/spanien/barcelona/forum/10234.aspx/spanien/barcelona/forum/10234.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zamboza
2012-01-26 00:01
Tyvärr gjorde Piques nonchalanta passning som ledde till 2-2 att sista 20 blev rena tortyren. Jag trodde tom att real skulle vända och vinna. Mot ett lag som real kan man inte slappna av för en sekund. Dem straffar en direkt. Skönt iaf att vi är vidare.
Barcelonistas
2012-01-26 00:01
Benzema är så jävla bra, helt klart den spelaren man fruktar mest i Madrid. Hans löpningar bakom vår backlinje gav oss smärta.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Riiio!!
2012-01-26 00:00
Tror faktiskt inte Alexis och Iniesta's skador är så värst farliga. Sanchez verkar ha "dislocated his shoulder" som det så fint heter på engelska, alltså att hans axel åkt ur led medans Iniesta verkar ha fått sin vana trogen - en muskelskada.

Bajs eftersom vi har en svår match borta mot Villareal som kämpar för sitt liv men ändå tur att inga benpipor gick åt helvete.

Va det bara jag som såg att Pepe verkade vilja stämpla till Alves när han kapade honom i slutet, men hann inte fram riktigt?
Barcelona el Maestro!
2012-01-26 00:00
Ärligt talad så ska Real Madrid spela så här i framtiden. Precis som de spelade idag.
Nu vart det ju två jämnstärka lag man såg plöstligt. De har spelarmetarialet men de måsta våga möta Barca utan att skita på sig varje gång.
Vi njuter av ett sånt spel än det grisspel de har visat upp förut.
Barcelona Abirey
2012-01-25 23:59
Nu får vi vara glada att vi är vidare! Barcelona vidare, Madrid utslagna.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-25 23:58
Semifinal! Onödigt spännande dock.

Spelmässigt så gör vi ingen bra match, så är det bara. Dock gör Real troligen sin bästa insats mot oss under Pep, möjligen tillsamans med cupfinalen. Det var en jämn och fantastisk match för den neutrale. Orkar inte analysera så mycket. Mer än att det är små marginaler det handlar om. Hade Real gjort ¨mål första minuten, hade Dani Alves inte fått till en drömträff, hade Barca gjort 3-0 när man hade sin bästa period i andra halvlek, det är väldigt små marginaler i den här sporten. Tycker ändå 2-2 överlag var rättvist.
Hutch
Jag är nöjd, men också otroligt besviken. Varför efter alla dessa år, är det att man fortfarande slappnar av när man leder behagligt, varför är det fortfarande att man tror att man har råd att agera nonchalanta bara för att man leder med ett par bollar? Hur ska man egentligen lösa det problemet?

Riktigt dåligt att låta Real komma in i matchen när man leder med 2 - 0 i halvlek. Jag är oerhört besviken.
Barcelona El Soap
Hetfield

Gillar Benz riktigt mycket, aldrig tjafs hos honom, en eloge.

Fyfan vilken pärs det var....
Barcelona DANI ALVES
Dom 10 sista minuterna var nog de svettigaste minuterna i hela mitt liv stog o darra hela tiden real hade bollen fifan va skön seger! VISCA BARCA! <3
Coach pep.
Ibland påminns man om vilken extremt riskfylld balansgång vårt spel är. Ikväll var en sådan kväll, där man förstår hur sjukt svårt det är att spela som vi gör. Skillnaden mellan fall och framgång är hårfin. När Madrid gjorde 2-2 tänkte jag att nu tappar vi det här. Man upplevde känslan av motång, och det kändes ärligt talat extremt tungt. Det var ett smakprov på hur extremt tungt det kommer vara när vår första motgång kommer. Men återigen står vi där som segrare ikväll, i slutändan. Madrid, cupen är inte längre er!

Pep, din fotboll är fullkomligt galen, men alldeles alldeles underbar. ;D
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
Hur fan kan vi ha dommaren på vår sida som gatubarnen påstår när lass inte fick sitt andra gula?
Barcelona Ronaldinho Jr.
HE....RRE.....GUD!!!

Fyfan vilken match. Spelmässigt tyvärr en av våra sämre clasicos på mycket länge men fyfan va spännande. Innehöll verkligen ALLT.

Men kan vi sluta med vårt finlir i backlinjen mot just Real. Jag är iaf bra mycket mer orolig när våra backar har bollen vid fötterna än när madrids mittfältare har det. Alla mål de gör mot oss är på kontringar eller misstag i vår backlinje, och något enstaka på fasta situationer.

Real är sjukt okreativa och som sagt de skapar inget själva, vi bjuder de på SJUKT många chanser idag. Med bättre skärpa och en sämre Pinto hade de kunnat göra 5-6 mål idag..
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-01-25 23:57
haha, Pepe är verkligen helt ur balans.

Killen skulle må bra av en time-out på obestämd tid.

Och ja, nu hatar marängerna Barca och culés ännu mer...

Inte ens när vi skapar chanserna åt dem har de kompetens att ta till vara på dem. Vi sätter Pinto i mål och ger den handikapp. Vi underpresterar i stora delar av matchen, de skakar om oss, men klarar inte av att fullfölja.

Väntar spänt på Mous presskonferens - en klassisk Por Qué kanske?

Trist för Iniesta, och jag hoppas även bytet på alexis inte berodde på en axelskada utan skedde av ren säkerhet.

Till sist.
Addeh - kvällens awards. Lite tips;

Kvällens ribbskott - Özil.
Kvällens stolpskott - Pepe.

Bona nit culés.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
Fattar inte hur alla har kunnat glömma det solklara röda kortet som Lass skulle ha. Då skulle andra halvlek vara en promenad i parken för oss
Barcelona Hetfield
Pinto kan ju vara tredjemålvakt, men han ska verkligen inte spela.
Barcelona Gonzalez_Barca
Känns skönt att veta att Valdés står i målet nästa Clasico. Visst Pinto gjorde en hyffsad match men valdés ger en stabilitet i backlinjen som inte Pinto ger.
Barcelona 1.70-ligan
Fyfan, gick ut på promenad efter 2-2 . Pallade inte! Tryckte real på i slutet eller? Alexis skadad?!
Jäkligt skööööönt att vara vidare men skadorna förtar lite av glädjen
Ryo Miyaichi !
Grattis till avancemang, men oj vilken usel domarinsats åt båda hållen stundtals idag tycker jag.

Barcelona B-Guden
Real jävlaa äckel lag och deras fnas har mage att säga att vi har domarn med oss jo tjena.
Så fegt av domarn att inte våga visa rött kort förens i slutet av matchen, När Mou snacka med Ramos, efter röda så berätta han för sin lilla pojk vad han ska säga till media.
Sen att dom ska sparka på våra spelare hela tiden och inte bollen...

Rambla~

hur kan du påstå att vi failar pga Pinto ?, Vi Faila i slutet pga att domarn inte visa ut dom och våra spelare våga inte gå in i närkamperna vi förlora alla bollar på mittplan...

Men men, Real spelade bättre än oss idag helt klart..
Barcelona Good Guy Greg
Vad jag hade gett för att höra vad Pep Guardiola har att säga till spelarna just nu.
Barcelona el Maestro!
Men Pinto är vi vidare. Men jag hoppas att han är borta i nästa säsong.
Han har slarvat med en hel del men han har också räddat en del.
Jag hoppas att Don Iniesta inte är långtidsskadad.
Barcelona den närkingska älgen
Fyfan, det där blev helt sjukt onödigt spännande. Våra spelare blev alldeles för bekväma i andra, och det kostade oss 2 mål. Lite bitter eftersmak då vi tappar lite i andra, men det är ALLTID lika skönt att slå ut Madrid. Och till sist, Pepe kapar och försöker stämpla Alves efteråt. Herregud. Stäng av honom.
Barcelona malique
2012-01-25 23:56
Benzema förändrade matchbilden för dem, annars man ska inte spela så slappt i champions league finns effektivare lag än real
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
Rambla är du medveten om hur jävla stort hjärta pinto har för laget
Barcelona Rambla~
En sak till, hade den fega domaren gjort sitt jobb i första halvlek så hade det inte spårat ut i andra som det nästan gjorde vid ett par tillfällen.
Barcelona Andresito
Publiken skämde bort laget med sina "ole, ole", det fick Barca att slappna av och sen när Real sätter press så blir det rörigt som fan.

Casillas är den jag har mest respekt för i Real, beter sig mycket mognare än 14-åringarna Pepe, Coentrao och Granero
Barcelona Giggity
Tonight we will feast on bortförklaringar!!!!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
Hade lass blivit utvisad som var SOLKLART.. Så hade detta varit över för länge sen.. Patetisk domare
Barcelona LeoMessi
jag missade sista minuterna, vad hände med alexis egentligen??
Barcelona Hetfield
2012-01-25 23:55
Jag skiter i om Benzema spelar i Real Madrid, få hit honom. Jag börjar verkligen gilla honom, jag gillade hur han gjorde en "sluta tjafsa och spela fotboll istället" grej till Granero.
Annons: