/spanien/barcelona/forum/10272.aspx/spanien/barcelona/forum/10272.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Essienesque
2011-12-06 23:22
Andreas V.V - "Pagar"

Det är tvärtom.
Barcelona el Flaco - R.I.P. Sócrates
2011-12-06 23:17
Vet inte om detta har nämnts tidigare, men SPORT skrev idag att Bartra och Montoya lär förnya sina respektive kontrakter efter VM för klubblag när Bartomeu, Zubi och Rosell återvänder från Japan. Förhandlingarna ska ha gått framåt med bägge försvararna och det skrivs att de ska förlänga 2014.

Får hoppas att det stämmer. Vore skönt om man lyckas behålla de. Har också ryktats bl.a. att den katalanska försvarsduon ska få A-lagskontrakt från och med nästa säsong.
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-06 23:15
LeoMessi

"Börjar bli trött på att spanska lag är inkapabla till att ta sig vidare till slutspel. Dom förlorar onödiga poäng mot lag som dom ska ta! Lite pinsamt om ni frågar mig. "

Och i England går det bättre? Spanien har i alla fall de två lag som har störst chans på slutsegern. Att United/Chelsea skulle slå oss är ungefär lika troligt som att Valencia skulle ha slagit Chelsea ikväll.
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2011-12-06 23:15
FC Basel måste vara dom största Barcelona kopiorna någonsin eller är det kanske tvärtom?

Vår käre grundare var väl i Basel först? Men jag tänker på deras tröjor, löjligt likt.
Dessutom hade dom samma "gröngula-neon" tröjorna, haha.
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-12-06 23:10
Vem kunde tänka sig att allt beror på en spelare?

Vem kunde tänka sig att B-laget kan gå in i CL och dominera mot BATE Borisov som vann sin liga? Varför kan man inte upprepa samma i Segundan?

Svaret är enkelt. För där finns ingen José Manuel Pinto!
Barcelona Barca o Mort!
2011-12-06 23:10
LeoMessi

Mjo men det beror ganska mycket på ekonomin i spansk fotboll tror jag. De mindre spanska lagen (alla utom Real och Barca) har inte råd att behålla alla sina stjärnor.
Det är flera gånger så att ett lag är skitbra 2010 med lovande spelare men måste sälja dem under sommaren och därför floppar lite i CL 2011.
Barcelona el Maestro, vinn för Tito Vilanova!
2011-12-06 23:08
Jag vet inte vad ni tycker, men jag tycker Cheseas nya tränare gör klubben mer sympatisk och mer attraktiv för den neutrala fansen. Han är inte bara en bra och smart tränare, han är även en sympatisk och respekt ingivande person.

Det är verkligen en sådan tränare som ryssen har drömt om sen Mourinho lämnade klubben, hatad av alla som inte hejar på Chelsea och framför allt med mycket tråkigt fotboll och med syndromet ” alla är emot oss”.

Nu kan till och med jag som ogillade Chelsea tidigare känna en sympati för klubben. Mycket ”credit” alltså för Chelseas nya unge tränare. Han gör klubben lite mer rumsren!
Barcelona LeoMessi
2011-12-06 23:05
Börjar bli trött på att spanska lag är inkapabla till att ta sig vidare till slutspel. Dom förlorar onödiga poäng mot lag som dom ska ta! Lite pinsamt om ni frågar mig.

Grym match av b-laget idag =)
Barcelona Frodo
2011-12-06 22:59
*Jag tror att Riverola blev den första i klubbens historia att gå igenom alla steg i akademin. Han kom när han var 6 år gammal, började i Barca escola och har endast haft på sig Barcelonas tröja (förutom under sitt lån i Vitesse). Sergi Samper kan gå samma väg.

*Skönt att Pedro gjorde mål. En Pedro med självförtroende kan vara bra att slänga in mot Real.

*Sergi Roberto är ruskigt målfarlig. Han hade med lite skärpa kunnat göra hattrick.

*Bartra är världens coolaste mittback och skönt att min favorit Muniesa fick speltid.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-06 22:58
Mata är Chelseas överlägset bästa spelare, vilken jävla komik det är. Årets mest brittiska lag och ett av PLs bästa lag går kräftgång och styrs upp av en liten teknisk spanjor. Men hade Messi klarat sig där? Mot Stoke? En regnig oktoberkväll? Humor!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Frodo
2011-12-06 22:51
Jag tycker inte synd om Valencia som är ett av la ligas vidrigaste lag med en osympatisk fanbase. Samtidigt ville jag inte att Chelsea med deras xenofobiska supportrar på svenskafans skulle gå vidare heller.
Barcelona Barca4eva
2011-12-06 22:49
Synd om Valencia men fyfan vilken usel match av de.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-12-06 22:46
Någon barca-broder som kan berätta lite om hur Csports funkar och hur kvallen är?
Barcelonistas
2011-12-06 22:45
Vore självklart kul om både Manchester lagen åker ut imorgon. Men jag tror och hoppas nog ändå att Man United klarar sig. Vill så gärna att dom ställs mot smutslaget ( Real Madrid) och kickar ut dom.

Barcelona El Soap
2011-12-06 22:43
elbraco - Bojan y Thiago

Dessutom Man United om det nu går som väntat.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-06 22:43
Milan spelar lika efter att ha tappat en 2-0 ledning, sista målet på övertid och vårat B-lag smiskar Bate med 4-0.

Kan inte låta bli att vara glad i själen när jag läser följande på Milans forum;
"Tråkigt att vi inte stänger restaurangen bär vi har två mål mot noll. Hm. Barca spöade Bate med 4-0 med juniorer på planen.Läskigt."

känns så jävla gött.
Wena
2011-12-06 22:42
Skönt och se hur vi spelade ut ett champions league lag med vårt b lag.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-12-06 22:39
Essienesque

Jo jag såg det precis, starkt av dem!
Barcelona excellence
Jag talade inte om för farsan att det var Barca B som spelade. Han såg ingen skillnad på spelet så han misstänkte inget. Barcelona är en klubb som alla klubbar i hela borde ta efter. Detta skriver jag som en en trogen Galatasaraysupporter.
Barcelona nemo
Mitt i vimlet vill jag bara säga att min vän Hassan Alavi släppt sin hemsida där ni kan beställa hans bok "El Gran Partido". Har ni letat efter en svensk bok om den spanska fotbollen? Här är den!
Länktips: hassanalavi.se
elbraco - Bojan y Thiago
Följande lag kan vi komma att få möta i första utslagsrundan om dessa grupper står sig;
Napoli, Trabzonspor, Ajax, Leverkusen, Marseille, Zenit.

Napoli klart svårast.

Olympiakos slår Arsenal med 3-1 men åker ändå ut eftersom Marseille vände 1-2 mot Dortmund till 3-2 hahaha, fyfan va surt. Stackars Mellberg.
Barcelona Essienesque
2011-12-06 22:38
Gonzalez_Barca

Marseille är inte ute.. Dem har precis vänt 2-1 till 2-3.
Barcelona Smogen
2011-12-06 22:38
Fan va tråkigt för Olympiakos
Barcelona Barcadinho.
2011-12-06 22:37
Vi plockade 9-0 totalt på Bate på två matcher. Lekstuga.
Barcelona Thiago Next no.1 - MESSI FOTBOLLSGUDEN!
2011-12-06 22:37
4-0 med Barca (B) mot BATE är riktigt bra gjort. Framtidens Barca.

OT
Plzen gör 2-2 mot Milan i 92:a, haha
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-06 22:36
Underbar match! Vilka spelare vi har :)

Nu måste jag bara flika in med: Förbannade jävla arsenal...
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-12-06 22:35
Marseille, Dortmund, Shakhtar och Porto ute. Det trodde man inte när de lottade grupperna..

Synd för Valencia, men det var väntat att Chelsea skulle ta sig vidare trots allt.

Hoppas nu bara på att Manchester lagen ska åka ut imorgon. :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-12-06 22:32
Härligt att vi gjort 4+ mål de senaste tre matcherna, även fast dagens ju som bekant inte innehöll våra stjärnor, men det känns bra inför clasicon.
Barcelona Barca4eva
2011-12-06 22:32
Porto ute, odds ute o.O
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-06 22:31
Två baljor för Pedro - Nu är det bara ett manita som fattas för att kvällen ska bli fulländad!
Annons: