/spanien/barcelona/forum/10155.aspx/spanien/barcelona/forum/10155.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LaSagradaFamília
2011-12-18 15:37
Coachpep

Glöm inte:
De är äckliga filmande dvärgar, de måste först bevisa sig en kall regnig natt i Stoke, de har tur, Cruijff är en gammal gubbe, de satt på vattenspridaren = dåliga förlorare, det är falsk ödmjukhet, mes que un club är sååå falskt, de är katalanska rasister, Pep har problem med karaktärer, Messi måste vara nummer 1, Pedro har ingen teknik, Xavi är respektlös, Valdes springer alltid till domaren, Messi har tagit tillväxthormoner, Busquets petade bara Yaya för att han är katalan och Yaya är svart (se katalanska rasister), Barcafans är tysta som på en begravning, Zlatan/Bojan blev borttvingade från Barca, Pep är en kall filosofj*vel, Qatarmaffian sponsrar Barca, Unicef är med i konspirationen, etc etc
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2011-12-18 15:36
Neymar (Santos): "Barça was totally superior, they have fantastic players. The best team in the world today showed us how to play football."
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-18 15:35
Barcetia

Sanchez kommer utan tvekan att bidraga med otroligt mycket för Barca. Dock får man ändå inte ut maximalt av truppen nu, när Villa och Afellay saknas resten av året. Bredden finns inte där längre. Värvningen av Alexis gav oss därför inte möjlighet att förfoga över världens kanske i särklass hetaste anfallsuppsättning. I alla fall inte i år... fast samtidigt bör man ju vara extra glad att vi har honom i vårt lag nu - just pga alla skador :P

---------------------------------------------------------------------------------

När min stream övergick till reklam ca 10min efter slutsignalen gav jag mig ut på en löptur istället och missade alltså firandet.. :/
Är väldigt tacksam ifall någon länk där man kan se det igen!

Håller för övrigt med er som blev mer övertygade om att Neymar ska till Barca en dag efter dagens match. Det kändes på något sätt som att det var en onaturligt god och gullegull-aktig stämning mellan honom och Barcaspelarna.
Det är väl både på gott och ont i så fall... som jag alltid sagt, Neymar är spännande, men jag ser ju hellre Deulofeu och Rafinha i vårt A-lag på sikt.

Återstår att se ifall det är möjligt att det finns plats för alla tre så småningom. Men det känns osannolikt med tanke på vilka som redan finns i laget.
Barcelona Abbe.
2011-12-18 15:34
addeh

Å andra sidan har Real Madrid, rent teoretiskt, också ligan i egna händer. Så helt fel att påstå det Frodo påstår är det ju inte ;-).
Atlético addeh
2011-12-18 15:29
Frodo

Med tanke på att vi, rent teoretiskt, fortfarande kan vinna på grund av oss själva vore det fel att påstå att Madrid har ligan i sina egna händer. Däremot håller jag med dig om att det kommer bli oerhört tufft, och att vi måste vara på tårna i varje match. Känslan är att Madrid inte kommer tappa alls många poäng.
Barcelona Capitan Puyi
Vi dippar nästan alltid i form i början av vårsäsongen. Förhoppningsvis så händer det inte den här gången i och med att vi redan haft en fordipp som varat i sisådär en hel säsong. Men jag tycker det ligger något i det Frodo säger. Reals chanser ser fortfarande ljusare ut även om jag är nästan övertygad om att vi tar de på Camp Nou.

Messidinho_10

Sa du inte att 30 milj var kaffepengar för Brasiliens största talang så sent som igår? Han gör en dålig match mot världens bästa lag och helt plötsligt så är han inte värd de?
Barcelona Messidinho_10
Neymar gjorde en svag insats idag, vet i fan om man vågar köpa honom för så mkt pengar. Tycker han inte värd mer än 300 om jag ska vara ärlig.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2011-12-18 15:25
Xaviesta
Vill bara säga att du har delvis rätt att vi peakat under Oktober/November men man måste lägga till att det är inte just månaden November som gör att vi peakar. Det har med att det närmar sig el Clasico. Traditionellt sätt brukar vi ha en dålig öppning, följt av en fenomenal form när de närmar sig El Clasico. När vi kommer tillbaks från "jullovet" fortstäter vi spela bra tills det sätter stopp, där vi spelar dåligt i 4-5 matcher för att sedan när det närmar sig El Clasico igen börja peaka och sen är bra fram tills en eventuell CL-final där vi är på toppen av peaken.

En stor anledning till att vi inte spelar så bra i den enda formbottnen är pga att vi inte kan göra mål.. det ska förhoppningsvis Sanchéz köp underlätta. Inte för att han är en präglad målskytt, men hans sätt att göra sin gubbe på sin kant(kan hända att han dribblar fler än bara en) kommer onekligen öppna yta för Pedro/Messi som får lättare och mer sekudner på sig att sätta sina chanser.

Detta är något som Pedro och Villa tyvärr inte kan göra => när de inte sätter sina chanser blir de oerhört ineffektiva.
Barcelona Blaugrana91
2011-12-18 15:23
Frodo

Håller inte med om att ligan är i Reals händer, dem kommer tappa poäng och vi har höjt oss ordentligt efter förlusten mot Getafe, vi har krossat alla lag spelmässigt sen dess (Real inräknat). Dessutom har vi som sagt El Clasico på Camp Nou kvar, det är enligt mig fördel Barca.
Barcelona Xaviesta
2011-12-18 15:21
Frodo

Vi behöver inte hoppas på någon eller något.
Om vi vinner alla resterande matcher inklusive klassikern på CN, hur kan då ligan vara i Reals händer rent matematiskt?

Vi behöver bara koncentrera oss på oss jälva och ta en match i taget. Skit i Real. Låt dom snegla på oss som dom alltid gör.
Barcelona Frodo
2011-12-18 15:18
Xaviesta

Jag tycker att ligan är i Reals händer. Vi spelar alldeles för oinspirerat mot bottenlagen i ligan. Jag tror att vi vinner mot marängerna på Camp Nou men man får komma ihåg att spelare som Cristiano lever för att banka sönder mediokra lag. Vi har inte råd att förlora enkla poäng för Real kommer inte att göra det. Vi kan inte hoppas på lag som Sevilla som inte ens spelar med heder ska hjälpa oss på vägen.
Barcelona Xaviesta
2011-12-18 15:12
Visca el barca <3

Under Pep har vi alltid peakat runt oktober/november. Och jag tror att vi hade gjort det i år med om det inte var för Peps experimenterande där i stort sett alla fått prova på olika positioner, och vi har haft olika startelvor i varje match. Dock inget jag surar över, för jag tror att allt det här kommer att hjälpa oss framåt våren när smålagen spelar tajtare och spelar för sin överlevnad, då kommer vi få se frukten av Peps 3-4-3 pillande. Även i CL kommer den att komma till nytta, samt att mer än hälften av våra spelare som redan vunnit allt som går att vinna får nytändningar. Redan idag såg det mycket bra ut bortsett från ett par farliga kontringar från Santos sida. Jag tycker att det luktar succé redan nu och ligan är i våra egna händer.

In Pep we trust!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2011-12-18 15:07
Rykten skapas av hatare, sprids av avundsjuka människor och accepteras av idioter.
Barcelona Visca el barca <3
2011-12-18 15:00
Läskigt bra spel av Barca, nu börjar dem spela så där "läskigt" bra som vi sett under tidigare säsonger.
Sen förlusten mot Getafe har man kört över alla lag:

FC Barcelona-Rayo Vallecano 4-0
FC Barcelona-Levante 5-0
FC Barcelona-Bate Borisov 4-0 (med B-laget)
Real Madrid-FC Barcelona 1-3 (Spelmässigt överlägsna i andra halvlek)

All Sadd-FC Barcelona 0-4
Santos-FC Barcelona 0-4

Totalt 24-1 sen förlustmatchen mot Getafe.

Som sagt Barca har lagt i "superväxeln", visst sen kan man ta upp att lagen man mött inte hållit högsta klass, men sättet man spelat på dem senaste matcherna är äckligt bra.

Hoppas dem fortsätter så här efter juluppehållet!

Coach pep.
2011-12-18 14:58
Xaviesta

Tillåt mig fortsätta på den listan.

Barcelona är ett skämt, okej? Vi börjar med Valdes. Varför spelar han i Barca ens? Barca behöver ingen målvakt. Dom säger att Valdes är bra med fötterna fast egentligen är det ju Barcas förtjänst med allt bollinnehav dom har. Och den här Busquets, vem är han? Det är klart han ser bra ut med Xavi, Iniesta och Messi bredvid sig. Fast grejen är ju att Xavi, Iniesta och Messi gör också varandra bra. Dom blir bättre än vad dom egentligen är individuellt och summan av alla tre blir att dom blir dubbelt så bra i Barcatröjan. Dock hade dom inte klarat sig i andra lag. Det som gör att Barca vinner är att dom är ett självspelande piano, som du säger. Dom behöver inte ens Pep. Det är Barca som gör jobbet åt honom, fast egentligen är inte Barca så bra. Spelarna är inte så överdriver bra utan det är laget, dom är självspelande piano. Det finns rykten med substans att dom är dopade, och vem vet, det kanske kommer upp till ytan om några år. Jag tror också att deras blåröda spindelmannen dräkter gör dom bättre, rent psykologiskt, andra lag och domare blir psykade du vet av att dom ser ut som clowner.

Men i slutändan måste vi ändå säga att deras framgångar beror endast på Messi. Dock hade han sugit i Premier League.

(hatarnas logik)
Barcelona Xaviesta
2011-12-18 14:56
Bild nr 9 är ren och skär poesi.
Barcelona Zmaj od Bosne
2011-12-18 14:52
Världens bästa lag så klart är vi!
Barcelona Tompa
2011-12-18 14:44
4-0, gick lättare än väntat...

I övrigt börjar Pelé bli en riktigt tragisk figur - Neymar bättre än Messi, Santos bättre än Barca, Santos lag på Pelés tid var bättre än Barca etc...

Dags att vakna upp nu...
Barcelona Zamboza
2011-12-18 14:41
Haha denne turkish duo som någon nämnde. Hans kommentarer är ju pinsamma. Ibland undrar man om diktator kaljic har 2 konton på sf.
Barcelona El Soap
2011-12-18 14:40
Jag tycker det var intressant att se Thiago utgå från vänsterkanten, där han får mer utrymme att utmana sin back. Han klarade av det väldigt bra tycker jag och jag tror det inte är sista gången han spelar där i år.
Barcelona Senor Grande Pep
2011-12-18 14:40
Thiago Next no.1

Bry dig inte om turkish duo, han tror på konspirationsteorier, han har ingen mening i siit liv det är därför han väljer att tro på bullshit.

Visca Barca! fyfan vilken skön vinst! Idag spelade Barca perfekt! Den här vinsten lär hålla upp spelarnas moral under uppehållet för att sedan komma tillbaka med fokus!

F*ck the haters!
Barcelona Bernie
2011-12-18 14:35
el Maestro

Självklart hoppas nog alla på att det blir så, att Neymar blir en världstjärna. Jag tvekar men hoppas att det blir så. Vi får helt enkelt se, grabben är ung, han får bygga på sig lite ifall han önskar o klara sig i Europa.
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2011-12-18 14:35
Haha, den där Turkish duo
Först skriver han "lika lite bryr jag mig om Barca spelade ut Arsenal". Sedan tar han upp x antal hädelser för att förringa vår insats.
Barcelona Xaviesta
2011-12-18 14:34
Barcelonistas

Folk ser endast det dom VILL se i matcher som betydewr något. Man kan prata med 40 och 50-talister och de kommer berätta att det var likadant på deras tid.
Självklart vann Barca endast en plastpokal idag. Självklart är vårt spel tråkigt att titta på, och inget snack om att Messi är beroende av Xavi och Iniesta, Messi har ingen vänsterfot, Messi kan inte nicka, Messi kan inte lägga frisparkar, Pep är ingen riktig tränare, Barca är ett självspelande piano, allt är Rijkards förtjänst, Busqets är skit - vad har han i landslaget att göra, Uefa är på Barcas sida, domarna är köpta, Uefalona / FC Uefa / Bajselåna, Arsenal skapade Fabregas, Zlatan har rätt Pep suger.

Har jag glömt något? :)

Barcelona el Maestro, vinna för Tito Vilanova!
2011-12-18 14:31
Bernie:
Du har rätt att ha din åsikt men jag ser inte Neymar som en "Robinho typ". Neymar är en central anfallare som också kan spela på kanten. Neymar har en större potential som Robinho bara kan drömma om. Det är min åsikt.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2011-12-18 14:31
Robinhos problem var end-product, inte att han var tunn. Neymar har mycket mer end-product än Robinho. Det enda som kan sätta stopp för Neymar är man i Spanien spelar en mycket mer defensiv fotboll än i Brasilien.
Barcelona Bernie
2011-12-18 14:28
el Maestro

Robinho var väl lika begåvad, dessa spelare är otroligt tekniska, men både Robinho och Neymar är för tunna. Inget som Barca bör intressera sig i tycker jag. Neymar är bra, men jag ser aldrig att han skulle lyckas i Barcelona.
Barcelona el Maestro, vinna för Tito Vilanova!
2011-12-18 14:24
Gratulerar!
Känslan är UNDERBAR! Ännu en titel.

Bernie:
"enligt mig så är han inte 'Barca-material'.

Jag tror inte att någon hävdar att han är '"Barca-material' i dagsläget. Vi som vill ha Neymar i Barca ser honom som framtidens storstjärna. Det är väldig få spelare som har lika stor potential som Neymar i hans ålder. Pep och Rosell vet om det. Det är det som gör Neymar så attraktivt.

Neymar kommer att spela i Barca. Jag är nästan säkert på det. Det är en magkänsla jag har.
Barcelonistas
2011-12-18 14:21
Xaviesta

Komiskt att han bara tar upp det som Barca fick med sig.

Han glömmer ju självklart av Messi felaktigt dömda mål borta på Emiraten. 0-2 där och jag kan inte se hur Arsenal hade kommit tillbaka.

Ignorera han bara, han försöker bara förringa barcelonas framgångar senaste säsongerna.
Barcelona BlaugranaBarcelona
2011-12-18 14:20
Xaviesta

Skitgullig snubbe tyckte jag. Underhållning på högsta nivå. :)
Annons: