/spanien/barcelona/forum/10256.aspx/spanien/barcelona/forum/10256.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona comprende
2011-12-08 15:08
Bra brorsan men då är det inte Barcas fel när stark och dom andra gör fel heller va ? Nu logga ut från min haha
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-08 15:06
comprende

Jag vet inte vad Barcelonistas menar men jag tycker absolut inte Real får mer fördelar än andra, när jag skriver om gånger de fått domslut med sig så är det för att de flesta bara kollar på när det händer oss men inte säger något när det händer andra lag, tex Real Madrid. Det är så jag tänker i alla fall. Som många nämnt så hade det säkert varit en större skandal än någonsin om det hade varit Barca som släppt in två mål som underkänts, medan många inte öppnar munnen när det händer Real. Det irriterar nog många.
Barcelona Zamboza
2011-12-08 14:57
Barcelonistas

Bosingwa spelade inte i Chelsea 2005, utan det var Carvalho som hindrade Valdez från att nå fram. Vi skulle ha gått vidare det året.
Mourinho är en hycklare. Det vet vi alla. Förbered er redan nu på ursäkter från denne hycklare efter en eventuell förlust på lördag. Dock kan han inte klaga på bollkallarna denna gång iaf. En ursäkt mindre alltså, alltid nåt.
Barcelona comprende
2011-12-08 14:55
barcelonistas

Bara håll käften ärligt talat. Tror hela forumet är emot dig, antingen så hatar du Madrid mer än du älskar Barcelona eller så är du bara dum. Tror du Mou ens brydde sig om matchen när dom redan var klara grupp segrare och med ett El Clasico som väntar? Tror du någon brydde sig i Real Madrid, kanske dom som fick chansen en aning men inte mer. Offside situationerna var på gränserna varje gång, ibland blåser man ibland inte. Tror Mourinho sket i vilket då matchen inte betydde något ändå. Det är väll inte Real Madrids fel att domarna inte gör sitt jobb? Hur som helst så hade dom vunnit matchen ändå. Det är för fan du som aldrig skriver något om Barcelona, mer om Real Madrid.

Och kasta inte sten i glashus för varenda jävel här vet vad som hände mot Chelsea. Ibland får man domslut med sig ibland inte, när man får dom med sig så är man glad när man får dom emot sig så hatar man allt och alla. Så är det med oss människor.

Att du gång på gång kan sitta och kasta skit till höger och vänster, speciellt nu med ett El Clasico som väntar är egentligen helt otroligt.
Coach pep-
2011-12-08 14:51
Ja det finns inga ord för hur extremt smutsig Mourinho är, men vi lever i ett sjukt samhälle och det är därför de flesta ser den fega egoistiska röven Mourinho som världens bästa tränare. Ju större ego, större käft, snyggare bil och ju fler tatueringar desto mer sedd och uppskattad blir man som coach eller spelare i fotbollsvärlden. Barca ses som en sekt för att de avviker från dessa mönster men likt förbannat är det därför man som cule är så stolt över klubben.
Hutch
2011-12-08 14:41
Barcelonistas

Det är väl så. Nu öppnar han minsann inte munnen när hans motståndare helt felaktigt får 2 mål bortdömda som kostade de avancemang.

Jag kan bara tänka mig vilken uppståndelse det hade blivit ifall Barça var i Reals sits. Då hade alla velat ha linjedomarens huvud på ett fat.

Nog om detta.
Barcelonistas
2011-12-08 14:28
Hutch

Mou är nöjd så länge det är portugisiska domare som dömer hans matcher. Dom brukar ju som sagt göra sitt jobb om man säger så:).

2010

Det krävdes en Oligario Benquerenca för att Mou skulle vara nöjd och gå vidare till Cl finalen. Det visade sig att denne Oligario och Mou hade en verksamhet tillsammans i Portugal.

Det är ju egentligen sanslöst att Mou av alla har mage och sitta på pk och gnälla över domslut. När han har haft så otroligt stora marginaler med sig i dom lag han tidigare har tränat.

Man United - Porto 2004 ( Mou tränare)

Paul Scholes mål döms bort för offside helt felaktigt. Hade det målet godkänts så hade Man United avancerat vidare. Porto gick sen hela vägen till finalen och slog Monaco med 3-0. Sedan knackade Chelsea på dörren och tog in Mou för att vinna Cl.

2005 Chelsea - Barcelona ( Mou tränare)

fram tills 80 min så stod det 3-2 till Chelsea tills Terry nickar in 4-2 målet. Ett mål som aldrig borde ha blivit godkänd, då Bosingwa håller fast valdes.

2010

Inter - Barcelona ( Mou tränare)

3-1 målet som gjordes är offside, och det frias även en 50/50 straff. Retur mötet så döms Bojans regelrätta mål bort för ( en hands på Torure, men på repriser ser man att den tar klockrent på magen).

Den största hycklaren i fotbollens historia.
Barcelona zakiz
2011-12-08 14:25
Blaugrana91

Jag håller verkligen med dig till 100%!!!

Många av Madrid fansen är hycklare som enbart kastar skit på oss. Tror inte många av dom har koll på deras förflutna eller deras egna "brister" inom laget

Hoppas verkligen vi ger dom en läxa nu på lördag för att tysta dom riktigt rejält!
Barcelona Blaugrana91
2011-12-08 14:08
Snackas om att Dinamo-Lyon kan ha varit uppgjord.
Tydligen ska en Dinamospelare blinkat till en Lyonspelare då Lyon gjorde ett av målen. (Se länktips).

Samtidigt fick Ajax två korrekta mål bortdömda mot Real (Som ju aldrig har domaren med sig, eller hur var det nu hycklar Mourinho?)
Hade Ajaxs mål blivit godkända hade inte Real vunnit matchen och Ajax hade gått vidare.

Nog är det lite konstigt.

Som någon annan nämnde här, tänk om det hade varit Barca som mött Ajax och detta hade hänt, då hade alla skrikit att Barca, Unicef och Qatar Foundation hade mutat Uefa och massa annat trams.
Men inte när det gäller Real, nejdå så fin klubb så... bara hälften av alla deras titlar som kom på 50-60-talet var köpta.
Men dem är så oskyldiga så...

Hoppas Mourinho håller tyst i framtiden när han klagar på att Barca har domare med sig.
Vore verkligen skönt om vi körde över den där hycklarklubben på lördag!
Barcelona g23s
2011-12-08 13:33
Ganska off-topic men lite smårolig.

Norska TV2 mot Viasat i en "chockerande" match :)
och såklart handlar "toppkommentaren" på tuben om Barcelona.. suck..
Barcelona Barca4eva
2011-12-08 13:10
Adriano och Tito tillbaka, yay!
Barcelona Hetfield
2011-12-08 13:06
Jag har lust att vända Callejon upp och ner, sen städa mitt rum med hans frisyr.

Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2011-12-08 13:06
Hetfield

Skoborsten som Robert Perlskog sa en gång. :)
Barcelona Barca4eva
2011-12-08 13:04
Hey, hey! Jiddra inte meed Borsten :p
Hutch
2011-12-08 13:02
J.DosSantos

Pinsamt agerat av linjedomarna igår. Det ska inte hända att TVÅ regelrätta mål döms bort. Nu straffades vi(Ajax-supporter) hårt då Lyon på något vrickat sett lyckats vinna med sexmålsmarginal mot Zagreb och således skaffa sig bättre målskillnad. Men vänta....vadå?.... jag fattar ju inte? Jag trodde att Uefa var emot Mourinho?
Barcelona Hetfield
2011-12-08 12:52
Callejons frisyr är inte att leka med. Han ser ut som en Vanilla Ice imitatör.
Barcelona J.DosSantos
2011-12-08 12:41
Såg precis Ajax bortdömda mål mot Real Madrid. Det andra felaktigt bortdömda målet var en riktig pärla. Första gången jag sett någon styra in ett stenhårt skott med bröstet.

Synd att domaren var lika dålig som Callejons frisyr.
Barcelona Keite
2011-12-08 12:15
Pito eller vad han nu hette är tillbaks. Fin kram med Abidal där och Keita
Barcelona Thiago Next no.1 - MESSI FOTBOLLSGUDEN!
2011-12-08 11:59
DM1982 Att SAF skulle avgå? Knappast. Han har ju tränat dem i 25 år. Varför skulle han plötsligt bara avgå för att de blev utslagna ur CL?
Barcelona Hetfield
2011-12-08 11:51
DM1982

Jag tycker väl inte att Man U grupp var så lätt, det är ju trots allt inte lätt att åka till Basel och försöka vinna, inte heller är Benfica ett dåligt lag. Otelul Galati är väl lätta. Återigen, Man U har alldeles för många nya spelare och unga spelare för att kunna prestera på topp. Lägg till att deras äldre spelare antingen är helt mätta eller att de blir skadade hela tiden. Detta är bara ett år för de att svetsa laget, nästa år lär de bli oerhört starka.

Fast Man C utklassade de pga. utvisning, innan den så var det rätt så jämnt väl. Man C kommer att gå i en svacka, likt den Man U är i nu, det har alla lag. Barcelona har gått igenom svackan medan Real Madrid lär gå i en svacka under vårterminen, hellre att ha svackan nu än i våren där allt avgörs.
Barcelona DM1982
2011-12-08 11:44
Hetfield

Visst har ManU skador och visst är det en hel del nya spelare men när de har en väldigt lätt grupp så ska de kunna klara av det. Deras inställning mot Basel igår var löjlig och SAF såg inte särskilt upprörd ut.

Åker man ur en enkel grupp i CL och viker ner sig fullständigt mot ManC på hemmaplan, då har man stora fundamentala problem. Precis som vi hade för några år sedan.

Blir det tränarbyte i ManU snart och kommer Pep träna laget? Inte helt omöjligt.
Barcelona barca de Corazon
2011-12-08 11:40
man blir glad av att se att pl tappar 2 lag så tidigt i cl:)
Barcelona Hetfield
2011-12-08 11:38
DM1982

Glöd och glöd. Det beror väl snarare på en hel del skador och nya spelare som inte är erfarna än. Det är ju uselt att åka ut, men man måste även ha förståelse.

Men jag kan hålla med dig när det gäller vinnarinstinkten, det känns som att den äldre generationen av Man U är lite för mätta. Detta är nog bara temporärt, jag tror personligen att Man U kommer att ta ligan nu när de kan lägga all fokus på det. Man C kommer att tappa poäng, deras vinnarvåg tar slut förr eller senare.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-12-08 11:36
Hetfield/

Må vara att Man Utd går igenom en generationsväxling men dom hade ändå CL:s lättaste grupp i konkurrens med Madrids grupp så nog borde dom kunnat avancera ganska lätt ändå.
Barcelona DM1982
2011-12-08 11:33
Hetfield

Kommer du ihåg när vi dividerade huruvida ManU har tappat lite glöd? Jag menade på, och menar fortfarande på, att Manu och SAF har tappat en hel del men du tyckte tvärtom. Sett till hur det har gått i CL och speciellt matchen igår, vidhåller du att ManU och SAF har samma glöd?

Jag är inte alls förvånad att ManU har åkt ur CL, det kunde man se långt innan hur det laget mår.

Jag blir varken ledsen eller glad för att ManU åkte ur, däremot glad att Basel gick vidare. Det är alltid kul när mindre lag skrällar, i det här fallet mot ManU.

Att ManC åkte ut var bara kul, deras spelarköp och ekonomiska doping är vidrig.
Barcelona jeon
2011-12-08 11:18
Hahaha ja men det är jag ledsen för är väl trött på skolan så jag trodde det var fredag vilket jag hoppas fortfarande ;)
Vitlök
2011-12-08 11:16
Jag har en känsla av att Messi för eller senare kommer att skadas i en match mot Real. De verkar vilja bryta hans spel till varje pris och prov på brutaliteten har vi ju sett från alla Real spelare, inte minst Pippi (peppe) och Arbeloa.

Skiter egentligen hur matchen slutar bara inte Messias skadas. Vi har redan bevisat för omvälrden att vi är så mycket bättre än Real och deras tränare Mou (Nyparn) har också bevisat att han måste besegra Barca innan han dör annars får han ingen ro. Med detta så vill jag säga att de kommer att ta till allt. Nu när de har hemmaplan och publiken kan sätta press på domaren så befarar jag riktig otrevliga scener. Det verkar vara det ända sättet att störa Barca's spel.
Barcelona Hetfield
2011-12-08 10:58
Jag måste faktiskt ta och skydda Man U. Det är lite synd att vissa är så glada över att de åkte ut, men jag vill se Man U i slutspelet, det är ju champions league.

Man U går igenom en generationsväxling, de har otroligt många unga och nya spelare som redan är i startelvan, de är inte erfarna vid CL, de har inte mentaliteten att åka till ett främmande land och spela som att det är hemmaplan än. Man U har egentligen bara ett par stjärnor, resten av laget består av vattenbärare eller kommande stjärnor. Poängen är att även om Man U åker ut så är det ingen större fara, de kommer att resa sig även nästa år. De har alltid varit respektfulla mot Barcelona, speciellt i finalerna där de har förlorat. De har skakat hand och erkänt att de var sämre, de skyller inte på det ena och det andra.
barca#1
2011-12-08 10:56
@ jeon
El Clásico är på lördag, så om tittar imorn får du nog inte se så mycket :)
Barcelona jeon
2011-12-08 10:52
imorn ska vi köra vårt vanliga spel med aningen lite mer krossar och spela med mittfält som jobbar sig upp och neråt tex när iniesta går uppåt i banan går Xavi lite bakåt och Busquets ligga ännu längre bak så det öppnas ytor på andra kanten och då kommer det skapas ytor på andra kanten också. mittfältet får vara beredd på att springa hem för jag tycker backarna, Alves och Abidal ska springa upp o ned vi ska skära in med inlägg via marken och på sidan där Messi skär in i straffområdet och jag tycker att villa ska ligga bakom real Madrids backar till en början och alexis är beredd på en genom skärar passning eller kross av antingen en på mittfältet eller av villa för de kommer tro villa skjuter för han är väldigt duktig när det gäller såna situationer.
Annons: