/spanien/barcelona/forum/1019.aspx/spanien/barcelona/forum/1019.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2016-03-15 11:46
Reymar Så Vardy hade petat Aduriz?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Reymar
2016-03-15 11:27
Vlom

Fast nu är det bara Chelsea av topplagen som genomgår en kollektiv kollaps. Håller med om att lag som Espanyol aldrig hade kunnat konkurrera om ligatiteln på grund av Barca och Real men vem hade trott Atletico hade vunnit ligan för två år sedan?

Leicester hade nog sopat mattan med Valencia eller Bilbao. Vardy, Mahrez och Kante hade gått in direkt i startelvan i varenda lag i la liga (undantag Barca&Real). Sen att PLs nya avtal gör att Leicester kommer tjäna mer än lag som Atletico och Sevilla förstärker min tes, då de hade kunnat locka över spelare i ovannämnda lag genom att vifta med pengarna.
Barcelona the cameroonians
2016-03-15 11:17
Facebooksidan och Youtubekanalen sänder live från träningen just nu.
Vlom
2016-03-15 11:15
Simon Bank om ägarna & sponsorerna bland Europas storklubbar.
Vlom
2016-03-15 10:59
LennyRomario Som sagt, ingen förnekar att Leicester gör det strålande just nu sett till förväntningarna som man hade inför denna säsong, men det är främst p.g.a. att andra givna topplagen är usla. Typ som att Espanyol skulle vinna La Liga tack vare att Barca, Madrid, Atleti, Villarreal och de andra klubbarna skulle genomgå en kollektiv kollaps (något som förstås inte kommer att ske).
VisCA.barCA
2016-03-15 10:46
Intressant läsning här om "Hur man slår Barcelona". Era tankar kring detta? Glöm inte att trycka på "Read next page" längst ner.
Barcelona Visca el Barca 17
2016-03-15 10:42
@LennyRomario:

Villareal då? Tydligaste exemplet där ett lag kom från andra ligan.
Celta Vigo?
Real socidad? När de hade Griezman
Man kan också vara ärlig med att Tv pengarna gör det svårare för övriga lag att slå sig in i topp 2. De brittiska lagen går också igenom en identitetskris där Leicester mer kör hederlig effektiv Brittisk fotboll blandat med italienskt försvar. Vilket blir det mest exotiska man har skådat på länge för copycat lagen i den här ligan.
Barcelona LennyRomario
2016-03-15 10:22
@Vlom:
Och hade du frågat ALLA innan säsongen så kunde det som just nu händer inte hända i PL heller. 100% omöjligt. Det är ju det som är tjusningen med ett mirakel - det kan omöjligt hända, men sen så händer det. Så att dra paralleller mellan var och var inte det kan hända är meningslöst. För bara 6-7 månader sedan var det en total jävla omöjlighet i PL också.
Vlom
2016-03-15 10:14
Att Leicester har gjort en strålande säsong är något som man förstås ej kan blunda för, men vi måste vara riktigt ärliga nu. Att ett lag, som befann sig i bottenträsket under stora delar av förra säsong och som förväntades återigen slåss om ett nytt kontrakt, fortfarande leder ligan i slutet av mars så kan man förstås inte förneka faktumet att de (normalt sätt givna) toppklubbarna har underpresterat kraftigt samtidigt som kvalitén i den engelska ligan har gått ned sig något oerhört och som avspeglas i Europa och UEFA-rankingen (något som vi på forumet gärna brukar hänvisa till). Inte direkt så värst förvånande när Luis Enrique under presskonferensen inför mötet mot Getafe konstaterade att något liknande skulle ske här och det har spanjoren förstås helt rätt i. Helt enkelt för att La Liga är en mycket bättre än Premier League, Leicester skulle i bästa fall skulle vara ett mittenlag och då är jag snäll.
Vlom
@enkos:

Till skillnad från de övriga lagen som du nämnde, var/är Atlético ett etablerat topplag och som dessutom började vinna kontinentala/inhemska titlar under Simeone. Så det var nog inte riktigt det bästa exemplet från din sida, även om jag förstås håller med dig i sak kring vad du säger om Leicester.
Vlom
@Barcelonito / Lucho Enrique 21:

Jag vet nog inte riktigt ifall om du kommer ihåg, men sanningen var att Alves underpresterade kraftigt under några säsonger och agerande som en rundningsmärke för snabba & skickliga spelare. Man ska nog dessutom även ha i åtanke att Alves vart oerhört kritiserad härinne under just dessa säsonger och att man önskade att man skulle lämna laget. Att han således fick ett kontrakt som motsvarade hans mindre godkända prestationer var förstås inte mer än helt rätt vid det tillfället. Att han är en legend kan man förstås tycka, men man ska ha klart för sig att klubben är alltid större än spelare och att man ej kan behålla spelare enbart p.g.a. sentimentala skäl.
Barcelona Kröjff
2016-03-15 10:11
Riktigt dålig timing att gå in och abrupt avbryta en infekterad träta mellan två forumsmedlemmar, först efter det att en av kombattanterna släppt striden som sådan och börjat ställa sakliga frågor om sakernas faktiska tillstånd. Och dessutom rikta tillsägelsen enkom till den som slutligen sansar sig i tonläget. Just saying.
Barcelona neymar JR
2016-03-15 09:59
Dm1982 Annars så har vi suarez som brukar vara vid närmsta McDonalds.... För min del finner jag det en aning överdriven syn när det gäller kost=prestationer. Så pass bra tränade spelarna är nuförtiden så gör inte en pizza veckan något.
Barcelona enkos
2016-03-15 09:20
Enligt länken här är det just nu Frankrike som är femma men det ändras från omgång till omgång i europa spel.
ps. Spanien som det ser ut nu kommer att krossa 100 000 gränsen ...
Barcelona enkos
2016-03-15 09:09
Olika medier skriver olika. vissa att Frankrike tillhör de fem bästa ligor och att 1 mål räknas 2 poäng medan andra hävdar att det är Portugal som är femma och där räknas 1 mål 2 poäng medan det andra 1.5. Den fd Valencia spelaren Jonas idag i Benfica har gjort 28 mål !? Zlatan 27 Higuain 27 Ronaldo 27 Suarez 26 Lewandowski 24 Messi 22 trots att han varit borta i två månader. Kommer inte ihåg när senast var det så jämnt med många målskyttar.
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2016-03-15 08:59
DM1982

Intressant läsning, då vet man vad man ska äta efter varje match från och med idag! Haha
Mod.
2016-03-15 08:53
@Xaviesta

Nu vet vi vad du tycker om enkos, det är bra nu.//Mod.
Barcelona DM1982
2016-03-15 08:48
Viggo - Grande Busquets Att äta pizza efter en intensiv match är faktiskt helt ok även fast man inte kan tro det. Det har cirkulerat bilder på Barças omklädningsrum efter match och då har det funnits pizzakartonger där. (ett litet instick från mig bara)
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2016-03-15 08:38
När man diskuterar Leicester måste man först och främst ha sett fler matcher än 3. För det finns ingen enkel förklaring för varför det går som det går för detta lag. Det är inte så enkelt som att säga att storklubbarna inte är bättre än såhär. Det är inte heller så enkelt som att säga att det handlar om att PL är en skit liga. Ranieri försökte beskriva framgångsreceptet, inte ens han lyckas med det. De äter pizza och dricker öl efter varje vinst. De går emot all logik om fysiologin och vad professionella måste få i sig för att kunna prestera sett över en säsong. För mig har dem något fundamentalt för en klubb, eller för ett lag. Dem har gemenskapen, dem har glädjen och främst av allt dem har viljan att göra allt för sina lagkamrater! Det är inte bara Vardys målgörande eller Mahrez tekniska briljans eller Kantes mix av grovt jobb och enkel fotboll. Det är mer än så. Det är en hel trupp som springer och gör allt för varandra. Det är en hel trupp som har grävt sig ner i skyttegravarna tillsammans och aldrig skulle lämna en skadad ensam. Det här är mer än bara ett lag, det är ett gäng grabbar som älskar att umgås och spela tillsammans. Jag tvivlar inte en sekund på att Leicester hade varit högt upp i la liga (eller vilken annan liga som helst) när de presterar som dem gör idag. Det här är vad som gör den här sporten så otroligt vacker. En klubb som var nära att bli nedflyttade för ett år sen är nu ett antal omgångar från att vinna ligan. Det är magiskt och rena Hollywood sagan. Det här ska man njuta av och inte såga. Jag älskar att det här händer och kommer förmodligen aldrig glömma säsongen där Leicester, en för dagen liten klubb, går och vinner PL. Det är stort, det är magiskt, det är fotboll!
Barcelona Deulofeu
2016-03-15 08:34
Satt och kollade bosman listan och där figurerar ju en minst sagt duktig målvakt i Mandanda jag skulle inte ha något emot om han skulle komma till oss.

Han lär väl knappast kräva en högre lön än Mats eller Bravo trots att han är bosman.

Jag tänker då att vi kan släppa Bravo trots allt han gjort för oss.Det är nu dags att Mats blir vår förste målvakt.

Mandanda är en perfekt målvakt främst för copa del rey med sina fina reflexer skulle han göra sig perfekt hos oss som backup.

Vi skulle dessutom få in en rejäl slant på kontot.

Realistiskt nja men jag gillar tanken och jag vill verkligen se Mats mer!

Bravo är grym men inte framtiden!
Barcelona Xaviesta
2016-03-15 07:52
enkos Ta en diskussion med mig istället för att böla. Let's jab a little. Förklara för mig på ett seriöst sätt hur du kan säga att Leicester aldrig hade kunnat hamna topp 6 i La Liga. För att förtydliga: jag säger inte att dom KAN det utan jag undrar hur du kan påstå att dom INTE kan sluta topp 6. Vad baserar du detta på? Som påminnelse kan jag säga att du längre ner påminner folk om att det inte går att jämföra enskilda matcher eller ligamatcher vs CL matcher för att bevisa en poäng. Men det är alltså fullt berättigat att jämföra lag från olika ligor med varandra rent hypotetiskt istället som du själv gör? En ekvation som som för övrigt ingen någonsin kunnat komma med ett tydligt svar på eftersom det är omöjligt att veta?
Barcelona Z_Z
2016-03-15 07:48
@Reymar:

Har faktiskt extremt svårt att se att Leicester hade gjort det såpass bra här som en 4:e-plats i la liga, för gissar att det är Villarreals plats du syftar på att de skulle ta för ingen kan nog på fullaste allvar tro att de skulle hamna före topp 3. Att ta enskilda matcher som exempel är ju bara löjligt, för i sådana fall skulle vi ju kunna få det till att Leicester hade haft svårt att vinna grekiska ligan eftersom Arsenal krossade Leicester sett över två matcher medan man spelade jämnt mot Olympiakos. Det resonemanget kan man aldrig köra.

Leicester gör det bra och det vore fantastiskt om man vann ligan, men man är där man är för att samtliga större klubbar (undantaget Tottenham, om man kan räkna dem som en stor klubb) gör en usel säsong. Hade varit klart svårare för dem i La Liga då man troligtvis skulle kamma hem noll mot toppklubbarna och man nog skulle ha svårare med spelstilen många av klubbarna där har jämfört med i PL.

Barcelona enkos
2016-03-15 07:28
Att mod tillåter hycklare Xaviesta gång på pågång komma med påhopp mot mig är bara tråkigt. Killen är bara besatt över allt annat som inte är i smak med hans åsikter.
Barcelona Xaviesta
2016-03-15 07:26
enkos Jag adresserade dig som skribent endast, det var inget personligt påhopp. Du är en värdelös skribent. Ungefär som El Pasillo när han skriver helt absurda inlägg i ett forum och sen ber folk att inte reagera och scrolla förbi. Varför skulle jag göra det? Att försvara fotbollen som sport från "fans" som dig är en ära. Njut av sporten istället för att sprida hat omkring dig och sitta i hörnan som en elektron och vara negativ med patetiska försök att nedvärdera en fantastisk prestation av säsongens sensation i fotbollsvärlden.
Barcelona enkos
2016-03-15 07:21
IFK Norrköping vann allsvenskan mot alla odds
Montpelier gjorde det i Frankrike
Atletico som inte ens var topplag i Spanien tills nyss vann Spanska ligan. .
Kaiserslautern vann Bundesliga som nykomling. .
Ja dessa uppstickare händer överallt.. Men sen försvinner lika snabbt (undantag Atletico just nu) .
Barcelona enkos
2016-03-15 07:16
Xaviesta Jag har precis skickat ppm till dig där jag ber dig att ........ och jag uppmanar dig här också att flr sista gången skriva om mig här. är du bitter och mina inlägg driver dig till vansinne är bara att scrolla vidare.. ps. och du får fortsätta älska din penaldo i smygg ... och sist men inte minst. Misstänker att du kommer från en kultur som har noll respekt för andras åsikter. Nu bor du i Sverige och börja lära dig att respektera olika åsikter och inte varenda gång komma med idioti där du försöker tysta ner andra! Mig kommer du inte att lyckas tysta ner! !!
Barcelona neymar JR
2016-03-15 07:14
Leicester håller ju på att fullfölja en cinderella story. Hur kan man inte bli charmad av det? Inom 10 år har vi en film från Hollywood angående detta!!! För att vara helt ärliga så är Leicester det enda laget som beter sig som vinnare i England. I en sjö av förlorare så är det dom som har gripit sig tag vid pl-bojen. Dom har hamnat i ett sånt underbart flow där dom endast kan vinna. Ett lag som spelar med det hjärtat och det självförtroendet är oerhört svårt att knäcka. Visst är själva kvalitén på det laget lågt rent individuellt. Men detta är beviset på att kollektivet är starkast, dom ritar om fotbollen i England. Dem bevisar för dom andra att man inte behöver spendera 1 miljard varje sommar.
Barcelona Tiki-Taka
2016-03-15 06:14
Lecister skulle kämpa för sin överlevnad i la liga.
Barcelona Xaviesta
2016-03-15 01:34
Håller med Junta här fullkomligen, det är charmen med sporten som vi bör anamma i allt det här. Varför skriver enkos som han gör kan en logisk själ undra kanske. För att det är hans roll i forumet. Att bidra med värdelösa inlägg av clown-klass gång efter annan i herrans många år nu och då syftar jag inte ens på hans brist på källhänvisning eller hur besatt han är av sin smygidol Cristiano Ronaldo. Tar vi allt det ifrån honom så har han ingenting kvar ju och personligen tycker jag lite synd om honom så jag hoppas MOD låter honom stanna hos oss trots alla tidigare och framtida regelövertramp. Om vi ska vara lite allvarliga och lite ärliga så tror jag att vi (99% av oss) är rörande överrens om att det Leicester håller på att ställa till med saknar nästan motstycke i modern tids fotboll. Tjatas en del om att bedriften inte är av storartad karaktär då dom stora engelska elefanterna har ett mellanår den här säsongen men för mig är det fullständigt skitsamma. Finns ju 14-15 andra lag att tampas med och såhär långt har Leicester slått allt och alla i år oavsett motstånd, klarat sig över all förväntan mot dom förmodade topplagen, och sist men inte minst: allra bästa hemmalag samt allra bästa bortalag i skrivandes stund. Det är fanimej bara till att ställa sig upp och applådera denna bragd om det håller hela vägen! Om det är så enkelt att springa hem PL i år pga omständigheterna, varför har då inte Stoke, Watford eller Sunderland lyckats? För er som inte förstår retoriska frågor: svar undanbedes här. Att med näbbar och klor försöka underminera Leicesters kaos i år som enkos gör säger mer om honom än om Leicester. Att påstå att Leicester inte hade klarat sig lika bra mot valfri spansk klubb är för mig en lika pinsam parallell att dra som när anglofilen undrar om Messi hade kunnat göra ett solomål borta mot Stoke i ösregn. En värdelös jämförelse av en värdelös skribent.
Barcelona Junta Dimision
2016-03-15 00:29
enkos

Vet inte varför du försöker förminska Leicesters makalösa säsong för det är en av de största skrällarna någonsin inom den moderna fotbollen och om någonting så visar det charmen med sporten :).
Annons: