är med mig men känns som om Barca har tagit över mitt liv och jag menar det verkligen !

Första jag gör när jag sätter på datorn eller telefonen är att läsa Barca nyheter!
Så var inte fallet innan det första jag gjorde var att jag loggade in på FB och pratade lite med vänner och osv. Nu har vänner och annat privatliv helt plötsligt börjat komma i andra hand.

Det skrämmer mig faktiskt för att det känns som om Barca betyder precis allt för mig, För en Barca förlust kan faktiskt förstöra hela min dag eller till och med hela veckan om man nu ska överdriva. Man blir illa mående och man har inte lust att göra något.

En förlust brukar visa om man verkligen är en riktig supporter brukar man säga och så är fallet för mig.

Känns kanske knäppt att skriva det men det jag menar med det jag har skrivit är att man ska akta sig för vem man kallar för medgångs supporter för vissa betyder Barca allt precis allt ! VISCAA, Gilla om du håller med ! :)
Barcelona ThereIsOnlyOneMessi
2012-02-09 22:30
Det snackas mkt om bale men jag hoppas verkligen att vi köper lulic istället. Billigare och nyttigare för laget. Vilken match han gör för Lazio idag återigen. Den nya Alves.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelona10Messi
2012-02-09 22:28
Tror fortfarande att dem har en chans att slå ut Chelski..
Barcelona Mascherano
2012-02-09 22:15
Thiago en mi corazón!
Ena stunden är Napoli hur grymma som helst! Ena stunden är de skandal! Nä Napoli behöver bra backar.
Vem är Maradona? Messi is the shit
2012-02-09 22:12
Vad händer här inne?
Barcelona Thiago en mi corazón!
2012-02-09 22:11
Siena - Napoli 2-0

Vad händer med Napoli?
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-09 22:04
Hetfield

Damn man, you nailed it!
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-02-09 22:02
Vad är det för snorungar som kommer in här och förstör harmonin.
Spärra alla speciellt såna som Zlatan-da-man eller vad han nu heter !

* Vi behöver faktiskt såna som andreas, han ska inte behövas spärras för det ! Aj han kanske hade sin anledning. VISCAA !
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-09 22:00
Good Guy Greg

Du har bara ett rätt i ditt inlägg:

"Hela fotbollssverige är sneda"
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-02-09 21:51
LAM

J2S är en kille som kommer växa med uppgiften.
Man måste betänka att han dessutom för ännu mindre speltid än Thiago och ändå gör det bra när han kommer in.
Till viss del ska man väl tacka spelidén som genomsyrar klubben från cadete till A-laget, men attityden och instaserna är beundransvärd från spelarna.

Jag förstår verkilgen varför Pep gillar att jobba med ungdomarna i stället för att köpa in en halvstjärna - även om jag inte alltid håller med i alla situationer.

Hetfield

Word.
Barcelona Hetfield
2012-02-09 21:39
Ironin i att skriva ett långt inlägg om att svenskafans är uselt här på svenskafans....

Lite som att en homofob har analsex med en annan kille....
2012-02-09 21:36
Good Guy Greg

Av fans, för fans. Du är uppenbarligen inte ett. Won´t be missing you.
Barcelona den närkingska älgen
2012-02-09 21:26
LAM, BB-Barceloneta, mojito

Håller med. Thiago gör det oftast bra och att vänja honom vid pivoterollen är inte alls dumt. Han går verkligen en spännande framtid till mötes. Tänk er den dagen när han och Rafinha spelar på mittfältet ihop.
Barcelona Good Guy Greg
Små barn hela högen.

Svenskafans forum har alltid varit utskrattat och ni beter er som om detta är på liv o död. Sätt på TV och bara titta på fotboll för en gångs skull och sluta kom hit och lek experter.

Ni tycker om lagen mer än vad ni tycker om fotboll. Det är ni som är nollorna. Inte bara Real, Milan, Chelsea fansen osv som håller på så här. Fuck this sista gången man ens nämner svenskafans mer.

Även ni som skriver/moderatorer på svenskafans, lek inte seriösa journalister för ni är ett gäng studenter med för mycket fritid. Så kom inte och lek ordningsvakter och försök utöva er makt.

Hela fotbollssverige är sneda.
Ryo Miyaichi !
Capitan Puyi

Esh, vi får Tello & Cuenca, sen kommer dom tillbaks till Barca om 4-5år :P

Lätta pengar för våran del, bra utbildning för era gubbar ;-)

Nej, jag hoppas personligen inte på några sånna deals, och vart får Bale plats i erat lag just nu? Det är väl för att ersätta Villa när han byter lag/lägger skorna på hyllan man kan köpa in en sådan gubbe kanske.

:)

Cheers
Barcelona Capitan Puyi
2012-02-09 21:24
Jo för att Barca är kända för att byta bort en hel hopp talanger för att få hit en spelare. Seriöst är det någon som vill läsa sånt?
,Sami
Vi ska inte bråka vi är en Familyyyyy.
Barcelona L.A.M Nr 10
Mojito

På tal om JDS, där har vi en spelare som verkligen borde få chansen oftare. Har alltid varit lite av en favorit från La Masía. Senast mot Sociedad så tyckte jag han var sämre än han brukar, och då hade han ändå runt 90 % i passningssäkerhet.
Real Madrid BB-Barceloneta
2012-02-09 21:23
den närkingska älgen Jag är också lite inne på dit spår, jag tycker också han hade vissa brister i spelet. Precis som du nämner så har han en förmåga att vilja stanna upp och göra det lilla extra medans Busquets löser liknande situationer med en enkel pass. De här extra grejerna han försöker sig på ibland leder då också till lite mer bolltapp än vad Busi normalt har i en match. Men nu är ju också Thiago och Busquets helt olika speltyper i grund och botten, Busquets har ju alltid varit i den här Pivote rollen medans Thiago i grunden är en mer offensiv lagd spelare. Men att lära Thiago Pivote rollen kan vara ett genidrag som kommer visa sig vara fantastiskt i framtiden.
2012-02-09 21:20
Älgen

Jag är inne på samma spår som du när det gäller Thiago, skrev det direkt efter matchen igår också.

Thiago och laget mår bättre av att spela honom i Xavis position där han har en städgumma bekom sig som kan täcka eventuella bolltapp.
Han hade också en något högre utgångsposition än Busquets brukar ha vilket ledde till att det fanns en stor yta mellan backlinjen och mittfältet vid bolltappen.

Med det sagt så måste man ändå ge både spelaren själv och Pep cred.
Thiago för att han gjorde det riktigt bra och gav laget lugn och ro med bollinnehav.
Pep för att han vågar spela Thiago när Xavi trots allt är mer van vid den rollen.

Det är rätt sjukt att man sitter här och kritiserar en 20-åring, det visar vilka höga förväntningar man har på honom. Det som jag framför allt uppskattar med honom, förutom hans bollbegåvning, är hans tålamod och ödmjukhet. Han har verkligen anpassat sig väl till sin roll i truppen, och det märks lång väg att han är skolad i la Masia. Ungefär som J2S.

Förresten;
Pedro har fått el alta medica och kan medverka mot Osasuna.
Busquets är däremot inte riktigt återställd och det är oklart om han kommer få grönt ljus.
Barcelona Messi#10
2012-02-09 21:17
till Pep the G

kanske för att du är en falsk person som bara ljuger? har sett allt du skrivit.
Annons: