/spanien/barcelona/forum/10160.aspx/spanien/barcelona/forum/10160.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro, vinna för Tito Vilanova!
2011-12-20 23:30
Nejdå, Neymar har inte så hög lön som det sägs. Däremot har Santos låtit honom att behålla alla sina reklami/sponsorintäckter vilket gör honom till en av världens bästa betalda spelare.

Santos löepolitik liknar Barcas. Neymar kommer att behålla sina inkomster om han kommer till Barca, skulle jag tro. Med andra ord kommer han inte få så väldig hög lön av Barca, möjligen maximalt 3-4 miljoner per år(till skillnaden från Real Madrid som betalar högt och tar en del av sponsor-pengarna).

Guillem Balague brukar ofta ha säkra källor till sina artiklar. Till och med han skriver om avtalet mellan Neymar/Santos och Barca. Han menar på att Neymar är en god vän med Alves men han har också en relation med Messi.

Enligt Guillem Balague spelar Messi, Neymar och Alves "online matches of Playstation football" via nätet. Se länken.

Hehe, relationen mellan Messi och Neymar glädjer mig ännu mer. Jag vill ha Neymar redan i säsongen 13/14 i Barca. Den säsong som kommer att bli Villas sista säsong i Barca så att han kan skolas in sakta men säkert.

Edit: Eller varför inte i säsongen 12/13?

Barcelona 1.70-ligan
2011-12-20 23:20
Såg också videon om Grimaldo. Vilken jäkla lirare. Grym både offensivt och defensivt. Ska bli spännande att se vad det blir av honom , precis som många andra av våra canteranos... ibland vill man bara spola fram tiden ett par år och se var Barca står då. Som det redan har pratats om så kan vi han en helt galet bra trupp, där La Masia ugör en ännu större stomme än idag.
sköter vi bara våra kort rätt på ungdomssidan och desutom värvar in rätt spelare utifrån kan framtiden bli ännu ljusare än nuet. Och det säger inte lite .

Sen tror jag också att vi kommer hamna i dippar framöver. Vi kommer inte alltid vinna så monstruöst mycket som vi gör just nu - MEN, sett ur ett längre perspektiv tror jag inte klubbens utveckling kommer att stagnera - förutsättningarna finns tom för att trenden kan fortsätta peka uppåt :)
Barcelona Frodo
2011-12-20 23:20
addeh

Jämför hans situation med Alexis. Chilenaren tjänade "bara" ca 1,5 miljon euro i Udinese har jag för mig och Barca dubblade hans lön till 3 miljoner vilket får anses vara relativt lite.

Neymar har kontrakt till 2014 med Santos. Han är starter och fixstjärna i Brasilien. Han sitter på en hög lön. Kommer han till Barca blir det en dyr historia och personligen är jag trött på dyra affärer.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-12-20 23:12
Varför beskylla Neymar för att han inte presterade bra mot Barca med sitt Santos när inte ens Cristiano kan göra det med sitt Real på hemmaplan?

Angående Suarez, inga kameror fångade det han sa och inga andra spelare kunde vittna att de hörde honom säga ordet "negro". Det jag undrar är, hur många matcher kommer Terry få då? Om han får mildare straff än Suarez så är det ju också något rasistiskt, eller? Haha, konstigt.

Jag tror FA överdrev hans straff bara för att markera något för Blatter. Det är en trolig teori!
Atlético addeh
2011-12-20 22:58
Gonzalez

Glöm inte heller bort guldklimpen Cuenca.

Ett mittfält med Busquets, dos Santos, Sergi Roberto, Thiago, Iniesta & Fábregas om några år hade inte heller varit fy skam. Känns fullt realistiskt.

Frodo

Precis, lönen är också en faktor som gör mig väldigt osäker. Neymar är inte bara en talang som kan bli bra, han är redan bra. Frågan är hur bra. Oavsett vad övergångssumman skulle landa på sitter han på en förskräckligt hög lön och då "måste" han mer eller mindre ta en startplats för att övergången skall kännas nödvändig. Det i sig kan inte vara det lättaste. Det är inga dåliga spelare att konkurrera med om ytteranfallsplatserna i Barcelona.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-12-20 22:42
addeh

En anfallsuppsättning med Messi, Sanchez, Pedro, Neymar och Deulofeu (samt Bojan om han lyckas utveckla sitt spel i Roma) om 3-4 år vore minst sagt "orgasmic". :)
Barcelona Frodo
2011-12-20 22:41
I början trodde jag att Neymar var en hjärndöd dribbelnisse likt Robinho men efter att ha sett honom med Brasilien och Santos det senaste halvåret har jag ändrat min uppfattning. Han är mer mogen och intelligentare än Robinho någonsin varit och han är duktig på att kombinera med sina medspelare. Han var lite av en douchebag innan men det verkar som att han försöker jobba bort den biten.

Med det sagt vill jag inte ha honom till Barcelona. Han är grovt övervärderad och det är snarare det brasilianska folket och dess medias fel att han är det. De har haft enorma fixstjärnor som Romario, Ronaldo, Rivaldo och Ronaldinho de senaste 20 åren. Sen kom Robinho...Så nu längtar de efter en monsterspelare och hypen har fallit på Neymar.

Sen får man ha hans lön i åtanke. Han är en av världens bäst betalda spelare trots att han spelar i Brasilien. Klubbarna i landet kan hålla kvar kvalitetsspelare tack vare konkurrenskraftiga löner där utomstående bolag hjälper till med finansieringen. Ska Barca betala en grov övergångssumma och lön till en yngling?
Atlético addeh
2011-12-20 22:32
Såg precis videon på Grimaldo mot City. Otroligt imponerade, som vanligt. Där snackar vi talang utöver det vanliga.

Slog mig att Neymar & Grimaldo på vänsterkanten hade kunnat bli helt läskigt bra om några år. För eller emot Neymar, erkänn att det är en kittlande tanke?
Atlético addeh
2011-12-20 22:27
1.70

Måste hålla med dig till fullo. Är Neymar en prövad talang? Ja. Å andra sidan kan man vända på det och säga att han presterat på i stort sett varje scen. Att bedöma honom mot Barcelona i en final av klubblags-VM är inte rättvist någonstans. I Copa América glimtade han till och gjorde trots allt två mål på fyra matcher.

Potentialen är enorm, och som du är inne på - tanken av en ny Ronaldinho lockar verkligen. Hela tanken av vad Thiago & Neymar skulle kunna göra tillsammans om några år med Messi, Alexis & Cesc dessutom får det att vattnas i munnen på mig.

Fast faktum kvarstår. Jag vill inte att vi betalar några hiskeliga summor. Även om det är lite tunt, så ser det ur ett framtida perspektiv ändå bra ut på anfallsfronten. Xavi kommer hålla på några år till, vilket gör att Cesc troligen kommer används mycket som anfallare. Messi, Alexis & Pedro är fortfarande väldigt unga och Cuenca har slagit igenom där här hösten. Dessutom finns ytterligare ett par riktigt intressanta namn i canteran.
Barcelona Thiago Alcantara^^
2011-12-20 22:19
Om någon är intresserad så kan ni se den 15 eller 16-årige vänsterbacken Grimaldo, i ungdomsakademin. Den här prestationen görs i ungdomsmotsvarigheten till CL och mot Man City som pumpat in pengar i akademin för att utveckla spelare. Det är hur som helst imponerande att se vilken mognad han visar upp för sin ålder.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-12-20 22:17
Ofta man blir spärrad av att skriva smuts på real forumet.. Sanningen svider visst
Barcelona Mch
2011-12-20 22:07
Lite lovord från ytterligare en legendar :-)

Carlos Bianchi: Barcelona's Lionel Messi is better than Diego Maradona and Pele
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-20 21:54
Det som åtminstone lockar mig hos Neymar är väl just hans enorma potential och att han inte är som vilken annan jättetalang som helst. Det är en artist. En sån som lockar folk till arenorna. Ibland lyckas Brasilien producera en typ av spelare man inte hittar någon annanstans i världen. Den senaste av den sorten bar nr 10 i Barcelona under sin storhets tid... drömmen om att få en "ny Ronnie" i Barca - det är nog det som gör Neymar lockande - trots att ena halvan av mig säger att han är överflödig.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-12-20 21:48
OT

Suarez avstängd i 8 matcher + Ca en halv miljon i böter pga att han kallade Evra för negrito. Helt rätt då det är rasism och det ska bort, men jag undrar en sak och det är hur Terrys straff lär bli då han har blivit tagen med kamera på plan där han säger fu** you, you black cu**.. Lär bli minst 10 matcher isåfall. Han har kommit undan tidigare så om det inte blir något straff denna gång så kan man undra om självaste FA är rasistiska.
Barcelona Blaugrana91
2011-12-20 21:46
el Maestro, vinna för Tito Vilanova!

Aha okej då förstår jag, då var plötsligt inte dealen lika bra längre. ;)
Återstår väl att se om det ligger något bakom ryktet.
Barcelona Keite
2011-12-20 21:45
Ni som tycker Neymar är diva och allt det där har fått bilden från all skit media skrivit. Speciellt Marca. Han har faktiskt ändrat sin attityd rätt mycket om man lyssnar på hans senaste intervjuer. Han har samma personlighet som Alves typ. En glad brasilianare
Ryo Miyaichi !
2011-12-20 21:44
Wow, suarez avstängd 8! Matcher!
Barcelona Riiio!!
2011-12-20 21:43
Tycker faktiskt inte Neymar va speciellt divig av sig mot Barcelona nu. Det va ändå hans största match någonsin och tyckte han såg väldigt nice och proffsig ut både under matchen och även efter matchen.

Verkar vara en lite mognare 19 åring (?) än många andra..
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-20 21:37
Messidinho Ytterst få gånger, men du har bra koll som vanligt antar jag, o store fotbollsguru. Eller är "du har ingen aning om hur bra han är" den enda analys du kan göra baserad på åratal av scouting? Den dagen du slutar bedöma spelare efter FIFA och youtubeklipp den dagen börjar jag ta dig seriöst...
Postat via SvenskaFans-appen
2011-12-20 21:36
Blaugrana91:

Vad jag förstår ska de 10 miljoner euro du nämnde vara en "option". Någon form av förtursbetalning med ett avtal. Neymar kommer att kosta minst 30 miljoner euro i slutändan.
Barcelona R.E.M. god bless them
2011-12-20 21:33
Ganso i vm, då ser ja hellre lucas leiva:p ganso måste vara den mest överskattade spelaren, santos ligger typ 10 i brasilianska ligan, å han va inte bra mot barca
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2011-12-20 21:32
Har jag förstått den där nyheten rätt.

Barcelona ska alltså ha betalat €10 Miljoner redan nu till Santos och kan nu alltså värva honom när som helst tills 2014, och om Santos drar sig ur får dem betala €20 Miljoner? Har jag fattat det hela rätt?

Låter ju lite konstigt att vi "bara" skulle behöva betala €10 Miljoner, det är typ kaffepengar för Barca. Måste ju tillkomma något mer?

Tar den där nyheten med en stor nypa salt, men om det skulle stämma skulle det vara en bra deal.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2011-12-20 21:31
Brasilien må ha några bra spelare och intressanta talanger, men de har ännu inte bevisat något än för att räknas som favoriter till något. En annan sak är att det är lång tid kvar till VM och Brasilien kan bygga ihop ett nytt lag som kan spela fin fotboll, men just nu är de bara en skugga av det de var förr.

När det gäller Neymar är jag väldigt skeptiskt till honom. För det första, om jag ska utgå från de katalanska tidningarna fattar jag ingenting. Först när det ryktades att han skulle skriva på för Real Madrid skrevs det att han var en diva, att han skulle förstöra harmonin i omklädningsrummet och att Pep inte ville ha honom. Nu när det verkar som att Rosell är nära att värva honom är brassen plötsligt perfekt för Barça.
2011-12-20 21:29
Chileno 4 life:

Du borde bli spärrad för gott, tycker jag.
Alla som konkurrerar med Alexis ska med andra ord inte komma till Barca. Du är ett barn.
Barcelona Riiio!!
2011-12-20 21:27
Alves: ''I want Neymar to play for Barcelona.'' #fcblive

Alves 4 president!
Barcelona DM1982
2011-12-20 21:27
Åtta matchers avstängning för Suarez, engelska FA är hårda.
Chileno 4 life
2011-12-20 21:26
fuck neymar
Chileno 4 life
2011-12-20 21:25
lucio e för gammal för vm2014
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-12-20 20:53
Jag får då inga dåliga vibbar från Neymar. Det skriker succé om honom. Hans frisyr och stil har fått många att få fel vibbar av honom, något som en skitunge och diva men han verkar vara en ganska lojal och professionell spelare. Han är väl en bättre version av Pato, han är en bättre målskytt, mer teknisk och smartare spelare.

Brasiliens anfall i VM med Pato och Neymar blir mycket intressant. Lägg till Cesar, Lucio, David Luiz, Marcelo, Alves, Thiago Silva, Ganso så ser man direkt att de är stora favoriter till VM på hemmaplan tillsammans med Tyskland och Spanien.
2011-12-20 20:45
Här kommer källan till ryktet om Neymar. Min länk.
Annons: