/spanien/barcelona/forum/10200.aspx/spanien/barcelona/forum/10200.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-07 09:52
Att Messi inte presterar lika bra i Argentina som Barcelona beror ju på att fotboll är en lagsport. Tiderna när en spelare kunde vinna titlar åt sin klubb/land är förbi. Kom igen, vem skulle inte bli bättre av att spela med Xavi, Iniesta och co i Barca? Det handlar inte om att man är beroende av dem, det handlar om att Barcelona är ett så fantastiskt lag med en fantastisk tränare och man är såpass ihopspelta att det blir enklare för Messi att prestera här, här får han ut sin maximala nivå som fotbolsspelare.

Argentina har inte varit ett riktigt LAG på flera år. Man har haft och har väldigt duktiga spelare, men lagspelet har inte funkat, mycket tack vare Maradona, "geniet" till tränare. Det är klart att det blir mycket svårare att prestera där. Ändå så är Messi bra. Absolut inte lika bra som i Barca och gör lika många mål, men som Frodo säger så ligger han bakom de mesta i Argentinas anfallsspel.

För att summera, så behöver Argentina först och främst skaffa ett riktigt lagsspel innan man vinner VM, det handlar inte om att Messi är usel i landslaget. Och eftersom att fotboll som sagt är en lagsport, inte som tennis eller simning, så behöver man, för att bli världens bästa fotbollsspelare, spela i åtminstonde ett av världens bästa lag, så enkelt är det. Barcelona behöver Messi, Messi behöver Barcelona. Därmed inte sagt att Messi inte skulle kunna prestera i en annan klubb, jag tror tvärtom han skulle kunna dominera i ett bottenlag i både La Liga och PL, men han får ut sitt max i Barcelona. Bara att hoppas att han så småningom gör det i Argentina också.
Chileno 4 life
2012-01-07 08:59
messi är den bästa genom tiderna det ända han inte vunnit är något med sitt landslag men va ska man säga om argentina? jo bra spelare som inte passa ihop .. jag e inte direkt största fans av argentina men en sak är säkert!!!!!!!! messi e kungen oavsett vart han spelar .. han har haft en del påtryckningar från argentinska folket pga att han presterar bättre hoss barca men d ligger mycket i helheten oxo titta på barca här har han 11 världstjärnor som spelar för messi inte som i argentina där dom spelar för sig själva , ta en spelare som higuain hur vass som hellst i landslaget men kass i real , tack gode gud för d . kan bara säga en sak . pele maradona van basten zidane ronaldo alla dem kommer inte upp i samma nivå som messi . tänk er messi på 50 talet då hade han gjort 10 mål varje match ... o ni som tror att d andra e större än messi då e ni sånna som sviker fotbollen i helhet.. messi e kungen kommer va o förblir messi ... sanchez e på g dit till storhets tiden . viva chile
Barcelona Frodo
2012-01-07 06:04
Barcelona!

Har du sett Maradona spela? Enligt din profil är du född 1994. Dessutom har du trollat här innan.

Messi är inte osynlig och medioker i Argentina. Om man väl följer Argentina så vet man om det. Istället ger idioter sina expertutlåtanden trots att de inte kollar på matcherna. Kolla in Argentinas 40 senaste mål. Jag kan garantera dig att Messi är inblandad i 30 av dem.

Skulle du kalla Kun, Higuain, Di Maria, Tevez och Lavezzi för mediokra? För faktum är att Messi alltid är bättre än de. Alla Argentinas tränare sen Pekerman (vilket är väldigt många) har haft Messi som nr 1 trots att Argentina kryllar av duktiga anfallare. Så slutsatsen man kan dra är att Messi är jävligt bra som alltid går före dessa lirare eller att de är dåliga som går efter Messi.

Under Maradona spelade han som mittfältare. Under Batista som högeranfallare/falsk nia. Under nuvarande tränare Sabella som second striker bakom Higuain. Han har skött sina roller bra.

Att ha förhoppningar om att ett lag med en backuppställning bestående av Rojo, Otamendi, Demichelis och Zabaleta ska vinna mästerskap är skrattretande.
Barcelona Barcelona!
2012-01-07 04:53
Maradona är den störste genom tiderna . Spelade i Napoli som var ett bottenlag och tog dom till både ligatitlar och uefa cup seger... Vann VM-guld ... Messi kan fortfarande bli den störste genom tiderna , han är ju bara 24 år men att spela i ett så pass dominerande och med så stort bollinehav som barcelona har i sina matcher så lär han aldrig bli det . Det ser man direkt prov på när han kommer till landslaget och ska spela där de spelar en helt annan typ av fotboll , då blir messi fullständigt osynlig och en medioker spelare.
Barcelona Barcelona!
2012-01-07 04:52
Maradona är den störste genom tiderna . Spelar i Napoli som var ett bottenlag och tog dom till både ligatitlar och uefa cup seger... Vann VM-guld ... Messi kan fortfarande bli den störste genom tiderna , han är ju bara 24 år men att spela i ett så pass dominerande och med så stort bollinehav som barcelona har i sina matcher så lär han aldrig bli det . Det ser man direkt prov på när han kommer till landslaget och ska spela där de spelar en helt annan typ av fotboll , då blir messi fullständigt osynlig och en medioker spelare.
Barcelona Trippeln
2012-01-07 04:03
Ricardo 'Kaká' y Marcelo Vieira

Du är Iq-befriad.
Barcelona Barca4eva
2012-01-07 03:52
Däremot är det riktigt lågt att skriva som vissa personer gjorde.
Barcelona Xaviesta
2012-01-07 03:33

Mitt förra inlägg var ironiskt skrivet. Där var inga fula ord eller regelbrott i den. Så varför är jag patetisk?

Att ensam föra ett lag på det sättet Maradona gjorde är praktiskt taget omöjligt idag. Fotbollen har ändrats, och såväl klubblag som landslag är idag mycket bättre organiserade i försvaren, tempot i matcher är galet mycket högre än förr, spelarna bättre tränade osv. Du kan inte längre kn---a sly--r kvällen före match, dricka öl i pausen under match och snorta koks efter matchen.

Messi är 24 år, och är bara i början av sin karriär. Och det enda han fattas är ett VM guld. Inget annat, varken individuellt eller på klubbnivå. Han har tom ett OS-guld med Argentina. Det finns INGEN spelare i världen som är i närheten av hans nivå.

Slutligen: Oftast när någon nämner Messi i samma mening som Maradona, menar dom bollbehandligen, kvickheten osv. Kom inte in hit och diskutera om saker du inte vet ett skvatt om.

Edit: Han fattas en Copa-buckla också, men jag snackade med honom igår kväll och han lovade att kamma hem den innan karriären är över, så du blir nöjd.
Real Madrid Ricardo 'Kaká' y Marcelo Vieira
2012-01-07 03:32
Juste ja, la till ett extra 'n'. Tack, höll nästan på att bli en katastrof.
Barcelona Barca4eva
2012-01-07 03:25

Nämn inte Maradona i samma mening som Messi när du inte ens kan stava hans namn.
Real Madrid Ricardo 'Kaká' y Marcelo Vieira
2012-01-07 03:15
Ojj någon behövde lätta på hjärtat! Varför inte bara söka upp mannen och sticka en kniv upp hans hals. Fy så patetisk du är.

Btw, nämn inte Messi i samma mening som Maradonna. Låt Messi ta upp ett lag som Alicante från div. 2 till att vinna La Liga två gånger på egen hand, sen kan vi snacka.
Barcelona Xaviesta
2012-01-07 02:58
Såja grabbar. Nu ska vi inte sjunka till the Turkish Duos otroligt låga nivå. Ni vet, den där snubben som kallar allt och alla som har med Barca och Katalonien att göra för råttor och hycklare. Ni vet han den snubben som tycker att C. Ronaldo (som f.ö. är en fantastisk spelare i mitt tycke) är precis lika bra som vår tids Maradona och världens blivande absolut bästa spelare genom tiderna, Lionel Messi.

Ni vet den där rolige filuren på Puertan som alltid googlar fram 79 rader text för att proove his point så fort han hamnar i en diskussion. Klart ni vet, han som aldrig kan ta av sina Madrid-glasögon och putsa de för en stund, låta ögonen vila och ta en diskussion utan brillorna.

Seså killar, nu ska vi inte sjunka till hans nivå. Mourinho är världens bästa tränare genom tiderna och en fantastisk förebild för alla världens barn som tittar på Reals matcher varje vecka. Låt oss hylla The Special One istället för hans sagolika sportsmanship, hans heliga fingrar och hans fantastiska tal där han bedyrade sin kärlek för Barca. Låt oss därför avsluta med dessa rörande rader.

"Hoy, mañana y siempre con el Barça en el corazon".

På tal om hycklare och råtta..

Barcelona Trippeln
2012-01-07 02:23
Skiter fullständigt i Mourinhos patetiska åsikter, han ska falla och det rejält den slynan.
Barcelona Senor Grande Pep
2012-01-07 02:15
F*ck Mourinho
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barça-MeTi
2012-01-07 01:25
Jose Mourinho (coach Real Madrid): "Guardiola winning IFFHS trophy for best club coach of the year? He deserves it, totally."
Barcelona Blaugrana91
2012-01-06 23:29
1.70-ligan

Så bra :)
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-06 23:17
Inter Milan forward Diego Forlan (32) is offering himself to Barcelona through the media, but Barcelona don't plan to sign him. [gol]

Silly Season..
Barcelona Blaugrana91
2012-01-06 22:08
1.70-ligan

Ja Forlan har helt klart erfarenheten som krävs, men som du säger Soriano har bevisat att han platsar i A-laget, han kan spelet och är dessutom en pålitlig målskytt, han gjorde väl hela 31 mål för B-laget förra säsongen?
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-06 21:58
Han är FÖR gammal för att få skifta mellan A-och B-lagsspel. Därför får han inte chansen och det är ett större beslut att flytta upp honom permanent... men ett bättre läge än nu blir det nog aldrig.
Barcelona Dani Alves=The King
2012-01-06 21:55
Vet någon varför Soriano nästan aldrig har fått chansen i A-laget? Visst han är äldre men de ska väl inte spela någon roll är man bra ska man få chansen.. Pedro va väl 21-22 när han fick chansen, vissa spelare utvecklas senare så är se bara..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-06 20:55
Blaugrana91

Det är ju framförallt därför man är skeptisk. Jag kan tycka att inte Tello, Rafinha eller kanske ens Cuenca är redo för att axla en alltför stor roll i A-laget ännu. Men Soriano är definitivt redo och värd chansen att visa att han håller på den stora scenen. Jag tror han har lika bra förutsättningar att lyckas som Forlan. Visserligen har urugayanen en helt annan erfarenhet och är i grund och botten en bättre spelare, men Soriano har andra fördelar och kan framförallt systemet. Det är mer humant att ge platsen till honom.
Barcelona Blaugrana91
2012-01-06 20:48
Forlan till Barca? Jag ser nog hellre att man flyttar upp Soriano isåfall.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-06 20:43
Sami

Det är fler och fler sidor som skriver om det nu. Antagligen är det bara en ballong som tillslut spricker - eller så finns det någon sanningshalt bakom.
Jag har bara oerhört svårt att tro det...

Det bästa och mest troliga är väl att man litar på Soriano och grabbarna i Barca B. Det är väl endast om man villa ha in en spelare som går att lita på i de VERKLIGT stora matcherna som Forlan kan vara aktuell - och av de spelare som finns tillgängliga på marknaden tycker jag nog han är ett av de bättre alternativen. Han har klass, rutin och kan den spanska ligan... Men är han inte cuptied?
Barcelona Xaviesta
2012-01-06 20:34
Jag underskattar aldrig något motstånd. Samma mentalitet som Pep: varje match är en final. 3 poäng ska kammas hem. Vi är inte bättre än NÅGON.

Men.. vi ska klara det utan Iniesta, grabbar. Jag ser hellre honom vilad inför tex kvarten mot Real.
,Sami
2012-01-06 20:32
Vem trodde Hercules skulle slå Barca på hemmaplan? Ingen! Så allt kan hända.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-06 20:31
Kul för Iniesta, han kommer säkerligen få en del stående ovationer från Espanyol supportrar när han kliver in på Cornellá-El Prat.

Hoppas att Barca spelarna ger allt dvs 100% av den kapacitet som dem visar mot storklubbar på söndag mot våra stadsrivaler Espanyol. Som alla vet så ställer dem alltid med stora problem och vi ska akta oss för små misstag för det kanske förstöra hela matchen.

Helt OT: Ni som gillar Rocky filmerna, ettan kommer på TV6 kl 21:00 och tvåan kl 23:30. Man tröttnar aldrig på såna klassiska filmer. :)
,Sami
2012-01-06 20:29
1.70-ligan
Sport har skrivit att Forlan är nära Barca men det är bara rykten. Går Tevez till Inter då kan det hända saker.

Xaviesta
Espanyol är sjukt starka på hemmaplan. Underskatta aldrig:)
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-06 20:17
Xaviesta

"Men vi ska klara den matchen även utan honom"

Är det något lag jag lärt mig att verkligen inte underskatta, är det Espanyol..
Barcelona Xaviesta
2012-01-06 20:09
Sami

Det är givetvis bra nyheter. Men vi ska klara den matchen även utan honom. Jag ser hellre att han vilas så han inte slår upp skadan igen, no matter what läkaren ger klartecken till. Vi behöver honom i viktigare matcher i januari, än denna. Även om det finns en inrotad rivalitet Espanyol - Barcelona emellan, så är denna upplaga av Espanyol relativt ung.

Jag hoppas han vilas, och får hoppa in runt 70-75:e på söndag kväll.
,Sami
2012-01-06 19:49
Så jävla bra nyheter!!

Iniesta will tomorrow get the medical green light and will be available for the league game against Espanyol on Sunday. #fcblive [sport]
Annons: