/spanien/barcelona/forum/10210.aspx/spanien/barcelona/forum/10210.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe.
2011-12-13 14:21
KingLavezzi22

Han hade fått spela mer om inte främre korsbandet var av. Han rehabiliterar i skrivande stund i Holland. "Ibi" har ett par månader kvar i sjukstugan, tyvärr.
Barcelona den närkingska älgen
2011-12-13 14:21
Om Botia får chansen till regelbunden speltid i Roma tror jag också, som ni säger, att han tar den. Kanske skulle vi plocka honom i januari och sälja vidare till Roma bara för att göra ekonomisk vinst? Kanske i och för sig är lite onödigt då han inte lär går för några jättestora summor direkt. En fördel vore ju i så fall att man kan peta in en klausul som finns för Bojan men även för Romeu..

KingLavezzi22

Han totalförstörde knät för ett par månader sedan och kommer inte att kunna träna med laget innan slutet av säsongen. Det är verkligen synd om honom.

--

Lite ot, men ändå; Alexander Gerndt blev idag dömd för att ha misshandlat sin hustru. Vet att vi diskuterade det här inne för några veckor sedan, men ändå. Tror ni att han tappar sin plats i EM-truppen pga det, särskilt nu när Guidetti går väldigt bra i Feynoord?
KingLavezzi22
2011-12-13 14:20
En kvick fråga, hur är det med Afellay? Sällan man ser honom spela i Barca-tröjan, tycker det är jättesynd om honom. Han är grym och lovande för framtiden. Utlåning på g?
Postat via SvenskaFans-appen
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-13 14:17
Upp med JDS och Bartra och utlåning på Fontás så klarar vi oss i vår. Afellay kommer också återvända efter nyår om jag inte har helt fel.

Hade iofs inte bangat Botía heller.

Alves/Montoya - Botia/Muniesa - Pique/Bartra - Adriano/Abidal
-----------Busquets/Romeu/Masch-------
---Thiago/JDS-----Iniesta/Roberto/Cesc¨
Pedro/cuenca------Messi/Rafinha-----Sanchez/deulofeu

Lägg även till Afellay, Kiko och andra B-lagsspelare på detta.
Tänk dessa spelare om några år, fan jag får ståfräs.
Atlético addeh
2011-12-13 14:15
Hetfield

Skriver under på allt det där. Å andra sidan tror jag inte tanken är att köpa tillbaka Botía för att behålla honom, utan för att kunna sälja honom till ett dyrare pris. Många toppklubbar både i Spanien och från övriga håll lär garanterat vara intresserade av Botía.
Barcelona Abbe.
2011-12-13 14:11
1.70-ligan

Tror hans chanser till spel är helt körda. I somras fick han inte ens träna med laget, utan han spenderade sin rehabilitering i München. Nu har han dragit upp samma skada igen, så vitt jag förstår, så därför är det nog ingen högoddsare att han stannar i München även i vår för att köra rehab. Om man inte, mot all förmodan, hittar en ny klubb till vitryssen i januari.
Barcelona Hetfield
2011-12-13 14:10
addeh

Inget snack om den saken, Botia skulle bli permanent i backlinjen, dessutom har han en bra grund för Luis Enriques fotboll.

Botia väljer nog Roma om han väljer att flytta, delvis pga. speltiden och delvis pga. att han lär få mer i lön då han blir en viktig kugge.
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-13 14:09
Är det säkert att Hleb återvänder vara för att wolfsburg inte ville köpa loss honom? Om det blir så tycker jag det vore fruktansvärt fel att inte låta honom spela något alls. Ge honom ett par matcher i cupen eller och låt honom få chansen att hoppa på det absolut sista tåget ;) Även om klubben inte hade tänkt sig några förstärkningar i januari och även om b-lagspelarna är framtiden och ska rankas högre, finns det ju ingen anledning att totalt dissa Hleb - om han nu hamnar här efter nyår
Atlético addeh
2011-12-13 14:07
Hetfield

Fast i ärlighetens namn är Botía en bättre mittback än vad som just nu finns att tillgå i Roma. Mycket annat som måste klicka rätt dock.
Barcelona Hetfield
2011-12-13 14:04
På tal om Botia, jag läste att Roma kommer att gå för Botia, antingen nu i Januari eller under sommaren. Jag tror att Botia väljer regelbunden speltid istället.
2011-12-13 13:58
Det är ju rätt svårt att landa en mittback av yppersta världsklass i januari, och med tanke på att alla nu är skadefria så tycker jag inte heller att det behövs. Den förändring som sker efter jul är att vår käre Keita försvinner i typ 2 månader till afrikanska mästerskapen, hans plats i truppen kommer under den perioden antagligen fyllas av Jonathan dos Santos.

I försvaret kommer det säkert hända något till sommaren. Det har ju snackats om att Barca kommer att plocka hem Alberto Botia från Sporting Gijon samtidigt som någon av Bartra/Muniesa kan komma att flyttas upp permanent från B-laget.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-12-13 13:53
KingLavezzi22

Viceprecidenten Bartomeu har tydligt deklarerat att det inte kommer ske några värvningar i januarifönstret..
Eventuella behov kommer täckas upp med spelare från B-laget.
Barcelona BB-Barceloneta
2011-12-13 13:52
KingLavezzi22 Jag tror inte någon spelare kommer att komma till Barcelona i januari. Vi är inte i sånt akut behov av spelare. Det har snackats en del om mittbackar men det är inte direkt högaktuellt i januari
KingLavezzi22
2011-12-13 13:46
Vilken spelare är närmast att anlända till Barca i januari?
Barcelona Xaviesta
2011-12-13 13:43
Fransisco Pinto.. finns det nån tidning i världen förutom Gazettan som visar ett uns av ansträngning i sin journalistik?
Barcelona Hetfield
2011-12-13 13:36
Jag tror inte ens Faubert vet att han var i Real Madrid....
Barcelona Rambla~
2011-12-13 12:41
Jag tror inte Hleb tagit plats i Barca B i nuvarande form. :)
Barcelona Keite
2011-12-13 12:24
Hleb>Faubert.

Slår vad att vissa madridistas inte ens vet vem killen är
Barcelona Gio Style
2011-12-13 12:24
el Flaco - R.I.P. Sócrates

My bad!
2011-12-13 12:22
Aftonbladets artikel "Stjärnan återvänder till Barcelona". Där snackar vi missvisande rubriker!
Barcelona el Flaco - R.I.P. Sócrates
2011-12-13 12:16
Gio Style: "Hleb > Gago".

Hell no! Blasphemy!
Barcelona --Xavi--
2011-12-13 12:13
Visste inte att Pinto hade bytt namn, HAHAHAHAHAHA
Barcelona BB-Barceloneta
2011-12-13 11:58
Helt riktigt så går Hleb kontrakt ut 30 juni 2012, han kommer med största sannolikhet inte spela för Barcelona efter nyår. Jag har också för mig att Hleb sagt ett och annat ont ord om Barcelona så jag tror inte han själv är så sugen på att komma tillbaka
Barcelona Gio Style
2011-12-13 11:55
Hleb > Gago
Atlético addeh
2011-12-13 11:54
Finns inte skuggan av en chans att Hleb kommer gå in i A-lagstruppen i januari. Även om man ingen klubb skulle vara intresserad av hans tjänster kommer han inte få spela i Barcelona.
2011-12-13 11:48
Men allvarligt, Hleb måste ju vara en av de sämre värvningarna någonsin? Herregud så onödigt. Hans kontrakt går väl ut till sommaren har jag för mig?
Barcelona Hetfield
2011-12-13 11:48
Hleb kommer att rida på sin vita häst och rädda Barcelona ur mörkret. Alla CL-utmanare darrar av skräck nu.

Nej men skämtåsido, hur svårt ska det bli att bli av med honom? Ge bort honom till ett mittenlag.
2011-12-13 11:44
Det var allt jag önskade mig i julklapp. Nu behöver jag varken en sån tjocktröja med klubbmärket på, fred på jorden eller FM12. In Hleb we trust.
Barcelona Barca4eva
2011-12-13 11:41
F**k yeah!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-13 11:39
GÖTT!
Annons: