/spanien/barcelona/forum/10268.aspx/spanien/barcelona/forum/10268.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona gozo1
2011-12-06 23:51
Tack.
Barcelona Barca4eva
2011-12-06 23:50
gozo1

Länktips.
Barcelona gozo1
2011-12-06 23:49
Hej nån som vet vart man kan ladda hem matchen från idag?
Barcelona Keite
2011-12-06 23:46
Chileno 4 life
Är du från Stockholm?
Atlético addeh
el Flaco

Även andra tidningar har skrivit om det så det ligger troligtvis någonting i det. Både Montoya & Bartra är rent kvalitétsmässigt redo för A-laget, och båda är i precis rätt ålder för att flyttas upp.

---

Såg inte matchen i dag, men riktigt kul att det b-betonade lag ändå spelade så bra. Cuenca var vad jag har läst på olika sidor bäst på planen. Kul att han fortsätter imponerade. Viktigt också att Pedro får sätta dit både en och två bollar. 3-0-målet var ren och skär världsklass, vilken delikatess!

Extremt roligt för Riverola att få A-lagsdebutera också, en spelare som varit i klubben sedan 6 års ålder. Stort, riktigt stort.
Barcelona >The Reporter<
En liten bild med Alves & CO
Barcelona Messidinho_10
2011-12-06 23:44
Jag vill oxå ha bild på Danie Alves, fyfan vad tung han såg ut.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4eva
2011-12-06 23:39
Härligt att grabbarna vann idag.
Barcelona BB-Barceloneta
2011-12-06 23:38
el Flaco Jo jag läste det där tidigare idag, skulle vara fantastiskt kul om det stämde då båda har stor potential. Men Montoya tycker jag är riktigt bra, Bartra är också fantastisk men Montoya är en personlig favorit. Jag tror Montoya kommer efterträda Alves när han en dag lämnar, om nu Montoya stannar en längre tid i Barca. För nog finns det klubbar som drar i han, och jag tycker han borde få en ordentlig chans i A-laget snart, visa att man satsar på han. Nytt kontrakt är ett steg på vägen, men uppflyttning till nästa säsong är enligt mig ett måste. Därför känns det som att A-lags matcherna måste börja dugga lite tätare.
Barcelona Blaugrana91
2011-12-06 23:38
Otroligt imponerade av Barca B ikväll, kolla den här statistiken t.ex.:

Avslut totalt, Barca 19 st, Bate 2.
Avslut på mål Barca 10 st. Bate 0

Bollinnehav: Barca 70%, Bate 30%
Under ett tag i matchen var bollinnehavet nära 90% för Barca.

Känns skönt att vi kan låta ungdomarna spela och ändå så är spelet nästan lika bra som när A-laget spelar. Det är imponerande!

Vi må dominera just nu, men klubben har även en fantastisk fin framtid.

Visst sen är väl Bate inget supermotstånd direkt, men att B-laget ändå krossar ett CL-lag är otroligt starkt. Vill minnas att Milan bara fick 2-0 med sitt bästa lag hemma mot just Bate.
Barcelona >The Reporter<
2011-12-06 23:37
Om ni hittar bild på Alves, lägg gärna ut det ! :D
Chileno 4 life
2011-12-06 23:36
jag visste 4-0 hahahahah nu vadå ? q tanta wea
Barcelona Keite
2011-12-06 23:36
Letar också bild. Skön feeling alla hade där med varann på läktaren
Barcelona >The Reporter<
2011-12-06 23:32
Någon med ett foto eller ett klipp med Alves på läktaren, Satan så skön han är !
Barcelonistas
2011-12-06 23:31
Alves vilken jävla kung.

Haha
Barcelona Keite
2011-12-06 23:30
Roligt också när Pilzen gör 2-2 på slutet. Man skulle kunna tro dem vunnit CL. Så härliga scener, fick fan glädjetår :'P
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-06 23:28
Guardiola: "When we asked Riverola if he was ready for his debut, he said: 'I've been getting ready for this my whole life'."
Barcelona Keite
2011-12-06 23:26
haha såg ni. Alves riktigt modebög
Barcelona el Maestro, vinn för Tito Vilanova!
2011-12-06 23:22
Andreas V.V - "Pagar" //

Ja, imorgon hejar jag på Basil. Visst.

Det finns en koppling.
Barcelona Essienesque
2011-12-06 23:22
Andreas V.V - "Pagar"

Det är tvärtom.
Barcelona el Flaco - R.I.P. Sócrates
2011-12-06 23:17
Vet inte om detta har nämnts tidigare, men SPORT skrev idag att Bartra och Montoya lär förnya sina respektive kontrakter efter VM för klubblag när Bartomeu, Zubi och Rosell återvänder från Japan. Förhandlingarna ska ha gått framåt med bägge försvararna och det skrivs att de ska förlänga 2014.

Får hoppas att det stämmer. Vore skönt om man lyckas behålla de. Har också ryktats bl.a. att den katalanska försvarsduon ska få A-lagskontrakt från och med nästa säsong.
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-06 23:15
LeoMessi

"Börjar bli trött på att spanska lag är inkapabla till att ta sig vidare till slutspel. Dom förlorar onödiga poäng mot lag som dom ska ta! Lite pinsamt om ni frågar mig. "

Och i England går det bättre? Spanien har i alla fall de två lag som har störst chans på slutsegern. Att United/Chelsea skulle slå oss är ungefär lika troligt som att Valencia skulle ha slagit Chelsea ikväll.
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2011-12-06 23:15
FC Basel måste vara dom största Barcelona kopiorna någonsin eller är det kanske tvärtom?

Vår käre grundare var väl i Basel först? Men jag tänker på deras tröjor, löjligt likt.
Dessutom hade dom samma "gröngula-neon" tröjorna, haha.
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-12-06 23:10
Vem kunde tänka sig att allt beror på en spelare?

Vem kunde tänka sig att B-laget kan gå in i CL och dominera mot BATE Borisov som vann sin liga? Varför kan man inte upprepa samma i Segundan?

Svaret är enkelt. För där finns ingen José Manuel Pinto!
Barcelona Barca o Mort!
2011-12-06 23:10
LeoMessi

Mjo men det beror ganska mycket på ekonomin i spansk fotboll tror jag. De mindre spanska lagen (alla utom Real och Barca) har inte råd att behålla alla sina stjärnor.
Det är flera gånger så att ett lag är skitbra 2010 med lovande spelare men måste sälja dem under sommaren och därför floppar lite i CL 2011.
Barcelona el Maestro, vinn för Tito Vilanova!
2011-12-06 23:08
Jag vet inte vad ni tycker, men jag tycker Cheseas nya tränare gör klubben mer sympatisk och mer attraktiv för den neutrala fansen. Han är inte bara en bra och smart tränare, han är även en sympatisk och respekt ingivande person.

Det är verkligen en sådan tränare som ryssen har drömt om sen Mourinho lämnade klubben, hatad av alla som inte hejar på Chelsea och framför allt med mycket tråkigt fotboll och med syndromet ” alla är emot oss”.

Nu kan till och med jag som ogillade Chelsea tidigare känna en sympati för klubben. Mycket ”credit” alltså för Chelseas nya unge tränare. Han gör klubben lite mer rumsren!
Barcelona LeoMessi
2011-12-06 23:05
Börjar bli trött på att spanska lag är inkapabla till att ta sig vidare till slutspel. Dom förlorar onödiga poäng mot lag som dom ska ta! Lite pinsamt om ni frågar mig.

Grym match av b-laget idag =)
Barcelona Frodo
2011-12-06 22:59
*Jag tror att Riverola blev den första i klubbens historia att gå igenom alla steg i akademin. Han kom när han var 6 år gammal, började i Barca escola och har endast haft på sig Barcelonas tröja (förutom under sitt lån i Vitesse). Sergi Samper kan gå samma väg.

*Skönt att Pedro gjorde mål. En Pedro med självförtroende kan vara bra att slänga in mot Real.

*Sergi Roberto är ruskigt målfarlig. Han hade med lite skärpa kunnat göra hattrick.

*Bartra är världens coolaste mittback och skönt att min favorit Muniesa fick speltid.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-06 22:58
Mata är Chelseas överlägset bästa spelare, vilken jävla komik det är. Årets mest brittiska lag och ett av PLs bästa lag går kräftgång och styrs upp av en liten teknisk spanjor. Men hade Messi klarat sig där? Mot Stoke? En regnig oktoberkväll? Humor!
Barcelona Frodo
2011-12-06 22:51
Jag tycker inte synd om Valencia som är ett av la ligas vidrigaste lag med en osympatisk fanbase. Samtidigt ville jag inte att Chelsea med deras xenofobiska supportrar på svenskafans skulle gå vidare heller.
Annons: