/spanien/barcelona/forum/10187.aspx/spanien/barcelona/forum/10187.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Grace/Wastelands
2012-02-23 10:40
Ja, det är ju Milan, Barcelona och Real Madrid kvar i CL som kan vinna. Och både Real Madrid och Barcelona slår Milan om dem möts på vägen. Garanterat.

I ett enkelmöte med Real Madrid kan det bli äckligt jävla tajt oss emellan. Vore ju underbart att få spöa både Milan och Real Madrid på vägen/i finalen. Barcelona måste väl mer eller mindre vinna CL. En annan rolig tanke vore ju om Real Madrid börjar fokusera på CL nu då dem tror att ligan är avgjord för sin egen del och tappar poäng i ligan, når finalen i CL mot kanske Milan eller oss och har då tappat ett flertal poäng i ligan. El clasico kommer upp i la liga och vi vinner och går om och Real torskar sedan CL-finalen.

Det kommer ju inte ske men vore ju en aning humoristiskt. Men njee, CL och CdR får bli målen nu, ligan ska inte gå att vinna. Isåfall måste ju Real klappa igenom totalt. Och det gör man inte med Mourinho som tränare.
Barcelona jost15
2012-02-23 10:04
Ray kommenterade tyvärr inte senaste fighten.
Barcelona tikitaka-GOOL
2012-02-23 09:49
Ingen som kan länka messis 4 mål från Valenciamatchen med Ray Hudson son kommentator?
Barcelona Rambla~
2012-02-23 09:06
Del 2, Revista de la Liga.
Barcelona Rambla~
2012-02-23 09:05
Veckans Revista de la Liga.

Obs! Det är två delar, del 2 i nästa inlägg.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-23 07:20
Andreas-

Även om Bayern lyckas vända nästa omgång så kommer de rycka i kvarten. Deras mittfält och spelidé har varit katastrofalt dålig sedan Schweinsteiger skadade sig.

Möjligen att Milan kan ställa till det för Real som de gjort tidigare år men för att vara ärlig så är Real otroligt starka (trots sin oavgjorda match i Moskva). Det är bara vi som kan stoppa dem.

De kan ha sin absoluta toppform, de kan ha sina 5 veckors försäsong, de kan ha sin revanschlust.. Vi förlorar ändå inte.

Dock tycker jag att årets CL håller på att se riktigt tråkig ut. Som sagt, bara vi Real och Milan som har chans. Bayern, Chelsea och Inter har jag räknat ut totalt. Lite tråkig då man är van med alla dessa lag i toppform, plus Arsenal (vissa år), Liverpool och Man United.
Andreas-
2012-02-23 07:01
Börjar få någon form av riksångest över hur hela det här CL-slutspelet kommer se ut. Ryker Bayern o Real går vidare tror jag vi alla kan enas om hur den här jävla skiten kommer att sluta.

Vi o Real lottas antingen på samma sida, eller så möts vi finalen. Jag orkar inte, framförallt inte en final. Förra året var det lite annorlunda för vid en eventuell förlust hade vi i alla fall ligan att luta tillbaka på.

Det blir fanimej så mycket värre i år, för hjärtats skull så slipper jag gärna Real Madrid. Vi är ju stora favoriter, eftersom dem inte slagit oss under ordinarie tid sen Pep tog över det är bygget. Men tänk om......

Edit: Iofs var det redan ganska givet innan säsongen, att vi o Real skulle mötas i CL. Men det är först nu det börjar sjunka in hur jävla sjukt det kommer bli.
Barcelona Éluc
2012-02-23 01:07
Känns riktigt härligt att för första gången på bra länge ha truppen ganska så skadefri. Afellay och Fontás skador är ingenting vi egentligen påverkas av, och med tanke på Cuenca och Tellos uppgång känns tomrummet som fanns i början av efterdyningarna av Villas skada, inte speciellt stor i dagsläget. Det är ju ändå nu vi ska vara som mest skadefria när vi går in i slutspurten i CL.
Barcelona Barcelona10Messi
2012-02-22 23:46
Inte för att det behöver betyda något men Barcelona är den ENDA seriesegraren som vann sitt bortamöte i Champions League.
Barcelona Zmaj od Bosne
2012-02-22 23:45
The Reporter/ Använd momondo.se och flygstol(en).se Bra sidor för att hitta billigt flyg! norwegian också! ;)
Postat via SvenskaFans-appen
barcaff4
2012-02-22 23:33
Xavi slog rekordet mot milan ( hundra passningar )
Barcelona Éluc
2012-02-22 23:19
Most successful passes in the opposition half in the CL this season (all teams): Xavi - Messi - Alves - Thiago - Cesc #fcblive [via opta]

Barcelona Blaugrana91
2012-02-22 23:15
Imponerade insats av Basel, dock tror jag att Bayern tar sig vidare ändå.
Bayern såg däremot inte speciellt vassa ut ikväll, men de är ändå det lag som jag ser som största hot mot oss, när de är i form är de galet bra.

Att Marseille vinner mot Inter är knappast förvånande, vad som däremot var förvånande var att det bara blev med 1-0. ;)

Sen vad som kan noteras efter den här första omgången av åttondelarna var att Barcelona var den enda gruppvinnaren som vann sin bortamatch. :)
Atlético addeh
2012-02-22 23:14
The Reporter

Pröva och sök på flygresor.se. Annars är Ryanair alltid att föredra om du vill ha så billigt som möjligt.
Länktips: flygresor.se
Barcelona >The Reporter<
2012-02-22 23:11
Hej, skulle behöva hjälp med flyg till Barcelona, har ni några bra sidor med billiga flyg som ni skulle kunna rekommendera?

Tack på förhand
Barcelona Rambla~
2012-02-22 23:05
Oj då, det visste jag inte. Tur jag har mitt konto. :-)
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-22 23:03
Rambla

"Sorry, registration has been disabled by the administrator."
Barcelona Rambla~
2012-02-22 22:59
Gonzalez Det är väl inget farligt? Kostar inget och kan du regga dig här är det väl inga problem och regga sig där?
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-22 22:56
Rambla~

Synd att man måste vara registrerad för att se några inlägg. :/
Barcelona Rambla~
2012-02-22 22:44
Hyser Matchen finns att ladda ner på fbtz, från SKY HD. http://www.fbtz.com
Barcelona Essienesque
2012-02-22 22:40
Marseille mot Inter är dock ingen skräll. Inter kommer med sex raka matcher utan vinst medan Marseille har kommit igång rejält i ligan och är även på hemmaplan.

Höll Marseille som en stor favorit denna match och är förvånad att de inte lyckades få in två, tre mål.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-02-22 22:39
Hahaha Inter! :D
Barcelona Trippeln
2012-02-22 22:37
Jag vet inte ifall det bara är jag men jag föredrar att Bayern går vidare trots att jag gillar Basel skarpt. Anledningen till det är att de vid eventuellt möte mot Real Madrid inte kommer skita ner sig som Basel förmodligen hade gjort på Benabeu.

Ryker Bayern så är det inte alls många som kan hindra Real och Barca från finalplats det här året.
Barcelona Keite
2012-02-22 22:37
Fan, rätt många skräll i CL så här långt.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-02-22 22:35
Tippade på Basel och inter hade vunnit 4000 och självklart förlorar Inter, kassa jävlar..
Barcelona El Soap
2012-02-22 22:33
Haha, Marseille 1-0 på stopptid! Vilka resultat!
BARCA-més que un club
2012-02-22 22:29
hehe basel vilket lag skräll laget vinner mot bayern imponerande :D
Barcelona Barcadinho.
2012-02-22 22:25
Gött FCB
Barcelona II Barça II
2012-02-22 22:24
Fyfan va gött! 1-0 Basel!
Barcelona barca_joe
2012-02-22 22:24