/spanien/barcelona/forum/10257.aspx/spanien/barcelona/forum/10257.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dill - Busquets!!
2011-12-10 09:09
Jaha då vaknade man inte helt oväntat hakv nio på morgonen. Den där klumpen vägrade låta mig sova vidare.

Fet word på det mariwani skrev. VISCA!!!!
Barcelona Senor Grande Pep
2011-12-10 08:20
Hoppas på en smärtfri dag! Visca!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Keite
2011-12-10 06:02
Ska bli soft och sova nu snart så att man vaknar precis innan El Clásico börjar ^^
Andreas-
2011-12-10 05:50
Det går inte att sova idag, alltid är det samma jävla skit. Kom igen nu FC Barcelona. Slå dem där vedervärdiga mäniskorna. Jag skiter i hur, filma EXAKT hur mycket som helst. Vi ska vinna, det är det enda som betyder något.
Barcelona Keite
2011-12-10 03:06
du driver.. looooool.
En annan CItyfan...
,Sami
2011-12-10 03:02
Hahahaha fi fan!!!
Barcelona mariwani
2011-12-10 02:44
,Sami

Kommer försöka med lite californication nu. Sov gott grabbar, oavsett resultat imorgon så ska vi aldrig glömma att vi är mer än en klubb, vi kommer antagligen spela med en startelva där hälften är från la masia, vi är CL mästare, vi är liga mästare, vi har helt enkelt ett lag som vi kommer att minnas lika bra om 20 år som vi gör idag. Visca barca y visca catalunya
Barcelona mariwani
2011-12-10 02:41
Efter oss möter real sevilla och det kan jag lova inte blir en enkel match, helvete va viktigt det är med tre poäng imorgon
,Sami
2011-12-10 02:35
Jag själv har också svårt att somna. Men ett tips! Ladda hem massa Two and half men avsnitt och bara softa så tänker man på något annat och sen däckar man tills slut:)
Barcelona mariwani
2011-12-10 02:29
Jag kan på riktigt inte somna, orkar inte med det här längre..
Coach pep-
2011-12-10 02:14
Frodo

Ja man undrar hur i helvete Kiko och Rodri gick före Cuenca och Deulofeu. Cuenca äter ju upp Kiko. Jag litar inte riktigt på den där Kikos potential, även om jag kanske inte är rätt person att avgöra det då jag inte tittar regelbundet på ungdomslagen. Hur som helst gjorde han en bra säsong (inte jätte bra?) med Hércules men det här året känns han som en bluff. Man hade inte ens behövt köpa honom då vi har bra täckning på den positionen.

Och som du är inne på behöver Deulofeu lära sig och förbättra sig i FCB B kanske snarare än att spela mer med A-laget. Han måste komma in mer i Barca mönstret i sitt spel och det kan han lära sig i Barca B som också, likt A-laget, förlitar sig på gott samspel och lagarbete.

Det blir givetvis sen inga gratischanser från Peps sida då en lovande supertalang aldrig är en garanti på att han kommer leva upp till förväntningarna när han kommer upp I 20-års åldern. Det bör i vilket fall inte råda några tvivel om att Guardiola ser om och har ett gott öga för våra ynglingar och nästkommande stjärnor på ett bättre sätt än Eusebio. Pep vet vem han ska plocka upp och det är en av hans viktigaste egenskaper för Barca och varför man vill att han ska stanna tills han blir gammal och grå.

Om nu Deulofeu inte är av det rätta virket för Barca så hoppas man att han att han hamnar var som helst utom Chelsea eller Arsenal.
Barcelonistas
2011-12-10 02:04
Real Madrid 0-2 Barcelona Cl Semifinal.

I den här matchen hade vi stort tålamod i passningsspelet. Även om det kunde se lite låst ut ibland ( då Real parkerade hela sin buss på hemma plan ganska pinsamt om ni frågar mig) så skapade vi tillslut lägena. Ett sådant tålamod leder till att motståndarna blir trötta och frustrerade i och med att dom hela tiden får jaga, och jaga.

Föresten vad är det för ljud vid min 3:40? Någon mer som hör det? Är det kanske tomten som ringer med sin klocka?
Barcelonistas
2011-12-10 01:49
Vi har inte förlorat på Bernabeu sedan säsongen 2008. Sedan dess så har vi spelat 5 matcher på Bernabeu där vi har vunnit 3 och spelat 2 kryss.

Vi har en målskillnad på 13-5 på Bernabeu i vårat favör, och utav dom här 13 målen så har Messi gjort hela 7 mål. Vilket betyder att Messi har under Pep inte gått mål löst från Bernabeu.

Lite statistik inför Clasicot.

Jag känner mig inte alls nervös vilket kan tyckas vara lite konstigt. Men jag vet att Barcelona i sådana här matcher alltid höjer sig och är taggade till max.
Barcelona II Barça II
2011-12-10 01:38
Det kan inte vara Turkish Airlines som Barca flyger med. TK flyger inte mellan Barcelona och Madrid.
Barcelona Frodo
2011-12-10 01:27
Coach pep-

Jag tror fortfarande på Deulofeu som en framtida a-lagsspelare men jag ser många varningssignaler. Dessutom kan han inte börja jobba hårt när han går upp till a-laget. Han måste göra det nu. Pep kollar på många av Barca Bs matcher och han bryr sig inte om namn. Han kommer att utgå från prestationer (se Pedro vs Bojan) så man ska inte förvänta sig att Pep kommer att ge gratischanser till Deulofeu.

Att Deulofeu har Eusebio som tränare hjälper ju inte hans utveckling. Eusebio verkar ha svårt för att se se talang trots att det finns rakt framför honom. Han inledde säsongen med Kiko och Rodri på plan samt Deulofeu och Cuenca på bänken. I Peps ögon gick dock både Cuenca och Deulofeu före så det säger en hel del om Eusebios tillkortakommanden som tränare.

Det är viktigt att Deulofeu förbättrar passningsspelet med linkups de kommande åren i Segundan. Det är typ A och O för att lyckas i Barcelona. Det positiva är att han bara är 17 år och har tid på sig. Om allt går som det ska så spelar han i Segundan denna och nästa säsong för att sedan gå igenom fas 3 säsongen därefter.
Barcelona Keite
2011-12-10 01:24
Vilka fler kollar på Punto Pelota här? Rätt bra program om man är insatt i Spaniens media.

Roncero... vilken människa asså haha. Han är tillräckligt för att peppa alla spelare till matchen
Coach pep-
2011-12-10 01:05
Hellre ett plan med råttor än ett lag med råttor (Di Maria, Marcelo, Pepe, Ramos)
Barcelona Éluc
2011-12-10 01:04
Inte blir det någon jävla sömn inatt, och förmodligen inte imorgon natt heller oavsett resultatet av matchen. Den här jävla sporten förstör ens dygnsrytm något rejält.
Barcelona Barca4eva
2011-12-10 01:01
Råttorna har kameror på sig, ett sätt för motståndarna att spionera på Pep o Co. Skämt åsido, blir en sjuk dag imorn. Det börjar kännas nu, den där "jävla nervositeten" :p
Barcelona Blaugrana91
2011-12-10 01:00
Éluc

Bra fråga, har faktiskt aldrig hört talas om råttor på ett flygplan.
Möjligt att dem kommer från lastrummet?
Barcelona Éluc
2011-12-10 00:57
Wtf? Hur fan kommer råttor in där?
Barcelona Blaugrana91
2011-12-10 00:54
Abbe.

Råttor???? Jag hoppas det inte är Turkish Airlines planet som dem brukar åka med, för isåfall bör klubben säga upp avtalet med det flybolaget.

Säkert Mourinho som placerat råttorna där. ;)
Barcelona Abbe.
2011-12-10 00:49
Enligt Cadena SER så har man hittat råttor(!) på Barças plan som ska föra dem till Madrid imorgon. Hoppas det inte strular till det.
Barcelona Barca4eva
2011-12-10 00:47
Olele, olala! Ser del Barca es, al millor que hi ha! Skön som fan!
Coach pep-
2011-12-10 00:38
Frodo

Deulofeu må strunta totalt i allt hemjobb men jag är säker på att han kommer förbättras på den punkten, speciellt om Guardiola sitter kvar en längre tid då han kommer tvinga honom till det. Just nu passar han även in i stereotypen som den snabba och begåvade men för själviska unga yttern, dock tror jag att han med tiden även kommer bli bättre på att spela för laget. Det är ju trots allt något som kan ändras med ålder och erfarenhet, även om du verkar ganska klar på din sak att han helt enkelt är för korkad.

I övrigt har jag aldrig sett någon vid så ung ålder ha sådan "close conrol" som Deulofeu. Han är för bra med bollen för att vara 17 så om ca 2 år kommer han med stor sannolikhet vara en del av A-laget om du frågar mig; Alexis borde vara rädd för ungdomslagen. ;)
Barcelona Dill - Busquets!!
2011-12-10 00:37
Gonzalez_Barca

Hahaha shiiiit vad snabbt de pratar, ne jag ger upp.
Barcelona Deulofeu
2011-12-10 00:36
Bra sammanfattning Frodo.Det jobbiga med Deulofeu är att han inte så lite påminner om Cristiano Ronaldo men som många är inne på spel i segundan kommer göra honom gott hör du det Eusebio! Han får fortfarande starta för många matcher från bänken även fast det varit mer starter på sistone.

Jag gillar även Tello han kan allt dribbla han med och ruskigt snabb.

I morgon så här dags är man ruskigt glad eller ruskigt tom... Hoppas på det förstnända sov gott!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-12-10 00:22
Punto pelota maraton i länktips.

De håller på hela dygnet fram tills matchen börjar och några timmar efter den..

Avancerad spanska krävs då de pratar snabbt och våldsamt. :P
Barcelona Frodo
2011-12-10 00:09
Det finns inte en chans att Deulofeu blir lika bra som Messi. Han har inte hjärnan för att bli det. Messi är en grym striker, playmaker och winger på samma gång. Deulofeu kan bli en grym winger likt Robben, Ribery, Cristiano (när han kunde dra sin gubbe, inte den nuvarande powerforwarden) etc om han utvecklas rätt.

Det finns massa varningstecken med Deulofeu som jag ser det. Han har tillhört Barcelona sen han var 9 men är ändå fruktansvärt korkad trots det. Han tänker inte fotboll på lika hög nivå som de övriga vilket även var tydligt mot Bate. Dessutom är hans passnings- och kombinationsspel under all kritik med tanke på att man nästan inte gör annat än att lira rondo på träningarna.

Däremot har han vissa egenskaper som kan göra honom till en framtida världsstjärna. Han är äckligt snabb och teknisk med boll vilket han bevisade idag och det gör att han mer eller mindre kan dra sin gubbe utan problem. Det är väl främst det som har gjort att han dominerat så fullständigt på ungdomsnivå där han kunnat dra 3-4 spelare utan problem. Men han måste bli bättre på att linka med sina lagkamrater, löpa rätt och välja rätt beslut. Kollar man på Cuenca så är han i symbios med övriga lagkamrater och han vet vad han ska göra (dribbla, passa) samt när han ska göra det.

Dessutom måste Deulofeu förbättra sin arbetsförmåga. Han kan lära sig av ex Rafinha och Sergi Roberto som jobbar extremt hårt under matcherna.

Det blev mycket kritik från min sida men han ska inte få något gratis. Det är bara att kolla på inhopparen Aaron Niguez som gjorde Almerias 3-3-mål idag. Han var lovande i Valencia och sågs som en av spansk fotbolls största löften för några år sedan. Han var också en dribbelnisse men nu harvar han runt på Almerias bänk i Segundan.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-12-10 00:08
Vill ni ha något att sjunga imorgon så är denna att rekommendera. ;)
Annons: