/spanien/barcelona/forum/10238.aspx/spanien/barcelona/forum/10238.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Xaviesta
2012-01-12 17:48
SamMajid

Vad Coachen menar med britter i Barca är att britter generellt sett inte är lika tekniskt lagda som sina sydligare Europa-grannar. Hur många britter känner du till som spelat i La liga sådär på rak arm, förutom Beckham?
Coach pep.
2012-01-12 17:48
SamMajid

Inget fel men senaste och enda gången Barca hade en britt var nog på 80-talet, om jag inte glömt någon. Känns inte som att träbens-britter skulle passa in i Barca. Jordi Alba före Bale alla dagar i veckan.
Barcelona SamMajid
2012-01-12 17:45
Ryo Miyaichi

Tror Pep ställer upp med lite reserver och lite spelare från barca b och kanske två eller tre ordinarie efterssom vi redan är så gott som vidare, ska Osasuna ta sig vidare måste dom vinna med minst 5-0 vilket vore en grov skräll.
Barcelona Katalano
2012-01-12 17:44
FCB!!!
Vitlök
SamMajid

Enligt Inför-rapportens beräknade startelva så ställer Barca upp med 9 utespelare. En 3-3-3 uppställning...
Barcelona Hyder
2012-01-12 17:44
SamMajid

Du har rent av fel när du menar att Bale är en bra försvarsspelare. Det är snarare raka motsatsen. Han är bedrövlig i positionsspelet och har bara offensiva spetskvalitéer. Det finns en orsak till varför han slutade att användas som vänsterback i Tottenham för att börja briljera på offensiv planhalva. Adriano är exempelvis ljusår bättre som försvarsspelare än Bale. 40milj för en spelare som inte bör spela som västerback och som tycker om när hans eget lag kontrar är inte hållbart för oss. Det är vad jag tycker i alla fall.
Barcelona SamMajid
2012-01-12 17:42
Katalano

3-3-3? Något nytt... Visste inte att man kunde ställa upp med 10 man på en match
Ryo Miyaichi !
2012-01-12 17:42
Tjenare gubbar!

Vad tror ni att ni ställer upp med för lag idag? Starkt, svagt? Blandat?

Tror ni Pep går för vinsten? Är Osasuna starka just nu? Såg ju första matchen, men kan tänka mig att det blir lite skillnad idag.

Tänkte nämligen betta lite, men osäker om jag vågar på Barca idag, vad säger ni?

Tack.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-01-12 17:41
lol 3-3-3 uppställning
Vitlök
2012-01-12 17:40
Katalano

Kan du räkna?
Barcelona Xaviesta
2012-01-12 17:39
Decinho

Nej för fan, om det krävs att Adriano måste säljas, väljer jag att ha kvar Adriano - han är väl omtyckt av övriga laget och han är väl integrerad med Barcas spelsätt.
Låt då hellre Alba vara kvar i Valencia, få ett nytt kontrakt och låt Valencia fortsätta etablera sig - det är viktigare.
Han betyder nog mer för dom, än vad han skulle betyda för oss.
Barcelona Katalano
2012-01-12 17:39
FCB!!!

Enligt införrapporten så beräknas Barcelona ställa upp med en 3-3-3 uppställning.
Vitlök
2012-01-12 17:38
Kära supportrar!

Vill bara berätta att Real Madrid suger.
Barcelona SamMajid
2012-01-12 17:35
SAHIIN

Välkommen! jag är också ny här, kul att träffas :)
Barcelona SamMajid
2012-01-12 17:34
CoachPep

''En britt med barca''?

något fel med det?
SAHIIIN
2012-01-12 17:33
Tycker vi kanske skulle behöva en stor target. Kanske Edin dzeko som inte får riktigt chansen i city?? Tills nu Villa är tillbaka.

Förövrigt är ny här. :)
Barcelona Decinho
2012-01-12 17:32
Xaviesta

Javisst skulle Pep kunna lyckas med ännu ett genidrag och lyckas integrera Alba i startelvan utan att behöva släppa någon. Min hjärna är dock alldeles för simpel för att förstå hur detta skulle kunna gå till. Att vi säljer Adriano till sommaren ser jag som den enda rationella lösningen.

Blaugrana91

Du glömmer både Adriano och Muniesa. Om så varken Adriano eller Abidal är kvar i laget när Grimaldo ska flyttas upp, så kommer vi fortfarande ha Muniesa och Alba "ivägen" för Grimaldo. Sedan får man inte glömma Grimaldos ett år yngre konkurrent Fran Alvaréz som också spås en lysande framtid. Men givetvis så är allt detta endast lyxproblem och jag tvivlar inte på att Pep kommer lösa det. Hur det ska gå till utan att kväva antingen Muniesa eller Grimaldo förstår jag dock inte mig på.
Coach pep.
2012-01-12 17:29
SamMajid

En britt i Barca. Lol :)
Barcelona SamMajid
2012-01-12 17:24
Jordi Alba verkar en bra spelare, men jag tror att Gareth Bale är ett bättre allternativ, dessutom har barca visat intresse för honom och har honom på sin önskelista till sommaren, han blev förra året premier leagues årets spelare och är mycket teknisk, snabb, stark, vass framför målet och en bra försvarsspelare, tycker det är värt att satsa 40m EURO för denhär spelaren.
Barcelona Xaviesta
2012-01-12 17:23
Hetfield

Håller med dig. Den enda tränare jag ser som bra för Barcelona förutom The Turkish Duo, är Luis Enrique - den dagen Pep tackar för sig.
Barcelona den närkingska älgen
2012-01-12 17:20
Hetfield

Stämmer, i en diskussion med en maräng om Peps ersättare skrev jag ;"Precis som andra har skrivit innan mig hoppas jag att Lucho Enrique tar över efter Pep. Visst går det trögt i Roma, men att spela som han gjorde med Barca B med Romas spelartrupp är som att försöka koka soppa på en spik."

Det har ju gått halvtrögt under hösten, men du har rätt i att det ser bättre ut nu. Att vinna trots att man spelar dåligt är sjukt viktigt. Ser honom absolut inte som en flopp i Roma, det där projektet kommer att behöva lite tid, men kan bli spännande på sikt.
Barcelona Xaviesta
2012-01-12 17:18
Blaugrana91

Då kanske det stämmer att han stannar trots allt, för först tänker man okej, dem sneglar på Alba, Abidals förlängning har strulat hela säsongen, dem ska säkert inte förlänga med honom.

Men om han nu ändå ska stanna, måste det tyda på att Alba i första hand INTE är tänkt som vänsterback. Vad har Pep i kikaren denna gången? Ingen som vet, ingen som vet :)

Man måste bara älska denna flintskalle!
Barcelona Blaugrana91
2012-01-12 17:10
Tror inte vi behöver vara oroliga för att Abidal lämnar, Pep sa igår att styreslen har informerat honom att man är nära att förlänga med Abidal.

Sen tycker jag inte en värvning av Alba är ologisk, som sagt han kan spela på flera positioner. Han är ung och kommer därmed vara tänkt för framtiden.
Dessutom kommer han inte vara i vägen för t.ex. Grimaldo i framtiden, Grimaldo är bara 15 år, när han är aktuell för A-laget lär väl Abidal kanske lagt skorna på hyllan, därav skulle det finnas plats.
Barcelona Silva
2012-01-12 17:10
Jaha, nu stannar Pato i Milan och Tevez kommer inte att komma till Milan, enligt Galliani. Det svänger snabbt...

Barcelona Xaviesta
2012-01-12 17:08

Decinho

Jag håller med dig fullständigt min vän. Men jag har följt det här laget i 18 år nu och jag har aldrig sett någon tränare genom åren revolutionera Barca så mycket som Pep gjort. Han spelar ytterback i offensiven, han slänger pivotes som mittbackar och han slänger mittbackar som ytterbackar osv. Man blir inte klok på hans hjärna ibland, lik förbannat vinner vi 13 av 16 titlar med honom.

Jag minns att folk spytt galla i två år över att Fabregas inte behövs i Barca, vad fan ska han göra här, finns ingen plats för honom - vi har Xavi och Iniesta, vi är redan bäst bla bla bla, men Pep hade en vision som han presenterade till slut för oss och resten av världen. Han gör om mittfältaren Cesc Fabregas till en världsklass avslutare som dessutom är med i de små ytorna som Messi också hittar så dom kan leka ihop. Hans rockad med Fabregas har gjort att vi fått ytterligare en dimension i spelet då han med fart och pondus vräker sig fram, bryter mönstret och gör så granna nickmål att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

Vad jag vill få sagt är att om Pep bestämt sig för Alba, låt oss lita på honom. Han vet vad han gör (dra inte upp Zlatan och Chygriinskiiiuyyiijjuiyjujiyiiujy, ni som vill hävda er - alla får göra misstag, även Pep som fortfarande är i början av sin tränar-karriär) och man ska inte stirra sig blind på FM-termer som CM, CF osv. Jag hade inte blivit förvånad om han använt Jordi Alba som målvakt! :) I Peps nya världsfotboll spelar en spelare inte på en position längre, i Barcas triangel-system ska alla kunna spela överallt. "Kugghjulet" kommer i första hand, hänger du med?

Kul fakta btw:

Visste ni att Johan Cruyff vid nåt tillfälle använde Hristo Stoichkov som vänsterback(!) när han tränade vårt lag i mitten av 90-talet? haha

This is Barca - you never know with us!

Coach pep.
2012-01-12 17:03
Sjukt om Pato försvinner från Milano. Det är en besynnerlig klubb Milan. Man jagar gamla spelare som Abidal och Keita, förlänger med gamlingarna och säger att man är en familj men skickar iväg framtidslöftena.

Långsiktig mentalitet det där :P
Barcelona Manita
2012-01-12 17:01
Uttalande från Pato

–Jag stannar i Milan. Det är mitt hem. Jag ville inte avbryta min karriär i Milan efter att ha vunnit mina två första titlar och jag vill fortsätta bidra till att skriva klubbens historia.
Coach pep.
2012-01-12 16:58
Xaviesta

Angående det du skrev om den sannolikt stundande cupmatchen mot Real Madrid så håller jag med. Den matchen är viktigare än vad man kan tro. Skulle Real Madrid slå ut oss kommer det innebära en moralboost som sköljer genom hela ligan som en tsunami och de kommer segla på den segervågen säsongen igenom och aldrig tappa 5 poängs försprånget. Vi kommer att drabbas av motsatsen. Om Barca förlorar en stor batalj brukar det påverka lagets resultat i nästkommande matcher som präglas av slätstrukna insatser ända tills man kommer till en brytpunkt och sätter några baljor. Det är en tunn linje mellan framgång och fall.
Barcelona Barcadinho.
2012-01-12 16:55
Kommer inte förvåna mig om klubben meddelar en stor överraskning ang Abidal nu i jan. Alltså, att han försvinner också till typ PSG efter Maxwell och att Jordi kommer in.

Abidals situation kan kosta dyrare än vad Rosell önskar sig. Det finns ett extra problem här med det att Abidal kommer spela 5 säsonger för laget nu till sommaren. Det innebär att klubben kommer behöva betala mer inkomstskatt på honom, 46 procent istället för 23. Beckham regeln tar slut efter 5 säsonger.

Förmodligen kommer det lösas på nåt sätt, men återigen, jag kommer inte bli förvånad pm annat händer.
Barcelona Decinho
2012-01-12 16:45
Xaviesta

Då tycker jag ledningen gör ett misstag. Det känns överoptimistiskt med 2 hyperoffensiva ytterbackar (Alves och Alba). Hur många gånger har inte Abidal räddat oss när han stannat hemma tillsammans med mittbackarna? Abidal måste stanna!

L.A.M Nr 10

Köper vi Jordi Alba så ser jag honom som given i startelvan, allt annat är bara slöseri med resurser! Så bra är han.
Barcelona Hetfield
2012-01-12 16:42
Jag måste bara kommentera en sak som (jag tror att det var närkingska älgen) skrevs om att Enrique inte har gjort någon vidare succé i Roma när det pratades om Peps efterträdare. Jag kollar på varje Roma match och jag kan säga att det Enrique har gjort med Roma är helt fantastisk. Han är verkligen en bra tränare, och han kommer att bli en stortränare med mer erfarenhet. Han har lyckats att bygga ett spel som är rätt så säkert och skapat en harmoni i omklädningsrummet.

Igår lyckades Roma vinna mot Fiorentina med 3-0 utan att spela så bra, det är bevis på effektivitet och att Enrique hanterar press. Dessutom gör han gång på gång klockrena byten, igår tog han in Perrotta som lyckades bidra till att få eld i laget. Så man ska inte klassa Enrique som en "flopp" eller så.
Annons: