/spanien/barcelona/forum/10228.aspx/spanien/barcelona/forum/10228.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-12-12 00:00
Inte heller första gången han gör det. :)
Barcelona Éluc
2011-12-12 00:00
Iniesta mot Real Madrid ser ni i länktipset.
Barcelona el Flaco - R.I.P. Sócrates
2011-12-11 23:56
Att gå ner på knä när Messi går förbi var nog det enda vettiga C. Ronaldo gjorde igår.
Barcelona Éluc
2011-12-11 23:55
"Messi var riktigt dålig igår och väldigt osynlig. Man hade bra koll på honom. Real Madrid kan slå Barcelona med 5-0, en era tar alltid slut. Folk måste förstå att det viktigaste sitter i hjärnan, man gör dom bättre än vad dom är. Pyoul är inte så bra, inte Abidal heller m.fl. Dom här spelarna gör man mycket bättre än vad dom är.

Barcelona har ett lugn som Real Madrid inte har ÄN men som man kommer att få när titlarna rullar in, när titlarna rullar in så har man ett stort självförtroende. Man kommer att slå Barcelona, helt övertygad. Och minst en stor titel kommer att komma in, och då har en fin era bara börjat."

El Pasillo slår till igen! Alltså, jag är inte mycket till att förnedra andra och är vanligtvis en bra vinnare. Men det här är fanimej för svårt för att inte nappa på.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-12-11 23:49
God is a five letter word - Messi

Länktips, för de som inte såg bilden du pratar om. :)

2a på bollen..
Barcelona Barca4eva
2011-12-11 23:48
God is a five letter word - Messi

Bilden hittar du i länktips och den kom från Marca.

EDIT: Gonzalez har en bättre länk ;P
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-12-11 23:43
Dem visade nyss tre tidningar på fotbollskanalen; AS, Marca och? Fanns en jäkligt skön bild när Messi går förbi och Ronaldo "bugar"
Barcelona Hetfield
2011-12-11 23:31
"Carles Puyol är Barcelonas kalsonger. Ger understöd. Håller saker och ting på plats. Går att använda många gånger utan att kvaliteten försämras avsevärt. Det är inget glamouröst jobb men om ingen gör det blir det alldeles för slappt, hur snygga resten av plaggen än må vara.
Du kan klä dig i din finaste Nobelkostym, men alla män vet att ett par dåliga kalsonger kan förvandla en lovande kväll till en sjukt obekväm upplevelse."

Ge Orrenius ett pris. Han sammanfattade Puyol.
Barcelona Barca4eva
2011-12-11 23:29
Kviborg slapp kommentera El Clasico-målen idag.

"Oh, happy days" måste han ha tänkt.
Barcelona Éluc
2011-12-11 23:28
Rekommenderas varmt!

"Ronaldo kommer garanterat trösta sig med ett hat-trick mot Sevilla i nästa omgång, men det är ju lite som sjundeklassaren som går till mellanstadiediscot för att känna sig häftig."
Barcelona Éluc
2011-12-11 23:13
1.70-ligan

Hela januari och februari kommer bli indirekt avgörande för utgången av ligan senare i maj. Vi har under dessa månader, såvida jag inte misstar mig, Espanyol borta, Málaga borta, Valencia hemma, Villarreal borta och Osasuna borta. Det är 5 av 8 sammanlagda svåra matcher (utöver det sista El Clásico) som spelas under dessa två månader.

Jag hoppas innerligt att det Xavi hävdade innar klassikerna (och kanske även Messi?) är något vi kommer att se. Nämligen att en vinst på Bérnabeu skulle vara en slags vändpunkt på säsongen, där vi vänder detta horribla bortaspel till att ta komfortabla vinster utanför Camp Nou. Vinsten igår var ju faktiskt den största ligavinsten av sammanlagda 7 hittills den här säsongen.
Atlético addeh
2011-12-11 23:07
Barcadinho

Precis, Manzano saknar pondus. Man behöver inte alltid stå upp och gestikulera åt sina spelare, men vid underläge 3-0 är det kanske dags att göra något. Bevisligen är saker och ting inte som sig bör, för så dåliga är inte Atlético sett till spelarmaterialet.

Hoppas han ryker nu, och att man kan satsa på en mer etablerad tränare. Dessvärre finns det få lediga just nu.
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
2011-12-11 23:06
den närkingska älgen

Pepe mel kommer inte att få sparken i och med vinsten mot Valencia men Aguirre kommer definitivt att få sparken och Manzano hänger väldigt löst !
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-11 23:05
Vår nästa match i ligan är borta mot Espanyol. Precis efter juluppehållet. Puh, vad jobbigt! Oavsett var de ligger i tabellen är det en av de svåraste matcherna på säsongen.

Det blir en hel del tuffa matcher där efter nyår. Vill till att vi bibehåller den form vi just har skaffat oss. Då blir vi rätt svårstoppade :)
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
2011-12-11 23:02
Jag förstår inte varför Real madrid är så dåliga förlorare, Jag menar inte bara spelarna utan tränaren, fansen och föreningen. Istället för att erkänna att det har förlorat så skyller de antingen på tur eller på domaren. Vad ska de skylla på nästa gång de torskar ? Spel schemat? Vädret ? Som ni ser så börjar det bli riktigt löjligt !

Någon betsida borde ha med något sådant, Vad kommer Real skylla på vid nästa torsk?

Domaren, 1,50
Tur, 2,30
Spelschemat, 5.0
Vädret, 10,0

Jag lägger mina pengar på spelschemat !!
Barcelona Gonzalez_Barca
Föresten, 50 mål på 16 matcher! Och då har inte våra anfallare förutom Messi varit i någon toppform. Visar bara att hela laget är komplett då alla är lika viktiga. :)

Fortsätter det såhär så lär vi ta klubbrekordet och även Reals rekord på 107 mål.

Ska tilläggas dock att Real också har gjort 50 mål, på en match mindre spelat som bekant.
Barcelona den närkingska älgen
Känns som att det kan ha ändrats lite på en del tränarbänkar under det stundande vinteruppehållet. Manzano borde nog få gå efter kvällens match, det här är verkligen inte alls hållbart. Aguirre hänger löst i Zaragoza och någon som verkligen lär hänga löst är ju Pepe Mel i Betis, hur populär han än är bland spelarna går det inte att bortse från den senaste tidens kassa resultat.

Vilka tror ni skulle kunna ersätta ifall någon av ovan nämnda tränare skulle få sparken? Något namn som dyker upp rent spontant? Har själv suttit och funderat lite men det står fan still.
Barcelona R.E.M. god bless them
2011-12-11 22:56
1 finger i titos öga byttes mot 3 fingrar i mourinhos röv, enda ja respekterar i real är benzema å casillas, proper guys...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcadinho.
2011-12-11 22:51
addeh -

Jag byte kanalen när det var paus i Novara och hann med tre mål för Espanyol på typ en kvart. Vilken raseri av försvarsspelet. Det är på tok för dåligt.
Och vet du vad - jag blev mer sur på Manzano än spelarna. Sitter på sin bänk utan att engagera sig och reagera. Jag skulle skrika på spelarna som en galning.
Han får sparken imorgon. Allt annat är slöseri med tid.

Godnatt, imorgon jobb :((
Barcelona Abbe.
2011-12-11 22:45
Snackas om att Aguirre har gjort sitt i Zaragoza. Lite senare kan väl även Manzano bli av med sitt jobb med tanke på underläget mot Espanyol.
Barcelona Blaugrana91
2011-12-11 22:44
Vad händer med Atletico? 4-1 till Espanyol nu.
Barcelona Barca4eva
2011-12-11 22:28
Vad i helvete var det där...

Misslyckad "variant".
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-12-11 22:28
Xaviesta

Klubben Real Madrid har Mourinho.
Staden Madrid har Tomas Roncero.
Klart att Sverige måste ha sin version; Kaljic..
2011-12-11 22:27
Barcelonistas

Så sant, men att se dem ihop hade ändå varit något!
Barcelona Barca4eva
2011-12-11 22:26
1-1, Napoli kvitterar.
Barcelona Éluc
2011-12-11 22:24
Kommer Eurosports vanliga kanal (dvs inte Eurosport 2 eller HD) visa matcherna från klubblags-VM?
Barcelonistas
2011-12-11 22:23
Om dom inte hade sålt Aguero så hade man aldrig haft råd med Falcao. Jag såg försäljningen av Aguero väldigt positivt för Atleticos del. Där jag trodde att man skulle köpa in 3-4 bra spelare till laget.
Barcelona Xaviesta
2011-12-11 22:19
Kan någon förklara för mig varför Barcaredaktionen är så förbannat artiga gång på gång i sina artiklar, när Madridredaktionen ALDRIG kan ha lite självdistans? Speciellt 24-åringen Kaljic som kokat inombords dom senaste femtioelva clasico-mötena?! Real kan köpa hur mycket dom vill, men för att närma sig Barcas spel måste dom ändra om i hela klubben. Dom måste skaffa sig en filosofi så att dom kan träna alla i ungdomsleden till att spela likadant. Det har tagit Barca decennier att komma hit. Köpa ihop detta på en säsong, Real? N****h please..

Vad gäller Kaljics fem saker som han (inte) lärde sig igår: Tur hade INGET att göra med saken. Sålänge Real Madrid inte inser detta kommer dom aldrig kunna närma sig Barca. Man kan inte ha tur i femtioelva clasicon i rad. Kolla bara hur Barca reste sig efter sin mardrömsstart! Lika starkt hade det varit om Real rest sig efter Barcas "tur-mål" då man hade nästan en hel halvlek på sig. Analysera matchen grundligt istället. Ser ni inte den röda tråden? Realspelarna är fantastiska hela säsongen sen "underpresterar" dom varje gång dom möter Barca. Är det inte obvious vad som sker? Det kan inte vara så att Barca spelar så överjävligt bra fotboll att motståndarna alltid ser ut som amatörer, vare sig dom heter Manchester United, Arsenal, Bayern Munchen eller Real Madrid? Det är inte Realspelarna som ska ha minus på kontot - det är Barcaspelarna som ska ha plus på sitt konto.

Slutligen: Kaljic, du är den mest tragiska "skribenten" av alla storlagsredaktioner här på svenskafans. Var en man och ta en förlust NÅN gång istället för att aldrig skaka hand som Marcelo.
2011-12-11 22:17
addeh

Håller med där. Om de investerat lite av pengarna de la på offensiven i somras på bättre defensiva spelare så.. Synd att de inte fick behålla Kun, att se honom tillsammans med Falcao i anfallet hade varit något riktigt häftigt.

Annars leder Novara mot Napoli hemma med en kvart kvar. Mazarri böt ut Cavani, som inte vad skadad, efter dryga timmen. Det känns som att Napoli inte klarar av att dubblera ligan med CL, truppen är lite för tunn. Tråkigt, gillar dem.
Barcelona Barcadinho.
2011-12-11 22:15
Snyggt mål av Radovanovic för Novara mot Napoil - kul och sjuk intensiv fotboll just nu, bra publik stöd, Rekommenderad

Edit: 1-1 men Napoli har jätte svårt att hänga med toppen. Spelarna bör suga mycket på Cl äventyret nu eftersom det ser ut att vara en en gång resa på ett tag. Laget kommer rätt säkert att tappa några av sina jokrar till andra klubbar, om de inte kommer kunna bjuda spelarna på lukrativa turneringar. Det blir svårt att hitta på något nytt snabbt. Synd eftersom många gillar dem. Men jag kan ha fel.
Annons: