/spanien/barcelona/forum/10259.aspx/spanien/barcelona/forum/10259.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hutch
2011-12-20 16:10
Barcelonistas

Busquets filmar, det vet både jag och du. Han förstärker oftast ja, men han har filmat en del gånger och slår fortfarande till med en och annan blunder med jämna mellanrum. Men han är en gudabenådad spelare som inte fått det erkännande han förtjänar.
Barcelona Capitan Puyi
2011-12-20 16:06
Barcelonistas

Orkar inte ha den här diskussionen. Att Busquets har en mindre smickrande sida är en självklarhet för mig i alla fall. Agree to disagree.

den närkingska älgen

Helt rätt. Fotbollen är inte en sport för änglar och barn. Den har en ful sida som man måste erkänna. Att förneka den är bara löjligt.

Måste fråga vad betyder ditt nick? :P
Barcelonistas
2011-12-20 16:04
Capitan

Självklart kan man kritisera något i sitt lag men då får kritiken vara rättvis ochså. I det här fallet så är den inte det då påståendet att Busquets filmar är mycket felaktigt.

Om vi tar Busi incidenten mot just Inter så ser man att det är kontakt från Motta. Sen om Busi förstärker eller inte det kan man spekulera om. Men hur ska ni veta att han ens förstärker? Du snackar om andra sidan av myntet när det själva verket inte finns något. Detta är något som Media och några fitt supportrar har hittat på och förstorat det hela.

Jag respekterar din åsikt, men jag kan inte hålla med om den.
Barcelona Xaviesta
2011-12-20 16:02
Barcelonistas

Ge dig, han har en teatrisk sida, även om den var som störst/mest under 3 veckors-klassikerna i våras så dyker de upp till och från. Ingen gillar det, men det är bara att acceptera att det är en del av fotbollen idag. ALLA spelare gör det till och från, inga undantag. Pengar, tryck från ledning, tryck från fansen osv gör att varje liten fördel är guld värd när det finns mindre och mindre ytor i dagens fotboll.

Acceptera det. Dock är Busquets UTAN tvekan världens bästa pivote.
Barcelona den närkingska älgen
2011-12-20 16:01
Capitan Puyi

Helt rätt. Jag har dock slutat bry mig, alla filmar ju. Dock kan man bli tokig när Busquets och dI Maria är duktiga på att väldigt ofta få ont i ansiktet. Men om backarna ska dra i tröjorna hela tiden så..
Barcelona Xaviesta
2011-12-20 15:56
Vilken länk:
Ooååy, Schavi... Miesse.. MESSEE!!

Fast ingen slår Ray Hudson.

Touch... ooååhh.. AAAAHHRRGHHHH!!!!!!

Den gubben har drömt många våta drömmar om Messi.
Barcelona Capitan Puyi
2011-12-20 15:46
Tror inte någon bland Barca fansen har något negativt att säga om Busquets kvalité som fotbollsspelare. Att du nekar till att han har en dålig sida som gör de flesta av oss illamående är bara löjligt. Man hamnar inte i helvetet om man kritiserar någon i sitt lag.

Edit: Att killen åker på mycket stryk är det ingen tvekan om. Hans position kräver det. Men han är inte sen till att utnyttja det genom att förstärka och vid ett par tillfällen rent av filma. Det är något jag skäms för. Men kan inte ta ifrån honom vilken magnifik och unik spelare han är men han hade varit så mycket större om han inte hade hållit på med teatern.
Barcelonistas
2011-12-20 15:38
Capitan

Busquets har aldrig filmat folk vill bara förringa hans storhet och dom stora kvaliteter som han besitter.

Det är lätt och sitta hemma och bedöma framför streamen elr tv hur mycket en spelare förstärker. Jag har spelat fotboll i 8 år och tro mig även små saker ( som det kan se ut i vissa ögon) gör otroligt ont.
Hutch
2011-12-20 15:28
El Kaiser de Michoacán

Jo. Vad jag dock försöker poängtera ut är att andra supportrar endast ser filmaren Busquets och inte den intelligente vinnarskallen. Han har bl.a. dominerat mot United, Arsenal och mot Madrid och har spelat till sig en ordinarie plats i landslaget men ändå får han inte det erkännande han förtjänar.

Samtliga hans passar nådde rätt adress mot Santos. Det är tamigfan imponerande.
Barcelona Capitan Puyi
2011-12-20 15:27
Busquets förstärker ofta och jo han har filmat flera gånger. Man behöver inte gilla myntets andra sida men nog fan ska man acceptera att det finns där.
Barcelonistas
2011-12-20 15:21
Dom supportrar som påstår att Busquets filmar säger det dom vill höra. Busquets har aldrig filmat utan han förstärker mer situationerna, det är en viss skillnad som folk inte verkar förstå.

Sen även det här med att spelare förstärker börjar gå till överdrift. Seriöst hur fan ska ni veta hur ont en spelare får? Ta Busi incidenten mot Inter där folk hånar Busi. Klart att ett slag mot ansiktet gör ont eller? Vissa människor är mer känsliga än andra, vissa får inte ens ont när dom får en box i ansiktet medans andra är lite mer känsliga.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-12-20 15:06
Hutch/

Dock är väl i och för sig Busquets filmarstämpel i mångt och mycket självförvållad, även om han möjligvis har dagit ner lite i slutet.
Barcelona Barca4eva
2011-12-20 14:44
Roja y Azul - FCB

Haha, skön lirare.
Barcelona Roja y Azul - FCB
2011-12-20 13:48
David Luis är en liknande komiker som Dani alves, går ju inte att hata den killen!
Hutch
2011-12-20 13:36
Busquets är en dröm att ha som pivote och en gudomlig spelare men det är tråkigt att han fått 'filmningsstämpeln' bland andra supportrar.

För övrigt härligt att TV4-Sport fortsätter att visa våra cupmatcher. Så slipper man kämpa med en halvdan stream. Hoppas de håller på hela säsongen.
Atlético addeh
2011-12-20 13:26
Hutch

Den mittfältsuppställningen känns rimlig. Xavi vilade ju trots allt mot Al-Sadd så han bör starta nu. Andrés kan få lite välförtjänt vila.

Cesc vilade också mot Al-Sadd och borde vara aktuell i en släpande roll. Cuenca & Pedro borde vara tokgivna på flankerna.

---

För övrigt. Busquets är så jävla stor. Det finns inte ord för hur genial han är.

Busquets completed all of his 66 passes in the Club World Cup final against Santos on Sunday.
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-20 13:25
Addeh That make sense, men fortfarande lite trist st två av ens favoriter, som dessutom är två med riktigt stor chans att nå a-laget i framtiden, inte kan spela. Men men ;) Lite kuriosa från matchen mot Santos i söndags: busquets slog 66 passningar i den matchen - samtliga nådde rätt adress! Ännu en be match från den gänglige mittfältaren som dessutom vann oerhört mycket boll
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona barca_joe
2011-12-20 13:19
El Soap

Klarade testet med 3.40 kvar, fick ett sånt sjukt hjärnsläpp i 3 min på Javi Martinez och Leandro längst ner. Dock skrev jag leandro damiao flera gånger men funkade då jag bara skrev Damiao! Men kul test iaf :)
Hutch
2011-12-20 13:03
addeh

Det stämmer.

Montoya och Muniesa känns som vettiga val på ytterbacksplatserna. Får Busquets bänka och dos Santos tar över med Thiago och Xavi framför? Cesc bör vilas och Iniesta o Pedro tar väl ytterplatserna. Tello start kanske.
Atlético addeh
2011-12-20 13:03
1.70

Är osäker på hur reglerna är, men om samma gäller som tidigare år får bara sex spelare från B-laget vara med i truppen, varav fyra befinna sig på planen samtidigt. Det skapar väldiga problem. Därför känns det mer logiskt att Montoya & Muniesa tas ut före Bartra då tre av fyra ytterbackar redan tagit semester.

Hade också gärna sett Deulofeu istället för Tello, men man ska heller inte skynda fram något. Gerard har inte imponerat de två matcher han hittills fått chansen i A-lagströjan och Tello gjorde bra ifrån sig i bortamötet med L'Hospitalet.
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-20 12:59
Saknar dock bartra och deulofeu bland spelarna som tas ut till matchen. Är listan spikad eller var det bara dem som fick träna med a-laget idag
Atlético addeh
2011-12-20 12:34
Hutch

Pep har bara tolv A-lagspelare till sitt förfogande, men jag antar att du räknade in Cuenca & dos Santos bland de 14.

Känns annars logiskt att Montoya, Muniesa, Roberto, Rafinha & Tello får chansen. De två förstnämnda bör starta på varsina kanter i försvaret.
Hutch
2011-12-20 12:07
Pep flyttar upp Montoya , Rafinha , Muniesa , Sergi Roberto och Tello från B-laget inför matchen mot L'Hospitalet. då han endast har 14 spelare till förfogande i A-laget. Alves , Adriano , Maxwell , Mascherano , Keita , Alexis och Messi har börjat sin vila. Vi kan få se en riktigt rolig elva på torsdag och jag förväntar mig att ynglingarna får lira en del.
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-20 11:31
MD skrivet att soriano inte kommer flyttas upp... Hade länkat om jag inte skrivit från mobilen
Barcelona barca de Corazon
2011-12-20 10:48
haha ,mou e rolig om dom skulle ha spelat i en annan liga skulle dom ha vunnit ligan^_^
Grace/Wastelands
2011-12-20 10:32
Det sista målet Messi gör mot Santos. Den andra touchen där när målvakten är nära. Om han medvetet slår till bollen så den studsar i marken och över målvaktens ben så är det helt sinnessjukt. Att han hinner det och lyckas på den minimala yta.
AndreD - Ànims Afellay
2011-12-20 10:06
B-Guden

Stressfraktur finns det något som heter.
Barcelona B-Guden
2011-12-20 07:22
Villa skadade sig för han fastna med fotwen igräset när han kom springades inte pga att han spelat skadad länge.
När man bryter nåt är inte som att få en bristning i låret ex som man kan få om man spelat för mycket
Barcelona Edoo - Grande Villa!
2011-12-20 00:51
Barca4eva

Grazie!
Barcelona Barca4eva
2011-12-20 00:45
Edoo - Grande Villa!

Varsågod.

Ps. Konstigt rolig kommentator, hah.
Annons: