/spanien/barcelona/forum/10214.aspx/spanien/barcelona/forum/10214.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Senor Grande Pep
2011-12-13 22:32
Ännu en underbar video av Allasfcb

Analys av Clasicon häromdagen
Barcelona den närkingska älgen
2011-12-13 22:23
1.70-ligan

Yann M'Vila är ju mycket duktig mittfältare, men jag tror inte att det vore en så nödvändig värvning. Att förstärka i backlinjen känns viktigare. I pincip alla engelska topplag har ju tittat på honom, och vi har ju världens bästa pivoté i Busquets så jag tror att han hellre går till tex Arsenal där han kommer att få spela regelbundet.

Att han är kraftig som Yaya behöver ju inte betyda att han är rätt för oss, känns det inte som att Pep matchade in Busi då han snarare ville ha en spelare som suger in bollar och fördelar dem vidare bakom Xaviesta? Dessutom blir Romeu billigare och han är dessutom katalan vilket inte är till hans nackdel.

Den dagen Keita lämnar tycker jag att man ska se hur Jonathan dos Santos utveckling har fortsatt och flytta upp honom förutsatt att han håller rent kvalitetsmässigt. Det är han värd, det är dessutom billigare då han redan tillhör klubben.
Barcelona Éluc
2011-12-13 22:17
Cuenca bör väl även han lyftas upp nästa sommar, om det inte redan verkställs under januari. Då är planen alltså att lyfta upp Bartra, Montoya och Cuenca. Vilka ska lämna plats åt dessa herrar då? Maxwell borde ju rimligtvis säljas och då kan Montoya och Adriano agera ersättare på varsin ytterbacksposition. Vad gäller Bartra är jag dock mer tveksam till, ska Fontás lånas ut vilket gör att Bartra bara rakt av tar hans position i laget, eller finner vi oss i en situation där Fontás lånas ut samtidigt som en mittback köps in, exempelvis Botìa? Vad gäller Cuenca känns det väl som att antingen Afellay elller Villa får "lämna plats" åt honom, där det mest troliga borde bli den förstnämnde anfallaren.

Samtliga tre La Masía-spelare är ju betydligt mer talangfulla än vad Fontás är, och bör således inte hamna i någon slags frysbox. Dessutom har ju Cuenca redan kommit att bli ett hett namn på allas läppar i Katalonien, och hans framtid ser minsann ljus ut, såvida han undviker skador och dylik.

Kommer bli extremt intressant att följa Isaac och resterande talanger under våren, för att se dels hur mycket speltid vardera spelare får av Pep, men samtidigt också hur bra de utnyttjar denna tid när den väl ges.

Barcelona Xaviesta
2011-12-13 22:11
1.70

Vilken finne i röven på oss Hleb måste vara om den tendensen verkligen stämmer :) snacka om grisen i säcken.. Chigryiugnssksiuyuiyniyiijj likaså. Men så är det mina herrar.

Även den vackraste villan måste ha en toalett installerad! hehe
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-13 22:05
Samtidigt finns ju risken att Bartra/Montoya hamnar i samma sits som Fontas om de inte lånas ut, fast jag inbillar mig ändå att Pep har mer förtroende för dessa herrar. Vi får hoppas det! För spelare som barca lånar ut har en tendens att aldrig återkomma, känns det som...

Ett annat rykte som spridits idag är att barca är ute efter Yann M'Vila i sommar. Han beskrivs som en kraftull mittfältare likt Yaya Toure... vad hade ni tyckt om det? Vet inte vad han skulle kosta, men det hade kunnat vara en bra ersättare för Keita om inte Romeu köps hem dvs
Barcelona dios-maradona
2011-12-13 22:01
1.70-Ligan

Återstår att se, Sanchez lär ju fortsätta att näta. Ska bli kul om Messi blir glad över målen snart :)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Blaugrana91
2011-12-13 22:01
Ronaldo gjorde ett mål mot Ponferradina, antar att han är bäst i världen igen enligt alla Realfans? :)
2011-12-13 21:57
Xaviesta

Kunde inte sagt det bättre !
Atlético addeh
2011-12-13 21:30
The new contracts of B defenders Montoya and Bartra state that both will be part of the first team next season. A loan is not possible. [md]

Det vore helt perfekt. Då hade spelarna i fråga kunnat ställa in sig på en uppflyttning, och förmodligen redan under våren få träna allt mer med A-laget och kanske spela ett par matcher.
Barcelona BB-Barceloneta
2011-12-13 21:29
Montoya och Bartras nya kontrakt innebär att de från och med nästa säsong blir en del av A-laget och ett lån är inte möjligt. Källa: Mundo Deportivo
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelonistas
2011-12-13 21:26
Älgen

Jag menar dom som just nu är ordinarie i anfallet. Sanchez-Messi Cesc. Villa lär få det svårt att ta tillbaka sin plats om han inte presterar bättre.

Som jag sa tidigare, vårat problem den här säsongen har varit att vi inte lyckats prestera lika bra på bortaplan som hemma. Och anledningen till det beror på flera olika faktorer som jag just nu inte orkar ta upp.
Barcelona Hyder
2011-12-13 21:20
Marti Perarnau (journalist): "Just when Jose Mourinho thought he had the answers, Pep Guardiola changed the questions." [el periodico]

Årets kommentar?
2011-12-13 21:18
Barcelonistas

Athletic Club 2-2 Barcelona
Valencia 2-2 Barcelona
Barcelona 2-2 Milan
Sociedad 2-2 Barcelona

Dessa matcher, utom möjligtvis mot Milan, har vi tappat poäng av exakt de anledningar som Grace tar upp. Jag är nöjd om vi slår Espanyol, Malaga och Villareal borta som vi möter rätt tätt på varandra efter juluppehållet.

Villa leverar väl ändå inte som han borde?
Barcelona Xaviesta
2011-12-13 21:18
Senor Grande

Jag håller med dig till 100%. Blev själv nickspärrad i förrigår av Kaljic, den store krigaren från Simrishamn, eftersom han inte kunde ta en helt vanlig diksussion med mig på en helt normal nivå. Fel dag att diskutera med honom kanske :)

Jag säger ofta till mina Real-vänner att Madrid under Mourinho är helt åt helvete. Portugisen lever på gamla meriter,och visst, resultaten kan ingen ta ifrån honom, men sättet han oftast vinner på med sitt defensiva taktiska tänkande hela tiden får mig att må illa. I Real spelar han en något rakare fotboll , men mest för att fansen och klubben KRÄVER det (dom hade plockat honom annars). Men anfallsspel behärskar han inte mot större lag som FC Barcelona tex. Mourinho är inte bra för fotbollen, varken som person eller på plan. Att han skakar tass med Vilanova ändrar ingenting i min bok.
Barcelonistas
2011-12-13 21:15
Laget har kommit igång samt att vi fått tillbaka en hel del spelare som varit borta pågrund av skador.

Samtliga spelare i anfallet levererar, för någon månad sen var det bara Messi som levererade. Kanske drar jag för stora slutsatser men det känns som laget har kommit igång nu.
Grace/Wastelands
2011-12-13 21:10
Barcelonistas

Ett problem som med största sannolikhet är borta nu? Vad grundar du det på? Jag hoppas så är fallet, men jag tror ju underskattningen och oskärpan är det som kan bli vårt fall i år. Att vår högsta nivå är bäst i Europa är inget snack om saken.
Barcelonistas
2011-12-13 21:09
Grace/Wasteland

Barcelona 3-2 Real Madrid

Real Madrid 1-3 Barcelona

Milan 2-3 Barcelona

Mot Atetico-Villarreal-Levante så vann vi respek match med 5-0.

Jag förstår vad du menar dock, men då får du säga det på ett lite mer korrekt sätt. Att vi inte spelat bra mot dom bättre lagen stämmer inte. Det är borta matcherna i ligan som vi har haft problem med, ett problem som med största sannolikhet är borta nu.
2011-12-13 21:08
Xaviesta Jag är mån om att inte förknippa alla i puertan med klubben Real Madrid( dock så är Real Madrid under Mourinho en klubb som jag inte respekterar). Jag tycker bara att man ska sätta de i puertan på plats, men så fort man knäcker dem blir man ju nickspärrad av Kaljic. Grace Vet inte vad du pratar om men du är cool
Postat via SvenskaFans-appen
BARCA-més que un club
2011-12-13 21:05
Nån som vet någon stream som visar barca på torsdag !!!
Grace/Wastelands
2011-12-13 21:04
Barcelonistas

Bortsett Real Madrid har inte Barcelona heller imponerat mot storlagen...
Mot Valencia var vi i första halvlek totalt utspelade och det hade lika gärna kunnat stå 4-1 i paus till Valencia.
Barcelonistas
2011-12-13 21:03
Xaviesta

Håller med dig men ändå inte. Visst har Real Madrid imponerat stort den här säsongen både resultatmässigt och spelmässigt. Men stirra dig inte för blint på deras segrar då dom flesta kommit mot blåbärs lag. När dom väll har mött bra lag så har dom haft problem.

Levante ( inledningsvis av säsongen var ett riktigt bra lag). Mot Valencia så räddades dom av domaren och hade problem spelmässigt mot Valencia. Mot Atletico 11vs11 så var Atletico riktigt bra och skapade problem för Real. Man hade en 0-1 ledning tack vare Diego, men återigen så kom domaren i handlingen.
Barcelona Xaviesta
2011-12-13 21:01
Senor Grande (vilket fett namn du hade haft om du tar bort Pep från det)

Jag håller med dig om att 9/10 därinne är nollor som inte kan ett skit om fotboll. Därför ska man sträva efter att prata med och respektera den där tionde jäveln som trots allt är en normal madridista! =)

Sen kan man undra vad Real Madrid som lag har med vissa låtsasfans inne på puertan att göra? Missriktad hat är "ingé braa" som göteborgaren hade sagt.

P.S. Under Rijkards sista säsong var jag också en sån där döende cancerpatient med olika ursäkter och förklaringar efter varje dålig match vi gjorde. Sådana är människor och sån är fotbollen helt enkelt. När skadegläden mot motståndaren blir större än glädjen över det egna laget, då vill jag bara spy.
Grace/Wastelands
2011-12-13 21:00
Senor Grande Pep

Låt dem vara det då. Eller måste du själv bete dig likadant? Bara för att du finner ett beteende vidrigt behöver inte du göra det själv.

Två fel blir inte ett rätt.
2011-12-13 20:55
Xaviesta

Då är ALLA real madrid fans i Putan enkelkunniga och okunniga eftersom snackar sånt BULLSHIT om Barcelona.

Deras fans är som cancersjuka som vet att de är döende, de hittar på saker, som att real bara ha otur och därför inte vinner mot barca, och tror på det för att må bra. Precis som de döende vill de inte inse den mörka sanningen utan skapar en fantasivärld där allt är bra :D
Barcelona Xaviesta
2011-12-13 20:50
Grace/Wastelands

Det bryr jag mig inte om för fem öre.
Vilken normal människa som helst håller med mig i det jag säger. Real Madrid hade 15 raka segrar innan lördags, de slog målrekord förra säsongen, att kalla de ett smutsigt lag med dåigt spel är lågt, enkelriktat och okunnigt.
Andreas-
2011-12-13 20:46
Haha, Real Madrid har fanimej sämre kortpassningsspel än ett spanskt div 3-lag :)
Grace/Wastelands
2011-12-13 20:44
Xaviesta

Nu kommer du bli kallad maräng av folk här. Tyvärr.
Barcelona Xaviesta
2011-12-13 20:42
Dani Alves

Du pratar i nattmössan, min vän. Clasico-vinsten har stigit dig åt huvudet och det finns ingen som helst logik i det du skriver.

Real Madrid har ett fantastiskt spel även om du inte såg något av det i just Clasico. Man dömer inte ett lag efter endast en match, varken Real eller Barca.
Barcelonistas
2011-12-13 20:39
Dani Alves

Att spela för Madrid = Du har förstört din fotbollskärriär.

Tidernas största lag my ass, Milan är den störst klubben i historien. Real Madrid vann 5 Feu titlar på 50 talet. Förbundet var en stor bidragande orsak till att Real kunde bygga ett bra lag. Resten orkar jag inte ens gå in på men ni kan läsa resten på min blogg:).
2011-12-13 20:33
Även om det är 1-0 spelar ju Real verkligen inget vidare. Ronaldo ser mest nonchalant ut..
Annons: