/spanien/barcelona/forum/10183.aspx/spanien/barcelona/forum/10183.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2011-12-15 10:36
Spännande elva

Alltid kul att se Thiago och Adriano.
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-12-15 10:34
Kan man se matchen på internet?
Barcelona Keite
2011-12-15 10:24
Liten kort reportage (på engelska) från klubb VM 2006, där Barca förlorade i finalen...
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-15 10:24
Hade hoppats att kaptenen skulle vila och att pique eller fontas hade tagit plats där bak. Nåja! Sköna ess vi har att slänga in. Vi har en monstertrupp!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona BB-Barceloneta
2011-12-15 10:21
Valdes Adriano Puyol Mascherano Abidal Thiago Keita Iniesta Pedro Messi Villa Där har vi dagens officiella elva
,Sami
2011-12-15 10:16
Nu är elvan ute. Kolla länk.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-12-15 10:04
Frågan är ju varför folk ens vill ha in Neymar när vi har en utav dom bästa ungdomsakademierna runt om i världen. Och på Neymars position har vi, Alexis(22) Pedro(24) Messi(24) Cuenca(20) Delafeou(17) Rafinha(18). Och dessa kanske inte briljerar än förutom Cuenca som har bevisat sin talang på högsta nivå. Dom två sistnämna kommer bli stora och jag tror mest på Rafinha som kommer gå om sin broder.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-15 09:49
Neymar är en fantastisk talang men väldigt hypad. Han har dominerat och gjort många mål i den brasilianska ligan i några säsonger nu, och spelat ca 15 matcher(?) i landslaget. Ändå så uppges han kosta €50 M vilket är för mycket för en sådan ung och förhållandevis oprövad spelare. Det finns många fler talanger som jag skulle se som ett bättre köp föe en storklubb.
Barcelona Xaviesta
2011-12-15 09:48
Keite

Ronaldo var lika fantastisk när han var ung, kaxig och tog för sig, precis som Neymar gör nu. Neymar har inte upplevt några riktiga motgångar ännu, och det är svårt att avgöra om han har ett bra psyke eller inte. Visst är han fantastisk, men jag vill se honom i Europa innan min bild av honom är färdigställd.

Sjukt snyggt mål dock, och det är inte första gången heller.
Barcelona Keite
2011-12-15 09:41
På tal om Santos. Kolla in deras 1-0 mål mot Kashiwa Reysol signerad av Neymar.
Snyggt. Undra om Neymar har C. Ronaldo eller Messi psyke. Dvs om han går ner sig på stora matcher, annars mycket lovande spelare.
Barcelona Barca4eva
2011-12-15 09:36
L.A.M Nr 10 Co-sign. Precis det jag tänkte.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-15 09:31
Jag tror nog Al-Sadd ändå är bättre än vad folk tror. Det är ändå Asiens bästa lag, även om Europa håller 100 klasser bättre så säger det ändå något att man är det bästa laget på sin kontinent.

Jag tror nog att de kan börja med en hög press, men då spelar vi nog oss antagligen ur den och efter en kvart sp lär vi ta över helt. Börjar de med 11 spelare på egen planhalva och ligger rätt i positionerna så kan det bli jobbigt för oss om vi inte får in ett tidigt mål.

Det viktigaste är koncentrationen. Går vi in med en bra inställning som i alla andra ligamatcher så kommer det gå bra. Lallar vi så kommer vi få det svårt.
Barcelona Xaviesta
2011-12-15 09:24
Jag tror att Barca vill skrämma Santos lite grann iaf inför en eventuell final, så jag hoppas på vackert spel och vinst med ett par mål. Dock vet man aldrig - lag man knappt hört talas om brukar kunna överraska.

Barcelona Barca4eva
2011-12-15 09:24
Keite Naj, naj. Första 10-20 brukar vara då Barca tar sin tid för att komma igång :p 2h kvar, man får lita på att en Veetle-stream till mobilen dyker upp.
Barcelona Keite
2011-12-15 09:15
Många förväntar sig Barcakross men jag känner Barca allt för bra :P
Det bara kolla oddsen tex. Barca ger 1,03!! wtf?

Har ingen aning om hur Al Sadd spelar eller hur bra de är. Men får se första 10 min för att få ett första intryck
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-15 09:09
Det beror helt på vilken inställning Barca går in i matchen med. Tar man det lugnt, vilar några spelare och bara tänker på finalen så lär det bli tufft, dock bör vi nog ändå vinna med uddamålet. Om vi går ut och kör stenhårt från start samt får in ett tidigt mål lär det rinna iväg.
Barcelona Barca4eva
2011-12-15 09:03
Keite Bara? 2-0 är ju bra :p
Barcelona Keite
2011-12-15 09:01
Hur bra är Al Sadd? Visst Barca bör vinna men skulle inte förvåna mig om det bara blir 2-0 så där.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-15 08:53
Det blir intressant att se hur Pep kommer ställa upp. Han har ju toppat truppen som är med, inga onödiga B-lagssspelare förutom tre stycken som faktiskt behövs då det är en lång resa med två matcher. Jag tror han ställer upp med några reserver i semifinalen men ändå ett relativt starkt lag. Några spelare som behöver ska få vila men ändå många ordinarie med då Pep nog gärna vill vinna den här turneringen igen. I en eventuell final blir det nog det absolut starkaste laget.
Om man ska försöka sig på en gissning till mötet med Al-Sadd idag:

Valdés;
Alves, Piqué, Mascherano, Adriano;
Thiago, Keita, Iniesta;
Pedro, Messi, Villa:

En bra elva. Puyol behöver nog vila då han inte orkar spela två matcher i rad längre. Keita som pivote, det kör alltid Pep med om det finns en liten anledning. Thiago måste starta, av Xavi och Iniesta så tror jag Iniesta är den som är mest redo för att spela ännu en match. I anfallet är rotation prio 1 just nu, med sex duktiga anfallare som alltid är farliga(nåja, Villa är i usel form men han är ändå ett hot när han startar). Pedro och Villa måste båda starta, och Messi ska naturligtvis spela. Cuenca kan gärna få ett inhopp ganska tidigt runt 65:e minuten.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-15 08:18
På tal om David Villa så har det ju snackats mycket om att man måste ha en anfallare som ytter, vilket gör att Sánchez inte är spanjorens ersättare. Nu har vi dock fått klart för oss att Alexis kan spela striker och göra det bra, dessutom har han gjort 4 mål de senaste 3 matcherna. I El Clasico spelaade han i stort sett hela matchen i mitten och gjorde livet surt för Reals mittbackar, och hans kvittering kommer även det på ett typiskt strikersätt.

Messi, Alexis, Cesc och Pedro är framtiden i vårat anfall. Om 6-7 finns förhoppningsvis alla kvar.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-12-15 08:14
Fan det är ju match snart :p

Blir intressant vilka förändringar pep gör från el clasico.
Barcelona R.E.M. god bless them
2011-12-15 07:34
Vet ni ens vad neymar begär i lön, idag har han 160 mil om året. Som fucking 19 åring, han tjänar mer än messi redan nu å säkerligen dubbelt så mkt som xavi å puyol... Nee släng den överskattade brassen till real, så tar vi upp egna talanger istället
Barcelona dios-maradona
2011-12-15 05:14
Var det någon som såg U de Chile's final i Sudamericana?, den där vargas alltså. Chiles nya stjärnskott som halva premier league och seria a är ute efter är otroligt snabb och kvick! fyfan. 11 mål på 12 matcher i cupen
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2011-12-15 04:43
Fan, här är man borta i 3-4 dagar och missar allt Comprende spottat ur sig.

Vad var förklaringen till vinsten i el Clasico? Tur? Mourinho in disguise? ; )
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-12-15 04:25
Haha, kanske den bästa bilden jag någonsin sett hittar ni i länktips.
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-12-15 04:25
Haha, kanske den bästa bilden jag någonsin sett hittar ni i länktips.
Barcelona Barca4eva
2011-12-15 02:31
Det bidrog ju en hel del till diskussionen men yeah :p
,Sami
2011-12-15 02:23
Barca4eva
Haha opsss har den redan varit uppe? Nä kl är mycket nu dags att sova:P
Ha de bra
Barcelona Barca4eva
2011-12-15 02:19
,Sami Damn, you're slow o.O