/spanien/barcelona/forum/10190.aspx/spanien/barcelona/forum/10190.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Xaviesta
2011-12-18 10:11
Jag åt det i Paris (baguettens hemstad f.ö.) 2003 and I fell in love!
Ryo Miyaichi !
2011-12-18 10:08
"Ska ner till konditoriet och hämta en fet baguette med rostbiff på en bädd av potatissallad med remouladsås och rostad lök över, klockan elva. Och en coca cola till självklart. Det kallar vi uppladdning!"

-

Remouladsås till potatissallad och rostbiff, är du bäng? :)
Låt nu remouladsåsen stanna hos fishnchips ;)

Förresten, hur mycket satsar ni på vinna idag, jag menar, kör ni bästa laget? Ser dom hungriga ut osv? 1.28 på er idag.
Barcelona Xaviesta
2011-12-18 09:33
Jag fattar inte varför folk är så upprörda över Sevillas insats igår. Vad färväntade ni er? Om det är något lag som ska plocka poäng från Real förutom Barca är det nåt bottengäng senare i vår när spelschemat blir tajtare och fokus ligger på CL. Vi ska bara koncentrera oss på OSS. Vi har ligan i våra egna händer nu och det var precis det killarna ville inför clasicot.

Ska ner till konditoriet och hämta en fet baguette med rostbiff på en bädd av potatissallad med remouladsås och rostad lök över, klockan elva. Och en coca cola till självklart. Det kallar vi uppladdning!

Edit: Känner på mig att Pedro kommer att avgöra matchen av nån anledning.
Barcelona Keite
2011-12-18 09:20
Sjukanmäla sig från jobbet idag: Check!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-12-18 09:10
Jag håller med Barca4eva. Det är ju bara vårt fel att det har blivit så. Mot Valencia borde vi tex fått straff och Villa kunde ju avgjort på slutet men han är ju våran egna Robinho, dvs fem lägen ett mål. Och jag fattar fortfarande inte vad som hände tex mot Socidad och Getafe tex, det var ju helt sinnessjukt... Jag hoppas att det här bli vändpukten för oss nu.
Barcelona Barca4eva
2011-12-18 01:03
Sevilla skämde ut sig lika mycket som en del skribenter härinne. Final idag!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-12-18 00:55
Har skrivit detta kanske 100 gånger i detta forum, det är vi som sätter oss själva i denna situation när våra spelare inte sätter lägena och spelar 100% mot bottenlagen borta. Vi kan inte förlita oss på att andra lag ska göra jobbet åt oss. Madrid lär knappast tappa så mycket poäng, kanske något kryss i vår men annars får vi fortsätta vinna och slå dom i klassikerna som vanligt.

Visca Barca, nu måste man lägga sig så man kommer upp imorgon bitti för att kika på Finale. Neymar kanske har lite show, får se hur han klarar sig mot världens bästa lag.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2011-12-18 00:51
Jag har bara lust att smälla till varenda k*k huvud så kallade fotbollsspelare som möter oss och snor poäng, men när dem möter Real Madrid så drar dem ner shortsen och säger "kom och k****a oss".

Förlåt för att jag skriver svordomar, men jag är så frustrerad. Åhh så arg jag är och det är inte på Real utan på dem andra lagen, återigen förlåt för detta inlägg!
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2011-12-18 00:44
Tack! :)
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-12-18 00:43
11.30
2011-12-18 00:35
Eller vilken tid rättare sagt
2011-12-18 00:35
När spelas vår match imorgon?
Culé - Messi y Alexis
2011-12-18 00:32
2-6 slutade matchen. Ni vet väl vad jag menar? Real kommer aldrig glömma det resultatet. :P
Barcelonistas
2011-12-18 00:26
Rob.Barca

Satt och funderade precis samma sak. Vaför jävla taktik använder dom mot Madrid? Föra säsongen förlorade man med 2-6 från den matchen borde man ta lärdom av att man inte kan spela ultra offensiv fotboll mot Madrid när man heter Sevilla.

Det som är mest komiskt är att det blir exakt samma siffror som föra säsongen 2-6, även samma resultat i halvtid. Haha.
Barcelonistas
2011-12-18 00:21
Westingo

Javi Varas gjorde kanske säsongens målvakts prestation mot oss. Helt sjukt att motståndarna alltid ska höja sig när dom möter oss, medans mot andra ( i det här fallet Madrid) så ser dom ut som Mediokra spelare.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-18 00:17
westinho

jag skrev att dom ÄR ett bättre lag än så... jaja, alla tycker olika. godnatt!
Barcelona rob.BARCA
2011-12-18 00:15
läser tränarna ens på hur real spelar eller skiter dom i det rent ut sagt?
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-12-18 00:14
Barcelonistas

Visst tog de 1 poäng på Camp Nou, men det var väl inte rättvist resultat? Den matchen borde slutat kanske 5-1 om det inte vore för Javi Varas.
Barcelonistas
2011-12-18 00:12
Westino

Är du allvarlig? Sevilla har ändå hemma plan och måste bara göra det bättre än vad dom gjorde ikväll. Samma jävla fitt lag tog 1 poäng från oss på Camp Nou så klart man är lite frustrerad.
Barcelona Blaugrana91
2011-12-18 00:10
westinho - Sergio #16

Grejen är ju fortfarande att när Sevilla möter oss så sliter och kämpar dem som det vore en CL-final, men när dem möter Real ser det ut som dem knappt försöker ens.
Barcelona || Anti Madridistas ||
2011-12-18 00:10
Jag väntar på real redaktionens hyllningsartiklar om ronaldo och real. Ska bli intressant att läsa ifall dom har förlåtit ronaldo/real efter dagens match.

Sevilla skämmer ut sig totalt.
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-12-18 00:08
elbraco - Bojan y Thiago

Precis, du säger det själv. De är inte ett bättre lag än så. Därför förstår jag inte riktigt varför culés har så stora förväntningar på Sevilla när vi vet att deras försvarsspel stundtals håller allsvensk klass. Mot Real Madrid är det självmord att inte sätta press på en rättvänd spelare (speciellt Di María) på offensiv planhalva.

Sevilla är pinsamma, Atletico är pinsamma, Villarreal är pinsamma. Detta är inga nyheter.
Barcelona Éluc
2011-12-18 00:08
Blaugrana91

Jupp. Sevilla vek ner sig även då. Skillnaden var att det var slutet på säsongen och därav inte riktigt lika imponerande. Hur kvällens match slutade med samma tennissiffror är förjävla konstigt.
Barcelona Blaugrana91
2011-12-18 00:07
Jag har nu kollat upp det och jag hade rätt, Real vann med exakt 2-6 förra säsongen också mot Sevilla, man hade dessutom exakt 0-3 i paus då också.

Mycket skumt...
Barcelona El Nino Maravilla
2011-12-18 00:05
Såg att det var lite snack om Barcelona boken här inne. Skulle någon kunna berätta något kort om vad den egentligen handlar om, Barcelona i allmänt eller går den in mer i detaljer? Dessutom vet ni vilka språk den finns på?

Tacksam för svar :)
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-18 00:00
westinho

vika ner sig?
jag har inte läst något om det, det enda jag tycker är att Sevilla skämmer ut sig genom att torska med 2-6 med en man mer i halva matchen...pinsamt. De är ett bättre lag än så.
Barcelona Blaugrana91
2011-12-18 00:00
Rätta mig om jag har fel men vann inte Real med exakt samma resultat förra säsongen också 2-6?
Barcelona Éluc
2011-12-17 23:58
>The Reporter<

Orrenius?
Barcelona Trippeln
2011-12-17 23:57
Det bästa med matchen var ändå att matchen slutade;

2-6
Barcelona >The Reporter<
2011-12-17 23:57
"Ronaldo kommer garanterat trösta sig med ett hat-trick mot Sevilla i nästa omgång, men det är ju lite som sjundeklassaren som går till mellanstadiediscot för att känna sig häftig."
---------------------------------------

Annons: