/spanien/barcelona/forum/10199.aspx/spanien/barcelona/forum/10199.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-17 19:47
Jag är lite orolig inför imorgon, att vi inte vinner. Och jag vill verkligen att vi vinner, för att vi är bättre än Santos och förtjänar att ännu en gång få kalla oss "världens bästa lag". Men alla dessa skador vi har gör att vi inte längre kan känna oss säkra, för Santos är inget dåligt lag. Bollen är ju som bekant rund, och allt kan hända under 90min...

Vet inte riktigt hur stor saknaden av Villa och Alexis blir men det känns som att det är ett ganska stort avbräck, när båda två saknas. Vi får hoppas att Pedro hittar formen nu och att resten av spelarna kliver fram..Och att min halvdåliga känsla inför imorgon är fel, för jag vill verkligen ha den där medaljen på våra tröjor 2012! :)

Vad tror ni om morgondagen?
Barcelona Pep, The Creator
2011-12-17 19:45
Intressant läsning om ''Judas Figo''.
Barcelona Barca4eva
2011-12-17 19:34
Andresito

Äh, kör på den. Det blir nog en av få böcker du läser under ditt liv.

:D
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-17 19:33
"Neymar är den sista pyssel biten som saknas i Barcelona."

Inte en chans. Tror ni på allvar att Neymar kan komma in i Barcelona och på egen hand göra Barcelona bättre? Personligen tror jag att Neymar kräver alldeles för mycket boll för att vara bra i Barcelona. Det kan han få i Real eller något annat lag men i Barcelona finns det inte plats för honom.
Dessutom är han för mycket av en showare och för lite av en intelligensspelare för att passa in här.
Barcelona Andresito
2011-12-17 19:25
Nu i dessa "Jag är Zlatan"-tider så blir man otroligt sugen på att köpa Barcas senaste bok. Synd bara att det kostar så mycket, 375kr från uefas hemsida och 475kr från Barcas. Släpps den 20 december för dem som är intresserade

Edit: Glömde länk
http://shop.fcbarcelona.com/stores/barcelona/products/product_details.aspx?pid=102974
Barcelona Blaugrana91
2011-12-17 19:00
Barcelonistas

Neymar förlängde ju nyligen sitt kontrakt till 2014, det är väl däför Santos räknar med att få ha kvar honom lika länge. Men det behöver ju som sagt inte betyda att han kommer stanna så länge.
Vill han lämna så måste ju naturligtvis Santos gå med på det.
Barcelona Hetfield
2011-12-17 18:59
Det känns ju lagom ogenomtänkt att döma Neymar utifrån absolut ingenting. Vad har han gjort för att stämplas som "stökig" eller "problembarn"?

Jag tycker att han verkar vara en lagom stabil kille, han har dessutom blivit pappa rätt så nyligen, jag tvivlar på att fest och brudar är hans prioritet om han går till t.ex: Barcelona. Han bråkade med en tränare en gång, men tränaren fick sparken kort därefter, så han måste ha varit en dryg person.

Jag tycker att Neymar verkar vara the real deal, han lever inte på överstegsfinter som Robinho eller endast snabbhet som Pato, han kan göra lite av allt. Folk tenderar att se på hans frisyr och bakgrund som "brasse" och tro att brudar och pengar är hans prioritet.
Barcelonistas
2011-12-17 18:58
Zamboza

Neymar är en sällsynt spelare sådana växer inte på träd varje dag. Jag vill inte heller att Barca ska lägga stora summor på spelarköp, men i det här fallet så tycker jag att Neymar är värd vart enda öre.

Neymar kommer kosta en del helt klart, men det ni glömmer är att vi kommer få in otroligt mycke pengar på bara hans namn.

basaric

Sant håller med dig där. Barcelona är världens bästa klubblag, och status mässigt är man även störst. Jag tror att spelare som Neymar och dom du nämnde kollar nuläget. Lägg därtill att Barca ger chansen till unga spelare till skillnad från Madrid som låter talanger ruttna, för att sedan sälja dom för kaffe pengar till ett brö gäng.
Barcelona Xaviesta
2011-12-17 18:57
basaric - ?#AnimoElGuaje

Jag förstår min vän. Jag ville bara jämföra honom med andra spelare som jag tror inte hade passat in i Barca av olika anledningar, såväl på som utanför plan. Jämförelserna var inte menade att göras rakt av. Men även om han är en svärmorsdröm tycker jag att han hade blivit lite överflödig i Barca.

Edit:

Götze är en spelare som jag definitivt vill se i Barca. Killen är helt jävla fenomenal! Barcas spelstil gör att även mittfältare kan spela i anfallet, så jag ser hellre mitfälltsköp än anfallsköp framöver.
Barcelona Messidinho_10
2011-12-17 18:55
Neymar verkar vara mer balanserad än Balo iafall.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2011-12-17 18:53
Xaviesta

Jag sa aldrig att jag ville ha Neymar i Barcelona, jag tyckte bara det var fel av dig att jämföra honom med Balotelli och Cristiano Ronaldo då dessa två är dom största egotrippade människorna på denna jord.
Barcelona Zamboza
2011-12-17 18:52
Barcelonistas

Han lär nog kosta mycket oavsett när han kommer. Dock hoppas jag barca inte lägger några summor på 40m euro och uppåt. Det är han inte värt oavsett hur bra han är.
Barcelona Messidinho_10
2011-12-17 18:51
Pengar är inget problem för oss, utan problemet är att ManC lr Real ska sno Neymar före oss. Så det hade varit jävligt skönt om man gjorde klart med honom snabbt, och sen kan han få komma när han e redo.
2011-12-17 18:50
Barcelonistas

Ja, men alla dom du rabblade upp har sett Real Madrid vinna en tittel, men tror knappast att Neymar, Götze, Hazard och gubbarna väljer Real Madrid i första hand idag. Dom är så "stora" tack vare Francos tid på 50 & 60 talet då denna människa krävde att motståndarna skulle förlora medvetet mot Real Madrid annars skulle dom råka illa ut, annars hade inte Real Madrid varit större än Levante.

Hota och hota.. dom har ju vunnit en match sedan 2008 och det var var en match i copa del rey.
Barcelona Xaviesta
2011-12-17 18:50
basaric - ?#AnimoElGuaje

Balotelli för sin förmåga att ställa till det för sig utanför planen.
Zlatan för sitt Gud-syndrom.
C. Ronaldo för sin förmåga att spela för sig själv hellre än laget.
Alla dessa tendenser visar Neymar upp till och från. Killen är 19 år och har aldrig testats utanför Sydamerika. Han har fått på tok för mycket uppmärksamhet utan att ha visat något egentligen. Ett par snygga mål räcker inte för mig iaf. Barca har flopp-värvat ett X antal år på raken nu. Dags för lite smartare värvningar framöver. Jag hoppar inte på Neymar-hypen iaf.

Enda skälet att jag kan se att han hamnar hos oss ändå är om Rosell skulle påverka Pep på något sätt, eller om Pep flyttar och Neymar köps in efteråt. Ett köp av Neymar i rent kommersiellt syfte är något jag kan se Rosell göra, då vår käre president är lite pengakåt (gillar att spara, skära in, sälja, byta Unicef mot Quatar Foundation, snåla, och förstöra säsongsuppladdningar genom diverse jippon och skit som spelarna måste ställa upp på som om vi vore några jävla Harlem Globetrotters) precis som sin sliskiga kollega Perez. Jag förstår precis som näste man att klubben behöver cash mer än nånsin tidigare, men det finns bättre sätt att göra det på än att låta det sportsliga lida. Tror du Pep var nöjd med hur vi inledde säsongen efter semstern?

Vi har Messi redan som gör allt det Neymar är bra på, dvs dribbla bort 5-6 pers och driva inåt. Messi har dessutom Xavi/Iniesta kvaliteér vad gäller speluppfattning och passningsspel.

Behöver vi en Neymar i Barcelona? Jag tvivlar.
Barcelonistas
2011-12-17 18:44
Basaric

Menade dom mest populäraste. Det är dom 2 klubbarna som dom bästa spelarna vill spela för.

Ronaldinho,Zidane,Luiz de lima,Romario,Rivaldo, Maradona etc.

Barca är världens bästa klubblag,men Real är den klubben som kan hota oss. Resten av världens klubbar har ingen chans mot oss.

Blaugrana91

Neymar kommer för eller senare inse att han själv måste röra på sig. Santos kan inte tvinga han va kvar till 2014, är det ett fängelse eller? Neymar är född för att ta på sig den röd blå randiga tröjan.

Barcelona Blaugrana91
2011-12-17 18:43
Vart har folk läst att Nemyar kostar €30 Miljoner? Dem summor jag hört att Santos kräver för honom är mellan €45-50 Miljoner, t.o.m €60 Miljoner har nämts att Barca var villiga att ge. (Antagligen skitsnack).

Så den klubben som vill ha Neymar kommer att få slänga upp mycket pengar.
Men det råder ingen tvekan att Neymar väldigt gärna vill spela för oss, som flera nämnt det är bara kolla på alla uttalanden han gör där han ständigt berömmer klubben. Rosell har sagt att han gillar spelare som visar att dem verkligen vill spela för Barca.

Men finns ingen chans att vi kommer värva Nemyar nu i januari, kanske i sommar, men även det känns tveksamt då Santos sagt att dem vill ha kvar honom till 2014. Men återstår att se.
Barcelonistas
2011-12-17 18:38
Zamboza

Det är bättre att få hit Neymar redan nu då han i stort sett kostar nada. Om 2-3 år kommer priset ligga på en annan nivå.
Barcelona Zamboza
2011-12-17 18:38
Det ska tilläggas att han är en väldigt bra spelare, som dessutom alltid försöker ta sig igen med hjälp av sina lagkamrater och inte bara försöker dribbla huvudlöst.
2011-12-17 18:37
Barcelonistas

Nu tycker jag att du överdriver när du kallar lillebror Real Madrid för den bästa klubben. Lillebror som inte har vunnit en stor tittel på 4 år.

Lillebror, lillebror, lillebror..
Barcelona Zamboza
2011-12-17 18:35
Jag avskydde Neymar från början pga att jag fann honom lite stöddig och med en barnslig frissa. Dock är han klokare än man tror. Han tillrättavisade(nåja) Pele när denna påstod att Neymar var bättre än Messi. Han har dessutom nyligen fått ett barn, så nog borde det få honom att mogna, till skillnad från ztatyn. Jag ser gärna Neymar i barca redan nästa säsong, men har inget emot om han kommer om 2 eller 3 år.
Barcelonistas
2011-12-17 18:32
Messidinho10

Finns bara 2 klubbar som Neymar kommer spela i antingen Barcelona eller Real Madrid. Det är dom bästa klubbarna, det är där alla vill spela. Men så som han har snackat om Barca så känns det som att han vill komma hit.

Han verkar även ha bra kontakt med Adriano och Alves.

Jag gillar inte när folk hela tiden ska snacka om priset. Ni får det att låta som om Neymar kostar 1 miljard. Neymar kommer ligga runt 30-35 mille, och det är enligt mig små pengar med tanke på att vi i stort sett kommer få tillbaka dom pengarna på bara (NEYMAR). Det kommer säljas en hel del tröjor kan jag säga er.
Barcelona Barcadinho.
2011-12-17 18:26
Kollade lite på nätet om Santos.
Tydligen hade klubben inte så lyckosam säsong och laget slutade på 10.e placering den här säsongen 2011 som slutade nyss. Titeln gick till Corinthians. Det säger kanske inte så mycket, eftersom vi möte förut Estudiantes från Argentina som då också hade en svag säsong innan de möte oss i finalen. Och vi kommer mycket väl ihåg vilken tuff match vi fick smaka på.

Bra att notera att ligans skyttekung blev Humberlito Borges från Santos med 22 mål och långt bakom finns Neymar med 13 baljor.
Puyol får akta sig alltså för den där Borges, inte bara Neymar...

Edit - såg precis att Jonas tog upp allt detta i inför match rapporten. Ok, två gånger är bättre än en gång.
Barcelona Messidinho_10
2011-12-17 18:25
Hoppas vi gör klart med honom imorgon, det bara och sätta en kråka på kontraktet. Fan 300 m för Brasiliens största talang är ingenting. Alexis Messi Neymar är CL garanti.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2011-12-17 18:25
Vem vill kolla på porr för att njuta när det finns detta tillgängligt rena ögonorgasmen helt fenomenalt.
Barcelonistas
2011-12-17 18:24
BB-Barceloneta

Robinho har alltid varit lite överskattad som spelare. Men jag tycker han var riktigt grym säsongen 07/08 där han var en stor bidragande faktor till att det gick bra för Madrid. Däremot så ville inte Real förlänga med Robino då denne hade för stora krav, och då såldes han till City.

Han sa bland annat att han kunde bli bäst i världen i Man City och leda laget till stora titlar. Men det hela blev tillslut ett stort fail..
Barcelona BB-Barceloneta
2011-12-17 18:19
Visst verkar det ju självklart att Neymar föredrar Barca före Real men jag håller med om att han verkar ha lite mer "Realmentalitet" än "Barcamentalitet". Han har ju trots allt varit inblandad i smärre "skandaler" i Brasilien. Men jag tycker ändå han visar stor ödmjukhet i alla hans senaste uttalanden kring Barcelona och klubblags VM. Jag tycker fortfarande inte att Neymar ska värvas, åtminstone inte nu eller nästa år. Sen får vi se hur läget är i framtiden. Jag tvivlar inte på hans talang men jag tvivlar på om han verkligen kommer bli den superspelaren som alla tror. För mig känns det som lite Robinho varning.
Barcelonistas
2011-12-17 18:19
Xaviesta

Med sista pyssel biten menar jag att Neymar är den sista biten som gör så att vi har en säker framtid.

Neymar-Messi-Pedro-Sanchez etc.

Jag håller med dig och jag ställer själv ett stort frågetecken för just mentaliteten. Men glöm inte heller att Neymar är ung, i den åldern kan man förändras som person. Jag tror Neymar kan förändras och passa in i Barca, för Zlatan var det omöjligt. Han var helt färdig utvecklad som spelare och även i huvudet, han kunde inte förändras på något sätt.

"Men de flesta håller nog med om att han känns mer som en Real-spelare än en Barca-spelare"

Ja det känns så. Men jag tror som sagt att allt det där kaxiga skiten försvinner när han kommer hit.

Barcelona 1.70-ligan
2011-12-17 18:14

Ett frågetecken kring Neymar är dock att han är så späd i kroppen. Det fungerar säkert med hårda spelare omkring sig, men det har han ju inte direkt i Barca. Kanske lägger han på sig ett par kilon med åren.
Annars är det en sak som gör Deulofeu ännu mer spännande. Som en engelsk kommentator sa:

"he might be the only barcaplayer who visit the gym on permanent basis"... lite överdrivet att han är den enda, men om han får ut max av sin kapacitet kan det bli en oerhört spännande och kraftfull ytter. Hans största utmaning är nog att komma in i tika-taka-liret.
2011-12-17 18:13
Xaviesta

Fast där håller jag inte med. Vad jag läst dom senaste åren så är Neymar en rätt så ödmjuk person. Han hyllar andra spelare (mest Barcelona) och verkar ha fötterna på jorden. Att jämföra honom med Balotelli som för några månader sen sa att han är världens bästa spelare efter Messi är inte rättvist. En Balotelli som slåss med sina lagkamrater på daglig basis och är rubrikernas man. Att jämföra honom med Cristiano som för några år sen att han är världens bästa, världens andra bästa och världens tredje bästa är inte heller rättvist.
Annons: