/spanien/barcelona/forum/10260.aspx/spanien/barcelona/forum/10260.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona g23s
2011-12-08 13:33
Ganska off-topic men lite smårolig.

Norska TV2 mot Viasat i en "chockerande" match :)
och såklart handlar "toppkommentaren" på tuben om Barcelona.. suck..
Barcelona Barca4eva
2011-12-08 13:10
Adriano och Tito tillbaka, yay!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2011-12-08 13:06
Jag har lust att vända Callejon upp och ner, sen städa mitt rum med hans frisyr.

Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2011-12-08 13:06
Hetfield

Skoborsten som Robert Perlskog sa en gång. :)
Barcelona Barca4eva
2011-12-08 13:04
Hey, hey! Jiddra inte meed Borsten :p
Hutch
2011-12-08 13:02
J.DosSantos

Pinsamt agerat av linjedomarna igår. Det ska inte hända att TVÅ regelrätta mål döms bort. Nu straffades vi(Ajax-supporter) hårt då Lyon på något vrickat sett lyckats vinna med sexmålsmarginal mot Zagreb och således skaffa sig bättre målskillnad. Men vänta....vadå?.... jag fattar ju inte? Jag trodde att Uefa var emot Mourinho?
Barcelona Hetfield
2011-12-08 12:52
Callejons frisyr är inte att leka med. Han ser ut som en Vanilla Ice imitatör.
Barcelona J.DosSantos
2011-12-08 12:41
Såg precis Ajax bortdömda mål mot Real Madrid. Det andra felaktigt bortdömda målet var en riktig pärla. Första gången jag sett någon styra in ett stenhårt skott med bröstet.

Synd att domaren var lika dålig som Callejons frisyr.
Barcelona Keite
2011-12-08 12:15
Pito eller vad han nu hette är tillbaks. Fin kram med Abidal där och Keita
Barcelona Thiago Next no.1 - MESSI FOTBOLLSGUDEN!
2011-12-08 11:59
DM1982 Att SAF skulle avgå? Knappast. Han har ju tränat dem i 25 år. Varför skulle han plötsligt bara avgå för att de blev utslagna ur CL?
Barcelona Hetfield
2011-12-08 11:51
DM1982

Jag tycker väl inte att Man U grupp var så lätt, det är ju trots allt inte lätt att åka till Basel och försöka vinna, inte heller är Benfica ett dåligt lag. Otelul Galati är väl lätta. Återigen, Man U har alldeles för många nya spelare och unga spelare för att kunna prestera på topp. Lägg till att deras äldre spelare antingen är helt mätta eller att de blir skadade hela tiden. Detta är bara ett år för de att svetsa laget, nästa år lär de bli oerhört starka.

Fast Man C utklassade de pga. utvisning, innan den så var det rätt så jämnt väl. Man C kommer att gå i en svacka, likt den Man U är i nu, det har alla lag. Barcelona har gått igenom svackan medan Real Madrid lär gå i en svacka under vårterminen, hellre att ha svackan nu än i våren där allt avgörs.
Barcelona DM1982
2011-12-08 11:44
Hetfield

Visst har ManU skador och visst är det en hel del nya spelare men när de har en väldigt lätt grupp så ska de kunna klara av det. Deras inställning mot Basel igår var löjlig och SAF såg inte särskilt upprörd ut.

Åker man ur en enkel grupp i CL och viker ner sig fullständigt mot ManC på hemmaplan, då har man stora fundamentala problem. Precis som vi hade för några år sedan.

Blir det tränarbyte i ManU snart och kommer Pep träna laget? Inte helt omöjligt.
Barcelona barca de Corazon
2011-12-08 11:40
man blir glad av att se att pl tappar 2 lag så tidigt i cl:)
Barcelona Hetfield
2011-12-08 11:38
DM1982

Glöd och glöd. Det beror väl snarare på en hel del skador och nya spelare som inte är erfarna än. Det är ju uselt att åka ut, men man måste även ha förståelse.

Men jag kan hålla med dig när det gäller vinnarinstinkten, det känns som att den äldre generationen av Man U är lite för mätta. Detta är nog bara temporärt, jag tror personligen att Man U kommer att ta ligan nu när de kan lägga all fokus på det. Man C kommer att tappa poäng, deras vinnarvåg tar slut förr eller senare.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-12-08 11:36
Hetfield/

Må vara att Man Utd går igenom en generationsväxling men dom hade ändå CL:s lättaste grupp i konkurrens med Madrids grupp så nog borde dom kunnat avancera ganska lätt ändå.
Barcelona DM1982
2011-12-08 11:33
Hetfield

Kommer du ihåg när vi dividerade huruvida ManU har tappat lite glöd? Jag menade på, och menar fortfarande på, att Manu och SAF har tappat en hel del men du tyckte tvärtom. Sett till hur det har gått i CL och speciellt matchen igår, vidhåller du att ManU och SAF har samma glöd?

Jag är inte alls förvånad att ManU har åkt ur CL, det kunde man se långt innan hur det laget mår.

Jag blir varken ledsen eller glad för att ManU åkte ur, däremot glad att Basel gick vidare. Det är alltid kul när mindre lag skrällar, i det här fallet mot ManU.

Att ManC åkte ut var bara kul, deras spelarköp och ekonomiska doping är vidrig.
Barcelona jeon
2011-12-08 11:18
Hahaha ja men det är jag ledsen för är väl trött på skolan så jag trodde det var fredag vilket jag hoppas fortfarande ;)
Vitlök
2011-12-08 11:16
Jag har en känsla av att Messi för eller senare kommer att skadas i en match mot Real. De verkar vilja bryta hans spel till varje pris och prov på brutaliteten har vi ju sett från alla Real spelare, inte minst Pippi (peppe) och Arbeloa.

Skiter egentligen hur matchen slutar bara inte Messias skadas. Vi har redan bevisat för omvälrden att vi är så mycket bättre än Real och deras tränare Mou (Nyparn) har också bevisat att han måste besegra Barca innan han dör annars får han ingen ro. Med detta så vill jag säga att de kommer att ta till allt. Nu när de har hemmaplan och publiken kan sätta press på domaren så befarar jag riktig otrevliga scener. Det verkar vara det ända sättet att störa Barca's spel.
Barcelona Hetfield
2011-12-08 10:58
Jag måste faktiskt ta och skydda Man U. Det är lite synd att vissa är så glada över att de åkte ut, men jag vill se Man U i slutspelet, det är ju champions league.

Man U går igenom en generationsväxling, de har otroligt många unga och nya spelare som redan är i startelvan, de är inte erfarna vid CL, de har inte mentaliteten att åka till ett främmande land och spela som att det är hemmaplan än. Man U har egentligen bara ett par stjärnor, resten av laget består av vattenbärare eller kommande stjärnor. Poängen är att även om Man U åker ut så är det ingen större fara, de kommer att resa sig även nästa år. De har alltid varit respektfulla mot Barcelona, speciellt i finalerna där de har förlorat. De har skakat hand och erkänt att de var sämre, de skyller inte på det ena och det andra.
barca#1
2011-12-08 10:56
@ jeon
El Clásico är på lördag, så om tittar imorn får du nog inte se så mycket :)
Barcelona jeon
2011-12-08 10:52
imorn ska vi köra vårt vanliga spel med aningen lite mer krossar och spela med mittfält som jobbar sig upp och neråt tex när iniesta går uppåt i banan går Xavi lite bakåt och Busquets ligga ännu längre bak så det öppnas ytor på andra kanten och då kommer det skapas ytor på andra kanten också. mittfältet får vara beredd på att springa hem för jag tycker backarna, Alves och Abidal ska springa upp o ned vi ska skära in med inlägg via marken och på sidan där Messi skär in i straffområdet och jag tycker att villa ska ligga bakom real Madrids backar till en början och alexis är beredd på en genom skärar passning eller kross av antingen en på mittfältet eller av villa för de kommer tro villa skjuter för han är väldigt duktig när det gäller såna situationer.
Barcelona Jeffren
2011-12-08 09:28
Nu börjar pulsen bli hög inför Lördagens match,, Tror att hela staden Madrid har ont i magen (dom som håller på Real Madrid) dom vill inte åka på ännu en förlust mot oss

Vi där emot kan åka dit och ta allt med ro och då brukar vi vara som bäst :-) Guardiola är på läst men INTE mourinho han vet inte hur de ska spela
Barcelona Barca4eva
2011-12-08 09:26
Pique måste ju fan spela även om Masken är en bra ersättare..
Barcelona Barcadinho.
2011-12-08 09:06
vanbasten_9.

Inte enligt goal.com. Där står det 27 000.
Oavsett så har dem ett dålig publiksnitt i många år.
Barcelona comprende
2011-12-08 09:05
Hur många junior släppte den berömda castillan fram igår? Haha
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-12-08 08:59
Känner lite samma sak som addeh nämnde tidigare, Piqués huvudspel tror jag blir viktigt mot Real Madrid, framförallt vid fasta situationer, Puyi och Mascherano känns lite i kortaste laget enligt mig. Dessutom kan jag känna att om det är någon match Piquenbauer ska vara übertaggad och inte loj så är det väl mot Madrid på Bernabeu med kniven mot strupen.

Förövrigt gäller det att vara redo när laguppställningar släpps på lördagkväll. Visar det sig att Pep ställer upp med trebackslinje så är det bara att börja hinka whiskey för att lugna nerverna.
Barcelona Thiago Next no.1 - MESSI FOTBOLLSGUDEN!
2011-12-08 08:51
Vet att man inte ska posta inlägg från andra forum, men var bara tvungen att ta med den här från Liverpools forum. "BREAKING NEWS: United and City both succesfully avoid Barcelona in the next round"
Barcelona J.DosSantos
2011-12-08 07:30
Haha, jag undrar hur det hade sett ut om Barcelona spelat mot Ajax. och om Ajax fått två korrekt dömda mål bortblåsta. Då hade det varit kaos om FC Uefa och så vidare. På något konstigt vänster glöms allt sånt här bort av madrinistas.

Får dom att hålla tyst ett tag iaf?
Barcelona BB-Barceloneta
2011-12-08 07:10
Keirrison som är utlånad till Cruzeiro från Barcelona har åkt på en allvarlig knäskada och blir borta mellan 6-8 månader. Tungt för han
Barcelona Éluc
2011-12-08 02:47
basaric - Cesc? No! Gago? Yes!

Våra tidigare meriter betyder inte ett skit inför lördagens match. Vi är tre poäng efter med en match mer spelad och skulle vi lämna Bérnabeu tomhänta är ligan mer eller mindre förlorad. Lägg därtill att Real är inne i en bättre period för tillfället och har varit bättre sett över hela säsongen så inser du att favoritskapet faller på real och pressen på oss.
Annons: