/spanien/barcelona/forum/10159.aspx/spanien/barcelona/forum/10159.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-12-21 15:12
Pecis som addeh skrev så är inte Dongou född i Barcelona utan i Kamerun så risken att det har varit fiffel med födelsedatum kan väl inte helt avskrivas men samtidigt kan jag tycka att det är lite fel att bara helt kallt anta att han inte är född 1995 som han säger sig vara, bara för att han kommer från Afrika.

Jag antar också att Barça och Eto'o har gjort sin hemläxa och kollat upp så bra det bara går hurvidare åldern på dessa ungdomar är äkta. Det ligger ju verkligen i klubbens intresse att kolla upp sådan fakta.
Barcelona Blaugrana91
2011-12-21 15:03
Toni Freixa har nyligen haft en PK och då fick han frågan om det senaste ryktet om Neymar stämmer, han varken bekräftade eller dementerade det. Han sa bara något i stil med att man av respekt för spelaren och Santos inte vill avslöja saker förens det är klart.

Kan det vara något på gång?
Barcelona Xaviesta
2011-12-21 15:00
Vilket svar på tal han gav, den där Pepe som spelar i världens bästa lag, Real Madrid!

Om ett barn bränner sig på spisen, rör den inte spisen mer. När ska dessa maränger lära sig? Varje år är Real bäst i hela världen mitt under pågående säsong utan titlar att väga upp självutnämningen med. Lik förbannat går de varje år på semster tomhänta och med lite större diameter i r*vhålet till våren.

Är det inte märkligt? Jag får inte ihop den ekvationen, men Pepe är säkert bättre än mig på matematik.
Atlético addeh
2011-12-21 14:55
Andreas

Dongou var ju en av grabbarna som kom hit via Eto'o, så jag kan nästan garantera att han föddes i Kamerun, åtminstone i Afrika.

Har själv liknande erfarenheter som dig och visst kan man tycka att det är lite mysko.
Barcelonistas
2011-12-21 14:50
Den närkingska älgen

Läs komentarerna, en snubbe som kallars sig själv för La sagrada Familia. Fan va klockren han är. Snacka om att vara sanningens man!

:)
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2011-12-21 14:25
El Kaiser de Michoacán

Är Dongou född i Barcelona? Eller är han från Afrika? Har svårt att se att han är 16..

Som vissa i skolklassen när man gick i grundskolan, att springa 100 meter på idrotten var ju inte det lättaste när vissa i själva fallet var "15-16" bast när man själv var 10.
Barcelona R.E.M. god bless them
2011-12-21 14:24
Stod ju i aftonbladet igår?
Postat via SvenskaFans-appen
,Sami
2011-12-21 14:21
Neymar snart klar för Barca. Neymar is increasingly close to the FC Barcelona.

Barça has moved on an economic signing (over 10 million) and have already tied the crack.

Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-12-21 14:15
Man blir ju så jäkla nyfiken på hur bra Jean Marie Dongou kommer att bli när Barcelona-baserade journalisten Graham Hunter säger:

"I saw Messi at sixteen but Dongou from Cameroon is the best footballer at sixteen I’ve ever seen in my life. He is phenomenally quick, finishes brilliantly and works, he has been taught to work and press a lot.”

Visst, mycket kan hända i utveckling osv och bättre än Messi blir han kanske inte men erkänn att tanken kittlar på hur bra Dongou verkar vara just nu, hur bra kommer då killen blir i framtiden?!

Barcelona den närkingska älgen
2011-12-21 12:43
Villa slipper ju i alla fall vara ensam på sjukhuset. Alltid något. Fattar inte hur han orkar fixa frisyren när han ligger på sjukhus. Bara Villa.
Hutch
2011-12-21 10:59
Xaviesta

Och säger man emot honom och den poängen man framför faktiskt stämmer så väntar spärr omedelbart.
------------
In the 28 official games Barcelona have played so far this season, the team has used 28 different line-ups: från Barcastuff. Pep har använt olika elvor i varje match.
Barcelona den närkingska älgen
2011-12-21 10:12
Vet inte om någon har skrivit om det, men Alves säger det alla tänker!
Barcelona Xaviesta
2011-12-21 09:45
Kaljic är det största skämtet på hela svenska fans. Det är rätt märkligt egentligen hur man kan vara forumsansvarig och ändå så enögd. Inte ens när han diskuterar med "sina egna" Madridsupportrar ger han de en chans att prata. Kaljic SKA bara ha rätt. Alla här som gått på en fotbollsmatch och hört gubbarna i raden bakom en sitta och kackla hela matchen som att de vet precis allt, vet vad jag menar.

SvenskaFans är ett fantastiskt palats och Kaljic är toaletten.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2011-12-21 09:10
Heywood Jablome

Hycklare är dem hela gänget från Kaljic till Pepe.
2011-12-21 08:17
Tikitaca GOOL... Du Måste driva med oss? Nämn en spelare i barca som är lik rooney i spelstilen, närmast ja kommer är messi, med sitt driv å målfarlighet, går inte att jämföra neymar å rooney, rooney e bättre på allt förutom dribbla. Räcker med hyping över en 19 åring som spelar i en värre gå-liga än serie a, det e absolut 0 i press i brasilianska ligan, å santos ligger 10. Lite överspel, men tror CR7 hade kunnat göra 3 mål varje match i den ligan...
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-12-21 04:55
Mourinho kallade var seger i klubb-vm for smamatcher och att han hellre bryr sig om andra titlar.

Men han minns val inte vad han sa for ett ar sedan. Nar Barcelona spelade ut honom pa Camp Nou med 5-0. Da kallade han istallet Inter for varldens basta lag for att de hade vunnit Champions League och skulle snart tavla i klubblagsvm. Och nar Barcelona i december skulle mota Espanyol i en svar bortamatch och Mourinho fick fragan om vad han anser om den matchen sa svarade han foljande:

"Det enda laget jag bryr mig om den dagen ar Inter som ska spela i klubblagsvm. Jag ska titta pa Inter med en Intertroja. Jag vill se emblemet pa trojan och jag vill att vi ska bli varldsmastar"

Efter att Inter lyckades vinna sade han i en intervju:

"Jag trodde att Rafa skulle ringa och gratulera mig. Jag var en av anledningen till att de var med i klubblagsvm."
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-12-21 01:43
Barcas framtid tycker jag beror på hur länge Pep stannar, inte vilka spelare vi kommer köpa. Thats it!
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2011-12-21 01:21
Blaugrana91

Jag är också imponerad av Jordi, har sett många matcher med Valencia och han har varit bra uppåt, men jag vet inte riktigt om han gör ett lika bra jobb bakåt. Han är fotfarande ung så det finns gott om tid för en utveckling.

Jag kan inte riktigt kommentera Grimaldo då jag inte sett han spela så värst mycket, har dock läst mycket possitivt om den spelaren.

Jag tror inte heller att Thiago kommer att lämna Milan som inte är klara med sitt bygge, Milan kommer värva in fler duktiga spelare redan nästa säsong och då kommer Thiago satsa på Milan och försöka vinna tittlar med klubben han verkar älska. Hade jag fått välja så hade jag valt Ranocchia ifrån Inter. Duktig ung spelare som påminner mycket om Pique, och som kan spela i många år om Barcelona lyckas värva honom.

Äsch, vi behöver inte oroa oss, Barcelona kommer vara världens bästa lag i många år framåt oavsett vem Pep värvar..
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-21 01:17
Sen har dom ju domarens rapport också och han lär ju ha uppsnappat något också. Dessutom såg man tydligt hur arg Evra var, men det är lite konstigt.

I Terrys fall finns det video där man ser tydligt hur han säger "you black fucking cunt" eller något liknande. Om Suarez är avstängd 8 matcher för "Negrito" så kommer Terry bli avstängd längre än så känns det som.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-12-21 01:16
Vi har fler "rooney spelare" än vad vi har av neymars sort, enligt mig.
Han kan dra sin gubbe enklare än sanchez (älskar honom), villa och pedro. Bra och kyliga avslut, killen är 19....

Jag tror starkt på honom, och min känsla har inte svikit mig många ggr när det gäller nyförvärv.

Är ganska säker på att han hade gett Barca en ny dimension mer än vad rooney kan göra. Rooneys form går för mycket upp och ner dessutom...
2011-12-21 01:14
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Fast han har ju rätt där. Dom har ju ingen bevis alls mot Suarez utan dom går på vad Evra sa, och då blir det ord mot ord.
Barcelona Blaugrana91
2011-12-21 01:12
basaric - ?#AnimoElGuaje

Gällande framtida ersättare till Abidal och Puyol.
Jag tror att man kommer värva Jordi Alba redan i sommar, han har varit riktigt bra i Valencia och även fått debutera i Spanska landslaget och gjort det mycket bra där. Framtida vänsterback för Spanska landslaget.
Dessutom kommer han ju från La Masia.

Sen har vi ju dessutom Grimaldo i La Masia och han har ju verkligen imponerat dem gånger man sett honom spela. Dock ganska ung fortfarande, men är en makalös talang.

Ersättare till Puyol kommer bli svårt, väldigt svårt. Men hade väl personligen gärna sett Thiago Silva, men han har ju gått ut med att han gärna vill stanna i Milan i många år till, men ett bud från Barca kanske skulle ändra hans åsikt? ;)

Annars har vi ju många duktiga från akademin, Bartra är en liten favorit.
Dessutom har vi ju möjlighet att köpa tillbaka Botia i sommar för ett bra pris.
Ett annat alternativ utifrån skulle väl kunna vara Mats Hummels i Dortmund.

Så finns ett par alternativ. Hur som helst så har klubben verkligen en ljus framtid. :)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-12-21 01:10
Mario Balotelli's tweet .... " The FA are willing to ban someone based on one persons claim, with no video evidence? In that case, the whole ManU squad racially abused me"

Haha, killen vet hur han ska gå folk på nerverna.
2011-12-21 01:02
tikitaka-GOOL

Fast Rooney skulle passa utmärkt i Barcelona. Han är snabb, har bra passningar, bra avslut, stark i kroppen och bra spelförståelse.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-12-21 01:00
REM

Vilka 10 spelare är det?

Haha rooney, skojar du eller..
,Sami
2011-12-21 00:51
Barcelona sources have denied the rumoured option of signing Chelsea attacker Fernando Torres (27) on loan in January. [el mundo deportivo]
2011-12-21 00:48
Siempre Barça

Barcelona spelar inte samma typ av fotboll som Llorente behärskar. Barcelona-spelarna lever på sin snabbhet, snabba passningar och tar snabbt nya possitioner efter man släppt bollen. Dom egenskaperna saknar Llorente. Det känns bara dumt och inte troligt att Barcelona värvar han bara för att mata inlägg in i boxen.
Barcelona Siempre Barça
2011-12-21 00:44
vad säger ni om llorente ?hoppas vi försöker med han ist för neymar.
llorente 1.85 + och han kommer inte kosta mer än 250 milj k
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2011-12-21 00:29
Grejen med Suarez tror jag är att i Uruguay som kommer från är ordet neger inte lika negativt laddat som i europa. Därför tror jag att Suarez inte ser det som han har gjort något fel.
2011-12-21 00:27
Ni som diskuterade neymars lön, han har 160 mil om året för övrigt, lite drygt 3 mil i veckan, kattastrof om vi värvar en sådan gubbe...
Annons: