/spanien/barcelona/forum/10151.aspx/spanien/barcelona/forum/10151.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-20 21:37
Messidinho Ytterst få gånger, men du har bra koll som vanligt antar jag, o store fotbollsguru. Eller är "du har ingen aning om hur bra han är" den enda analys du kan göra baserad på åratal av scouting? Den dagen du slutar bedöma spelare efter FIFA och youtubeklipp den dagen börjar jag ta dig seriöst...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Maestro, vinna för Tito Vilanova!
2011-12-20 21:36
Blaugrana91:

Vad jag förstår ska de 10 miljoner euro du nämnde vara en "option". Någon form av förtursbetalning med ett avtal. Neymar kommer att kosta minst 30 miljoner euro i slutändan.
Barcelona R.E.M. god bless them
2011-12-20 21:33
Ganso i vm, då ser ja hellre lucas leiva:p ganso måste vara den mest överskattade spelaren, santos ligger typ 10 i brasilianska ligan, å han va inte bra mot barca
Barcelona Blaugrana91
2011-12-20 21:32
Har jag förstått den där nyheten rätt.

Barcelona ska alltså ha betalat €10 Miljoner redan nu till Santos och kan nu alltså värva honom när som helst tills 2014, och om Santos drar sig ur får dem betala €20 Miljoner? Har jag fattat det hela rätt?

Låter ju lite konstigt att vi "bara" skulle behöva betala €10 Miljoner, det är typ kaffepengar för Barca. Måste ju tillkomma något mer?

Tar den där nyheten med en stor nypa salt, men om det skulle stämma skulle det vara en bra deal.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2011-12-20 21:31
Brasilien må ha några bra spelare och intressanta talanger, men de har ännu inte bevisat något än för att räknas som favoriter till något. En annan sak är att det är lång tid kvar till VM och Brasilien kan bygga ihop ett nytt lag som kan spela fin fotboll, men just nu är de bara en skugga av det de var förr.

När det gäller Neymar är jag väldigt skeptiskt till honom. För det första, om jag ska utgå från de katalanska tidningarna fattar jag ingenting. Först när det ryktades att han skulle skriva på för Real Madrid skrevs det att han var en diva, att han skulle förstöra harmonin i omklädningsrummet och att Pep inte ville ha honom. Nu när det verkar som att Rosell är nära att värva honom är brassen plötsligt perfekt för Barça.
2011-12-20 21:29
Chileno 4 life:

Du borde bli spärrad för gott, tycker jag.
Alla som konkurrerar med Alexis ska med andra ord inte komma till Barca. Du är ett barn.
Barcelona Riiio!!
2011-12-20 21:27
Alves: ''I want Neymar to play for Barcelona.'' #fcblive

Alves 4 president!
Barcelona DM1982
2011-12-20 21:27
Åtta matchers avstängning för Suarez, engelska FA är hårda.
Chileno 4 life
2011-12-20 21:26
fuck neymar
Chileno 4 life
2011-12-20 21:25
lucio e för gammal för vm2014
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-12-20 20:53
Jag får då inga dåliga vibbar från Neymar. Det skriker succé om honom. Hans frisyr och stil har fått många att få fel vibbar av honom, något som en skitunge och diva men han verkar vara en ganska lojal och professionell spelare. Han är väl en bättre version av Pato, han är en bättre målskytt, mer teknisk och smartare spelare.

Brasiliens anfall i VM med Pato och Neymar blir mycket intressant. Lägg till Cesar, Lucio, David Luiz, Marcelo, Alves, Thiago Silva, Ganso så ser man direkt att de är stora favoriter till VM på hemmaplan tillsammans med Tyskland och Spanien.
2011-12-20 20:45
Här kommer källan till ryktet om Neymar. Min länk.
Barcelona Messidinho_10
2011-12-20 20:41
Haha snälla hur många ggr har du sett Neymar spela? Du har ingen aning hur bra killen är!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-20 20:38
Jag vill verkligen inte ha Neymar. Tycker han har "Bojan-syndromet", dvs att han flummar iväg bort från mål allt för ofta. Han har talang men han behöver inte komma hit, tack.
Barcelona Capitan Puyi
2011-12-20 20:34
BB-Barceloneta

Fan vad jag hatar den typen av nyheter. Med exakta summor och årtal. Man vet inte om man vågar tro på det eller inte.
Barcelona nosskirneh1
2011-12-20 20:33
Som vissa andra här inne känner jag mig också högst tveksam till Neymar. Självklart besitter grabben talang men jag får oerhörda Robinho vibbar av en sådan spelare. Skulle han dessutom kosta 300-400 miljoner så är det ett klart nej tack från min sida iaf, det luktar flopp lång väg

Låt Madrid ta honom. Inom 3-4 säsonger är han utlånad till Serie A
Barcelona BB-Barceloneta
2011-12-20 20:31
Barcelona paid Santos 10M for an option to sign Neymar (19) at any point until 2014. If Santos withdraw, they have to pay 20M [the national] Neymar has already agreed personal terms with Barcelona for when they decide to sign him. Santos gave him permission for the deal [the national] Jag har ingen aning om källan är pålitlig eller inte men det låter intressant
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-20 20:29
älgen

Ja, jag vet att Tottenham och Porto Alegre har ett nära sammarbete. Och Rednapp har i sin tur en besatthet av stora forwards. Han hamnar säkert där tillslut :P

Håller även med dig om att vi kanske inte behöver en riktigt stor forward, men jag skulle ändå vilja ha en som är längre än 170 där uppe. Bara lite som variation :P
Fast en riktig bjässe skulle kanske inte fullt ut kunna passa in i spelet i övrigt. Det är nog inte optimalt. Tror att en 180-185cm stor anfallare vore perfekt att ha i truppen. Vi har haft många sådana genom åren som gjort det riktigt bra. Etoo, Ronaldo, Rivaldo... ser gärna att man satsar på en sådan igen, den dagen någon ny ska in. Oavsett om det är till startelvan eller ej.

På tal om anfallare i den längden - måste erkänna att jag gärna hade sett Benzema i Barca. Är lite sur över att man inte gick mer efter honom när man köpte ibra istället (han ryktades faktiskt hit under våren).
Nu är det väl för sent för all framtid, men han är fortfarande en kille jag gillar. Den enda jag har sympati för i Real typ. Han har inte dragits ned i skiten
Barcelona Roja y Azul - FCB
2011-12-20 20:27
Neymar has already agreed personal terms with Barcelona for when they decide to sign him. Santos gave permission for the deal [the national]

Kan någon förklara detta lite mer detaljerat?
Barcelona Xaviesta
2011-12-20 20:24
Blaugrana91

Eller hur. Jag menar, om en bilolycka inträffar och snuten kommer till platsen och frågar 15 vittnen om vad som har hänt, får dom 15 olika berättelser. Man kan se samma sak på olika sätt.

En av kommentarerna är att Dani Alves är "pojken som faller som en kägla", medan jag väljer att se det som Dani Alves - världens mest uthålliga och bästa högerback som pippat allt och alla på sin högerkant i snart 4 väldigt långa år.

Beror på vad man väljer att se.. :)
Barcelona Blaugrana91
2011-12-20 20:17
Xaviesta

Hehe kolla kommentarerna till artikeln...

Där ser vi exakt dem saker som togs upp här på forumet tidgare ikväll.
Folk kan inte längre förneka att Barca är världens bästa lag, då börjar dem istället klaga på filmningar och domare...
Skrattretande.

1.70-ligan

Har inte så stor koll på den där Leandro Damiao, men baserat på det lilla jag sett så verkar han helt klart bra.
Men tror nog ända att jag föredrar Neymar isåfall. Men kan ju lägga till att det egentligen inte spelar så jättestor roll om Neymar kommer eller inte, men hade absolut inte haft något emot om han nu kommer.
Barcelona den närkingska älgen
2011-12-20 20:14
1.70

Leandro Damiaos klubb har ett utvecklat transfersamarbete med Tottenham, lite så att Spurs har första tjiing på klubbens spelare ett tag. Har läst att Spurs kommer att gå all in på honom nu i vinter och om det skiter sig lägga allt krut på honom i sommar. Tror att han kan se Spurs som ett minst lika hett alternativ då det är betydligt närmre att gå in och spela där än i Barcelona.

F ö tycker jag att det inte riktigt nödvändigt att ha en större anfallare i truppen. Vi hade det i Zlatan (nu var det andra personliga grejer som inte heller stämde, som vi vet) men Pep använde inte det alternativ som Zlatans spelartyp förde med sig. Neymar är duktig, men om vi ser att Delofeu tar stora kliv framåt skulle en värvning av honom förmodligen hämna hans utveckling? Dessutom har inte Neymar imponerat något vidare på mig när han kommit utanför det brasilianska ligaspelet.
Barcelona Xaviesta
2011-12-20 19:58
Yep.
Barcelona Xaviesta
2011-12-20 19:49
Kom precis hem och läste att Dani Alves är KUNG.
Barcelona Keite
2011-12-20 19:27
Pintos rush <3
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-20 19:15
Blaugrana91

Det känns som att något är på gång. Men personligen är jag nästan mer sugen på en annan brasse - Leandro Damiao.
Han är inte lika dyr och erbjuder något som dagens Barca inte har, nämligen en stor och stark forward (fast ändå med bra fötter och arbetsmoral). Jag blev mer imponerad av honom när Barca mötte Porto Alegre i Audi Cup, även vad jag blev av Neymar i söndags.

Visserligen råder det väl ingen tvekan om att Neymar egentligen är den bättre av dem båda...men jag anser bara att ska man köpa någon ung forward och inte enbart satsa på våra egna canteranos - ja, då bör denna forward vara av en annan typ än dem vi redan har.
Trots det är jag inte helt emot Neymar. Han kan bli djävla bra och sevärd. Sånna spelare vill man ha i Barca.
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2011-12-20 19:13
Neymar i Barcelona kommer bli flopp.
Känner det ändå in i märgen.
Han borde spela i typ Real Madrid, låt dom få han.
Barcelona gayboy123
2011-12-20 18:49
kollade på höjdpunkterna från chelsea-barcelona.
måste ha vart den sjukaste match jag upplevt, så utspelade barcelona blev, och på den ända målchansen dom hade gjorde dom mål, i sista minuten.
kolla 6.18, hade bollen kommit dit en hundradel snabbare skulle essien rensat och manchester-chelsea skulle mötas i final, barcelona skulle inte vinna champions league och ingen skulle se dom som ett av de bästa lagen någonsin, allt skulle vart annorlunda.
kanske man u skulle vunnit sitt andra cl i rad och blivit ansedda som bästa laget någonsin.
helt sjukt hur såna extremt små grejer kan påverka så mycket i fotbollen, essiens misslyckade rensning har förändrat fotbollshistorien.
tack essien!
EDIT: det sjukaste var nog att det var essien som gjorde chelseas mål den matchen.
båda målen kom tack vare essien..
Barcelona Blaugrana91
2011-12-20 18:29
Sport skriver att Nemyar ska ha sagt till Pep efter matchen i söndags "Ta mig till Barca". Är inte bara Sport som skriver om detta, utan både Marca och AS nämner det också.

Och igår sa Rosell att det är Peps beslut hurvida man ska värva honom eller inte.
Lägg även till Bartomeus kommentar från förra veckan då han sa att man vill värva Neymar men isåfall gör man det när Neymar vill lämna Santos.

Kan bli intressant det här.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-12-20 18:23
Roligt att Pinto antagligen stannar kvar ett år till.

Han verkar bara stanna av personliga skäl. Det är helt enkelt hans personlighet som laget behöver och uppskattar. Rent kvalitetsmässigt finns det flera lag som har bättre andramålvakter men han är alltid den första som hoppar upp när laget gör mål och han är alltid den första som skyddar spelarna när det blir tjafs osv.
Annons: