/spanien/barcelona/forum/10250.aspx/spanien/barcelona/forum/10250.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-12-09 18:06
Jag tycker Pedro borde starta istället för Villa..

Det bästa hade varit att chansa lite och köra med Iniesta där framme..

Bästa elvan enligt mig, kan hålla i bollen och köra vårt tikitaka spel..

Iniesta Messi Pedro
Cesc Busquets Xavi
Abidal Puyol Pique Alves
Valdes
Barcelona comprende
2011-12-09 18:00
Villa mot Real, är filmare, den som segar upp spelet och missar läggen. Fel pass, tar tid och dålig bollkontroll. Han gjorde två mål när vi vann med 5-0 sen inte ett skit. Hellre Pedro eller Cesc än villa!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4eva
2011-12-09 17:55
Kommer vara riktigt tråkigt att vara här fram tills matchen är över.

Jag avskyr "Inför"-diskussioner :p
Barcelona Blaugrana91
2011-12-09 17:39
Hehe Realredaktionen kommer med nya artiklar varje timme typ...
Sen om dem förlorar imorgon blir det tyst ett par månader. ;)
Barcelona den närkingska älgen
2011-12-09 17:13
L.A.M Nr 10

Absolut, både Cesc och Villa är ju duktiga spelare så vem det än blir är det ingen katastrof. Det såg bra ut i supercupen men då var Real samspelta, våra spelare hade nyss genomfört en lång turné i USA och dessutom samlats senare än marängernas. Nu är ju ett oavgjort ändå ett mycket bra resultat för dem och om de går för ett kryss blir jag inte förvånad. Vi kommer kunna spekulera hela vägen fram tills imorgon, Pep chockar säkert ändå med sin laguttagning.

Förresten. Är i Stockholm imorgon, är det någon som vet något bra ställe där man kan ta en öl och se matchen (utan alltför många Madridistas) i området kring Globen?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-09 17:10
Pedro är också de stora matchernas man. Han presterar ofta i den här typen av matcher och är en bättre avslutare än David Villa. Det är sjukt hur mycket lägen Villa missat den här säsongen. Pedro har dessutom nog självförtroende efter två mål i CL.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-09 17:06
den närkingska älgen

Det är i och för sig sant. Jag tror ändå att det vid 4-3-3 skulle vara bra med en extra teknisk mittfältare som Cesc, det blir mer spelare som kan köra tiki taka och vi får större chans att komma igenom marängernas försvar. Sen så är det inte alls säkert att det blir en trivote, man kan mycket väl fortsätta med sitt 4-2-3-1 som funkat bra hela hösten. I Supercupen spelade man det och det gick rätt så bra även om man till sist förlorade.
Barcelonistas
2011-12-09 16:59
Håller med Hetfield!.

Villa i dom stora matcherna är den gamla goda villa. Kvick, rörlig och effektiv framför mål.
2011-12-09 16:56
L.A.M Nr 10

Det jag menar är att om Real spelar 4-3-3 kommer de ju att ligga kompakt för att just täta ytan mellan deras mittfält och backlinje. Det är ju just den ytan Cesc brukar utgå från när han spelar i anfallet? Det är därför jag menar att det är bättre att ha en renodlad central anfallare på planen imorgon.

I.Cuenca

Villa sliter också defensivt, och när låg vi på kontringar senast? I sådant fall är det nog bättre med Villa.
Barcelona Hetfield
2011-12-09 16:48
Hur mycket jag än irriteras på Villa så måste jag erkänna att han är den stora matchens man. Det är väl typiskt om han dunkar in ett mål.

Villa ska starta, sen får Sanchez eller Pedro hoppa in.
Barcelona Rioja
2011-12-09 16:41
Imorgon ska vi göra marängswiss så jag tänke att alla som vill kan bidra till receptet. Ingredienserna är valfria.

Ingrediens 1 för en god marängswiss blir Isaac Cuenca, en cantera spelare som under den här hösten har spelat fler minuter i la liga än vad José Callejón, Raphaël Varane, Nuri Sahin och Hamit Altintop har tillsammans.

Barcelona I.Cuenca
2011-12-09 16:40
Skillnaden mellan Pedro och Villa slutar i ett 50-50 läge enligt mig

Om vi ska ha med Pedro så bidrar han med följande

1.Snabbhet i eventuella kontringar
2.Pedro är grym defensivt även här spelar hans snabbhet in

Om vi ska ha med Villa så bidrar han med följande

1.Räcker oftast med en chans så sätter han den (inte alltid) men oftast
2.Villa är en jävla rutinerad räv precis som Henry var den tiden han spelade i Barca han levererade alltid i de stora matcherna b.la med 2 mål i 2-6 matchen det tror jag även om Villa

Slutresultat räknat i % 50-50
Barcelona Roja y Azul - FCB
2011-12-09 16:35
Har ni sett bilden på Real sidan? Åt höger finns en bild på Villa när han dras upp utav Arbeloa och Sergio Ramos. Det som har tillagts i bilden är en rullstol bakom Villa.

Pathetic Madrid.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-09 16:32
den närkingska älgen

Måste säga att det är tvärtom. Om Real Madrid spelar 4-3-3 är det för mig ett tecken på att man lämnar över initiativet till Barcelona, och är rätt så nöjda med oavgjort. Då behövs Cesc mer för att luckra upp deras försvarsspel. Om de börjar med 4-2-3-1 så kommer Mourinho vilja spela mer offensivt och då behövs det en ytter som är villig att ta hemojobbet, Pedro eller Villa.

Vilken taktik Real än spelar så finns det både för och nackdelar med Cesc. Det gäller för Pep att se vad som överväger det andra. Min gissning är att han startar med Villa, det känns som vår tränara har ett otroligt stort, kanske för stort, förtroende för spanjoren. Enligt ska dock inte Villa starta. Cesc eller Pedro blir det för mig.
2011-12-09 16:20
L.A.M Nr 10

Om Cesc ska starta beror det ju på Reals taktik. Om de väljer att spela med tre defensiva mittfältare som i våras kommer Cesc helt försvinna ur matchen då det är just hans yta som försvinner. Jag håller inte med om att Pedro skall starta, han har varit skadad, nyss kommit tillbaka och inte visat någon vidare form tidigare under säsongen. Jag tycker att anfallet skall formeras;

Alexis-Villa-Messi då jag tror att Real är mer än nöjda med kryss imorgon. Om de då spelar med 3 defensiva mittfältare kan villa ligga som spjutspets där är mycket duktig och hugga på allt samtidigt som Messi får en fri roll som utgår från kanten så att han kommer bort från gröten i mitten. Vi får inte heller glömma att Villa brukar höja sig i de verkligt stora matcherna när det verkligen gäller. Ett exempel är ju Champions League finalen i maj.

Edit: Det där ser dumt ut, det verkar som att jag tror att Pep vet vilken taktik Mou väljer. Så är det inte. Det jag menar är att Villa passar bättre i matchen imorgon då han funkar oavsett hur Real formerar sitt lag. Hoppas det blev klarare nu.
2011-12-09 16:18
L.A.M Nr 10

Mycket bra inlägg.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-09 16:08
Alexis ska starta enligt mig. Med hans form så ska han inte hållas utanför elvan. Om Villa går före så vet jag faktisdkt inte hur Pep tänker. Frågan är dock om Cesc ska starta. Man får in en till bollskicklig spelare som kan kombinera med Messi men tappar all arbetskraft på högerkanten. I offensiven lär det bli bra men Real Madris vänsterkant(vår högerkant) är deras bästa vapen med Marcelo/Coentrao och Ronaldo. Ska man lämna Alves där ensam som dessutom också brukar vara väldigt offensiv?

Om vi lämnar Cesc på bänken så ser jag helst Pedro. Villa har inte gjort sig förtjänt av att starta. Pedro har inte varit något vidare heller men jag tror hans egenskaper är betydligt viktigare i en sådan här match. Man vet att Pedro alltid gör sitt jobb. Det enda Villa gör bra är att han jobbar mycket men där är Pedro bättre.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-09 15:59
Gabriel

Med din elva blir det ju inga spelare som breddar. Messi, Cesc och Iniesta är alla spelare som trivs i mitten med mycket boll och alla dem ska enligt dig statarta som anfallare. Kommer bli för kladdigt, man måste i alla fall ha minst en av Alexis, Villa, Pedro eller Cuenca med.
2011-12-09 15:56
Tycker att Alexis ska starta matchen. Irrationell, snabb, löpvillig och dessutom i mycket bra form. Ser hellre att Pedro hoppar in och springer sista 20.
Peshmerge - AS9
2011-12-09 15:37
Sam

70 min? näää, Alexis ska spela från start. Eftersom han kan hitta på vad som helst. Det kan hända vad som helst när han är på plan. Han behövs på plan direkt från start!
,Sami
2011-12-09 15:21
Vore perfekt att kasta in Alexis när det har gått typ 70 min.
2011-12-09 15:12
Abbe.

Jaha, trodde det var inspelat :P
2011-12-09 15:11
Är det någon som har varit i Hard Rock i Göteborg och sett någon match? Funderar att se matchen där med några vänner så jag undrar om det är en bra plats för en så stor match.

Tacksam för svar från de som varit där.
Barcelona B-Guden
2011-12-09 15:07
Att spela med en trebacklinje vore självmord, Valencia hade ett grymt kant spel som vår trebacklinje inte klara av, Real madrid är gudarna på kantspelet.

Bästa elva ser ut så här

Alves Pique Puyol/Masken Abidal
Xavi Busquet Iniesta
Pedro Messi Alexis

eventuellt Messi Cesc Alexis/Pedro

Villa ska inte starta el clasico jag vill inte förlora pga att han missar 3 frilägen.
Jag vet inte vad som hänt med han är fan okyligare än en svensk div3 spelare.
Han vet inte vad han ska skjuta han bara skjuter och hoppas på det bästa.

Jag är rätt säker på att pedro kommer göra det grymt på högerkanten.
Det är svårt att säga vem av Puyol och masken som ska starta båda är jävligt bra nu alltså, känns fel att en läre sitta på bänken, för Pique behövs för annars läre mittfältarna hämta boll mycket djupare i banan då varken masken eller puyol är bra spelfördelare
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-12-09 15:03
"Varför tror inga tidningar på Sanchez start?"'

Är inte heller säker men kan tänka mig att det har med hans orutin i sådana stora matcher att göra. Media verkar luta åt att Pep väljer David Villas rutin framför Alexis goda form på sistone.
2011-12-09 14:51
Éluc

Intresant. Nyckeln när Real tätade det centrala och stängde ytan mellan mittfältare och backlinje var Pepé kunde spela mittfältare. Det blir ju svårt att ha honom där imorgon då Carvahlo inte kan spela och jag tror verkligen inte att Mourinho vågar att spela med ett så oprövat mittlås som Ramos och Albiol skulle utgöra. Om nu Real skulle täta mitten som fan kan det vara läge att spela med Messi på en kant från början och Villa som ligger och hugger i mitten? Messi i en fri roll på kanten där han skulle kunna röra sig in i banan lite mer omarkerad och oberörd av den eventuella gröten som uppstår centralt.

Du har helt rätt i att neutraliserandet Xabi Alonso är nyckeln för att kunna låsa Reals offensiv. Om Ronaldo dessutom spelar ensam anfallare blir det ju så att hela Reals offensiv kommer att utgå från Alonso och hans förmåga att fördela bollen. Det blir då viktigt att pressa honom stenhårt så fort han har bollen samtidigt som de övriga spelarna som inte ligger och pressar spelaren rent direkt måste kriga och skära av alla passningsvägar.
Barcelona Gabriel
2011-12-09 14:50
Valdes
Alves - Pique - Mascherano - Adriano
Xavi - Busquets - Keita
Messi - Cesc - Iniesta

Så här hade jag ställt upp.

Anledningen till varför jag väljer Adriano före Abidal är pga att jag tycker att Abidal inte är lika stabil som han var förra säsongen. Och jag vet inte, jag har en bra magkänsla gällande Adriano, tror han hade gjort bättre ifrån sig imorgon än vad Abidal hade gjort.

Och ang. Keita så måste han spela enligt mig. I supercupen släppte vi in 3 mål på fasta situationer mot Real. Vi har inte många spelare som är bra i luftrummet med Keita är en av dem, han kommer att behövas. En fysisk betongvägg är han och jag hade känt mig tryggare om han spelade. Därmed är det också naturligt att Iniesta går ut till höger på anfallet. Sen lägger man in Cesc i mitten och Messi till höger.

Med det här får vi massvis med spelare som är bra på bollinnehav men också styrka i luftspelet. Anser att det blir en bra kombination.
Barcelona Blaugrana91
2011-12-09 14:37
Roja y Azul - FCB

Bra fråga.
2011-12-09 14:34
Blaugrana91

Varför tror inga tidningar på Sanchez start?
Barcelona Blaugrana91
2011-12-09 14:33
Så här tror Mundo Deportivo att vi kommer starta imorgon:

Valdes
Alves-Pique-Mascherano-Abidal
Xavi-Busquets-Iniesta
Messi-Cesc-Villa
Annons: