/spanien/barcelona/forum/10208.aspx/spanien/barcelona/forum/10208.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-12-13 20:15
L.A.M Nr 10

Håller med, riktigt onödigt med dubbelmöten..

Fast i FA-cupen så lirar de endast 1 semifinal, inte två. På neutral plan då (Wembley).

I Italien har de dock så som du nämner, enkelmöten fram till semifinalerna.
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2011-12-13 20:15
Kolla på den matchen !
Roligare än Real matchen :D
Dani Alves.
2011-12-13 20:13

En väldigt intressant sak som jag absolut inte förstår är: Varför värvade Madrid Altintop? Dom måste fylla Fauberts position verkar det som haha
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-12-13 20:12
Dani Alves.

Jag kollar knappt på Real när de har en avgörande CL-kvartfinalsmatch mot Tottenham.. Tänker fan inte ödsla min tid när de lirar mot en div.3 lag. :)

Roligare att läsa kommentarerna här på forumet.
Dani Alves.
2011-12-13 20:11
Gonzalez_Barca

Kolla på matchen och se hur pinsamt dåligt han spelar mot ett div 2 lag
Barcelona Abbe.
2011-12-13 20:10
Imponerande cykelspark av Ponferradina-spelaren!
Barcelonistas
Den Närkingska älgen

Vinst i Clasicot för oss, en förlust för Real idag och mot Sevilla vore den bästa julklappen för oss alla.
Ponferradina har varit bättre dom 10 första minuterna!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-13 20:08
den närkingska

Har faktiskt aldrig fattat vad ett dubbelmöte i copan är bra för. Bara helt onödigt, som du säger blir det mindre skrällar och jag tror ändå storlagen skulle tycka det var bra, mindre matchande betyder mindre trötta spelare.

I PL har man ju i FA-cupen enbart ett möte fram till semin där det blir dubbelt. I och för sig så har de också en ligacup som jag heller aldrig förstått meningen med.

Hur som helst, fler matcher för oss fans är ju alltid bra! :)
Barcelona den närkingska älgen
2011-12-13 20:03
Barcelonistas

Okej! Får hoppas på en ny skräll i klass med den Alcoron stod för. Lite trist att det är dubbelmöten i CdR. Gör det ju nästan helt omöjligt för lagen i de lägre divisionerna att skrälla.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-12-13 20:02
Cristiano startar mot ponferradina (jag var tvungen att copy pasta namnet..)

Var beredda, inom 90 minuter är han återigen världens bästa spelare. ;)
Barcelonistas
2011-12-13 20:01
den närkingska älgen

Ja det är det första mötet mellan lagen.
2011-12-13 20:00
VIsst är det här det första mötet mellan Ponferradina och Real?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-13 19:59
Om Pep verkligen har en plan för Oriol Romeu och vill att han ingår i A-laget så tycker jag man bör vänta tills sommaren 2013 där han kostar 15 miljoner men har fått mycket erfarenhet och kommer hem som en grym pivote som kan konkurrera med Busquets.

Vill man däremot enbart tjäna pengar på ynglingen så hade kanske det bästa varit om man tog tillbaka honom den här sommaren som kommer där han endast kostar 10 miljoner, för att sedan sälja vidare till någon annan klubb som vill punga upp kanske 20. Men allt beror på hur resten av säsongen ser ut för Romeu, han har ju onekligen börjat det bra där han på ett halvår gått från ett B-lag till helt ordinarie i Chelsea. Det är om inte annat en bedrift.
2011-12-13 19:57
Om ni vill se ponferradina - Real : Kolla länktips !
Barcelonistas
2011-12-13 19:53
Får hoppas på att Ponferradina gör en Alcorcon, hade verkligen gjort min kväll;).

På tal om lite statistik så tycker jag att man bara måste hylla Barca. Det har spelats hela 12 matcher mellan Barcelona och Real Madrid sedan Guardiola tog över. Och Barcelona har fortfarande inte förlorat en match under ordinarie tid, man är obesegrade både på Bernabeu och Camp Nou. Man har av dessa 12 matcher vunnit 8 och spelat 3 kryss, bara 1 förlust och det kom i CDR finalen på förlängning!. Smärtan som Madrid råttorna bär på går inte att beskriva;).

Barcelona har 28-10 i målskillnad mot Real Madrid under dessa 12 matcher ;).

Senor Grande Pep

Klart att råttorna är tysta då man vet om vad som skulle komma. Real Madrid är ingen värdig motståndare i Clasicona längre, hämta in Getafe vet ja, dom bjuder i alla fall på lite motstånd ;).
Barcelona Senor Grande Pep
2011-12-13 19:50
Gonzalez_Barca

Ja :) så underbart att se Los Putos publiken vara så tysta medans vår klack sjunger vilt efter tredje målet :)
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-13 19:48
Both Barcelona and the entourage of Chelsea midfielder Oriol Romeu (20) deny the recent statements of Chelsea coach Villas-Boas. [md]

Det var även tillagt att vi har första tjing på Romeu om Chelsea vill sälja honom efter 2013 då klausulen "går ut". Kanske bara jag som hade missat detta men det känns skönt.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-12-13 19:44
Senor Grande Pep

Magiskt!

Alla våra mål finns förövrigt på killens kanal, väldigt sköna videos!
Barcelona Senor Grande Pep
2011-12-13 19:35
Nice video på Alexis mål tagen från Barca klacken på Bernabeu :D
Barcelonistas
2011-12-13 19:34
Messi är en spelare som världen kommer minnas i över 100 år. Medans Ronaldo kommer sakta men säkert glömmas bort om 10-15 år.

Messi är klasser bättre än Ronaldo spelmässigt det har vi alla sett dom senaste 4-5 säsongerna. Sättet som Messi dominerar dom stora matcherna är helt sjukt, han får världsspelare att se löjliga ut. Medans Ronaldo, som enligt mig presterar i dom stora matcherna ( undantag Barcelona) men inte alls på samma nivå och sätt som Messi gör. Messi kan dominera en match på ett enkelt sätt och även styra en match och kontrollera den likt Xavi och Iniesta, medans Ronaldo inte alls har den här egenskapen som är väldigt viktig i fotbollen.

Messi kan ha en dålig dag målmässigt, men då kan han gå ner på mittfältet och leverera bollar där ifrån och även styra spelet. Däremot Ronaldo när han har en off day, så är han helt värdelös, han är fan en belastning för laget.

Dock så är det väldigt jämt mellan dom målmässigt och även där tycker jag att det är mycket, mycket högre kvalite på målen som Messi gör än Ronaldo. Den förstnämnde gör dessutom mycket viktigare mål för sitt lag, mål som är avgörande om det blir titlar eller inte.

Skulle vilja säga att man kan göra en liknande jämförelse mellan Barcelona och Real Madrid. Där båda lagen dominerar stort och mot i stort sett alla lag, men Barca är på en helt annan nivå, man får världslagen att se ut som brögäng.
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-13 19:28
Dios-Maradona

Ja, man kan tycka att det är lite konstigt att Messi inte firade med Alexis och ibland har man faktiskt fått känslan av att Messi inte kommer jättebra överens med chilenaren... MEN det är säkert bara nonsens, och tanken hade nog aldrig ens existerat om inte media tidigare hade kokat ihop diverse historier om att Messi har varit en orsak till att spelare lämnat.
Jag utgår från att Messi inte är dum i huvudet - och att han och Alexis är vänner :P

Skulle Alexis lämna barca inom kort kan man kanske ifrågasätta Messi och om han ser till lagets eller hans eget bästa alla gånger. Men inte nu. Det är säkert inget. Han kanske bara fortfarande är blyg :P
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-13 19:16
Ronaldo kommer göra 2-3 mål och sedan återigen kriga med Messi om Balon D'or enligt alla maränger. Fjantigt. Det borde bli olagligt att jämföra de två. Det bevisades vem som är den överlägset bästa i lördags, det har bevisats många gånger förut och kommer troligen bevisas igen när de ställs mot varandra, då Ronaldo gång på gång pissar på sig. Har Ronaldo någon gång varit bättre än Messi när de ställts mot varandra? Cupfinalen kanske, av ca 14 matcher.
Grace/Wastelands
2011-12-13 19:14
Barcelonistas

Antagligen ja. Och så kommer tugget igång igen om hur jävla bra han är och att han visst är lika bra som Messi.
Barcelonistas
2011-12-13 19:12
Idag kommer säkert Real Madrid vinna med 3-4 bollar mot blåbärs gänget, och Ronaldo kommer göra sina 3 mål mot detta världsmotstånd.
Grace/Wastelands
2011-12-13 19:04
Snälla låt United köpa Gundogan i Dortmund. Maken till bedrövelse har jag sällan sett. Skulle ersätta Sahin men varit rätt usel.

Tror Hamsik hade varit helt perfekt för United.
Barcelona dios-maradona
2011-12-13 19:01
Verkar som jag inte är den enda som la märke till att Messi inte verkar fira 1-1 målet som Alexis gjorde
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Myrran
2011-12-13 18:58
Both Barcelona and the entourage of Chelsea midfielder Oriol Romeu (20) deny the recent statements of Chelsea coach Villas-Boas. [md]

Barcelona can buy Oriol Romeu back in 2012 for 10M and in 2013 for 15M. After 2013, Barcelona have a first option if Chelsea sells him. [md]

xD
Barcelona R.E.M. god bless them
2011-12-13 18:41
Vem beställer fotbollsresor via deras hemsidor:p dom rånar ju privatpersoner
Postat via SvenskaFans-appen
2011-12-13 18:15
Nu råder det ju ingen tvekan om att United verkligen måste plocka in minst en central mittfältare i januari. Kan bli intressant att se hur SAF resonerar och agerar!
Annons: