/spanien/barcelona/forum/1026.aspx/spanien/barcelona/forum/1026.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
REM-HIM-MSN
2016-03-16 18:56
@DM1982:

Om jag inte misstar mig så var Milan ett stolpskott ifrån att eventuellt ändra hela matchserien.
Barcelona Corazon
2016-03-16 18:55
Ösregn det oroar mig. Gillar inte engelska lag sånt
Barcelona DM1982
2016-03-16 18:40
[QUOTE=Davids3]Barcelona have lost three of past 289 home games by two goals or more. (1.04 %) Wenger's "5 percent chance" for Arsenal was a bit too optimistic. [/QUOTE] Det är bara ett lag som har gått vidare efter att de har legat under med 2-0 första mötet. Barça mot Milan för några år sedan. Vilken jäkla match det var.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Davids3
2016-03-16 18:34
Barcelona have lost three of past 289 home games by two goals or more. (1.04 %)
Wenger's "5 percent chance" for Arsenal was a bit too optimistic.
Barcelona messiooooxavii
2016-03-16 18:30
Det hade funkat perfekt att titta på båda matcherna en efter den andra om inte idioterna plingat när det blir mål i andra matchen, även om man byter kanal snabbt utan att se vem som gjorde baljan vet man ändå i vilken minut målet kommer och plingar det typ en gång bara ja då vet man efter målet vem som vann. Löjligt
Barcelona Gabriel
2016-03-16 18:09
Ber om ursäkt för alla stavfelen. Men ni hajar säkert vilka spelare jag ville nämna.
Barcelona Gabriel
2016-03-16 17:58
Haha för mig är det nästan så här att jag har nästan helt tappat intresset för fotbollen. Seriously, jag älskar Barcelona och därför kollar jag på sporten. Förr i tiden såg jag allting. Alla matcher, oavsett om de var west ham - aston villa eller vilken match som helst. Det där intresset har totalt försvunnit. Fotboll var också roligare förut, det var mer jämnt fördelat mellan stjärnorna i de olika lagen. Kolla bara serie A. Juneaus hade Trezeguet, Del Piero, Nedved. Roma hade Batigol, Totti, Montella ovh Cafu. Milan hade Sheva, Inzaghi, Kaka, Seedorf mfl. Inter hade Ronaldo. Barcelona hade Rivaldo och Kluivert. Real hade Raul, Carlos och Morientes. Valencia hade ett superlag med massa tunga spelare som Ayala, Vicente, Aimat mfl. United hade Scholes, Giggs, Beckham osv. Arsenal med ett dröm lag med Henry, Vieira, Pires, Bergkamp. Idag är alla de bästa spelarna fördelade mellan 3 lag. Barcelona, Real och Bayern. Sporten har därför blivit mer ointressant. Roligare förut men som culé njuter man mer nu!
Vlom
2016-03-16 17:48
@Viggo - Grande Busquets:

Svårt och svårt... Bara att välja vilken utav bägge matcherna som du vill ladda ner och se i efterhand (utan att få reda på hur det gick förstås).

Problem solved...
Barcelona Vampíro
2016-03-16 17:42
För att kasta in mina två cents i diskussionen. Våren 2009 stod jag inför ett liknande scenario där Barça redan hade sopat Bayern hemma med 4-0 samtidigt som Chelsea slog Liverpool med 3-1 borta på Anfield. Inför returerna så kändes båda matcherna helt avgjorda men någonting fick mig ändå att välja Chelsea-Liverpool på Stamford Bridge. Kanske var det sällskapet just den kvällen, minns inte riktigt men den matchen kändes "minst avgjord". Resultatet? Matchen slutade 4-4 i en av de mest dramatiska och bästa fotbollsmatcherna jag någonsin sett i mitt liv. Helt löjlig underhållning man fick den kvällen. Fram och tillbaka där ett tappert Liverpool aldrig gav upp. Barça då? Jo det blev 1-1 borta på Allianz i en relativt händelsefattig match. Personligen kommer jag att följa vår matcg ikväll men kan absolut förstå om nån väljer att se en på förhand spännande batalj istället för det som känns som en transportsträcka. Vampíro out.
Barcelona neymar JR
2016-03-16 17:41
Andresito Förr i tiden hade jag idiotförklarat dig när du säger att kärleken för Barcelona är större än kärleken för sporten. Fann det oerhört ologiskt då man först och främst måste älska fotbollen. Men nu på senare år har jag börjat känna samma sak. Inte nog med det så har jag anpassat landslags tittande endast till Barcelona spelare. Oavsett om det är en skit match. Aja inget är mer rätt än det andra då vi alla prioriterar annorlunda. Men men hoppas Bayern-Juve slutar 0-1 och det är en riktig skitmatch. Sidleds rullande i 90 min. :)
Barcelona LennyRomario
2016-03-16 17:28
@Andresito:
Jag njuter inte lika mycket av laget spel som jag gjorde för några år sedan och, så det kan nog absolut vara en orsak till att jag finner det möjligt att "offra" en avgjord Barcelona match. Att det är Pep jag offrar det för ger hela ännu lite lättare. Sen är nog min kärlek för sporten väldigt stark. Har sett ALLA VM och EM matcher sedan VM i USA 1994 (förutom sista gruppspelsomgången såklart, när matcher spelas dubbelt), så vid ett fåtal tillfällen sätter jag helt enkelt sporten före "showen".
Barcelona Andresito
2016-03-16 17:06
Förstår att Bayern - Juventus lockar och jag kan erkänna att det på förhand var det mest attraktiva mötet efter Barca i denna åttondel för mig personligen. Det jag dock inte förstår är hur man kan 'offra' Barcas match, varför hejar man ens på Barca då? Är det för att de vinner flest titlar eller flest matcher? Eller är det för att man njuter av att se laget spela? Matchen ikväll är bäddad för antingen dramatik eller show på hemmaborgen med MSN i spetsen. Dessutom kommer vi om 20 år minnas tillbaka på denna tid med omänskliga Messi, jag vill kunna njuta så mycket som möjligt nu medan jag kan innan det är för sent. För mig är kärleken för Barca definitivt större än kärleken för sporten.
Barcelona LennyRomario
2016-03-16 17:03
Gabriel
Tack för svaret!
Barcelona Gabriel
2016-03-16 16:53
Lenny Romario För mig är det så här, jag älskar att hänga med i åkturen. Och med det menar jag allt. När säsongen börjar så sätter jag mig i sätet och stiger inte ut ur karusellen förens sista matchen har spelats. Jag älskar Barcelona (utan att påstå att du inte gör det) och för mig är det ett väldigt stort intresse men mer än det så är det en passion. Jag tycker alltid att det finns saker att hitta under matcher som jag finner intressanta. Även om en match är avgjord så kanske en ung talang får hoppa in, eller bara rent allmänt en spelare som jag anser behöver speltid? Då finner jag intresset att se hur den spelaren gör ifrån sig. Eller kommer Messi att göra sitt hattrick? Kommer Neymar eller Iniesta att snurra upp någon motståndare på läktaren? Jag vill helt enkelt inte missa någonting för att för mig är hela säsongen en resa och för att jag själv ska kunna känna att jag fått ut varenda bit av kakan, en helhetsbild, så vill jag vara med på hela resan. Jag kan erkänna att det ibland är lite jobbigt att vara sådär. Framför allt jobbigt kan det bli den första omgången i CdR när vi oftast mött ett rätt så uselt lag och dödat det första mötet med 6-0 och sen ska lira på Camp Nou. De matcherna är inte alltid jätte intressanta men likt förbannat vägrar jag att sluta mig ifrån soffan. Det måste helt enkelt ses. Men nej, jag känner inte att jag sviker klubben. Men det är så jag fungerar helt enkelt. Men en CL match hade jag aldrig ens funderat på att missa. Det har hänt flera gånger att vi spelat samtidig som en annan tung match varit. Då har jag helt enkelt valt att ladda ner de mötet och sett den i efterhand. But that's just me. Så kommer jag däremot inte att göra ikväll, jag nöjer mig med målen och höjdpunkterna från Bayern - Juve. Men för mig är det viktigt att följa med på hela åkturen och för det mesta anser jag att det alltid går att hitta intressanta saker ur en Barcelona match. Dessutom är det här Champions League och jag tar inte den här upplagan av MSN trion för givet. En dag står vi med ett mindre skickligt anfall och jag vill verkligen inte missa minsta lilla möjlighet till underhållning från deras sida. Hoppas du fick svaret du behövde.
Barcelona LennyRomario
2016-03-16 16:03
@Junta Dimision:

Precis, det kanske är där skillnaden ligger - hur stor kärleken är till sporten generellt. Förr brukade jag ta ut TV:n från sovrummet och kolla på två TV-apparater, men det slutade alltid med att jag bara tittade på den ena matchen ändå. Usel simultanförmåga antagligen.
Barcelona Junta Dimision
2016-03-16 15:58
LennyRomario

Jag förstår hur du tänker iallafall, man har väl ändå en större kärlek till sporten i förstahand? Nu är det så att jag kommer se Barca på tvn och streama Bayern på datorn, men jag tycker iallafall inte att du gör fel samt att det inte gör dig till en mindre culé bara för att du kan få ett större underhållningsvärde med att se en annan match.
Barcelona Neymar N11
2016-03-16 15:53
Adriano has renewed his contract with Barcelona until June 2017 #fcblive. Med andra ord han lämnar oss på free transfer sommaren 2017.
Barcelona Neymar N11
2016-03-16 15:45
Iniesta: "We respect Arsenal a lot, they're a very dangerous opponent. You have to see how the game goes, we need to keep doing things well" Ter Stegen: "We got a good result, but Arsenal can turn it around. It'll be a very tough game. We have to play without fear, we want to win"
Barcelona LennyRomario
2016-03-16 15:38
@Gabriel:
Funderat lite mer på det du skriver. Varför skulle man aldrig välja bort en utslagningsmatch i CL om man är cule, även fast står det 10-0 efter första mötet? Det tycker jag talar för en stor fascination för själva CL än något annat? Nu hade jag ju själv gjort samma val som dig kanske 90-95 av gångerna. Men du gör det 100 av 100. Varför då? Låt oss ponera att Barcelona har 4-0 borta efter första mötet mot Anderlecht i en åttondel. Varför skulle du välja att se ett dubbelmöte som är 100% avgjort, 100 av 100 gånger, om det finns en fantastisk match på andra kanalen? Det är just 100 av 100 jag finner intressant. Hade Real - Bayern varit inblandat i en jämt dubbelmöte samtidigt så hade jag struntat i Barcelona - Anderlecht 100 av 100 gånger. Generellt ser jag Barcamatchen kanske 90-95 gånger. De övriga gångerna beror det på Pep eller att en annan fantastisk (och ej avgjord) match går samtidigt, den här gången är det båda två. Men varför tycker du att en riktig cule ska se det 100 av 100? Dubbelmötet är ju över, dvs matchen är över. Vad är det som gör att du ser det 100 av 100 ändå? Är det av respekt för CL? Av respekt för Barcelona? Är du lika hård, säg om vi leder hemma mot Granada med 3-0 i halvtid, och på en annan kanal börjar Bayern - Dortmund, Leicester - Tottenham eller whatever. Ser du andra halvlek 100 av 100 gånger? Sen är det såklart så att har man Viasat på TV så är det ju inte helt svårt att byta mellan matcherna, och jag sa att jag skulle BÖRJA kolla på Bayern. Men det spelar egentligen ingen roll, det skulle absolut kunna sluta med att jag kollar på Bayern hela matchen och i stort sett inget på Barcleona. Men du ska aldrig göra det. 100 av 100 gånger. Varför då? Känner du att du sviker klubben i sånt fall?
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2016-03-16 14:59
Kommer vara svårt att inte se Barcas match, men vill ändå inte missa matchen mellan Bayern och Juventus. Blir två skärmar idag med Barca på huvudskärmen och Bayern -Juve på mindre skärm. Får se sen vilken man kollar mest på haha.
Barcelona Katalano
2016-03-16 14:49
@Reymar:

Hmm, kan väl stämma. Lyssnar man på andra lags fans så är alla Barcfans dryga småungar som man inte kan diskutera med. Om du är en riktig Culé så verkar ju deras fördomar vara sanna åtminstone, med tanke på alla dina inlägg här inne. Du är allt en riktig culé du.
Barcelona Barcelona4
2016-03-16 14:35
Det är tråkigt att två så bra matcher i förhand spelas samtidigt, men de blir ändå Barca man kollar på.
Barcelona neymar JR
2016-03-16 13:56
Oh jag som inte var taggad inför matchen nu men blev det när cules "väljer" borta Barcelona matchen. Okej ifall man inte orkar leta efter fulstream vid ett avgjord möte.
Barcelona enkos
2016-03-16 13:48
Efter detta tycker jag att PSV fans inte förtjänade segern igår.
Barcelona enkos
2016-03-16 13:39
Suarez har inte spelat match på 10 dagar. Han kommer bli på bethumör :)
Han kommer alltså bli mer spelsugen än någon annan och förhoppningsvis göra mål också.
Barcelona LennyRomario
2016-03-16 13:38
@Reymar:

Bra snack!
Barcelona Reymar
2016-03-16 13:33
Barca 'fans' som skippar en CL match när Barça spelar är helt enkelt inga riktiga Cules. Ingen hjärta för klubben men iofs hade jag inga större förhoppningar för Barça 'supportrar här i lilla Sverige.
Barcelona Visca el Barca 17
2016-03-16 13:20
Va så känner inte jag alls. Jag vill att Messi ska göra 4 Mål. Att de ska massakrera dessa över hypade jäkla primadonnar som kör meningslösa max löpningar så de bara går sönder. Detta är ett lag som slår passningar så det ska se bra ut för dom är tränad till det de har noll passion.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-16 13:15
Official: Barcelona announce that full back Adriano (31) has informed the club that he will use his option to renew his contract until 2017 :D :D :D
Barcelona enkos
2016-03-16 12:57
Simeone avslöjar hemligheten bakom lyckade straffar.
"Vi tränar aldrig straffar, det finns liksom ingen idé med det då det bara är tidsfördriv "
Annons: