/spanien/barcelona/forum/10247.aspx/spanien/barcelona/forum/10247.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2012-02-12 18:49
Haha, Capello kan bli klar för Anzhi....snacka om att de satsar.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-02-12 18:42
Namn: Mascherano
Sänt: 2012-02-12 18:26

Ja, och vet du varför jag gör det? För jag vill att Pedro ska kunna vara framgångsrik i klubben i många år fram över!
Är det någon som är pinsam så är det du.
barcaff4
2012-02-12 18:40
Osasuna fick sin hämnd efter vi utklassat dem två gånger först med åtta mål sen med fyra
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-02-12 18:37
Andreas-

Jag minns när jag tittade på Youtube filmer innan Alexis kom och det första jag tänkte var, "han kanske inte är en målskytt men göra sin gubbe kan han". Av vad jag har sett så har han inte varit så jätteduktig på dribbla bort backar, men han spelar centralforward ganska ofta och i de positioner han kommer i är det riktigt svårt att komma förbi

PS Jag är medveten om att ta Youtube som referens är löjligt då en Youtube-compilation kan få Quaresma att se ut som historiens bästa fotbollspelare
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-02-12 18:31
Man får inte glömma att Pedro har gjort 50+ mål i barca, varav 3 mot Real och ett i CL Final. Om Pedro gör 20 dåliga matcher som igår då kan man börja snacka men en dålig match är ingenting, till och med Puyol var dålig igår.
Andreas-
2012-02-12 18:30
Kan inte förstå hur vissa i tidigare matcher varit så nöjda med Alexis. Seriöst, det enda grabben gör är att ta löpningar. Missförstå mig inte, det är verkligen inte fel i att ta löpningar.

Men vart fan är pondusen? Ta tag i bollen, dra din eller några spelare o dunka upp den krysset. Tunnla din motståndare, dra en överstegsfint. Börjar tro att Alexis inte kan gå förbi sin motståndare. Kan inte minnas senast han gjorde sin spelare.

Ser mycket hellre Tello från start mot Leverkusen i ett tremannaanfall med Messi och Pedro/Cuenca. Tello visar upp raka motsatsen mot Alexis. Tar tag i bollen, går in o bara bombar in reduceringen stenhårt. Den ska bara in. När Alexis får läget ser det ut som att benen hans blivit till gummi.
Barcelona Mascherano
2012-02-12 18:26
barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
Sant varför ska man låna ut Pedro? Fattar inte. Det är som att vi ska låna ut Messi för att han inte har gjort mål på bortaplan. Hahahaha
Andreas-
2012-02-12 18:19
Rambla:

Ja, huvuddomaren har sista ordet i alla beslut på planen. Inte ofta man ser en huvuddomare gå emot sin linjedomare dock, bara sett det ett fåtal gånger.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-02-12 18:17
Ja jag är j*vligt besviken efter gårdagens förlust men ligan var redan avgjort sen förra veckan.

Att Sergi roberto fick starta igår gör mig förbannad men det som gör mig ännu mer förbannad och äcklad är spelarnas inställning igår ! Vafan hände ?

Pique var juu helt värdelös, han tappade sin markering två gånger igår, Messi missade friläge, Valdes passade fel, Pedro var juu helt under isen och till och med Puyol var dålig igår ! SEN NÄR FAN HAR DET BLIVIT SÅ ??

I och med det så förstår jag varför Pep valde att byta in Tello och Cuenca, två hungriga spelare SOM HADE RÄTT INSTÄLLNING IALLAFALL !!

Jag skiter i förlusten det gör jag verkligen men jag är j*ävligt orolig över spelarnas inställning för om de inte tar sig i kragen så kan det gå j*ävligt illa !
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2012-02-12 18:15
Mascherano

Väldigt produktivt inlägg om jag får säga det själv. Kudos to you.
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-02-12 18:14
Shanghai - SHOOT ME $12

Jag kan garantera att han kommer lyckas i större ligor än holländska.

elbraco - Bojan y Thiago
En viss Ronaldo har ju gjort 9(!) straffmål och han ska jämföras med Messi så...

GUIDETTI HATTRICK!

Barcelona Mascherano
2012-02-12 18:07
1.70-ligan - Cuenca y Tello
Fan vad snackar du om låna ut Pedro?? Hahaha du är rolig du. PINSAMT!!
2012-02-12 17:52
Rambla

Men Muniesa har själv gått ut och sagt att så är fallet. Att han blev meddelat detta för ca 2 veckor sedan.
Barcelona Rambla~
2012-02-12 17:45
elbraco

Det är inte något som är bestämt ännu. Först får vi se om Pep skriver på och i slutändan är det Pep som tar beslutet om Muniesa. Aledningen till att tidningarna tar upp det är dels att Zubi nämnde det på någon presskonferens men huvudanledningen till spekulationerna är nog att både han och Bartra i sina kontrakt har klausuler som säger att de får dra om de inte blir uppflyttade.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-12 17:40
Muniesa blir tydligen A-lagsspelare nästa säsong. Är det nyheter eller bara jag som missat/glömt detta?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-12 17:39
Ni kommer att äta upp era ord när Pedrito kommer upp till denna form. Han har fanimej en av dem bästa avsluten jag har sett.

Thiago Next no.1

Det säger mer om självaste ligan än Guidetti. Visst han har talang, men om han lyckas i Italien, Tyskland eller nån av dem stora ligorna så kan jag säga att han är bra. Vem minns Afonso Alves han öste in mål varje match (gjorde även 7 mål i en match!) och kolla vart han är nu ?
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-12 17:37
Guidetti är kung och hur skön som helst men man ska inte glömma att typ 6 mål har kommit på straffar (varav en idag) och dagens första mål var någon slags studs på axeln efter en hörna.

Men som man säger, bra anfallare får också skitmål med sig och killen ska definitivt in i landslagstruppen.
Barcelona Rambla~
2012-02-12 17:36
Hur kunde linjedomaren vinka av Alexis i första halvlek? Seriöst, hur dåliga är de spanska domarna på offsideregeln? Ibland undrar om de verkligen kan den fullt ut? Nu vill jag inte skylla förlusten på dessa händelser, vi var allt för dåliga i första halvlek, för att ens komma med ursäkter.
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-02-12 17:35
Guidetti... herregud vad bra han är. Två mål på en halvtimme. Pinsamt om han inte kommer med till EM. Där har vi Sverige nye Zlatan. Han platsar helt klart i i startelvan, synd bara att det inte spelar någon roll. Älskar hans attityd och att han bjuder på sig själv till skillnad mot alla andra trista svenskar. Kung Guidetti!
Barcelona Rambla~
2012-02-12 17:31
Förresten, hur kunde huvuddomaren döma bort vårt 3-3 mål igår? Linjedomaren viftade väl aldrig för offside? Inte fan kan domaren gå in och ändra då, eller? Kan en huvuddomare köra över linjedomarens beslut även om han skulle stå vid tex mittcirkel och inte kunna bedöma offsidelinjen?
2012-02-12 17:26
Snacka om att inte kunna sin historia.. vet ni vad som händer med Barcelona spelare som blir utlånade? Vi är inte Real Madrid. Blir man utlånad är det katastrof...
Barcelona Rambla~
2012-02-12 17:25
Mitt i all bedrövelse istället lite trevligare nyheter. Barcelona B vann igår hemma på Mini-Estadi med hela 4-0 mot Cartagena. Deulofeu tvåmålskytt, ett mål var av Rafinha och Muninesa. :)

Pedro bort? Är ni helt från vettet eller? Han har väl för fan rätten att göra en halvdan säsong, speciellt med tanke på att han inte varit frisk eller hel ens tre veckor i rad denna säsong. Ha lite tålamod för tusan. Vi vet alla vad han kan när han är frisk och i form.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-12 17:22
Någon som ser på Lille - Bordeaux? Slutade tydligen 4-5 och Roux & Obraniak gjorde 2 mål på sista ordinarie matchminuten. Hur fan gick det till? :P

1-0, 1-1 till 1-4 sen till 3-4 och i sista matchminuten 4-5. Verkar ha varit riktigt sjuk.
Real Madrid BB-Barceloneta
2012-02-12 17:20
Jag ser inte det konstiga med att vilja få iväg Pedro, han har inte presterat medans andra på hans position gjort det. Svårare än så är det inte. Okej, han har varit skadad och att det är anledningen till att hans säsong blivit lite ryckig följt av att han inte presterat, jag köper det. Men om han inte prestera nu under våren då han definitivt kommer att få chanser då tycker jag klubben borde utvärdera hans roll i laget. Vart är han i rangordningen? Just nu tycker jag att Messi, Alexis, Cuenca, Tello går före. Pedro kommer väl säkert ändå få ungefär lika mycket speltid som Cuenca och Tello, men till nästa säsong har förhoppningsvis både Cuenca och Tello tagit ytterliggare kliv i sin utveckling samtidigt som Villa och Afellay kommer tillbaka. Det betyder att om Pedro fortsätter som han gör nu så tror jag att han ligger risigt till. Jag tror inte heller han vill vara kvar om han är 6/7 alternativ. Jag tror faktiskt att Pedro får vara kvar i slutändan, Afellay är enligt mig ingen stor fotbollsspelare. I ett lag som Barcelona har han enligt mig inget att göra. Pedro däremot vet vi vad han kan, vi vet vad han har inom sig och jag tror att med kontinuerligt med speltid så kan han hitta den formen. Men den vårsäsong Pedro har framför sig är för honom extremt viktig.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Sentuary
2012-02-12 17:19
Guidetti tvåmålsskytt, hur bra är han egentligen?
2012-02-12 17:16
Det är skillnad på Pedro och Villa. Pedro kan vara kvar i klubben i kanske 12 år till om han kan hålla sig kvar på denna höga nivån, därför är det mer relevant att tala om en utlåning i hans fall.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-02-12 17:13
Inter - Novara 0 - 1.

Inter hade 70% bollinnehav och typ 22 skott på mål. Novara spelade sista 10 med 10 man. Lol.

Läste på Inters forum följande;
Detta var Novaras första bortaseger i Serie A på 62 år.
Novaras lönelista ligger på 5.6 m euro. Sneijders ligger på 6 m euro.

Jag tycker fan synd om dom.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-12 17:11
Pedro har spelat 28 matcher denna säsong. Han har gjort 7 mål och fyra assists. I ligan kan man säga att han har varit underkänd, men i Cl har det gått betydligt bättre. På 5 matcher har han gjort 4 mål och det är väl godkänd trots att han har haft en formsvacka sen CL finalen.

Det är ju egentligen inte bara Pedrito som har tappat effektiviteten framför mål, utan nästan alla i laget. Fungerar inte vi som enhet så fungerar inte en enskild spelare. Vi har Saknat dem kliniska avsluten framför mål.
2012-02-12 17:09
Hur ska Pedro komma in i form utan att få spela?
Barcelona Hetfield
2012-02-12 17:08
Pedro är väl knappast sämre än någon annan i dagsläget? Hur bra var Villa? En överbetald spelare som inte ens kunde göra mål innan skadan.

Sanchez missar så många klara chanser. Cesc försvinner allt mer i bakgrunden. Messi går runt som att hans hund har dött. Pique tänker nog mer på Shakira än laget osv.
Annons: