/spanien/barcelona/forum/10218.aspx/spanien/barcelona/forum/10218.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Grace/Wastelands
2011-12-11 21:29
el Maestro, vinn för Tito Vilanova!

Åhå, du har besökt framtiden och sett resultaten? Trevligt.
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2011-12-11 21:28
HAHAHHA KALJIC :O

PINSAM
Barcelona el Maestro, vinn för Tito Vilanova!
2011-12-11 21:26
Denna match kommer att bli början till en ny längre förlustfri period. Vi kan till och med kanske hoppas på att Barca radar upp ”manita” efter ”manita” i januari och framåt i vår kanten.
Formen kommer att vara uppåtgående såtillvida vi inte får olyckliga skadar igen på nyckelspelare.
Det kommer att bli spännande att se på Barca framöver fram till nästa el Clasico.
Barcelonistas
2011-12-11 21:25
CULEEEE

Snubbe snackar om att 1-2 målet var bara tur. Och visst det kan jag hålla med om men vafan var inte deras 1-0 mål då? Jag såg matchen på Bryggeriet, och jag hade knappt hunnit sätta mig på stolen innan Benzema mycket turligt gjorde 1-0. Vid den stunden satt jag och bara skratta och tänkte hur jävla tur får man ha? Det var en ren bjudning från våran sida.

Barcetia

1 Messi
2 Iniesta
3 Xavi

Topp tre listan. ( Just i dagsläget är Iniesta snäppet bättre än Xavi. Men jag håller båda lika högt.

4 Ronaldo
5 Rvp/Benzema

Min topp 5 lista. ( Nej Marcelo är inte världens bästa vb, snarare världens största clown.
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-12-11 21:24
En seriös världens 6 bästa spelare:

1. Messi
2. Xavi
3. Iniesta
4. Ronaldo
5. Puyol
6. RVP
Barcelona Barca4eva
2011-12-11 21:18
CULE- mrfaariis

Never in a million years.
Så lågt tänker jag inte sjunka.
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
2011-12-11 21:13
hahaha har ni läst vad kalij har skrivt !! åhh herregud
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-12-11 21:13
J.Guardiola

Förtjänar verkligen sitt smeknamn El mono..
Barcelona den närkingska älgen
2011-12-11 21:10
Dinho

Skicka till eurotalk@fantv.se så går det fram till alla som jobbar där, tror jag. Jag skickade dit en gång och fick svar direkt. Kör på det.
Barcelona Dinho
2011-12-11 21:05
Tjena! Är det någon som vet på vilken mailadress man kan nå antingen EuroTalk-redaktionen eller Fredrik Pavlidis? Tacksam för hjälp
Barcelona Lionel#10Messi
2011-12-11 21:02
Nu bland alla dessa negativa inlägg om Marcelo & Co. så slår man till med en rolig bild som ni kan njuta av.

Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2011-12-11 21:01
Barcelonito,

Iniesta är den enda fotbollsspelaren i La liga som samtliga lags supporters älskar. Så är det om man gör ett avgörande mål som ger ett land dess första VM-guld. Faktum är att Pep, om han har ett byte kvar på bortaplan, ofta byter den sympatiske Iniesta någon minut innan slutsignalen just för att han får en applåd av alla.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-12-11 20:42
Skit i Marcelo, han är svinet i deras lag. De andra Madrid spelarna uppförde sig perfekt och skakade hand efter matchen och kramades. Abi och Benzema i videon t.ex.
Barcelona J.Guardiola- King
2011-12-11 20:38
Kan det bli mer osportsligt? Riktigt smutsig spelar den där Marcelo
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-12-11 20:35
Barcadinho.

Jag tror att det var för att Kaka kastade en boll på Xavi.
Barcelona Barcadinho.
2011-12-11 19:39
Jag trodde att matchen skulle spåra ur igen i slutet när Keita och Marcelo hade tjafsat om något. Keita blev riktigt förbannad på något där. Men som tur var så tog ilskan slut rätt fort. Jag undrar varför Keita blev arg.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2011-12-11 19:38
Äsch, jag har hittat den nu. :)
Coach pep-
2011-12-11 19:37
L.A.M Nr 10

Instämmer. Nu när segerruset lagt sig lite kom man att tänka på vilken fantastisk fotbollsmatch det också var igår, som innehöll allt; Mål, kliniska tacklingar, chockerade moment etc. Det här var förmodligen den mest konkurrenskraftiga och anständiga (inget övervåld eller jobbiga filmningar) klassikern sedan Mourinhos ankomst.

---

Det är ganska ironiskt att Barcelona är ligans defensivt starkaste lag denna säsong och RM är starkaste lag framåt. Det var den raka motsatsen förra säsongen. :P
Barcelonistas
2011-12-11 19:24
B-Guden

Under trippel säsongen så var det just psyket som var en stor bidragande faktor till att vi vann titlarna. I CDR finalen så gör Bilbao 1-0 sen vänder vi hela matchen till 1-4. I ligan så låg vi ila ute mot Osasuna där vi tar ledningen med 0-1 för att sen tappa till 2-1, trots det så vänder vi hela matchen och vinner med 2-3.

Mot Chelsea så åker vi på ett tidigt och otroligt tungt mål. Inte nog med det så blir Abidal utvisad, trots det så gav vi aldrig upp.

Håller med att Real Madrid dom senaste matcherna spelat fotboll. Deras brutala spel från föra säsongen (Cl) som stundtals var över gränsen har dom lagt bakom sig. Pepe ser även ut att ha lugnat ner sig efter föra säsongens fula spel.

Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-11 19:21
B-Guden

Det är jag också rädd för. Man måste faktiskt ge cred till Real för att de faktiskt spelade fotboll den här gången, både nu och i Supercupen. Skönt också att det inte blev något sort bråk. Fotbollen ska vara i fokus under El Clasico, inget annat.

Men i alla fall så tror jag på en riktig grisfotboll från Mourinhos sida på Camp Nou. Det beror såklart på hur läget är då men han har väl som du säger insett att man inte kan slå Barca med vanlig fotboll. Fast det beror som sagt på vem som leder ligan vid den tiden och med hur många poäng.

Sen finns ju känsla att det lär bli fler än bara ligaclassicona som spelas i vår.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-12-11 19:13
"När Andrés Iniesta byttes ut i andra halvlek byttes snart också ljudkulissen av busvisslingar mot applåder från de vita sektionerna av läktaren till en genialisk spelare som visade vägen i går." Det säger väl det mesta om Andres som fotbollsspelare! :)
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-12-11 19:06
Hahahahah, underbar bild!!! Kolla på Mourinho!!!!!!
Barcelona den närkingska älgen
2011-12-11 19:05
Siempre Barça

21.00 tror jag. Enligt Peter Henrikssons twitter så ska de snacka El Clásico, och allt annat vore ju en skräll.
Barcelona B-Guden
2011-12-11 19:01
Jag kan inte se ett enda lag som har sånt stort och stark psyke som Barca.
kan dra 3 solklara exempell
2009 tar real madrid ledningen mot barca på sin hemma arena, men vi är stark nog att vända det och det hela slutade 2-6 till barca

2011 Barca ligger under med 2-1 i CL Mot Arsenal, Barca gör 1-0 arsenal har inte ett skott på mål och sen gör busquet ett olyckligt självmål. vi vänder vi ger inte upp helt enkelt

2011, Valdes gör en tabbe efter 20 sekunder mot favorit tippade real och dom gör mål på bernabeu, Man ser driekt efter målet puyol manar på sina spelare det är inte över, med en sådan kapten kommer man långt, Vi vänder matchen till 1-3

kan dra fler exempell, men vårt lag orkar resa sig gång på gång, medans real lägger sig på sin egen hemmaplan vilket är pinsamt, Vi tror på det vi gör.

Känns som real inte kan bli bättre än oss känns som dom får vänta på att vi blir sämre helt enkelt, lite rädd är jag för nästa el clasico, Mou har insett nu att han inte kan slå oss med fotboll, så förmodligen blir det en skit match med mma spel från deras sida speciellt på icke bollförande spelare för då ser inte dommarn
Barcelona Siempre Barça
2011-12-11 19:00
Vet nån när Canalplus  börjar med söndags studie?? De skulle prata om gårdagens el clasico 
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-11 18:44
Hade det inte varit för målet så hade nog Cesc varit den enda man krvät mycket mycket mer av i den här matchen. Målet räddar honom, för spelmässigt så var han riktigt osynlig.

Men vem bryr sig, han nickar in en boll mot Real Madrid och vi vinner.
Barcelona Coach pep
2011-12-11 18:40
Tänk om vi skulle köpa C.Ronaldo. Han skulle förstöra vårt spel totalt. Pep skulle skicka honom ned i Barca B för att lära sig av ynglingarna och utveckla en fotbollshjärna. Sedan skulle han smått slussas in i A-laget. LOL.
Barcelona Barca4eva
2011-12-11 18:36
elbraco

Den här är hur skön som helst! :D
Barcelona La Masia de Can Planes
2011-12-11 18:34
Barcelonistas

Låt oss avsluta det hela med att vi har Världens bästa tränare, spelare och klubblag. Plus så har inte Real Madrid någon chans mot oss hehe.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-11 18:33
hahaha, jag skrattar så jävla mycket åt crackovia.
"OOOOOOOOOH mcmocmocmcocmomomocmocmoc!"
Annons: