/spanien/barcelona/forum/10219.aspx/spanien/barcelona/forum/10219.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Xaviesta
2011-12-13 01:16
Barcelonito

Barca - Real i år igen i semin hade varit kul också.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-12-13 01:03
Xaviesta

Bayern - Milan, Chelsea - Milan eller Real - Milan kan vara intressanta att titta på.
Barcelona Xaviesta
2011-12-13 00:59
Jag har inget emot att få möta Chelsea i kvarten eller semin. Och slå dom rent och tvätta bort Övrebö-stämpeln en gång för alla. Jag tror Barcaspelarna själva gärna hade mött Chelsea. När historiens bästa lag ska koras om ett och annat år ska det vara odiskutabelt. På fredag däremot accepterar jag vilket lag som helst!
2011-12-13 00:48
Barca slår alla lag som sluta tvåa ganska enkelt. Men bäst är nog att slippa de ryska laget pga avståndet och vädret. Basel hade varit lagom och rolig match med tanke på lagens historiska kopplingar. Det är trots allt därifrån våra färger kommer!

Vore också roligt att slå ut Napoli och tysta italienarna än en gång den här säsongen trots att jag gillar Napoli som lag.
Barcelona Barca4eva
2011-12-13 00:48
Barcelona!!

Den går att ladda ner i länktips iallafall.

II Barça II

Vilket lag som helst, detta är CL trots allt. Underhållningen sviker nästan aldrig.
Barcelona Barcelona!!
2011-12-13 00:34
Någon som vet om man kan se matchen någonstans? hade gärna velat se den igen :)
Barcelona II Barça II
2011-12-13 00:33
På fredag är det CL lottning, vilket lag vill ni helst möta?

Följande lag kan vi få (förutom Milan):

Napoli, PFC CSKA Moskva, FC Basel 1893, Olympique Lyonnais, Bayer 04 Leverkusen, Olympique de Marseille, FC Zenit St Petersburg, AC Milan.

Själv hoppas jag på Leverkusen, tror att vi hade gått vidare ganska lätt.
Barcelona Blaugrana91
2011-12-13 00:32
1.70-ligan

Dessvärre verkar Thiago Silva vilja stanna i Milan, läste en artikel tidigare i veckan där han säger att han en dag vill bli lagkapten i Milan och en legendar för klubben. Självklart fint med spelare som är lojala mot sina klubbar, men samtidigt hade jag gärna sett honom i Barca. ;)

Fast detklart skulle Barca visa ordentligt intresse tror jag faktiskt att det skulle vara svårt för honom att tacka nej.
Davvidsilva
2011-12-13 00:30
Romeu på länktips
Barcelona Barca4eva
2011-12-13 00:14
Angående Chelsea - Man City. Riktigt tråkig match...hur var Roma - Juventus annars?
Postat via SvenskaFans-appen
2011-12-13 00:01
Frågan är väl hur länge det dröjer tills Romeu får chansen i Spaniens landslag. En ordinarie pivote i Chelsea, som han faktiskt har varit på sistone, borde väl få chansen i landslaget nån gång. Men å andra sidan, Arteta och Enrique har aldrig fått chansen även om de är ordinarie i Arsenal och Liverpool.
Barcelonistas
2011-12-12 23:48
Hutch

Haha Guardiolas utbrott mot Bayern 2009 är bland det sjukaste jag sett. Har aldrig sett en människa vara så arg.
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-12 23:46
Rätt intressant sak som Barcadinho tog upp där, att Romeu inte är tillräckligt elegant. Det känns faktiskt som att det är ett kriterium för att köpas av Barca numera och det skulle kunna tala än mer för att det finns ett intresse för Thiago Silva. Han känns som en urtyp för den spelare Pep vill ha. Dessutom kan han spela både mittback och som pivote. Pep skulle alltså kunna ersätta Keita (om han nu lämnar redan i sommar) med honom, och samtidigt ge Bartra A-lagskontrakt. Det hade kunnat vara allt vi behöver göra i sommar, om ingen forward säljs.

Det är ett möjligt scenario i sommar. Ett annat är att Romeu köps hem. Det är inte otänkbart det heller. Mascherano var väl inte världens mest eleganta spelare han heller när han kom.
Jag har en känsla/förhoppning av att åtminstone en av Botia eller Romeu köps hem tillslut,

Barcelona Barcadinho.
2011-12-12 23:43
Vilka härliga bilder Måste kännas jäkla skönt att kunna åka metro som en vanlig människa. Det är inte alltid så lätt att bli kändis.
Barcelona Rambla~
2011-12-12 23:36
gerrez

Självklart sa han det nu när han spelar regelbundet. Hur skulle det annars se ut om han sa något annat? När han blev intervjuad i somras i Barcelona precis innan flytten lät det lite annorlunda.

I slutändan är det så klart han själv som tar beslutet om det nu skulle bli aktuellt en dag. Jag är inte så säker på att Barca bryr sig om att ta tillbaka honom. Det är no mest viktigt för klubben att de har möjligheten. När det väl blir aktuellt kan det ha kommit fram andra talanger från La Masia som är än mer intressanta än vad Romeu då är.

Jag tror inte heller att Romeu återvänder inom 2 säsonger som klausulen gäller. Det viktiga är att kargöra för alla att klausulen finns och att den gäller. Villas-Boas kan säga vad han vill. Det är väl klart att han låtsas som om det regnar när någon nämner klausulen.
Barcelona Barcadinho.
2011-12-12 23:34
Romeu spelstil är inte tillräckligt elegant. Jag vet att det är nästan löjligt att tänka så. Det ska inte vara ett så viktigt kriterium om en spelare spelar elegant eller inte. Men jag tror att Pep gillar det. Det är en del av hans perfektionism. Spelet ska båda funka grymt och ska vara vackert som poesi. Tom en defensiv spelare ska spela vackert på sitt sätt.

Synd att vi fick två bra matcher som krockade med varandra ikväll. Typiskt. Totti missade straff.
2011-12-12 23:33
Om Villas Boas nu har sagt att det gäller endast om Chelsea vill säga, så kan man också vända på det. Om Romeu vet att Barca betalar för att köpa tillbaka han så har han väl sista ordet. Om han vill lämna Chelsea så kommer de sälja honom.
Barcelona gerrez
2011-12-12 23:31
Sen är det upp till Romeu om han ens vill komma tillbaka med tanke på vilka spelare vi har på den positionen och vilka som kommer upp från ungdomslagen.

Han sa tidigare i veckan att hans framtid är i Chelsea.
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-12 23:27
Rambla

Tack för det! Känns väldigt bra. Då är det vi själva som avgör hur vi vill ha det. Och då kan man fullt ut gilla när Romeu tar för sig i Chelsea.

Har för övrigt en kompis som håller på Chelsea, som tyckte Romeu har blivit en av de bättre i deras lag nuförtiden. "Det är väl inte så konstigt, med tanke på att han har tillhört Barcelonas B-lag", sa jag
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2011-12-12 23:22
Enligt Erik Niva så har Barca en återköpsklasul och det finns en given pris som ökar ju mer sasönger han spelar där
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Riiio!!
Avslutar kvällen med denna... sov gott allihopa!
Barcelona Rambla~
När det gäller Romeu så stämmer det med klausulen oavsett vad några chelseasupporter säger. Det är bara att läsa på officiella websidan. Efter första säsongen är priset €10m, efter andra säsongen har den stigit till €15m.

Dessutom så bekräftade just nu Erik Niva samma ska i studion.
Barcelona gerrez
2011-12-12 23:20
Fontas, Cesc och Tarzan åker tåg i Japan.
Barcelona gerrez
2011-12-12 23:20
Dubbel..
Barcelona el Flaco - R.I.P. Sócrates
2011-12-12 23:18
Andrés Iniesta, en av världens absolut bästa fotbollsspelare, vunnit allt som finns att vinna, avgjort en VM-final, befinner sig på ett tåg i Japan och ingen runt om bryr sig. That's what's up.
Barcelona Hetfield
2011-12-12 23:11
Haha, och folk undrar varför jag kommer med mina "Sanchez är bäzt" skämt....
Barcelona Barca4eva
2011-12-12 23:11
"än en gång så säger jag som jag alltid sagt !!!! VALDES e skit målvakt!!!! ! en riktig klant arsle haha.. måste bara säga att sanchez is tha shitt"

Do you see how it starts and how it ends?

Epic.
Barcelona gerrez
2011-12-12 23:07
Wow, kolla in 1:20. Vilket svin han är. Istället för att ge den som en normal människa så kastar han den.
Vilken diva.
Du kommer alltid vara efter Messi.
Chileno 4 life
2011-12-12 23:06
sho0o grabbar im back... har vart bakis fan i flera dar , men tack gode gud att vi vann :-D . måste bara analysera matchen att efter bara 20 sekunder ligga under måste nog vara rekord eller va säger ni siffer nördar hahaha . än en gång så säger jag som jag alltid sagt !!!! VALDES e skit målvakt!!!! ! en riktig klant arsle haha.. måste bara säga att sanchez is tha shitt kolla bara hur han spelar hela matchen sliter för sin tröjja eller som vi chilenare säge han svettas för sin tröjja hhahaaha.
att cesc gjirde mål chocka varken mig eller dig som följt detta barcelona idag . fan e så fukking glad att vi slackta dom på deras revy , dom måste nog skämmas som fan . ..mou mou mou självklart hade vi bara tur eller hur boys hahahahahahahahahahahahahaha till alla er madrid som läser detta tjena grabbar hur mår ni hahahahahahahaaa- . saksamma njut vi e bäst i världen så änkelt ere . träffa på en idiot i krogen som sa att barca e bara komersiell o har inga fans och att allt e en spel för gallerian och att v inte har kvar läktar kulturen , svar på tal från chileno 4 life var : vi behvöer ingen läktar kultur det räcker med att vi presterar på planen och visar världen hur riktig fotboll ska spelas vi behöver inte slåss på läktaren vi behöver inte gå sälja jul kalender för vår klubb , vår klubb ger oss kärlek inte vi till dom vi uppskattar bara våran tiki taka viva barca y viva chile conchesumadre
2011-12-12 23:05
Visst, Romeu är en duktig defensiv mittfältare, stor, stark och brytningssäker. Men i dagens Barca skulle han inte riktigt fungera. Hans passningsspel och tempot han har i kroppen håller inte riktigt för att kunna ta Busi eller Mascheranos plats. En duktig mittfältare, men inte i Barca.
Annons: