/spanien/barcelona/forum/10216.aspx/spanien/barcelona/forum/10216.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona R.E.M. god bless them
2011-12-14 16:26
DaviddSilva, ser det ut som fc barcelona behöver romeu
Barcelona Xaviesta
2011-12-14 16:20
Frodo

Spot on!
Real har däremot rört sig bort från sin egen filosofi där det nu bara återfinns Zidanes. Jag tycker synd om Casillas ibland..
Men ta inte upp den här teorin på puertan för då blir du nickspärrad av diktator Kaljic. ;)
Barcelonistas
2011-12-14 16:15
Davidsilva

Bara under Peps första säsong så har Barca vunnit mer titlar än hela eran pytte lutte lilla historia:). Trots alla miljarder ni spenderat senaste säsongerna så vinner ni inte ett skit, det måste kännas väldigt tungt :).
Barcelona Frodo
2011-12-14 15:39
Det är rätt lustigt att vi kör med Perez gamla strategi "Zidanes y Pavones". Det ironiska i det hela är att våra egna är "Zidanes" medan de inköpta cracksen är "Pavones". Nu var det en grov generalisering men det känns ofta så.
,Sami
2011-12-14 15:14
Eurosport 2 sänder den.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-12-14 15:14
tarrak/

"Med tanke på att han karriären igenom nobbat bud från utländska klubbar och att ingen spansk klubb förutom Madrid har råd med hans prislapp och framförallt hans lön, så finns det en stor risk att han blir kvar mot klubbens vilja"

Precis som du sa så är A. Madrid och Malaga alternativ. Dessutom kanske Villa resonerar annorlunda nu än tidigare om hans klubb visar tydliga signaler på att sälja honom. Innan har han ju varit Valencias största stjärna och kunnat välja och vraka på ett helt annat sätt än nu.

Pep gillar Villa, det märks ganska tydligt. Men att ha en spelare som reserv som kostade €40m i övergångssumma och lyfter ca €7m/år i lön är för mig ohållbart i längden.

Det perfekta vore ju om Villa skyfflade in mål i sommarens EM-slutspel och sedan kränger man Villa till Italien eller England för en saftig summa.
BARCA-més que un club
2011-12-14 15:02
Roya y Azul

OKey bra då vet man det tack.
Barcelona Roja y Azul - FCB
2011-12-14 15:02
11:30 spelar Barcelona imorgon, eurosport sänder den.
Barcelona Frodo
2011-12-14 14:58
Davvidsilva

Varför beter du dig som en douchebag för? Vill vi diskutera Romeu så gör vi det. Vill klubben utnyttja återköpsklausulen och Romeu vill komma tillbaka så finns det inte mycket Chelsea kan göra.

Be den dagliga bönen till en norrman? Varför? Han dömde bort en hands på Ballack i straffområdet i början av matchen och visade felaktigt ut Abidal. Det är snarare du som ska be till den kriminella Roman för att han har inbringat titlar till er plastklubb. Du får hoppas på att han fortsätter köpa spelare för annars får ni sätta tilliten till er ungdomsakademi. Senaste spelaren att komma upp ur den var "teammate of the year" John Terry.
BARCA-més que un club
2011-12-14 14:58
Någon som vet när matchen imorgon spelas svensk tid.!!!
Barcelona tarrak
2011-12-14 14:57
Oavset vad Marca skriver, ser jag det inte för omöjligt att Barcelona vill bli av med Villa efter säsongen. Frågan är dock vem som ska köpa honom? Med tanke på att han karriären igenom nobbat bud från utländska klubbar och att ingen spansk klubb förutom Madrid har råd med hans prislapp och framförallt hans lön, så finns det en stor risk att han blir kvar mot klubbens vilja. Möjligtvis kan vi få se ännu en långdragen lånekarusell a'la Hleb.

Bara att hoppas att Villa kan ta sig samman och prestera i närheten av sin storhetstid, annars har vi ett stort problem på halsen.

Edit: Kom just på att Málaga och möjligtvis Atlético skulle kunna vara alternativ vid en eventuell försäljning.
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2011-12-14 14:33
HAHAHH
Barcelona Hetfield
2011-12-14 14:31
Hur är detta ens en diskussion? Villa är 30 år och har vunnit allt man kan vinna, om man ska behålla Villa så kunde man väl lika gärna behålla Henry. Barcelona är inget dagis, om man inte bidrar till laget så vet de vart dörren är, jag har ingen större lust att se honom jogga runt på planen med en lön på ca 7 miljoner euro.

Sälj honom och ta in en spelare som är ung och hungrig. Neymar eller Cavani låter bra i mina öron, fast om man ska ha Neymar får man ta hand om det snabbt, för efter VM så lär hans pris gå upp (om han nu gör ett bra VM), så det är dags för Rosell att använda hans skicklighet i förhandlingar till att få Neymar.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-12-14 14:29
Angående David Villa,

Att sälja vid rätt tillfälle är aldrig lätt. Det finns både en spelmässig faktor och en ekonomisk faktor att ta hänsyn till. Jag tror Villa har några år kvar på toppen men däremot undrar jag om inte Barça bör sälja till sommaren om man vill casha in ordentligt med pengar. Villa fyllde nyligen 30 år och har väl inte direkt rosat marknaden på sistone och kommer väl, tyvärr, inte bli så våldsamt mycket bättre än han var under sin debutsäsong.
Davvidsilva
2011-12-14 14:08
Frodo// Jag förstår nu vad du menar och jag hoppas ni satsar på Busqet eller vad han heter som är förmögen att slå en passning med samma omsorg som da Vincis målade mona lisa och låter romeu vara. Och glöm inte heller be den dagliga bönen till en viss norrman.
Barcelona Blaugrana91
2011-12-14 13:52
Vi kommer inte sälja Villa, Pep har som sagt gått ut och sagt att Villa inte är till salu.

Fattar inte hur folk kan tro på något Marca skriver, seriöst finns det någon sämre tidning?
Det är ju helt uppenbart att Marca just nu försöker fokusera på massa annat för att folk inte ska fortsätta snacka om att Real återigen förlorart mot Barca på hemmaplan, att då skriva massa negativt trams om Barca är ett lätt sätt att få folk att fokusera på annat som sagt.

Barcelona köpte Villa för €40 Miljoner, man kommer inte sälja honom efter bara två år. Klubben har redan gjort massa förlustaffärer, man kommer inte vilja göra en igen.

Villa har själv sagt att han gärna vill stanna i Barca resten av sin karriär, sen visst Villa har inte varit på topp i år, men vi alla vet hur bra han är när han är i sin normala form, vi får hoppas att han kommer över den svackan han haft den senaste tiden.

Jag hoppas Villa får spela imorgon, ett bra sätt att ta sig ur svackor är att få spela, får han göra mål i några matcher i rad så ökar självförtroendet.
,Sami
2011-12-14 13:47
Om Villa säljs i sommar varför inte ersätta han med Neymar? Hade varit pefekt!
Barcelona Messidinho_10
2011-12-14 13:43
Tror han överhypad med all rätt faktist han är ju Brasiliens största talang.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Thiago Next no.1 - MESSI FOTBOLLSGUDEN!
2011-12-14 13:40
Vill ni verkligen att en överhypad Neymar värd upp till 40-50€ mille ska värvas före Delofeu, Rafinha, Dongou, Cuenca etc?
Barcelona Messidinho_10
2011-12-14 13:34
Sälj Villa och Köp Neymar säger jag bara. Fatta att få se Messi&Neymar på topp hur jävla roligt det hade varit.
Barcelona Senor Grande Pep
2011-12-14 12:41
Vilken skön klack kashiwa har :)
Barcelona Keite
2011-12-14 11:57
Knappast skräll ju att Barca skulle sälja Villa för mindre än €40 miljoner.

Men iaf, det här är så typiskt Marca att bara hitta på saker sen ska de alltid skriva. "Como ya adelantó el diario Marca..."
Översättning: "Som tidningen Marca redan informerade..."
Bara kolla länk för att se alla deras fail
Barcelona Zamboza
2011-12-14 11:55
Och där kom 2-0, ännu ett snyggt mål, dock inte av Neymar.
Barcelona Zamboza
2011-12-14 11:52
Neymar gav nyss Santos ledningen med ett sjukt snyggt mål. Matchen kan ses på länken. Tidigare har jag alltid varit emot ett köp av honom, men har på senare tid insett att han inte är så dum som han ser ut hehe.
Barcelona DM1982
2011-12-14 11:00
Jag ser det som ganska självklart att Villa kommer säljas till sommaren. Vi kommer, i vanlig ordning, göra en förlustaffär vid den försäljningen. Tror att han kommer säljas för dryga 20 miljoner euro. Troligen går han till England och han kommer nog få en ny renessäns om han placeras i mitten.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-12-14 10:44
Haha El mundodeportivo slår tillbaka: Ultimatum till Özil!

Ganska oväntat av Pep som säger rakt ut att Marca Ljuger! Rätt, markera och skicka en signal. Marca försöker väl ta bort lite fokus av Real Madrid och El Clasico. Patetisk försök!
Barcelona dios-maradona
2011-12-14 10:31
fast nu går Pep ut och säger att det inte är sant, att Marca ljuger. Villa är inte till salu, men då menar han väll säkert nu under vinter uppehållet.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-12-14 10:21
Som Frodo säger; ganska okunnigt att dra parallell med Cesc.

Romeus situation sköttes snyggt av båda klubbarna, Chelsea ville köpa, Barca sålde och fick betalt. Ingen gick bakom ryggen på den andra och Romeu var inte under 16 år när affären gjordes.

Ganska konstigt att Chelseafans tror vi är bittra på Romeu eller Chelsea. Han får mer än gärna lyckas där och vi som har följt honom en längre tid vet ju att det är en jävla bra talang och en kämpe som har ganska ospansk spelstil. Det finns spelare som Toral, Hector Bellerin och Dos Santos som kan dra åt skogen. De stack alla under bra perioder. Cesc kan man ändå förstå till viss del, under hans tid var det kaos i Barcelona. Men spelare som Romeu, Jeffren och Nolito önskar man lycka till i all framtid.

Vet inte om fler känner så men jag är iaf tillräckligt gammal för att känna viss stolthet även när jag ser Arteta ta sig till Arsenal och spela bra. Han debuterade i Barca B som 15åring.

Frodo

Av det jag har sett, och det är ganska många matcher både i Barca B och Chelsea, så har han inte tillräckligt med tempo i kroppen och ganska mediokert passningsspel för att slå sig in i laget som pivote. Självklart har han mycket tid på sig att förbättras.
Barcelona Deulofeu
2011-12-14 09:58
Att Villa säljs nästa säsong är inte helt omöjligt.Det som han gör unikt är väl att han oftast nätar i dom största matcherna trots att han sällan spelar bra.Kolla bara en spelare som Cuenca kommer in och är redan helt perfekt för klubben.Det tycker jag visar att det nästan är helt onödigt att köpa spelare förutom de som är helt unika.

En sådan spelare är Neymar som kommer bli en legend a la Ronaldo,Romario,Rivaldo och Ronaldinho.

ett annat exempel kolla Montoya kommer in i en cl match och fullständigt klickar och dominerar och gör mål helt fantastiskt.Just nu har vi precis allt spelartyper i la masia utan just den typen som Romeu är men å andra sidan kanske Pep håller på att bara skola in smågrabbar med en teknik som inte är av denna världen det funkar ju hyfsat.
Barcelona dios-maradona
2011-12-14 09:43
Thiago next no1

Att barca lägger ut Villa på försäljning
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Annons: