/spanien/barcelona/forum/10232.aspx/spanien/barcelona/forum/10232.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Roja y Azul - FCB
2011-12-11 15:49
Wolfsburg could decide not to extend the loan of Alexander Hleb (30) until June, which means he could return to Barcelona in January. [bild]
Barcelonistas
2011-12-11 15:49
Redan nu så är detta Barcelona ett av tidernas bästa lag det kan inget blunda för. Men skulle vi vinna både ligan och Cl den här säsongen igen så vågar jag påstå att detta Barca är det bästa laget genom tiderna.

Även Real Madrid är ett bra lag, men dom är i fel era. Detta är Xavi-Iniesta-Messi storhetstid.
Barcelona Essienesque
2011-12-11 15:42
Det enda som saknas för mig efter vinsten igår är ett inlägg av Comprende. Skulle gärna vilja veta vad för nytt han har att komma med efter att ha spenderat hösten med att prata ner Barcelona och höja Madrid till skyarna.

Barcelona Barca4eva
2011-12-11 15:42
Coach pep

Tänkte också ta upp det där :p

3-4-3 använde man sig av och vi fick ju ett gott resultat, hah.
Barcelona Kodro11
2011-12-11 15:39
Det har inget med att göra att tro på sitt lag. Här snackar vi om Barcelona och speciellt denna upplaga e världens bästa lag nånsin. Vi bevisade detta ännu en gång när Messi,Xavi och Iniesta e friska kan ingen stoppa oss, vi kunde göra 5,6 mål igår om vi behövde. Vi kommer vinna igen ligan och Cl det e jag säker på och kan ej se nån stoppas oss de närmaste 5 åren.
Barcelona Coach pep
2011-12-11 15:38
Det gick 10 minuter av matchen och sedan hade vi bytt formation till 3-4-3 i och med att Alves gick upp och spelade ytteranfallare. Det skulle visa sig vara ett genidrag av Pep då det matchdödande 3-1 målet kom efter ett inlägg från Alves som ständigt matade på framåt. Det finns en bra taktisk analys av matchen på totalbarca som visar hur Pep återigen klädde av Mourinho.

Gårdagens match visar att Guardiola lyckats utveckla Barca ytterligare. Det verkar inte som att han prioriterar spelande strikers på kanten på samma sätt som tidigare. Villas plats i elvan känns långt borta just nu.

Edit: Såg att redaktionen lagt upp en egen taktisk analys nu. Bra jobbat.
Barcelona Barca4eva
2011-12-11 15:35
Grace/Wastelands

Håller med till viss del även om det inte har med detta att göra. Om jag slutar tro på laget spelar det självklart ingen roll...det har med en själv att göra. Man ska förstå vad man ska tro på och varför.

Att vara realistisk, det verkar vara ett problem för otroligt många fans.

Nog om det, man är på gott humör idag! Känslan sitter kvar!
Grace/Wastelands
2011-12-11 15:33
Eran tro på laget är helt irrelevant ändå då den omöjligen påverkar spelarnas prestationer.
Barcelona Barca4eva
2011-12-11 15:32
Man ska tro på laget, till en viss gräns då. Och gränsen är absolut inte Real.
Det menade jag med realistiskt optimistisk.

Keite

Andreas har väl inte dampat? Blandar du ihop honom med någon annan?
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2011-12-11 15:30
Keite

Dampa? När har jag "dampat" på Ramblan?
Jag har knappt skrivit här de 3 senaste månaderna.
Barcelonistas
2011-12-11 15:29
Keite

Vad var det jag sa innan matchen? Om vi hade förlorat igår så hade vi redan nu sett Comprendes 100 inlägg här. Som sagt han har nog dragit sig tillbaka till sin grotta där han kommer gömma sig ett tag:).
Barcelona Keite
2011-12-11 15:28
Nej, det gäller att vara som Barca4eva tex skriver.
Du måste tro på ditt eget lag! Inte dampa som du och andra på ramblan gör.
2011-12-11 15:24
Keite

Bättre det än att vara kaxig och säga att vi kommer krossa dom.
Ställer man in hjärnan på förlust blir segern också extra härlig då man inte förväntat sig att vi ska vinna.
Barcelona Barca4eva
2011-12-11 15:23
Det gäller att vara realistiskt optimistisk. Det här har jag vetat sen ett bra tag.

Vi är starkare.
Barcelona Keite
2011-12-11 15:20
För du var ju en av megapessimisterna här, ändra den attityden.

Edit:
För att inte tala om comprende. VART FAN ÄR HAN??!! Spårlöst försvunnen...
2011-12-11 15:14
Hade jag inte haft ont i magen hade denna morgon vart den bästa på ett bra tag.

Vilken skön seger och så fel jag hade, trodde Madrid skulle vinna.
Det äter jag gärna upp idag, skönt!

Nu finns det hopp i ligan igen.
Barcelona M79
2011-12-11 15:14
Byta Villa mot Robin ?
Barcelona den närkingska älgen
2011-12-11 15:10
Finns det folk som på allvar tycker att Marcelo är världens bästa vänsterback? Vilken planet kommer de ifrån? Han är enligt mig inte ens bäst i La Liga. Både Abidal och Jordi Alba är bättre i mina ögon.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-12-11 15:09
Till och med Ronaldo har nu accepterat vem som är bäst i världen...
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-11 15:07
Jag irriterar mig på Messi vid vårat första mål. Varför springer han iväg och firar ensam? Man ser ju tydligt hur Sanchez och om det är Fabregas som letar efter honom för att fira målet?

Han verkade rätt grumpy igår den gode loppan.
Barcelona Bernie
2011-12-11 15:02
Märkte nån vid 1-3 målet att Fabregas gled in rätt så hårt in i högra stolpen? Haha
Barcelona Dill - Busquets!!
2011-12-11 14:56
Barca4eva

OOOH tack så mycket! Nu måste man se målen för en tionde gång, med världens bästa kommentator i högtalarna
Barcelona FC Barcelona #10
2011-12-11 14:50
Hahahahah, kolla på länktipset :P
Barcelona Dani Alves=The King
2011-12-11 14:50
gerrez ///

Ramos har alltid vart en ärthjärna i mina ögon spelar alltid fult när de går dåligt. En riktig bäbis som behöver smisk...

Iförsig så är nästa alla av dessa madristas ärthjärnor seriööst va gör åsnan Marcelo vem fan hälsar inte när någon räcker ut en hand. Oprofessionellt är bara förnamnet amatör är efternamnet..

Kaka, Benz är det enda jag respekterar i den skithögen !!!
Barcelona Barca4eva
2011-12-11 14:45
*kollar på highlights med Ray Hudson som kommentator*
Barcelona gerrez
2011-12-11 14:42
Kolla in svinets tackling på Messi. Tur för honom att Messi hoppade där och att han inte blev träffad. Hade idiottacklingen träffat honom hade hans säsong varit över.
Barcelona Hetfield
2011-12-11 14:40
Jag vet att det låter tjatigt, men matchen från igår visade hur onödig Villa är i laget. Han tar bara en onödig plats i laget och presterar inget.

När man har tre spelare på topp som verkligen hugger på allt och gör sina mål, då höjs nivån så oerhört mycket. Tyvärr så är Villa avdankad och mätt.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-11 14:39
Sånt är så jävla fult. Pique visar att han är den större mannen.
Barcelona gerrez
2011-12-11 14:39
Vem i helvete tror den där Marcelo att han är? Den killen tror sig för mycket. Nästan vidrigare än Pepe, Ramos och Di Maria.

Världens bästa vänsterback? My ass säger jag till det.
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-12-11 14:37
"Världens bästa vänsterback" vägrar att skaka hand med Pique efter slutsignalen för att han återigen visat att han han är en skitspelare..
Annons: