/spanien/barcelona/forum/10212.aspx/spanien/barcelona/forum/10212.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Coach pep-
2011-12-11 01:08
Alltså, våra spelare måste ha ett monsterpsyke som bara tar över matchen totalt efter chocken orsakad av Valdes. Om han inte hade tabbat sig hade vi förmodligen vunnit med ännu större siffror. Ärligt, hur många gånger ska vi behöva klä av Madrid för att folk ska förstå att ingen kommer nå upp i Barcas nivå, och att Pep är bättre än Mourinho? När ska Ronaldo sluta jämföras med Messi? Det är ett hån mot Xavi och Iniesta då de två tillsammans med Messi är bättre fotbollsspelare än Ronaldo. Seriöst, Ronaldo har en extremt korkad fotbollshjärna.

Jag kollade matchen på engelska sky sport och de engelska kommentatorerna fick mig att gå i taket. Efter första halvlek sade att Barca är rejält skakat av Mourinho, och i slutet av matchen påstod de att Barca inte dominerade matchen. Hur fan kan man säga något sådant? Vi var ju löjligt överlägsna spelmässigt.

Matchens lirare: Puyol, Busquets och Iniesta. Sanslösa prestationer!

Fan vad lycklig man är. Grattis cules! Man vill bara vara i barcelona och skrika ut sin glädje hela natten. Jobbigt att hålla det inne.
Barcelona Blaugrana91
2011-12-11 01:08
Milian_J

Haha är det någon i puertan som skrivit det där? Herregud..Aja vi låter dem vara i sin drömvärld.
Barcelona den närkingska älgen
2011-12-11 01:06
Läge att fira på riktigt. Hörs här inne imorgon igen. Det är lika bra. Morgondagens eventuella baksmälla kommer vara den enklaste på länge. Gott så.
elbraco - Bojan y Thiago
Jag kände för att göra mina egna awards;

-CRED; till Valdés för att han vågar spela kyligt med fötterna efter att ha tabbat sig efter 27 sekunder. Att stressa honom till utsparkar är exakt det Real vill göra men Valdés var ändå smart & kylig nog att fortsätta med sitt halvriskabla fotarbete (som jag svor åt mer än en gång under kvällen).

-VINST; Vissa säger att Messi inte var lika dominant som vanligt idag (trots en assist och relativt bra spel). Jag säger att Barcelona just visade världen att vi inte är beroende av Messi, vilket är en SJUKT viktig seger i sig.

-EROTIK; Iniesta. Ni kanske tycker jag tar i men det var en av dom bästa matcherna jag har sett han göra, någonsin. INTE EN ENDA GÅNG tappade vampyren bollen. 5 Realspelare runt honom? Skit samma, han löser det.

-INSATS; Puyol och Abidal. Abidal var tillsammans med Iniesta bäst på plan, Abirey var verkligen tillbaka i storformen pre-cancer. Puyol som jag alltid hävdar att han inte är på nedgång bevisade sig verkligen. Hjärta slår teknik.

-MOTSTÅNDARE; Som många tippade var Benzema och inte Ronaldo det stora hotet under kvällen. Har gått från "Benchema" till en av Reals bästa spelare. Skänk Ronaldos lön till Benz för fan. Det har han gjort sig förtjänt av.

-MUR; Ronaldo har stött på sin Berlinmur både psykiskt och fysiskt. Tre skott i muren och en matchimpotens mot Blaugrana som heter duga. Lyckades med en filmning och att spräcka en bilruta parkerad utanför Bernabeu när han serverades ett riktigt fint läge.
Barcelona Blaugrana91
Hmm inga artiklar från Realredaktionen? Undra vad det kan bero på?
Barcelona Milian_J
Namn: The Turkish Duo
Sänt: 2011-12-11 00:45
– Vi gjorde en supermatch, hela laget. Vi var bättre än Real Madrid och förtjänade att vinna, säger Xavi.

Nej, Xavi. Du såg fel match. Barca vann genom att man:

1) Pique undkom rött kort (grov tackling, bakifrån har jag för mig också)
2) Messi skulle ha två gula idag
3) Turmål

Det är en sak att skickligt pressa motståndare och få mål med dig. Men att få rena turmål.

Faktum är att jag anser att vi ännu en gång visade att vi var på Barcas nivå. Det är vi absolut. En feg domare ville annat, tyvärr. "

Alltid ska dom skylla på något :)
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-12-11 01:03
Tack Valdes, tack Alves, tack Pique, TACK PUYOL, tack Xavi, tack Iniesta, tack Busquets, tack Alexis, tack Messi och tack Fabregas! TACK BARCELONA för att ni bäst! Det här borde få tyst på alla Barca hatare i några månader framåt.
Vi är fortfarande världens bästa lag..

VISCA EL BARCA Y CATALUNYA!
Barcelona B-Guden
2011-12-11 01:03
Jag säger bara Iniesta vilken lirare, han visar vad spelare med ett kyligt huvud kan göra med spelare som tror dom lagt in en perfekt tackling, och sedan få tacklaren se sig missa både boll och spelare.
Han är ju magisk.

Sen jag sa att det var omöjligt att välja mellan masch och puyol, men real fansen verka iaf överlycklig att puyol starta men det borde dom inte varit, och jag ska aldrig mer tveka på puyol.
Skönt med alexis, är 100 på att vila hade missat det läge han satt, nu vill jag bara få igång Pedro och villa också.

lite mer roligheter är att dom säger att våra mål är tur, vafan var inte deras våran spelare styr fram den till Benzema, och hur ofta gör Valdes en sån där tabbe ? Iaf skönt och se att han forsätter spela lungt när reals mittfältare rensar på mitt plan då vrider Valdes och vänder för hitta ett spel läge, skönt med en så kylig och spel skicklig målvakt idag :)

aa kan sitta här och skriva hur mycket som helst, Barca vann idag inget lag hade vågat fortsätta spela som oss efter att släppt in ett mål efter 20 sekunder, var riktigt skönt att se Puyol peppa laget driekt då istälelr för att själv hänga ner huvudet, och roligt att spelarna fortfarande litade på valdes där :)

a får sluta skriva nu,

BARCA <3
Barcelona Déu és Culé
2011-12-11 01:00
Måste ta och hylla Valdés, han har varit fullständigt klockren och räddat laget otal många ggr de senaste 4-5 säsongerna. Sådana tabbar såsom 1-0 målet har vi inte sett sen 06/07 typ. Han förtjänar en eloge för allt arbete, trots tabben.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona I.Cuenca
2011-12-11 00:58
Jaaaaaaaa så underbart
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
2011-12-11 00:57
En sak bara alla här inne(till och med jag) har kritiserat Pep för 3-4-3 men ändå var det 3-4-3 på bernabeu, Han visar vilket j*vla geni han är. Aldrig i hela mitt liv att jag ska tveka på det här laget igen !! VISCA !
PS
Mourinho: Jag tycker att det var utvisning på Mesii.. åhh herregud !!
Barcelona Abbe.
el Profete

Tusen tack!
Barcelona Rambla~
el Profete

Jag satt och tänkte på det under matchen. Hur jävla iskall är inte Valdes ändå? Vilken annan målvakt som helst hade nästan brutit ihop efter en sådan tavla. Ok, lite överdrivet kanske, men inte fan hade de fortsatt att spela så jävla bra med fötterna i resten av matchen. Valdes är fan iskall med sina fötter.
Barcelona Barca4eva
2011-12-11 00:55
Älska Cescs huvud!
Barcelona el Profete
2011-12-11 00:55
Pep hyllade Valdes på presskonferensen för att han fortsatt spelat sig ur svåra situationer efter tabben. Han menade att andra målvakter i hans position skulle sparkat iväg bollen åt helvete så fort de fick chansen efter ett sådant misstag. Hans psyke är absolut en av hans främsta styrkor.

Abbe

Den är slut. Men kolla länken för eftersnack/intervjuer (på spanska).
Barcelona Hetfield
2011-12-11 00:54
Tack Puyol för att du alltid finns där för laget, jag ska aldrig klaga på dig eller tveka på dig. Vilken kapten Barcelona har.

Det är kul att nyförvärven får göra varsitt mål. Sanchez springer och sliter som ett djur och Cesc kan göra mål på få lägen.
Barcelona Senor Grande Pep
2011-12-11 00:53
Senast jag skrek så mycket som vid Alexis' 1-1 mål var iniestas mål ot Chelsea :D

Visca Barca Ole Ole Ole Visca Barca!

Ödmjukheten vann kaxigheten förlorade, fina fotbolen segrade MMA förlorade!
Barcelona Rambla~
2011-12-11 00:52
Madrids mål var turmål om något. Viss, Valdes bjuder på chansen med sin missade passning, men Busquets täcker passning och skott två gånger. Den andra gången studsar bollen turligt fram till Benzema när Busquets täckt skottet. Ingen talang, misstag av Barcelona och turmål.

Där har du Mourinho. :P
Barcelona Pep, The Creator
2011-12-11 00:51
1.70-ligan

Vad skulle Casillas gjort i det där läget?
- Skrikit som en idiot på sina backar. :P
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-12-11 00:50

Half of the goals Cesc has so far scored for Barcelona (5 out of 10), he scored with his head #fcblive #elclasico [via @sarmientosandra]
Barcelona Fille s
2011-12-11 00:49
Blaugrana91

Självklart de har du rätt i med tänk på lägerna tidpunkt.
När Ronaldo har första jätteläget står de 1-0 till dom 2-0 där och de är kört.
Samtidigt om Iniesta hade fått ut något av alla sina räder och satt en 4a så hade de nog runnit iväg och Real hade gett up och bara lyft kjolen och böjt sig fram.
Vilket som är jag överlycklig och nöjd.
Barcelona Abbe.
2011-12-11 00:48
Stream till presskonferensen, någon?
Barcelona Thiago en mi corazón!
2011-12-11 00:47
Tjena killar , hoppas ni har haft en lika bra kväll som jag!

Är sjukt glad hur vi spelar ut Madrid trots att vi inte har kommit upp i vårat maximalnivå och var lite i en "svacka" ett par veckor innan el Clasico!

Ska kännas oerhört skönt att kunna bara vakna upp senare på morgonen och tänka : Vi har ju fan spöat Madrid med 3-1 på Bernabeu! En känsla som Madridisterna inte upplevt på länge!

Bona nit!
Barcelona Man1
Måste bara hylla Fabregas. Han klarade sin roll perfekt. Vilken succé!
Barcelona 1.70-ligan
Titta på Puyols reaktion vid Benzemas 1-0 . (Ja för nu kan man titta på det målet och må svinbra ändå hihih!)
Han manar på sina mannar som den tvättäkta kapten han är! Det går inte att underskatta vikten av att ha honom på plan i dessa matcher alltså.. hur bra Mascherano än må vara
Barcelona den närkingska älgen
Glenn Hysén på twitter. Det här är varför jag trots allt älskar honom. (Inte ett "hatapepe inlägg", utan mer en rolig tweet, så att ni fattar. Ha d gott. Älgen.)

"Pepe, vilken jävla kärring, ställ dig upp för he,,,,, ha d gott. Glenn"
Barcelona Rambla~
2011-12-11 00:46
Mourinho din tolk,

stay losing. :P
Barcelona Barca4eva
2011-12-11 00:45
Kvällens Awards!!!
Barcelona Blaugrana91
2011-12-11 00:43
Fille s

Hmm funderar lite på en grej du säger,
"Hade Real satt sina chanser hade de kunna bli 0 poäng idag. "

Visst, men hade vi satt våra chanser som vi hade under 2a halvlek hade matchen kunnat sluta 5-1 till oss.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-12-11 00:42
Senor Grande Pep

Vårda språket, du sänker dig till Kaljics nivå när du skriver sådär..
Annons: