/spanien/barcelona/forum/10237.aspx/spanien/barcelona/forum/10237.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-12-09 19:16
Nyheten kommer från Karankas presskonferens tidigare idag. Han sa att Arbeloa har känningar och kommer testas sent.

Det skulle ändå förvåna mig om han missar matchen. Och kunde faktiskt inte brytt mig mindre, har gärna Arbeloa på plan. Det är ingen Alves direkt.
Barcelona Dill - Busquets!!
2011-12-09 19:16
El Messias

Själv tippade jag till slut på head to head, Ronaldo vs. Messi, vem gör flest mål? Behöver nog inte säga vem jag valde. 3.3 ggr pengarna på messi kändes fint :)

Inte för att jag bangade på barca vinst, men den där jävla krysskänslan hänger i luften, Messi ska nog vinna matchen i matchen, som han alltid gör..
Barcelonistas
2011-12-09 19:13
Det ska bli oerhört intressant och se hur MMA laget väljer att spela. Ska dom av vakta och spela lite försiktigt inledningsvis? Eller blir det en enorm press från deras håll inledningsvis? Skulle dom nu sätta stor press på oss så kommer det se lite panik artat ut från vårat håll i och med deras press. Likt Cl finalen mot Man United där vi första 15 blev rejält pressade, men sen sakta men säkert började ta över mer och mer.

Jag känner mig ganska säker på vinst. Kan inte se hur dom ska kunna stoppa Messi Xavi och Iniesta. Markerar du Messi med flera gubbar så kommer Xaviesta få otroliga ytor att kunna slå passningar in stick, med andra ord så är du slagen.

Imon Vill jag se ett Barcelona med stort tålamod i passningsspelet. I och med vårat stora bollinnehav så har dom ett par spelare som verkligen kan tappa huvudet och dra på sig ett rött kort. Syftar självklart på Pepe. Jag vill verkligen se Madrid få jaga och jaga, så dom nästan spyr.
Barcelona Barca4eva
2011-12-09 19:12
El Messias Lita på känslan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-09 19:12
Lirar inte Barca B mot Almeria ikväll?
Läste för övrigt på Barcastuff att Götze vann Golden Boy 2011 - Thiago tvåa... eller äre bara spekulationer?
Barcelona Blaugrana91
2011-12-09 19:11
Ja inga av dem Spanska tidningarna har ju nämnt att Arbeloa missar matchen, så Expressen har antagligen fel.

Men hade Lass fått starta hade ju allafall Sanchez (Om han nu får starta) haft lekstuga. ;)

Arbeloa är ju inte direkt speciellt bra heller, så spelar väl ingen större roll.
Barcelona El Messias
2011-12-09 19:07
Hej alla cule,ursäkta att jag stör mitt i El clasico snacket men jag funderar att tippa barca som vinnare imorgon men varje gång jag har tippat barca så har vi spelat lika.Så vad tycker ni jag borde göra?

Tack i förhand.
Barcelona den närkingska älgen
2011-12-09 19:05
CULEEEE- mrfaariis

Vet. Det vänder den dag vi inte vinner titlar längre. Alla slår alltid uppåt. Men det är oerhört provocerande. Haters always gonna hate.

Tror väl att Lass ändå är ett alternativ för Mourinho imorgon, han har ju spelat där en del på slutet? Känns som läge för Alexis att dribbla då.
Barcelonistas
2011-12-09 19:00
Lass positionsspel är bland det sämsta jag någonsin sett. Om det nu skulle visa sig att han startar som högerback imon så ska vi bara tacka Jose hycklarinho.
Barcelona Barca4eva
2011-12-09 18:58
Ingen som rapporterats skadad nyligen lär missa matchen. Alltså, bullshit.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-12-09 18:58
Blaugrana91
Lass.
Barcelona Blaugrana91
2011-12-09 18:57
Expressen skriver att Arbeloa missar matchen för Real?
Vem ska Real då spela som högerback?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-12-09 18:49
Iniesta Messi Alexis
Busquets Mascherano Xavi
Abidal Puyol Pique Alves
Valdes

Ge Alves lite högre utgångsposition och utnyttja Mascheranos defensiva styrka i backlinjen och mittplan. Man spelar inte en El Clasico utan Puyol, kaptenen är lika viktig som Messi och Xavi en sån här match. Alexis, Messi och Iniesta känns mycket bra däruppe eftersom de är bra på variera mellan olika positioner och variera sitt spel.
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
2011-12-09 18:39
den närkingska älgen

Jovisst får alla lag det ! Men enligt många så är vi Fc uefa och bla bla, Att vi är de enda som får domslut med oss osv. Är så j*vla trött på hyckleri förfan !!
2011-12-09 18:32
Dom får det, vi får det, Manchesterlagen får det, Milan får det osv osv. Alla storlag får domarna med sig. Dock får allt så stora proportioner när vi får domsluten med oss. Men det är så det är, inget att hänga upp sig på.
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
2011-12-09 18:28
Klockren! Den första som skriver att real och mourinho får domslut med sig !!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-12-09 18:27
"Efter att ha varit lagkapten för Barcelona så bestämde sig Figo för att skriva på för Real Madrid. Historien vet de flesta, vår tids mest kontroversiella övergång kan det mycket väl vara." Visst var det Pep som var lagkapten och figo assisterande?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-09 18:26
S91

Löjligt hur Arbeloa och Ramos drar upp Villa som om inget har hänt. Arbeloa stämplar honom på benet, klart som fan det gör ont. Det ska vara ett rött där, eller minst gult i alla fall. Samma sak när Marcelo trampar på en liggande Pedro i någon av de andra matcherna.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-09 18:17
Real Madrids anfallsspel kretsar runt Xabi Alonso. Vilket spelsystem Real än väljer så blir det viktigaste att återigen vinna mittfältet. Dominerar vi där så kommer vi få många målchanser. Detta gör vi ofta genom att överbefolka på mitten, utöver den vanliga trion så droppar Messi ner, alternativt Fàbregas också om han startar. Detta gör att Xabi Alonso kommer få det väldigt trångt och inte ha många passningsalternativ. Vi har Xavi och Iniesta men även Messi som kan dominera i passningsspelet samt Busquets som är en mycket duktig passningsspelare. Real har Alonso, möjligen Özil om han startar.

Vi måste utnyttja det här övertaget till att kontrollera mittfältet, för gör vi det så kontrollera vi också matchen. Med 4-3-3 lär strikern för Real bli väldigt isolerad. Det är också därför jag blir glad om Real ställer upp med denna uppställning. Med 4-2-3-1 har man Özil och Xabi, plus att yttrarna är längre ner och närmare mitten. Med den uppställningen lär det bli jobbigare för oss att hitta passningssalternativ.
Andreas-
2011-12-09 18:09
Barca - Crema

Cesc ska inte lira mittfältare. Det ska Iniesta göra. Fabregas har tappat på tok gör många bolllar, är det någonstans han ska lira så är det i anfallet.
Barcelona S91
2011-12-09 18:09
comprende

Där har du fel. Det var Villa som såg till att få ett minst sagt uselt Barca tillbaka i matchen (Supercopa). Precis, han gjorde 2 mål mot Real, vilket är en merit, inget annat.

Filmare? Va?? Så du menar att Arbeloa inte alls skulle få ett solklart rött i CdR-finalen, utan snarare Villa som skulle få gult för filmning? (För er som inte förstår vad jag syftar på, se länktips, 0:25 in) Det där är INTE en filmning, möjligen förstärkning.

Jag har inte gillat att folk hoppar på dig pga din negativa inställning, men denna gång så är du fel ute.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-12-09 18:06
Jag tycker Pedro borde starta istället för Villa..

Det bästa hade varit att chansa lite och köra med Iniesta där framme..

Bästa elvan enligt mig, kan hålla i bollen och köra vårt tikitaka spel..

Iniesta Messi Pedro
Cesc Busquets Xavi
Abidal Puyol Pique Alves
Valdes
Barcelona comprende
2011-12-09 18:00
Villa mot Real, är filmare, den som segar upp spelet och missar läggen. Fel pass, tar tid och dålig bollkontroll. Han gjorde två mål när vi vann med 5-0 sen inte ett skit. Hellre Pedro eller Cesc än villa!
Barcelona Barca4eva
2011-12-09 17:55
Kommer vara riktigt tråkigt att vara här fram tills matchen är över.

Jag avskyr "Inför"-diskussioner :p
Barcelona Blaugrana91
2011-12-09 17:39
Hehe Realredaktionen kommer med nya artiklar varje timme typ...
Sen om dem förlorar imorgon blir det tyst ett par månader. ;)
2011-12-09 17:13
L.A.M Nr 10

Absolut, både Cesc och Villa är ju duktiga spelare så vem det än blir är det ingen katastrof. Det såg bra ut i supercupen men då var Real samspelta, våra spelare hade nyss genomfört en lång turné i USA och dessutom samlats senare än marängernas. Nu är ju ett oavgjort ändå ett mycket bra resultat för dem och om de går för ett kryss blir jag inte förvånad. Vi kommer kunna spekulera hela vägen fram tills imorgon, Pep chockar säkert ändå med sin laguttagning.

Förresten. Är i Stockholm imorgon, är det någon som vet något bra ställe där man kan ta en öl och se matchen (utan alltför många Madridistas) i området kring Globen?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-09 17:10
Pedro är också de stora matchernas man. Han presterar ofta i den här typen av matcher och är en bättre avslutare än David Villa. Det är sjukt hur mycket lägen Villa missat den här säsongen. Pedro har dessutom nog självförtroende efter två mål i CL.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-09 17:06
den närkingska älgen

Det är i och för sig sant. Jag tror ändå att det vid 4-3-3 skulle vara bra med en extra teknisk mittfältare som Cesc, det blir mer spelare som kan köra tiki taka och vi får större chans att komma igenom marängernas försvar. Sen så är det inte alls säkert att det blir en trivote, man kan mycket väl fortsätta med sitt 4-2-3-1 som funkat bra hela hösten. I Supercupen spelade man det och det gick rätt så bra även om man till sist förlorade.
Barcelonistas
2011-12-09 16:59
Håller med Hetfield!.

Villa i dom stora matcherna är den gamla goda villa. Kvick, rörlig och effektiv framför mål.
2011-12-09 16:56
L.A.M Nr 10

Det jag menar är att om Real spelar 4-3-3 kommer de ju att ligga kompakt för att just täta ytan mellan deras mittfält och backlinje. Det är ju just den ytan Cesc brukar utgå från när han spelar i anfallet? Det är därför jag menar att det är bättre att ha en renodlad central anfallare på planen imorgon.

I.Cuenca

Villa sliter också defensivt, och när låg vi på kontringar senast? I sådant fall är det nog bättre med Villa.
Annons: