/spanien/barcelona/forum/10269.aspx/spanien/barcelona/forum/10269.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-12-08 15:45
Under matchen har Guardiola haft synpunkterna på domare, med all rätt. Han har till och med blivit utvisad två gånger. En gång korrekt, den andra felaktigt.

Han har själv sagt: "Jag kommer att ifrågasätta domaren när han dömer fel" och då menar han på fotbollsplan. Men i mediarummet har jag aldrig hört honom säga någonting negativt om en domaren.
Barcelona Barca4eva
2011-12-08 15:42
"A Barcelona coach doesn't discuss the referee's performance" Pep Guardiola

Det Hetfield nämnde är det enda han har sagt och det räknas väl inte direkt som kritik?
Barcelona Hetfield
2011-12-08 15:37
Pep kritiserade väl en domare under matchen, det var ju då han blev avstängd. Men det var ju mer att han påpekade att domaren hade gjort fel.
Barcelona Barca4eva
2011-12-08 15:35
Jag har aldrig hört något om att Pep har kritiserat domarna öppet?
Atlético addeh
2011-12-08 15:33
Det märks verkligen att el Clásico väntar runt hörnet nu. Allt man borde fokusera på går inte att fokusera på. Bäst att gå i idé redan nu. Eller som många andra köra på sprit, fast det är bra påfrestande det också.

Uh.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-08 15:30
Den där blinkningen och tummen upp var nog det sämsta beviset någonsin.
Killen tar ju bollen varpå Både Gomis och Lopez vill ha den och Zagrebkillen nickar ju och visar tummen och som för att visa "jaja, lugna er" typ.

FOLIEHATTEN PÅ!
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
comprende.

När har Guardiola sagt någonting om domaren? I negativ bemärkelse.
Barcelona Blaugrana91
comprende

Ursäkta mig, men det är väldigt SÄLLAN Pep går ut och klagar på domarna, vare sig vi fått något med oss eller mot oss.

Pep är en gentleman, Mourinho är ett svin.
Hutch
2011-12-08 15:28
comprende

Nu handlade dock Barcelonistas inlägg om hur Mourinho hycklar väl?
Barcelona comprende
2011-12-08 15:24
Mourinho kanske är en hycklare.

Men finns det någon tränare som klagar på om man får domslut med sig i en viktig match? Säg mig vem?

Det är klart man gillar det när det är bra för en men ogillar och klagar när det är dåligt.

Tror ni Pep hade sagt "vi borde inte fått det där målet" Pep har klagat på domarna i flera matcher också, klart man inte klagar när det är till ens FÖRDEL.

Det gäller spelare, domare, vanliga människor och allt vad det heter.

Det som dock är skillnaden är att Mourinho gör allt mycket större och värre, medans andra tränare/spelare gör det lite lugnare.

Diskutera matchen istället. För jag tror ingen här är ens i närheten av att veta hur startelvan kan komma att se ut. Många frågetecken.
Barcelonistas
2011-12-08 15:19
Comprende

Mannen varför tar du upp Real Madrid i diskussionen? Jag har inte nämnt dom, detta handlade om Mourinho och hans hyckleri.
Hutch
2011-12-08 15:17
comprende

Det jag tror att han i grund och botten menar är att Mourinho är en hycklare vilket han faktiskt har rätt i. När hans lag blir felaktigt bortdömda så gillar han att göra långa tal i presskonferenser där han skyller på allt & alla..faktum är att det funnits avgörande matcher där hans lag också fått stora fördelar.
Barcelona Barca4eva
2011-12-08 15:16
comprende

"Tror hela forumet är emot dig, antingen så hatar du Madrid mer än du älskar Barcelona eller så är du bara dum."

I love you.
Barcelona comprende
2011-12-08 15:15
Barcelonistas

Domsluten gynnade inte Madrid någonstans, för dom var matchen betydelselös. Snarare Lyon som borde vara glada för jag tror Mou skiter i vilket när det gäller just den matchen, värre saker har hänt detta var bara gruppspel. Och fortfarande så är det domarens fel.

Vad ska Mou göra? "Ajax borde fått två mål" ö okej, tror du ens han bryr sig? Tror du Pep hade sagt något sådant eller ens lagt ner energi på det när matchen var BETYDELSELÖS. Mourinho kanske är en bad guy, men kasta inte skit bara för att göra det.

Vi har fått domslut med oss 100 gånger och det i viktiga matcher, Real Madrid också, Milan också, Chelsea också, många lag har fått det. Klart ingen klagar när det gynnar laget? Vore ju för fan bara DUMT.

Vem gör det ens?
Barcelona Zamboza
2011-12-08 15:12
Comprende
Det är väll inte Real Madrids fel att domarna inte gör sitt jobb?

Tänk om barcahatare faktiskt resonerade som dig, istället för att beskylla barca för att köpa domare.

L.A.M Nr 10

Jag tror man kallar såna människor för hycklare.
Barcelonistas
2011-12-08 15:10
Comprende

Skojar du med mig? Det jag kommer med är sann fakta som ingen kan blunda över. Detta är ett par matcher där Mou har haft stora marginaler på sin sida. Det jag försökte komma fram till är att han är den sista jäveln som ska diskutera domslut med tanke på den historik som han har bakom sig.

" Kasta inte sten i glashus för varenda jävel vet vad som hände mot Chelsea"

Vi har inget att be om ursäkt för, då vi fick en felaktig utvisning på Abidal som tvingade oss att spela med 10 man + underläge i 25 minuter. Du verkar vara helt manipulerad utav den Engelska median så ville få det till något som det inte var.

L.A.M

Jag har inte heller sagt att Madrid får mer fördelar än andra. Utan detta handlade om Jose Mourinho och hans tidigare lag som han tränat i. Jag tog fram flera matcher där Mourinho och hans lag har haft marginaler på sin sida.

Zamboza

Fel av mig, menade självklart Carvalho.
Barcelona comprende
2011-12-08 15:08
Bra brorsan men då är det inte Barcas fel när stark och dom andra gör fel heller va ? Nu logga ut från min haha
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-08 15:06
comprende

Jag vet inte vad Barcelonistas menar men jag tycker absolut inte Real får mer fördelar än andra, när jag skriver om gånger de fått domslut med sig så är det för att de flesta bara kollar på när det händer oss men inte säger något när det händer andra lag, tex Real Madrid. Det är så jag tänker i alla fall. Som många nämnt så hade det säkert varit en större skandal än någonsin om det hade varit Barca som släppt in två mål som underkänts, medan många inte öppnar munnen när det händer Real. Det irriterar nog många.
Barcelona Zamboza
2011-12-08 14:57
Barcelonistas

Bosingwa spelade inte i Chelsea 2005, utan det var Carvalho som hindrade Valdez från att nå fram. Vi skulle ha gått vidare det året.
Mourinho är en hycklare. Det vet vi alla. Förbered er redan nu på ursäkter från denne hycklare efter en eventuell förlust på lördag. Dock kan han inte klaga på bollkallarna denna gång iaf. En ursäkt mindre alltså, alltid nåt.
Barcelona comprende
2011-12-08 14:55
barcelonistas

Bara håll käften ärligt talat. Tror hela forumet är emot dig, antingen så hatar du Madrid mer än du älskar Barcelona eller så är du bara dum. Tror du Mou ens brydde sig om matchen när dom redan var klara grupp segrare och med ett El Clasico som väntar? Tror du någon brydde sig i Real Madrid, kanske dom som fick chansen en aning men inte mer. Offside situationerna var på gränserna varje gång, ibland blåser man ibland inte. Tror Mourinho sket i vilket då matchen inte betydde något ändå. Det är väll inte Real Madrids fel att domarna inte gör sitt jobb? Hur som helst så hade dom vunnit matchen ändå. Det är för fan du som aldrig skriver något om Barcelona, mer om Real Madrid.

Och kasta inte sten i glashus för varenda jävel här vet vad som hände mot Chelsea. Ibland får man domslut med sig ibland inte, när man får dom med sig så är man glad när man får dom emot sig så hatar man allt och alla. Så är det med oss människor.

Att du gång på gång kan sitta och kasta skit till höger och vänster, speciellt nu med ett El Clasico som väntar är egentligen helt otroligt.
Coach pep-
2011-12-08 14:51
Ja det finns inga ord för hur extremt smutsig Mourinho är, men vi lever i ett sjukt samhälle och det är därför de flesta ser den fega egoistiska röven Mourinho som världens bästa tränare. Ju större ego, större käft, snyggare bil och ju fler tatueringar desto mer sedd och uppskattad blir man som coach eller spelare i fotbollsvärlden. Barca ses som en sekt för att de avviker från dessa mönster men likt förbannat är det därför man som cule är så stolt över klubben.
Hutch
2011-12-08 14:41
Barcelonistas

Det är väl så. Nu öppnar han minsann inte munnen när hans motståndare helt felaktigt får 2 mål bortdömda som kostade de avancemang.

Jag kan bara tänka mig vilken uppståndelse det hade blivit ifall Barça var i Reals sits. Då hade alla velat ha linjedomarens huvud på ett fat.

Nog om detta.
Barcelonistas
2011-12-08 14:28
Hutch

Mou är nöjd så länge det är portugisiska domare som dömer hans matcher. Dom brukar ju som sagt göra sitt jobb om man säger så:).

2010

Det krävdes en Oligario Benquerenca för att Mou skulle vara nöjd och gå vidare till Cl finalen. Det visade sig att denne Oligario och Mou hade en verksamhet tillsammans i Portugal.

Det är ju egentligen sanslöst att Mou av alla har mage och sitta på pk och gnälla över domslut. När han har haft så otroligt stora marginaler med sig i dom lag han tidigare har tränat.

Man United - Porto 2004 ( Mou tränare)

Paul Scholes mål döms bort för offside helt felaktigt. Hade det målet godkänts så hade Man United avancerat vidare. Porto gick sen hela vägen till finalen och slog Monaco med 3-0. Sedan knackade Chelsea på dörren och tog in Mou för att vinna Cl.

2005 Chelsea - Barcelona ( Mou tränare)

fram tills 80 min så stod det 3-2 till Chelsea tills Terry nickar in 4-2 målet. Ett mål som aldrig borde ha blivit godkänd, då Bosingwa håller fast valdes.

2010

Inter - Barcelona ( Mou tränare)

3-1 målet som gjordes är offside, och det frias även en 50/50 straff. Retur mötet så döms Bojans regelrätta mål bort för ( en hands på Torure, men på repriser ser man att den tar klockrent på magen).

Den största hycklaren i fotbollens historia.
Barcelona zakiz
2011-12-08 14:25
Blaugrana91

Jag håller verkligen med dig till 100%!!!

Många av Madrid fansen är hycklare som enbart kastar skit på oss. Tror inte många av dom har koll på deras förflutna eller deras egna "brister" inom laget

Hoppas verkligen vi ger dom en läxa nu på lördag för att tysta dom riktigt rejält!
Barcelona Blaugrana91
2011-12-08 14:08
Snackas om att Dinamo-Lyon kan ha varit uppgjord.
Tydligen ska en Dinamospelare blinkat till en Lyonspelare då Lyon gjorde ett av målen. (Se länktips).

Samtidigt fick Ajax två korrekta mål bortdömda mot Real (Som ju aldrig har domaren med sig, eller hur var det nu hycklar Mourinho?)
Hade Ajaxs mål blivit godkända hade inte Real vunnit matchen och Ajax hade gått vidare.

Nog är det lite konstigt.

Som någon annan nämnde här, tänk om det hade varit Barca som mött Ajax och detta hade hänt, då hade alla skrikit att Barca, Unicef och Qatar Foundation hade mutat Uefa och massa annat trams.
Men inte när det gäller Real, nejdå så fin klubb så... bara hälften av alla deras titlar som kom på 50-60-talet var köpta.
Men dem är så oskyldiga så...

Hoppas Mourinho håller tyst i framtiden när han klagar på att Barca har domare med sig.
Vore verkligen skönt om vi körde över den där hycklarklubben på lördag!
Barcelona g23s
2011-12-08 13:33
Ganska off-topic men lite smårolig.

Norska TV2 mot Viasat i en "chockerande" match :)
och såklart handlar "toppkommentaren" på tuben om Barcelona.. suck..
Barcelona Barca4eva
2011-12-08 13:10
Adriano och Tito tillbaka, yay!
Barcelona Hetfield
2011-12-08 13:06
Jag har lust att vända Callejon upp och ner, sen städa mitt rum med hans frisyr.

Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2011-12-08 13:06
Hetfield

Skoborsten som Robert Perlskog sa en gång. :)
Barcelona Barca4eva
2011-12-08 13:04
Hey, hey! Jiddra inte meed Borsten :p
Annons: